Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #51 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men det er ikke noe problem å få skole digitalt. Du vil jo helst bare være vrang. Og påføre andre verst mulig jul så du kan si "det var det jeg sa". Anonymkode: 34510...b05 Jo, det var et problem i mars-mai. Sikkert ikke problem med lærere som satt på ræva, men definitivt problem for foreldre som måtte kombinere fulltid hjemmekontor og fulltid hjemmeundervisning av egne barn, uten å være utdannet lærere. Mange har dårlig internett hjemme som gjør at digitale møter ikke fungerer. Hos oss har de ikke en gang prøvd å få til undervisning med lærer. De hadde ett kvarters samtale med lærer per uke, der de diskuterte trivsel og koseting. Anonymkode: 13dc3...c38
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #52 Skrevet 1. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Men kjære deg da! Barnehagebarn klarer seg ikke selv men det gjør gjerne skolebarn. Stenger noen skoler så er det mindre inngripende enn å stenge barnehager. Det er dessuten lite praktisk med hjemmebarnehage. Selvsagt er dere like viktige som dere alltid har vært. Nei, barna må få fullgod undervisning. Hjemmeskole i regi av foreldrene er ikke det og vil aldri bli det. Anonymkode: 13dc3...c38
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. desember 2020 #53 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei, barna må få fullgod undervisning. Hjemmeskole i regi av foreldrene er ikke det og vil aldri bli det. Anonymkode: 13dc3...c38 Gud bedre
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #54 Skrevet 1. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (19 minutter siden): Gud bedre Veldig relevant respons 🤣🤣🤣 hva har dette med Gud å gjøre? 🤣 Anonymkode: 13dc3...c38
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #55 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er også mange elever som digga hjemmeskole og som blomstret av det. Siste uka før jul er vel uansett ikke tiden med mest læringstrykk på skolen... Anonymkode: 2ba86...d7f Dette! Mange skriker om hvor lite læringsutbytte barna hadde. Min i 4. klasse har aldri lært å skrive bokstavene riktig vei (lærevansker), to uker med hjemmeskolen og vi kunne lese hva barnet skrev. Anonymkode: b48fe...15c
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #56 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, barna må få fullgod undervisning. Hjemmeskole i regi av foreldrene er ikke det og vil aldri bli det. Anonymkode: 13dc3...c38 Min gjorde det bedre på hjemmeskole enn han noen gang har gjort på vanlig skole. Det er neppe på grunn av mine pedagogiske egenskaper, men skyldes sannsynligvis roen og tryggheten han føler hjemme. Anonymkode: 6a006...9f7
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #57 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Min gjorde det bedre på hjemmeskole enn han noen gang har gjort på vanlig skole. Det er neppe på grunn av mine pedagogiske egenskaper, men skyldes sannsynligvis roen og tryggheten han føler hjemme. Anonymkode: 6a006...9f7 Regner med at han ikke går i første klasse, og at de hadde digital undervisning som fungerte. Anonymkode: 13dc3...c38
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #58 Skrevet 2. desember 2020 On 12/1/2020 at 9:11 AM, Anonym bruker said: Hørte på nyhetene... lærere vil stenge skolen en uke før pga at de er redde for corona.. tenker de på SFO da eller skal de ha barna hele dagen og bli smittet da? Anonymkode: 357b4...f46 skjer nok ikke det,her er det mye smitte og ingen snakk om det Anonymkode: 0a736...28b
2-jenter Skrevet 2. desember 2020 #59 Skrevet 2. desember 2020 Skal vi stenge barnehagene 1 uke før jul slik atvi kan isolere oss og besøke besgemor i jula? Det er ikke mulig og holde avstand til barna og vi vasser i snørr og hoste som restsymptomer som aldri gir seg.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #60 Skrevet 2. desember 2020 2-jenter skrev (28 minutter siden): Skal vi stenge barnehagene 1 uke før jul slik atvi kan isolere oss og besøke besgemor i jula? Det er ikke mulig og holde avstand til barna og vi vasser i snørr og hoste som restsymptomer som aldri gir seg. Barnehagen er frivillig. Foreldre som har mulighet og lyst til å være smittefrie i jula kan helt fint holde barna hjemme fra barnehagen siste uka før jul. Lærerne har heller ikke fri hvis der blir hjemmeskole. Sånn i tilfelle du skulle bli fornærmet over at andre får fordeler du ikke får. Anonymkode: 2ba86...d7f
2-jenter Skrevet 3. desember 2020 #61 Skrevet 3. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Barnehagen er frivillig. Foreldre som har mulighet og lyst til å være smittefrie i jula kan helt fint holde barna hjemme fra barnehagen siste uka før jul. Lærerne har heller ikke fri hvis der blir hjemmeskole. Sånn i tilfelle du skulle bli fornærmet over at andre får fordeler du ikke får. Anonymkode: 2ba86...d7f Ja bhg er frivillig men det er ikke foreldrene som vill at skolene skal stenge en uke før jul det er lærerne for de er slitne de har jobbet mer enn andre dette året (les ironien) det er derfor de vill ha fri tidligere her. Jeg jobber i bhg og det er nesten ingen som skal ha juleferie pga at man ikke kan reise noen plass så da blir det ikke jul så barna skal i barnehagen. Vi i barnehage er slitne vi og vi får ikke vikarer, vi må klare oss med samarbeidsteam om noen er syke (noe som er ofte siden vi må være hjemme om vi skurrer i halsen) Jeg må være hjemme fra jobb om skolene stenger en uke før jul og mange av mine kolleger, hvem skal da passe barna til de som ikke orker og ha barnet hjemme i jula!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #62 Skrevet 3. desember 2020 2-jenter skrev (56 minutter siden): Ja bhg er frivillig men det er ikke foreldrene som vill at skolene skal stenge en uke før jul det er lærerne for de er slitne de har jobbet mer enn andre dette året (les ironien) det er derfor de vill ha fri tidligere her. Jeg jobber i bhg og det er nesten ingen som skal ha juleferie pga at man ikke kan reise noen plass så da blir det ikke jul så barna skal i barnehagen. Vi i barnehage er slitne vi og vi får ikke vikarer, vi må klare oss med samarbeidsteam om noen er syke (noe som er ofte siden vi må være hjemme om vi skurrer i halsen) Jeg må være hjemme fra jobb om skolene stenger en uke før jul og mange av mine kolleger, hvem skal da passe barna til de som ikke orker og ha barnet hjemme i jula! 1: Hvordan vet du at det ikke er foreldre som ønsker hjemmeskole de siste dagene før jul? Jeg vet om mange. 2: Hvordan vet du grunnene til at lærerne ønsker hjemmeskole siste dagene før jul? Har du spurt alle? Det lærerorganisasjonene argumenterer med i media er at det et høyt smittetrykk på mange skoler, og at lærerne også ønsker å feire jul med familie i år og ikke risikere å måtte sitte i karantene. 3: Hvorfor trekker du hele tiden inn din jobb som barnehageansatt? Det er ikke barnehagen vi snakker om nå, det er skolen. 4: I vår, da landet var i total lockdown, så klarte vi å finne løsninger for de barna med foreldre som må på jobb. Hvorfor tror du ikke det samme kan være mulig nå? 5: Hva mener du med at lærerne har jobbet «mer enn andre (les ironien)» dette året? Anonymkode: 2ba86...d7f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #63 Skrevet 3. desember 2020 Skolene burde tatt en uke lengre juleferie og så heller gått en uke lengre på sommeren, slik at sommerferien blir en uke eller to mindre! enkelt og greit, bare flytte litt på skoledagene, må være det beste og enkleste tiltaket å gjennomføre. Anonymkode: 3a7ab...65b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. desember 2020 #64 Skrevet 3. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Skolene burde tatt en uke lengre juleferie og så heller gått en uke lengre på sommeren, slik at sommerferien blir en uke eller to mindre! enkelt og greit, bare flytte litt på skoledagene, må være det beste og enkleste tiltaket å gjennomføre. Anonymkode: 3a7ab...65b Her er jeg helt uenig. Hjemmeskole nå rokker ikke ved noens ferieplaner. Å flytte sommerferien er mye mer inngripende for mange familier
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #65 Skrevet 3. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Her er jeg helt uenig. Hjemmeskole nå rokker ikke ved noens ferieplaner. Å flytte sommerferien er mye mer inngripende for mange familier Det er et halvt år til sommerferien. Det er mamge månter til de fleste arbeidstakerene har krav på å få vite når de får ferie og det har vært varslet lenge at vi må regne med å ikke kunne reise så mye i spmmerferoen 2021 heller. Derfor tror jeg ikke det er særlig mange som har lagt planer som er vamskelice å endre for den uka. Anonymkode: 8cee9...129
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. desember 2020 #66 Skrevet 3. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er et halvt år til sommerferien. Det er mamge månter til de fleste arbeidstakerene har krav på å få vite når de får ferie og det har vært varslet lenge at vi må regne med å ikke kunne reise så mye i spmmerferoen 2021 heller. Derfor tror jeg ikke det er særlig mange som har lagt planer som er vamskelice å endre for den uka. Anonymkode: 8cee9...129 Sommerferien holdes hellig for mange og siden vaksiner er på vei så har jeg god tro på at vi kan reise mer enn i sommer. Uansett så er hjemmeskole mindre inngripende
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #67 Skrevet 3. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden): Sommerferien holdes hellig for mange og siden vaksiner er på vei så har jeg god tro på at vi kan reise mer enn i sommer. Uansett så er hjemmeskole mindre inngripende Det er langt mer inngripende å skulle organisere hjemmeskole for barneskolebarn på kort varsel. De kan man ikke forvente at klarer seg hjemme og får effektiv skole uten at det er voksne der til å rettlede oghjeloe dem. Umgdomsskoleelever klarer seg jo som oftest selv en arbeidsdag, men drt blir sjeldent så effektivt. Det er veldig mange som ender opp med å sove lenge, se serier og YouTube og ikke få hjort mer enn å svare kort det de allerede vet på lrerenes oppgaver. Hjemmeskole er for de fleste en nødløsning. I tillegg kan det bli vanslelig å få ungdommene til å godta at de ikke får treffe venner, gå på trening ol i over en uke for et familieselskap sin skyld. Jeg tror ikke en gang så mange voksne godtar å isolere seg helt såpass lenge før de tregfer familien. Anonymkode: 8cee9...129
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #68 Skrevet 3. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Sommerferien holdes hellig for mange og siden vaksiner er på vei så har jeg god tro på at vi kan reise mer enn i sommer. Uansett så er hjemmeskole mindre inngripende Det vil nok ikke bli noe oppletting i reiser i sommergerien pga vaksine, det tar tid å vaksinere mange og den skal få tid til å ha noen virkning på smitten og, ikke bare i Norge. Anonymkode: 0dd98...73a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #69 Skrevet 3. desember 2020 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det vil nok ikke bli noe oppletting i reiser i sommergerien pga vaksine, det tar tid å vaksinere mange og den skal få tid til å ha noen virkning på smitten og, ikke bare i Norge. Anonymkode: 0dd98...73a Det går også an å ta av en del inneklemte fridager som ellers ville gitt en langhelg. Anonymkode: 8cee9...129
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #70 Skrevet 3. desember 2020 For meg som lærer er det ikke spesielt attraktivt med ekstra fri før jul. Jeg har pensum vi skal gjennom og karakterer som skal settes. Vi vet heller ikke om det blir eksamen til våren, men om det blir tviler jeg på at det blir senere enn vanlig. Vi trenger undervisningstiden! Hjemmeskole kan være et kompromiss. Dere som argumenterer med at hjemmeskole = full isolasjon tror jeg mangler innsikt i hvilken smittepool skolen potensielt er. Det er ingen reelle, effektive smitteverntiltak i skolen på nivå, og i vgs heller ikke på rødt nivå. Anonymkode: 76ced...df7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #71 Skrevet 3. desember 2020 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): For meg som lærer er det ikke spesielt attraktivt med ekstra fri før jul. Jeg har pensum vi skal gjennom og karakterer som skal settes. Vi vet heller ikke om det blir eksamen til våren, men om det blir tviler jeg på at det blir senere enn vanlig. Vi trenger undervisningstiden! Hjemmeskole kan være et kompromiss. Dere som argumenterer med at hjemmeskole = full isolasjon tror jeg mangler innsikt i hvilken smittepool skolen potensielt er. Det er ingen reelle, effektive smitteverntiltak i skolen på nivå, og i vgs heller ikke på rødt nivå. Anonymkode: 76ced...df7 For ungdom har de beregnet at sansynlig vis mellom 5 og 6 % har blitt smittet på skolen. Skal du unngå smitte før jul er det mye viktigere å holde seg bortefra besøk hos venner, familiebesøk ol. Der skjer smitten mye oftere. Anonymkode: 8cee9...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå