Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Vi har hatt et stort utbrudd av corona i bhg. Barnehagen er sterkt underbemannet men har åpnet opp for de som ikke kan ha ungene hjemme. Vi får jo ikke fri fra jobb når bhg er åpen igjen, men det gjør vondt å sende han i bhg. De fleste klarer nok å få til en annen løsning, men ikke vi. Begge sett med besteforeldre er pensjonister, fra i år og i fjor. Jeg bare synes de kunne trådd til de dagene her frem til torsdag når jeg har fått ordnet meg julefri. Jeg er bekymret for om det skal være noen igjen som ikke er oppdaget smittet, og vi må i karantene på ny. Sønnen vår er testet 2 ganger, ikke corona, heldigvis. Er jeg urimelig når jeg tenker at nærmeste familie kan hjelpe hverandre? I dag var det en ansatt og ei ukjent vikar på avdelingen til sønnen min, og kun han og to til der i dag:( Anonymkode: 4d73a...61c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Jeg skjønner besteforeldrene dine godt. De har sikkert nok å gjøre før jul... Anonymkode: af1fb...e95
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner besteforeldrene dine godt. De har sikkert nok å gjøre før jul... Anonymkode: af1fb...e95 Det har jo vi barna dems og, i tillegg til jobb, og unger som har vært i karantener. Det er fullt mulig å ha med 4 åringen vår rundt på ting. Han er stille og forsiktig. I mitt hode så hjelper man hverandre og stiller opp under en global pandemi. Jeg hadde ikke nølt med å hjelpe mine nære og kjære. Kan det være noe som er viktigere enn å hjelpe familien og barnebarnet, samt en barnehage i krise i juletider lurer jeg. Anonymkode: 4d73a...61c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Barna dine er jo ditt ansvar Anonymkode: 10be0...7e7
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 I min familie hjelper vi hverandre😊 Vet med sikkerhet at både pappa og tanta mi ville stilt opp Anonymkode: c8245...feb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Har du spurt dem? Hva begrunner de avslaget med? Jeg hadde definitivt blitt skuffet dersom de bare ikke ville.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Barna dine er jo ditt ansvar Anonymkode: 10be0...7e7 Selvfølgelig er de det, men er det ikke vanlig at man hjelper hverandre innad i en familie? Skal jeg si nei hver gang de spør oss om å vanne blomster, kjøre til verksted for å hente bil, for verken blomstene eller bilen er mitt ansvar. Jeg tok en halv fridag fra jobb for å være med svigermor et sted, hun er ikke mitt ansvar hun heller. Med en slik tankegang får vi en fattig verden i mine øyne. Anonymkode: 4d73a...61c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Har du spurt dem? Hva begrunner de avslaget med? Jeg hadde definitivt blitt skuffet dersom de bare ikke ville. De unngikk å svare på det.. viste tydelig at de ikke ville. De vil helst aldri passe, kun komme på besøk hit å få servering. Anonymkode: 4d73a...61c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De unngikk å svare på det.. viste tydelig at de ikke ville. De vil helst aldri passe, kun komme på besøk hit å få servering. Anonymkode: 4d73a...61c Da hadde jeg i grunn ikke spurt dem. Jeg vil i alle fall ikke overlate mine barn til noen som egentlig ikke vil være sammen med dem
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Her er besteforeldrene kjemperedde for å få korona, så de vil ikke treffe barnebarn inne selv uten korona i barnehagen. Aldri i verden om de hadde villet passe om BHG var koronastengt. Skjønner at du er skuffet da, jeg er helt enig med deg. Er selv skuffet over besteforeldrene her. Anonymkode: f5b11...6bd
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Da hadde jeg i grunn ikke spurt dem. Jeg vil i alle fall ikke overlate mine barn til noen som egentlig ikke vil være sammen med dem De liker å være med dem, ringer på FaceTime og kommer ca en gang i uken. Men de vil liksom ikke passe. Vi har ikke spurt heller, for vanligvis trenger vi sjeldent det. Bare skuffet over dem. Anonymkode: 4d73a...61c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): I min familie hjelper vi hverandre😊 Vet med sikkerhet at både pappa og tanta mi ville stilt opp Anonymkode: c8245...feb 🙈🤭 Hvordan hjelper dette TS? Anonymkode: 25239...85c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Her er besteforeldrene kjemperedde for å få korona, så de vil ikke treffe barnebarn inne selv uten korona i barnehagen. Aldri i verden om de hadde villet passe om BHG var koronastengt. Skjønner at du er skuffet da, jeg er helt enig med deg. Er selv skuffet over besteforeldrene her. Anonymkode: f5b11...6bd Ja, forstår det. Men her er sønnen testet to ganger for korona, vært i karantene og er frisk som en fisk. Og de er ikke lei på å komme innom her når vi er hjemme. Men de vil helst sitte i sofaen å få servert kaffe og snakke om seg selv. Anonymkode: 4d73a...61c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #14 Skrevet 14. desember 2020 Ja, jeg skjønner du er skuffet. Mine foreldre passer aldri barna til hverken meg eller søsteren min, mens min svigermor stiller opp og hjelper med barnepass i blant. Har du spurt hvorfor de ikke vil passe? Anonymkode: dc540...bdc
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #15 Skrevet 14. desember 2020 Vil du virkelig utsette dine foreldre for mulig smitte? Om ett av barna dine blir forkjølet og smitter dem må de i karantene i julen. Og en annen ting? Med 3 barn igjen i bhg og 2 voksne for barna en topp dag i bhg med veldig liten smitterisiko. Anonymkode: 02631...f97
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vil du virkelig utsette dine foreldre for mulig smitte? Om ett av barna dine blir forkjølet og smitter dem må de i karantene i julen. Og en annen ting? Med 3 barn igjen i bhg og 2 voksne for barna en topp dag i bhg med veldig liten smitterisiko. Anonymkode: 02631...f97 Føler ikke jeg utsetter de for noe mere risiko siden de alle stadig vekk dukker opp her. Senest i går for å hente julekaker jeg hadde bakt. De er ute på restaurant, treffer venner og ikke redd for å møte verken oss eller barna. Hadde de vært mer utsatt og bekymret selv hadde jeg selvsagt ikke kjent på disse følelsene. Anonymkode: 4d73a...61c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #17 Skrevet 14. desember 2020 Men altså, det kan jo være at de har fullt opp av ting å gjøre nå rett før jul. Og uansett om du selv syns 4 åringen er verdens greieste, så er det en jobb å være barnevakt for unger i den alderen. Er et styr om det er baking som står på timeplanen, for da skal han garantert være med å "hjelpe", og ærlig spiker....den hjelpa er et pokkers styr 😆 Eller kanskje skal de ut å handle, og det er nå også et mas å ha med unger på. OG det å være barnevakt, selv for barnebarn, ER slitsomt, uansett om det selvsagt er koselig også. Man skal ha overskudd og gjerne ingenting annet på agendaen for den jobben. Ser at mange voksne barn ikke tar høyde for dette, at det er noe annet å være barnevakt enn å ha egne barn rundt seg. Så jeg syns du forventer for mye, dette må du fikse selv. Og tenker at du ikke engang bør vurdere å være skuffet! Anonymkode: d3285...cf4
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #18 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Ja, forstår det. Men her er sønnen testet to ganger for korona, vært i karantene og er frisk som en fisk. Og de er ikke lei på å komme innom her når vi er hjemme. Men de vil helst sitte i sofaen å få servert kaffe og snakke om seg selv. Anonymkode: 4d73a...61c Jeg kunne forstått det hvis de var i risikogruppen og redde for å bli syke, men når de uansett kommer innom (for å bli vartet opp) synes jeg de kunne fordelt disse fore dagene mellom seg. Sikkert kjipt for dem også hvis gutten må i karantene så dere ikke kan møtes i jula. Anonymkode: 539b6...0e9
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #19 Skrevet 14. desember 2020 Ikke for å være slem her, men det er dere som har valgt å få barn, så sant ikke besteforeldrene var med på å ta avgjørelsen om de ønsket å bli besteforeldre eller ikke kan dere faktisk ikke forvente noe som helst. I tillegg er det like før jul, og slik det er ute rundt om kring når jeg skal ordne noe er det ikke snakk om at jeg hadde tatt med barn, korona eller ikke, folk har skylapper. Anonymkode: 3da41...58a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #20 Skrevet 14. desember 2020 Jeg har mer forståelse for (beste)foreldre. Min mor var alene og har slitt seg ut med 4 barn etter at pappa døde da vi var små. Hun hadde syke foreldre og de kunne derfor ikke hjelpe til. Mamma hjelper meg om det er krise, jeg vet hun er sliten og har diverse plager som hun ikke liker å prate om. Hun besøker oss ofte, hun elsker barnebarna, men å passe dem blir for mye. Jeg valgt å få barn så jeg blir ikke skuffet over at hun ikke passer, har de på overnatting osv. Jeg er selv alene med mine 3, pappaen har de halve ferier da han bor et godt stykke unna. Jeg kommer til å hjelpe barna mine når de får barn, men om de tar det som en selvfølge at jeg skal hjelpe til hele tiden, avlaste de osv, da skal de tro om igjen. Hvorfor skal besteforeldre på 60+ passe barnebarn? Det er deres tur til å slappe at og nyte at de er ferdige med barn. Barnebarn skal være kos, ikke oppdragelse og et ork. Ikke alle har helse til å være barnevakt selv om de virker friske og raske. Anonymkode: b5fdf...b67
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #21 Skrevet 14. desember 2020 Selvfølgelig skal du ikke sende barna til besteforeldrene. Dere skal holde barna og dere selv mest mulig unna andre og ikke ha nærkontaker som er unødvendige. Anonymkode: 5a4c2...645
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #22 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke for å være slem her, men det er dere som har valgt å få barn, så sant ikke besteforeldrene var med på å ta avgjørelsen om de ønsket å bli besteforeldre eller ikke kan dere faktisk ikke forvente noe som helst. I tillegg er det like før jul, og slik det er ute rundt om kring når jeg skal ordne noe er det ikke snakk om at jeg hadde tatt med barn, korona eller ikke, folk har skylapper. Anonymkode: 3da41...58a Javel, deg om det. Jeg liker bedre en tilværelse hvor mennesker er rause med hverandre. Vil ikke påstå at vi har skylapper på. Det er en pandemi, hvor de evt måtte passe på et friskt barnebarn. Da vi foreldrene jobber med vaksine og i helsesektoren. Vi har aldri barnevakt, vi ber aldri om noe fra de, men hjelper gjerne til uten å forvente noe. Men, det blir i hvertfall slutt på hjelp fra oss også, så kanskje de vil sette mer pris på en slik tilværelse. Anonymkode: 4d73a...61c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #23 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Javel, deg om det. Jeg liker bedre en tilværelse hvor mennesker er rause med hverandre. Vil ikke påstå at vi har skylapper på. Det er en pandemi, hvor de evt måtte passe på et friskt barnebarn. Da vi foreldrene jobber med vaksine og i helsesektoren. Vi har aldri barnevakt, vi ber aldri om noe fra de, men hjelper gjerne til uten å forvente noe. Men, det blir i hvertfall slutt på hjelp fra oss også, så kanskje de vil sette mer pris på en slik tilværelse. Anonymkode: 4d73a...61c Sa ikke at dere har skylapper på. Jeg sa at folk som er ute og handler og gjør juleforberedelser har skylapper på, og jeg ville derfor ikke hatt med meg barna på det i disse tider. Du skriver at du syns besteforeldrene bare skal ta med seg barnebarna på hva de nå enn har planlagt å gjøre de neste dagene, det er jeg ikke enig i på grunn av ANDRE folks skylapper Anonymkode: 3da41...58a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #24 Skrevet 14. desember 2020 Jeg ser det er veldig ulik tilnærming til familie her. Ingen besteforeldre er gamle og slitne her. Vi har stått i 120% jobber begge foreldrene her siden mars, med unger i karantene og jobbing til langt på natt. Vi har aldri bedt om hjelp! Vi stiller opp på dugnader på hytter, kjøring, de får middager her og vi føler vi gir de mye. At de kunne stilt opp når det er en global pandemi er ikke storforlangende synes jeg. De får besøk fra to søstre med menn i jula som skal bo her da de ikke har plass, så det er til alles interesse at ikke 4 åringen havner i ny karantene. Det er siste gang jeg stiller opp for de, jeg har mye annet jeg heller vil gjøre jeg også. Anonymkode: 4d73a...61c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #25 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sa ikke at dere har skylapper på. Jeg sa at folk som er ute og handler og gjør juleforberedelser har skylapper på, og jeg ville derfor ikke hatt med meg barna på det i disse tider. Du skriver at du syns besteforeldrene bare skal ta med seg barnebarna på hva de nå enn har planlagt å gjøre de neste dagene, det er jeg ikke enig i på grunn av ANDRE folks skylapper Anonymkode: 3da41...58a Ok misforstod deg. Enig med deg i det. Anonymkode: 4d73a...61c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå