Gå til innhold

Er blitt likegyldig til jula

Anbefalte innlegg

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Selvsagt er ikke situasjonen lik for alle. For de aller fleste går det nokså greit. Jeg er bare motstander av det negative fokuset 

Men du må da forstå at folk har behov for å lufte frustrasjonen og at de har det vanskelig på grunn av tiltakene? 

Anonymkode: dfd3a...a86

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men her på forumet får man jo munnkurv med en gang man forteller om noe som ikke er bra. Det er kun lov å fremsnakke tiltakene og konsekvensene av dem. 

Har noen gitt deg munnkurv? Det virker jammen ikke sånn...

Anonymkode: bde2e...554

Skrevet

Men du må da forstå at folk har behov for å lufte frustrasjonen og at de har det vanskelig på grunn av tiltakene? 

Så lenge man tar diskusjonen på et saklig plan og utelater enhjørninger og regnbuer så er det selvsagt helt ok

Skrevet

Men her på forumet får man jo munnkurv med en gang man forteller om noe som ikke er bra. Det er kun lov å fremsnakke tiltakene og konsekvensene av dem. 

Der tar du feil. Du har jo fått lov til å være negativ i hele denne tråden for eksempel. Vi har svart deg saklig og argumentert med deg. Ingen har slettet innleggene dine. Hva mer ønsker du?

Anonymkode: d9589...ecb

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (11 timer siden):

De færreste lever i en rosa drømmeverden men jula blir virkelig til det man gjør den til. Støtter forslaget om å legge lista lavt. Og skulle du hi ha null julestemning når alt kommer til alt så er det viktigste at ungene får en fin jul😊

Det er jo litt av problemet. Eg må lage jula, og eg orkar eigentleg ikkje. Men skal selvfølgeleg gjere det likevel. Har kjøpt kalendergreier og litt gåver. 

Anonymkode: 82b17...1e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Så enkelt at man bare kan bestemme seg for at man ikke skal bekymre seg er det nok ikke. De fleste av oss lever ikke i en rosa drømmeverden hvor alt er bra. 

Hi, så trist at du føler det slik, men jeg tror mange kjenner på den følelsen i år. Ting er så usikkert, man kan knapt planlegge hva man skal i morgen og alt man gleder seg til blir enten avlyst eller endret. 

Mitt beste råd er å legge lista lavt. Fokuser på de forberedelsene som gir deg glede. I fjor var jeg syk mesteparten av desember, men det ble jul likevel, selv med kjøpekaker, gaver kjøpt på nett og slett ikke julerent hus. Ungene fikk bake pepperkaker (ferdig deig fra butikken) og pyntet pepperkakehus (også ferdigkjøpt, kun å montere), vi såg julefilmer og fokuserte på kos. 

Ønsker deg en fin adventstid 🌟

Takk i like måte❤️ lista ligg lavt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Har du noen å feire jul sammen med? I så fall ville jeg forsøkt å fokusere på og glede meg over det. Det blir mange som sitter alene i år.

Er enig i at fremtiden virker ganske gloomy akkurat nå. 

Anonymkode: 6862e...851

Ein heil haug på feire jul med, takknemleg for det sjølvsagt! Men blir lei meg av å tenke på korleis verda ser ut når ungane er vaksne... 

Skrevet
frk Nilsen skrev (8 timer siden):

Vasker hele huset skikkelig, skurer dusjkabinett, flis på kjøkkenet osv. Vi bruker firma, litt dyrere enn enkelt person, men siden det er en gang i året så er det helt ok. Tror det er 1700,- els.

Hvis du kjenner noen i nabolaget som allerede bruker en vaskehjelp de er fornøyd med kan du jo høre om denne er åpen for et engangsoppdrag til jul. Vet det også er en app som du kan legge inn søket ditt på hva du trenger og hvor stort hus det er. 

Ja det er jo faktisk ein idé!! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo litt av problemet. Eg må lage jula, og eg orkar eigentleg ikkje. Men skal selvfølgeleg gjere det likevel. Har kjøpt kalendergreier og litt gåver. 

Din og barnas jul kommer helt sikkert til å bli veldig fin♥️

Skrevet (endret)

Takk for alle saklege og usaklege svar. Som alt anna endå sjølsagt denne tråden i koronatiltakkamp . Eg er heilt for at vi har tiltak, og livet mitt er mykje mindre påvirka enn mange andre sine liv. Når eg skriv at eg er bekymra for codiv og klima osv, så stemmer det. Men ikkje på ein slik måte at eg tenker på et dag og natt og ikkje får sove. Men på ein slik måte at eg blir kvalm av reklame for gåver ein ikkje treng, bruk og kast gåver, jule serviettar, brus, strømper, nissar osb i plast til 9.90 som ein kastar. Eg strevar litt med å finne balansen mellom det å få til ei fin og god jul, og å bidra til det søppelberget mykje av jula desverre er blitt til, og i og med at eg har det så travelt, så har eg plutseleg kjøpt dill til ungane istaden for å ta meg tid til å bygge snølykt med dei (litt fordi det ikkje er snø òg). 

De har heilt rett i at jula er det ein gjer den til, på mange måtar, men at handelsstanden brukar jula til å fremje kvalmende overforbruk er ikkje noko eg kan styre.  

Og så oppstår problemet når eg går rett i limpinnen med opne auge. 

Endret av Syngensang
Skrevet
Syngensang skrev (1 minutt siden):

Takk for alle saklege og usaklege svar. Som alt anna endå sjølsagt denne tråden i koronatiltakkamp . Eg er heilt for at vi har tiltak, og livet mitt er mykje mindre påvirka enn mange andre sine liv. Når eg skriv at eg er bekymra for codiv og klima osv, så stemmer det. Men ikkje på ein slik måte at eg tenker på et dag og natt og ikkje får sove. Men på ein slik måte at eg blir kvalm av reklame for gåver ein ikkje treng, bruk og kast gåver, jule serviettar, brus, strømper, nissar osb i plast til 9.90 som ein kastar. Eg strevar litt med å finne balansen mellom det å få til ei fin og god jul, og å bidra til det søppelberget mykje av jula desverre er blitt til, og i og med at eg har det så travelt, så har eg plutseleg kjøpt dill til ungane istaden for å ta meg tid til å bygge snølykt med dei (litt fordi det ikkje er snø òg). 

De har heilt rett i at jula er det ein gjer den til, på mange måtar, men at handelsstanden brukar jula til å fremje kvalmende overforbruk er ikkje noko eg kan styre.  

Og så oppstår problemet når eg går rett i limpinnen med opne auge. 

Og der gløymde eg anonymknappen. Men trur eg skal klare å stå for det eg har skrive i denne tråden likevel 🥴

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (22 minutter siden):

Din og barnas jul kommer helt sikkert til å bli veldig fin♥️

Takk❤️ det blir bra, som vi sa i vår. Men har ikkje sett så mange regnbogar i det siste. 😥

Skrevet
Syngensang skrev (16 minutter siden):

Og der gløymde eg anonymknappen. Men trur eg skal klare å stå for det eg har skrive i denne tråden likevel 🥴

Du er omtrent den eneste som skriver på nynorsk her inne, minus stjerna, men dere skriver på ulik måte. Derfor hjelper ikke anonymknappen mye uansett, jeg skjønte at du var hi helt til å starte med. Uskyldig tråd dette, så ikke noe å tenke på. Ønsker deg en god jul. 

Anonymkode: 89f50...419

Skrevet
Syngensang skrev (3 minutter siden):

Takk❤️ det blir bra, som vi sa i vår. Men har ikkje sett så mange regnbogar i det siste. 😥

Nei det er sant. Ikke sett så mange nå. 

Skrevet
Syngensang skrev (3 minutter siden):

Til deg fra meg 💕

🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du er omtrent den eneste som skriver på nynorsk her inne, minus stjerna, men dere skriver på ulik måte. Derfor hjelper ikke anonymknappen mye uansett, jeg skjønte at du var hi helt til å starte med. Uskyldig tråd dette, så ikke noe å tenke på. Ønsker deg en god jul. 

Anonymkode: 89f50...419

Takk i like måte❤️ eg brukar å skrive bokmål når eg må vere heilt anonym, men det er vanskeleg for meg å uttrykke seg heilt presist på bokmål, det ligg ikkje for meg, så no tok eg  sjansen, og det var jo bra, hadde vore flaut å plutseleg ha ein bokmålstråd under nick! 

Endret av Syngensang
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Til deg fra meg 💕

🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈

Nåhh tusen takk😊🥰🤗❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...