Gå til innhold

Avlyse julen, plan B?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Blir du lett forvirret? 

Anonymkode: e9ea3...7a9

Det blir vanskeligere å samle alle innlegg fra bruker og angripe henne med samlingen av innlegg når innleggene er spredt på anonym og brukernavn :D 

Anonymkode: 0c915...f34

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det blir vanskeligere å samle alle innlegg fra bruker og angripe henne med samlingen av innlegg når innleggene er spredt på anonym og brukernavn :D 

I alle dager, jeg har ikke angrepet deg i det hele tatt, hverken når du skriver med nick eller som anonym, i motsetning til det du gjør.

Anonymkode: 4f13c...4a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

I alle dager, jeg har ikke angrepet deg i det hele tatt, hverken når du skriver med nick eller som anonym, i motsetning til det du gjør.

Ikke meg jeg snakker om her. Bare en teori jeg har på hvorfor det kan være forvirrende :D 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg jeg snakker om her. Bare en teori jeg har på hvorfor det kan være forvirrende :D 

Tydelig at på seg selv så kjenner man andre

Skrevet

Du kan selvsagt ikke steke ribbe, ha på penklær og åpne pakker med familien om smitten er høy. 

Da får du vurdere kalkun og unnlate å pakke inn gavene. 🙄

Kjære mi tid, hvordan tenker du at feiring med kun husstandsmedlemmer kan være ulovlig??

Anonymkode: 086b4...86d

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Du kan selvsagt ikke steke ribbe, ha på penklær og åpne pakker med familien om smitten er høy. 

Da får du vurdere kalkun og unnlate å pakke inn gavene. 🙄

Kjære mi tid, hvordan tenker du at feiring med kun husstandsmedlemmer kan være ulovlig??

Anonymkode: 086b4...86d

I Polen har det en periode vært innført et krav om avstand også mellom familiemedlemmer over 10 år. Har man krav om avstand på lik måte som det, så er det vanskelig å arrangere noe julefeiring. Bare et eksempel altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I Polen har det en periode vært innført et krav om avstand også mellom familiemedlemmer over 10 år. Har man krav om avstand på lik måte som det, så er det vanskelig å arrangere noe julefeiring. Bare et eksempel altså. 

*husstandsmedlemmer mente jeg. Altså, som mor, far og barn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror likefullt at vi her i Norge skal kunne feire jul med dem vi bor sammen med. I verste fall kan det hende at gangen rundt juletreet må utgå men det tror jeg vi kan leve med 

Skrevet

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Skal man slutte med å selge ribbe og pinnekjøtt? Eller hvordan tenker du at man skal forby jul?

Anonymkode: 4c324...bd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Skal man slutte med å selge ribbe og pinnekjøtt? Eller hvordan tenker du at man skal forby jul?

Tja, det er mulig: "shops and markets were told to stay open on 25 December, and in the City of London soldiers were ordered to patrol the streets, seizing any food they discovered being prepared for Christmas celebrations."(Fra https://historicengland.org.uk/listing/what-is-designation/heritage-highlights/did-oliver-cromwell-really-ban-christmas/)

Anonymkode: 5d296...a40

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Tja, det er mulig: "shops and markets were told to stay open on 25 December, and in the City of London soldiers were ordered to patrol the streets, seizing any food they discovered being prepared for Christmas celebrations."(Fra https://historicengland.org.uk/listing/what-is-designation/heritage-highlights/did-oliver-cromwell-really-ban-christmas/)

For du tenker at vi er der at hæren settes inn mot eget folk for å knabbe pinnekjøttet og ribben. Du får legge en tacolefse ved siden av og insistere på at dere spiser torsdagstaco. Da ordner det seg nok.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

For du tenker at vi er der at hæren settes inn mot eget folk for å knabbe pinnekjøttet og ribben. Du får legge en tacolefse ved siden av og insistere på at dere spiser torsdagstaco. Da ordner det seg nok.

Det var ikke helt seriøst ment, altså. Jeg burde nok ha lagt ved en 😁

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så da har man ikke kunnet spise mat eller kle på seg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men det er da ikke jeg som tenker vi skal forby jul. Mitt spørsmål var hva de som utbasurnerte dette på radioen mente med det🙄

Anonymkode: f38f1...e15

Skrevet
sug lut skrev (3 timer siden):

Du synes tydeligvis selv at du er morsom. Det hjelper ikke å kunne spise hvis man ikke kan omgås normalt med sin egen mann og sine egne barn. Ikke kunne gi juleklem til barna, kysse mannen, gå rundt juletre osv. 

Skrevet
sug lut skrev (3 timer siden):

Mener du naken jul kunne vært et alternativ? Det hadde blitt festlige saker.

Skrevet
Mamsemums skrev (3 minutter siden):

Mener du naken jul kunne vært et alternativ? Det hadde blitt festlige saker.

Om ikkje anna så hadde jo antrekket vore i boks 👍

Skrevet
☆☆☆ skrev (1 minutt siden):

Om ikkje anna så hadde jo antrekket vore i boks 👍

Da er det jo også helt greit at gamle tante Helga med de litt ekle tåneglene ikke kommer.

Skrevet (endret)
Mamsemums skrev (3 minutter siden):

Da er det jo også helt greit at gamle tante Helga med de litt ekle tåneglene ikke kommer.

Ikkje minst..

Blir faktisk om å gjere å ekskludere flest mogleg. I år kan brodern ha mamma og pappa på besøk!

Endret av ☆☆☆
Skrevet
☆☆☆ skrev (17 minutter siden):

Ikkje minst..

Blir faktisk om å gjere å ekskludere flest mogleg. I år kan brodern ha mamma og pappa på besøk!

Herregud! Dette mentale bildet var hysterisk forstyrrende 😅

Skrevet
☆☆☆ skrev (49 minutter siden):

Ikkje minst..

Herre! Svigers kommer til oss 😱

Skrevet

Joda, men dere bør tenke gjennom hva dere gjør hvis dere f eks får telefon fra smitteteamet at en av dere er nærkontakt til en smittet. Lurt å ha en plan B så ikke noen sitter med 4 kg ribbe og andre med 2 liter surkål, hvis dere skal være flere, men det plutselig ikke er mulig. 

Anonymkode: 7a948...57f

Skrevet
*Miss Marple* skrev (1 time siden):

Herre! Svigers kommer til oss 😱

Glad det kun er oss 4😅 blir sikkert mest kleint for ungene😄

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Glad det kun er oss 4😅 blir sikkert mest kleint for ungene😄

Her og 😂

Skrevet
sug lut skrev (19 timer siden):

He HADN'T stopped Christmas from coming! IT CAME!
Somehow or other, it came just the same!
And the Grinch, with his grinch-feet ice-cold in the snow,
Stood puzzling and puzzling: "How could it be so?"
"It came with out ribbons! It came without tags!"
"It came without packages, boxes or bags!"
And he puzzled three hours, till his puzzler was sore.
Then the Grinch thought of something he hadn't before!
"Maybe Christmas," he thought, "doesn't come from a store."
"Maybe Christmas...perhaps...means a little bit more!"

Dette sier jo bare at.. 

Julen handler ikke bare om gaver, men familie, hygge og snøen som laver. Og Erna vil ta fra oss nettopp det, at vi skal få dra på besøk noe sted. 

Vi får ikke samles som vi alltid har gjort, og de eldre blir sittende alene, gjemt bort. 

Så julen i år blir et sørgelig minne, og svigermor vil nok brøle av sinne, for hun "må da møte barnebarna!!", og klage på alt du gjør dårlig (og bra). 

Men vi må bare innse at vi ikke kan vinne, vi får bare holde oss alene inne. Ja, julen blir ganske kjip med corona, men vil kanskje du ende opp som Maradona? 

Nå slipper du å stresse å gjøre deg fin, nå kan du ta deg en flaske med vin. Og når barna sover og det er stille i huset, kan du danse for mannen.. Med sametruse. 

Glemte litt hva poenget mitt skulle være, men jeg ble revet med. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 79422...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...