Gå til innhold

Julegaver kun til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet
sug lut skrev (47 minutter siden):

Masse gaver, og gaver til alle, uansett alder, dvs barn, foreldregenerasjon, besteforeldre, tanter og onkler, søskenbarn, og så venner av barna, venner av de voksne, osv. Bøtter og spann og sekker og poser med gaver. Det skal bugne, og det skal være mye til alle.

Ja til masse gaver! Jeg har nettopp kjøpt gaver til mamma, venninner og kusiner (på nett i år siden den årlige juleturen går ut) mangler til mannen og søster. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke veldig mye gaver her, men det blir gaver til alle. Både store og små. Nevøer og nieser får, der samme med svogere og svigerinner, svigerforeldre og foreldre pluss et par tanter og onkler. Og noen venner og noen naboer og en lærer. 

Skrevet

Jeg har en søster som sier hun ikke gir gaver, for vi har alt. Hun gir ikke til barna heller, har ikke gjort det på mange år. Fair nok det, men litt rart når hun samtidig sier hun vil ha gave av meg fordi hun er singel... Da er det visst ikke så farlig med barna i Moria allikevel. 

Skrevet

Jeg vil ha gaver. Det trenger ikke være hverken dyrt eller flott på noe vis, men jeg elsker overraskelser. Jeg blir like glad for et par hjemmestrikkede sokker eller et pent kjøkkenhåndkle som for dyre ting. Det som rører meg mest er jo at noen har tenkt på meg. Jeg håper også hvert år at jeg får ei bok som jeg kan krølle meg sammen i sofakroken med i romjula. I vår familie har det aldri vært luftet en gang å ikke ha gaver til de voksne. Hvorfor skulle ikke vi få det? Noe av det som er mest stas med gaver er jo å se den du synes du har funnet eller lagd noe flott til pakke opp. Jeg vil ikke ta fra ungene mine den spenninga og den gleden det er når mormor blir kjempeglad for det hun fikk. Som voksen går jeg også og gleder meg til å gi bort. Ikke alle gavene, men jeg har alltid noen jeg er spent på om jeg har truffet blink på. Bare en måned igjen, så får jeg svaret :).

Skrevet
Himmel og hav skrev (57 minutter siden):

Jeg vil ha gaver. Det trenger ikke være hverken dyrt eller flott på noe vis, men jeg elsker overraskelser. Jeg blir like glad for et par hjemmestrikkede sokker eller et pent kjøkkenhåndkle som for dyre ting. Det som rører meg mest er jo at noen har tenkt på meg. Jeg håper også hvert år at jeg får ei bok som jeg kan krølle meg sammen i sofakroken med i romjula. I vår familie har det aldri vært luftet en gang å ikke ha gaver til de voksne. Hvorfor skulle ikke vi få det? Noe av det som er mest stas med gaver er jo å se den du synes du har funnet eller lagd noe flott til pakke opp. Jeg vil ikke ta fra ungene mine den spenninga og den gleden det er når mormor blir kjempeglad for det hun fikk. Som voksen går jeg også og gleder meg til å gi bort. Ikke alle gavene, men jeg har alltid noen jeg er spent på om jeg har truffet blink på. Bare en måned igjen, så får jeg svaret :).

Jeg tenker også at de som velger bort gaver velger bort glede. Gleden ved å gi er jo vel så stor som det å få ting. 

I år tror jeg for eksempel at jeg har truffet midt i blinken til min gamle mor, og er litt lei meg over å ikke få være der når hun åpner den 🙈

Skrevet

Vi har det slik, det er bare gaver til barna fra familie under juletreet 😊 vi får hjemmelaget gaver fra barna (det ønsker vi oss) åsså en liten ting til max 500.- fra hverandre (mannen og jeg) de ekstra pengene vi sparer på alt, bruker vi på julemiddag, kos og ekstra fine gaver til våre små 🥰 

Må innrømme at de første årene var litt sår, men nå er det ganske deilig å slippe alt det maset og stresset ❤ jeg og mine venninner går heller ut å spiser en god middag sammen og koser oss. Gavehysteri 

Anonymkode: 99cf5...125

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...