Gå til innhold

Stenge skoler en uke før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte på nyhetene... lærere  vil stenge skolen en uke før pga at de er redde for corona.. tenker de på SFO  da eller skal  de ha barna hele dagen og bli smittet da? 

Anonymkode: 357b4...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå postet jeg feil 😞😞 dette skal jo på corona forum.

Skrevet

Gjelder dette barneskoler også? Hvor tenker i såfall lærerne at barna skal være da? 

Anonymkode: 18a97...f86

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hørte på nyhetene... lærere  vil stenge skolen en uke før pga at de er redde for corona.. tenker de på SFO  da eller skal  de ha barna hele dagen og bli smittet da? 

Som de sa på nyhetene så var dette noe som måtte være opp til den enkelte skole. Jeg hørte ikke noe om Sfo. Vil tro at dette gjelder skole og da vil det vel i så fall kanskje være snakk om hjemmeskole siste uken. Dette vil jo være mest relevant i skoler med høy smitte

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Gjelder dette barneskoler også? Hvor tenker i såfall lærerne at barna skal være da? 

Barneskole ja. Hjemmeskole eller være hjemme antar jeg. Gjelder skoler med høyt smittetrykk 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Barneskole ja. Hjemmeskole eller være hjemme antar jeg. Gjelder skoler med høyt smittetrykk 

Kjedelig for arbeidsplassene til foreldrene som må være hjemme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kjedelig for arbeidsplassene til foreldrene som må være hjemme. 

Tipper i så fall de skåner Sfo så langt det er mulig. Skolebarn som er utenfor Sfo alder bør klare seg fint hjemme alene og siden man er oppfordret (pålagt noen steder) til hjemmekontor så burde dette for de aller fleste være uproblematisk 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Tipper i så fall de skåner Sfo så langt det er mulig. Skolebarn som er utenfor Sfo alder bør klare seg fint hjemme alene og siden man er oppfordret (pålagt noen steder) til hjemmekontor så burde dette for de aller fleste være uproblematisk 😊

Ja, for leger, bioingeniører, sykepleiere, butikkansatte, politi osv kan jo ha hjemmekontor...

Anonymkode: 83200...35f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, for leger, bioingeniører, sykepleiere, butikkansatte, politi osv kan jo ha hjemmekontor...

Sist var det unntak for disse. Skjønner ikke behovet for å se glasset som halvtomt hele tiden. Er det bare noen få barn på skolen vil smittetrykket bli lavere og det vil være lettere å følge forebyggende tiltak. 

Anonymkode: 6a006...9f7

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber innenfor helse og kjenner mange hvor begge foreldrene er leger eller sykepleiere og naturligvis ikke kan ha hjemmekontor og egentlig ikke ha fravær fra jobb heller pga pasientene. Tenker lærene at det er trygt for sfo å ha oppe men ikke skolene? Forstår ikke helt det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det vil jo alltid være noen det vil bli utfordringer for men dersom de holder Sfo åpent så vil det jo være uproblematisk for de aller fleste 😊

Skrevet

Jeg jobber innenfor helse og kjenner mange hvor begge foreldrene er leger eller sykepleiere og naturligvis ikke kan ha hjemmekontor og egentlig ikke ha fravær fra jobb heller pga pasientene. Tenker lærene at det er trygt for sfo å ha oppe men ikke skolene? Forstår ikke helt det. 

Sfo kan helt sikkert holdes åpent for de som virkelig trenger det. Mange vil helt sikkert ha mulighet for å ha ungene hjemme. Holdes skolen stengt kan også Sfo spre seg utover og de får sånn sett mer mulighet for avstand. Mindre elever totalt på skolen er jo tanken

Skrevet

Jeg synes det er en god ide jeg. Det har vært mye smitte på skoler i det siste, og jeg forstår at lærerne, som overhode ikke er beskytta mot smitte, vil beskytte seg mest mulig opp mot jul så de også kan ha juleferie med folk de er glade i og uten å være syke. 
For min egen del hadde det også være fint med hjemmeskole siste uka før jul. Da kan man gå i selvpålagt karantene, og barna kan se besteforeldre i jula uten stor risiko.

Og jada, alle kan ikke ha hjemmekontor, og dem må vi finne løsninger for. Slik vi gjorde sist det var hjemmeskole.

Anonymkode: 2ba86...d7f

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (47 minutter siden):

Det er jo ikke noen vits i å skåne lærerene for smitte ved å sende elevene til sfo i steden. Da er det jo bare noen andre som blir smittet i tillegg til at kommunen må betale lønn både til lærerene som vanlig og dem som jobber på sfo for den tiden elevene skulle vært på skolen.

Anonymkode: 8cee9...129

Skrevet

Det er jo ikke noen vits i å skåne lærerene for smitte ved å sende elevene til sfo i steden. Da er det jo bare noen andre som blir smittet i tillegg til at kommunen må betale lønn både til lærerene som vanlig og dem som jobber på sfo for den tiden elevene skulle vært på skolen.

De får holde SFO åpent for de som har behov. Ellers vil jeg tro det er mange med hjemmekontor som ønsker å ha barna hjemme den siste uken så de kan feire jul med besteforeldre. 

Anonymkode: 6a006...9f7

Skrevet

Jeg synes det er en god ide. Da kan man isolere seg frem til jul om man ønsker og dermed besøke besteforeldre og andre som man ellers måtte unngå. 

Skrevet

Hvis de stenger skolene tidlig nå håper jeg i det minste de gir tilsvarende mer undervisning til sommeren. Om det dreier seg om å bytte en ukes ekstra juleferie med en ukes kortere sommerferie  kan det jo være ok. Litt kjedelig for dem som har lagt planer for første uke i sommerferien allerede, men det bør jo kunne endres.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de stenger skolene tidlig nå håper jeg i det minste de gir tilsvarende mer undervisning til sommeren. Om det dreier seg om å bytte en ukes ekstra juleferie med en ukes kortere sommerferie  kan det jo være ok. Litt kjedelig for dem som har lagt planer for første uke i sommerferien allerede, men det bør jo kunne endres.

Hjemmeskole er jo en mulighet siste uken. Jeg tror det beste nå er å tenke løsninger og ikke fokusere på hva som kan komme til å bli utfordrende 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hjemmeskole er jo en mulighet siste uken. Jeg tror det beste nå er å tenke løsninger og ikke fokusere på hva som kan komme til å bli utfordrende 

Hjemmeskole er såpass lite effektivt for mange at jeg ser på det som en nødløsning der ikke noe annet går. Det må jo være mye bedre å flytte undervisningen til sommeren?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hjemmeskole er såpass lite effektivt for mange at jeg ser på det som en nødløsning der ikke noe annet går. Det må jo være mye bedre å flytte undervisningen til sommeren?

Det er også mange elever som digga hjemmeskole og som blomstret av det.

Siste uka før jul er vel uansett ikke tiden med mest læringstrykk på skolen...

Anonymkode: 2ba86...d7f

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (16 minutter siden):

Jeg synes det er en god ide. Da kan man isolere seg frem til jul om man ønsker og dermed besøke besteforeldre og andre som man ellers måtte unngå. 

Dette. Steng ned og la oss få en fair sjanse til å kunne se hverandre i jula.

Anonymkode: 34510...b05

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva som er best er heldigvis ikke opp til oss å avgjøre. Hjemmeskole fungerer også godt for veldig mange elever og noen gjør det til og mer bedre faglig 

Skrevet

Men hvorfor skal lærer skånes? 
hva med butikkmedarbeidere, sykepleiere, leger, sfo /aks? 
stenge helse samfunnet? 

Skrevet

stenge helse samfunnet? 

Man stenger vel først ned hele samfunnet når behovet er der. Vi er ikke der nå. Hvorfor lærere skal skånes? Vi snakker her om skoler med høyt smittetrykk og hvor lærere er spesielt utsatt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

stenge helse samfunnet? 

Er du så dum eller gjør du deg til? Skoler kan stenges og drive digitalt, derved unngå å samle flere hundre unger pr skole pr dag, derved slippe at de smitter hverandre og tar smitten med seg hjem til - butikkmedarbeidere, sykepleiere, leger og alle andre i foreldregruppa/familien. Du ser kanskje at om færre samles vil færre smittes?

Anonymkode: 34510...b05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...