Gå til innhold

Avlyse julen, plan B?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de sier at plan B i Norge er å avlyse julen helt, hva mener de? At man ikke kan dra til noen eller få noe besøk? Man får vel lov å feire sammen som familie de som bor sammen? Har ikke sett for meg annet alternativ uansett i år. 

Anonymkode: f38f1...e15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig får man feire med de man bor sammen med!

De snakker vel om at verste alternativ er å ikke få lov å reise og ikke få lov å gå på besøk. 

Akkurat nå sier de at å reise hjem til jul, særlig studenter da, anses som en nødvendig reise. Det skal nok mye til å gå bort fra det... 

Anonymkode: 1db02...141

Skrevet

Hvordan tenker du at man skal hindres i å feire jul sammen med dem man bor med? 

Nå er det viktig å puste med magen og ikke la panikken ta en! Julen kommer og går uansett, vi må bare tenke litt alternative måter å feire på.

Jeg har studentbarn som må reise fra Oslo og på tvers av hele landet for å komme hjem, det er jeg mer skeptisk til om går. Heldigvis har de kjærester med familie i nærheten så de slipper uansett å sitte alene på julekvelden. 

Anonymkode: e9ea3...7a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan tenker du at man skal hindres i å feire jul sammen med dem man bor med? 

Nå er det viktig å puste med magen og ikke la panikken ta en! Julen kommer og går uansett, vi må bare tenke litt alternative måter å feire på.

Jeg har studentbarn som må reise fra Oslo og på tvers av hele landet for å komme hjem, det er jeg mer skeptisk til om går. Heldigvis har de kjærester med familie i nærheten så de slipper uansett å sitte alene på julekvelden. 

Det går jo ikke. Men merkelig måte å si det på da, avlyse hele julen. Vi kommer jo til å feire akkurat som planlagt. Vi som bor i huset. 

Skrevet

Altså, det blir sjølvsagt jul i år også!

Det er berre det at mange med hang til dramatikk får hysterisk anfall om dei må gjere litt tilpassingar. Kombinert med at media elskar å hause opp misnøye får vi slike håplause overskrifter.

Skrevet

Det er jo såå teit å si at man kan avlyse julen. Julen kommer uansett den, det er ikke mulig å avlyse den. Man kan avlyse større julebesøk ja. Så hvorfor de ikke bare sier det er merkelig. Jeg har i de siste årene ikke feiret med andre enn min egen husstand, men vi feirer da julen på like bra vis som andre som er på besøk og samles. 

Anonymkode: dd240...074

Skrevet

He HADN'T stopped Christmas from coming! IT CAME!
Somehow or other, it came just the same!
And the Grinch, with his grinch-feet ice-cold in the snow,
Stood puzzling and puzzling: "How could it be so?"
"It came with out ribbons! It came without tags!"
"It came without packages, boxes or bags!"
And he puzzled three hours, till his puzzler was sore.
Then the Grinch thought of something he hadn't before!
"Maybe Christmas," he thought, "doesn't come from a store."
"Maybe Christmas...perhaps...means a little bit more!"

Skrevet

Jøsses!! Jula kommer til vanlig tid i år også. Hvordan den feires kan komme til å avike vanlig ordning og det kommer til å gå helt fint. 

Skrevet

Hvem sier at plan B er å avlyse jula helt?

Anonymkode: 47e2e...823

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvem sier at plan B er å avlyse jula helt?

De sa det på radioen i dag, Høie? Husker ikke hvem.

Skrevet

Det er jo ingen som kommer inn i hjemmet ditt og sjekker om du feirer jul

Anonymkode: 4f13c...4a9

Skrevet

Sa han det? Eller sa han noe slik: – Alle må ha en plan B i denne situasjonen, og plan B er at man må avlyse ting.

Skrevet
sug lut skrev (17 minutter siden):

He HADN'T stopped Christmas from coming! IT CAME!
Somehow or other, it came just the same!
And the Grinch, with his grinch-feet ice-cold in the snow,
Stood puzzling and puzzling: "How could it be so?"
"It came with out ribbons! It came without tags!"
"It came without packages, boxes or bags!"
And he puzzled three hours, till his puzzler was sore.
Then the Grinch thought of something he hadn't before!
"Maybe Christmas," he thought, "doesn't come from a store."
"Maybe Christmas...perhaps...means a little bit more!"

Åhhh, nå kjenner jeg at julestemningen sniker seg på ❤️ 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Saken ligger på VG. Ikke snakk om å avlyse julen men at folk bør ha en plan b for feiring i vanlig ordning med storfamilien 

Skrevet

Igjen en trussel for å få folk til å bli hysterisk redde og bøye etter. Er drittlei den truende tonen fra myndighetene. "Hvis du ikke gjør ditten og datten, så blir alt avlyst, inkludert jul og familiemiddager". "Voksne i karantene skal ikke ha noe omgang med hverandre overhode! Hold avstand til din egen ektefelle og hiv ham i garasjen i 10 dager!".

Nå ser man jo hva som skjer med disse karantenehotellene. Hvor mye vilkårlighet og tvang/ulovligheter som råder der. I tillegg begynner det samme som i andre land - koronautbrudd på disse hotellene. I stedet for å ta karantenen i avsidesliggende bolig med sin ektefelle/kjæreste/foreldre, der man har null sjanse å smitte masse folk eller å bli smittet selv, blir man stappet inn på et hotell med personale som ikke er testet. Heia haue. 

Anonymkode: 0c915...f34

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han sa vi burde ha en plan B fpr hvprdan vi skulle feire, ikke ag jula måtte avlyses.

Skrevet

Det er jo ingen som kommer inn i hjemmet ditt og sjekker om du feirer jul

Anonymkode: 4f13c...4a9

Men myndighetene vil jo ikke at vi skal kose oss med noe som helst - ikke fyr med ved på hjemmekontoret, ikke feire noe, utsett bryllup, uansett om man kun feirer med to vitner eller egne barn, ikke ha omgang med dine egne foreldre osv. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Sa han det? Eller sa han noe slik: – Alle må ha en plan B i denne situasjonen, og plan B er at man må avlyse ting.

De sa det slik jeg skrev det, derfor jeg spør. Merkelig formulering siden det ikke er gjennomførbart. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Saken ligger på VG. Ikke snakk om å avlyse julen men at folk bør ha en plan b for feiring i vanlig ordning med storfamilien 

Nei, det ble sagt, på radio.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De sa det slik jeg skrev det, derfor jeg spør. Merkelig formulering siden det ikke er gjennomførbart. 

Jeg tror du misforsto det du hørte.

Skrevet

Nei, det ble sagt, på radio.

Da tror jeg det enten kom feil frem eller at du misforstod 

Skrevet

Jeg tror du misforsto det du hørte.

Neida, jeg er ikke helt hjernedød. De sa det slik, er jo derfor jeg reagerte. Alle vet jo at ting må avlyses. Men når de sier hele jula, reagerer jeg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men myndighetene vil jo ikke at vi skal kose oss med noe som helst - ikke fyr med ved på hjemmekontoret, ikke feire noe, utsett bryllup, uansett om man kun feirer med to vitner eller egne barn, ikke ha omgang med dine egne foreldre osv. 

Der er du i gang igjen? Nei, myndighetene vil det beste for alle innbyggene, at man da må forsake noe er noe alle oppegående mennesker skjønner. 

Du er jo helt opphengt i din misnøye!

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Neida, jeg er ikke helt hjernedød. De sa det slik, er jo derfor jeg reagerte. Alle vet jo at ting må avlyses. Men når de sier hele jula, reagerer jeg. 

Da tror jeg at du kan gå ut fra at han formulerte seg dårlig, og at det ikke var det han mente. Julen kommer jo uansett hva vi gjør. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (Akkurat nå):

Da tror jeg at du kan gå ut fra at han formulerte seg dårlig, og at det ikke var det han mente. Julen kommer jo uansett hva vi gjør. 

Dette. Saken og hans uttalelser ligger på VG. Kommer godt frem hva som menes der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...