Gå til innhold

Ja, da har man fått covid-19...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja og det rådet der har jeg gjort for lenge siden da jeg følger med på verdens basisk. Når leger i andre land som har høyere tall av smitte og døde går ut og sier at de er tvungen til å sette covid-19 som død diagnose når pasienten døde av andre ting sier jo seg selv at det er noe som er spinn hakkende gale. Og som jeg skreiv i tidligere innlegg at hvis du får en positiv test og dør senere innen 30 dager av andre årsaker, og må da sette covid som døds årsak. 
min fakta kunnskap har økt da jeg har stilt spørsmål tegn til tiltakene de setter. Som f eks på min jobb, man har ikke lov å servere kaffe men vann går helt fint.. man får ikke stå i ett lokal men sitte får fint. For viruset er så smart og kan ikke angripe når man sitter men med en gang man står så angriper det.. jævlig smart virus dette! 
vi får ha 5 nære personer å omgås uten om de vi bor samen med, og de vi kan omgås med får ha 5 personer osv, + mann har de man jobber sammen med.. det blir mange personer til slutt bare der.. 

Anonymkode: 23995...b22

Jo mer du skriver, jo mer avdekker du at du ikke forstår av det du leser eller følgene av det.

Og når du kritiserte at andre var "stygge" med deg, så burde du jo først gå i deg selv, du er den som har vært stygg med andre.

Det er helt tydelig at du ikke har kompetanse til å forstå det du leser og har et lempfeldig forhold til "fakta". At du mener du vet bedre enn WHO og de fleste av verdens eksperter, at du mener men ikke trenger utdanning for å forstå, det bare bekrefter at egentlig så forstår du svært lite både av viruset og det som ellers foregår og alle følgene en pandemi får, uansett hvilken strategi man bruker for å bekjempe den.

Anonymkode: d280a...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo mer du skriver, jo mer avdekker du at du ikke forstår av det du leser eller følgene av det.

Og når du kritiserte at andre var "stygge" med deg, så burde du jo først gå i deg selv, du er den som har vært stygg med andre.

Det er helt tydelig at du ikke har kompetanse til å forstå det du leser og har et lempfeldig forhold til "fakta". At du mener du vet bedre enn WHO og de fleste av verdens eksperter, at du mener men ikke trenger utdanning for å forstå, det bare bekrefter at egentlig så forstår du svært lite både av viruset og det som ellers foregår og alle følgene en pandemi får, uansett hvilken strategi man bruker for å bekjempe den.

Anonymkode: d280a...5f1

Hvor har jeg vert stygg mot andre? Jeg er ikke enig med måten ting blir gjort på og har familie og bekjente som jobber i helsevesenet, hjemmesykepleier og på sykehus. Når de forteller hva de må gjør er helt hårreisende! Så fortsett å lev i bobla di du👍🏻

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å bare nevne en siste ting, jeg er i den såkalte risiko gruppen, jeg er kronisk syk og opprettholder meg mest innendørs pga jeg er bevegelse hemmet mye. Immunforsvaret mitt har blitt svekket da jeg ikke er mye ute lengre. Og når de ønsker å sprite, munnbind og ha avstand så har det motsatt effekt. Man skader sitt eget immunforsvar mer enn å beskytte det. 
 

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger ingen utdanning for å forstå hva som foregår nå. Jeg klare å tenke selv jeg, jeg trenger ikke å ha noen som bestemmer hva jeg får lov til å ikke for lov til å gjør. Det er noe som kalles for menneske rettigheter og de tiltakene som er kommet nå bestrider grunnloven og våre rettigheter. Så utdanning har ingenting med dette å gjør men kunnskap. Er rart hva man lærer av å snakke med andre som har utdanning i helse ser du. 

Anonymkode: 23995...b22

Merkelig at du sier at utdanning ikke har noe med det å gjøre, men kunnskap har det, når du akkurat har klaget på at helseministeren ikke har noen utdanning......

Anonymkode: d3f54...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2020 den 23.17, Anonym bruker skrev:

Ja også?? Man får jo positiv test resultat selv om man ikke har tatt den og🤣 nei vet du hva, nå må folk få opp øynene snart og se hva som skjer. Denne Coronaen er helt vanlig som influensa/virus! Hadde jeg tatt testen så hadde jeg også sikkert fått positiv test, og hvis jeg blir påkjørt imorgen eller hjerteinfarkt så er det pga corona jeg dør🤣 nå er det ruske hver ute og annen hver person går med snue, feber, hoste og hodesmerter, helt normalt! 

Anonymkode: 23995...b22

Dette er ikke er helt vanlig influensa virus. Det er et helt nytt virus vi fortsatt vet ganske lite om. Vi vet feks ikke hva hvilke langtidsvirkninger mange kan måtte sliter med (men vi begynner å få en aning). Dette viruset finnes det enda ikke noen vaksine mot og det smitter mye lettere enn vanlig influensa virus. Det angriper lungene langt mer aggressivt enn vanlig influensa virus og gamle og svake dør ofte en mye mer smerte-og pinefull død om man får Covid-19. Det oppleves som å kveles til døde ved å drukne i sin egen kropp/lunger. Kan pårørende og de som såvidt overlevde fortelle.

Har dessuten til gode å høre om at et vanlig influensavirus kollapser helsevesenet flere steder i verden )der de har vært slepphendte med tiltak...)

Anonymkode: a6760...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger ingen utdanning for å forstå hva som foregår nå. Jeg klare å tenke selv jeg, jeg trenger ikke å ha noen som bestemmer hva jeg får lov til å ikke for lov til å gjør. Det er noe som kalles for menneske rettigheter og de tiltakene som er kommet nå bestrider grunnloven og våre rettigheter. Så utdanning har ingenting med dette å gjør men kunnskap. Er rart hva man lærer av å snakke med andre som har utdanning i helse ser du. 

Anonymkode: 23995...b22

Aha, så Livets Hare Skole, altså.

Anonymkode: 3a78c...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har jeg vert stygg mot andre? Jeg er ikke enig med måten ting blir gjort på og har familie og bekjente som jobber i helsevesenet, hjemmesykepleier og på sykehus. Når de forteller hva de må gjør er helt hårreisende! Så fortsett å lev i bobla di du👍🏻

Anonymkode: 23995...b22

At folka rundt deg vasker gulv på sykehuset og kjører renholdsbilen til aldershjemmet hjelper ikke, altså. Det kvalifiserer ikke engang til svogerforskning.

Anonymkode: 3a78c...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ta ett eksempel til, min datter er i korpset og hvert år spiller de ute mens det er julegran tenning. I år ble det avlyst men å gå på trampoline parken med hele gjengen er ikke avlyst.. 

Anonymkode: 23995...b22

Har du barn 😱

Anonymkode: 9be3f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Aha, så Livets Hare Skole, altså.

Anonymkode: 3a78c...801

Sug lut med aninymknapp? Den var ny. 

Anonymkode: df823...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man det IGJEN!
Med en gang noen har argumenter mot tiltakene, anbefalingene og påbudene, angripes hun med "egoist, idiot, dum, hvilken utdannelse har du, osv." 

Er det virkelig ikke lov å tenke bittelitt selv? Observere, analysere og resonnere? 
 

Jeg er så trøtt av dere hjernevaska supermammaene som blindt kjøper alt som blir fremstilt i media. Dere hadde passet utmerket inn i Nord-Korea. 

Anonymkode: a1674...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

At folka rundt deg vasker gulv på sykehuset og kjører renholdsbilen til aldershjemmet hjelper ikke, altså. Det kvalifiserer ikke engang til svogerforskning.

Anonymkode: 3a78c...801

Vasker de på gulv og er rengjørings personal og nå? Eller var det det eneste du måtte komme på for at du ikke forstår hva som foregår?

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her ser man det IGJEN!
Med en gang noen har argumenter mot tiltakene, anbefalingene og påbudene, angripes hun med "egoist, idiot, dum, hvilken utdannelse har du, osv." 

Er det virkelig ikke lov å tenke bittelitt selv? Observere, analysere og resonnere? 
 

Jeg er så trøtt av dere hjernevaska supermammaene som blindt kjøper alt som blir fremstilt i media. Dere hadde passet utmerket inn i Nord-Korea. 

Anonymkode: a1674...bfc

Tuuuuusen takk! Endelig andre og som er mer våkne

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tuuuuusen takk! Endelig andre og som er mer våkne

Anonymkode: 23995...b22

Så du mener at dere som nekter å ta til dere informasjon er mer våkne enn andre? Jaja, hvis livsløgnen hjelper deg å komme gjennom dagene, så vær så god. 

 

Anonymkode: 9be3f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her ser man det IGJEN!
Med en gang noen har argumenter mot tiltakene, anbefalingene og påbudene, angripes hun med "egoist, idiot, dum, hvilken utdannelse har du, osv." 

Er det virkelig ikke lov å tenke bittelitt selv? Observere, analysere og resonnere? 
 

Jeg er så trøtt av dere hjernevaska supermammaene som blindt kjøper alt som blir fremstilt i media. Dere hadde passet utmerket inn i Nord-Korea. 

Anonymkode: a1674...bfc

Man legger i grunnen lista ved å kalle de som følger tiltak osv for sauer, høns, hysteriske, etterlyse utdanning hos helseminister men så i neste sving påstå at utdanning ikke trengs for å forstå dette. Man kan ikke kalle folk sånt og forvente respekt tilbake. Du er jo ikke et hår bedre enn de du kritiserer når du hopper til og kaller folk hjernevaska og blinde. 

Anonymkode: bef51...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man legger i grunnen lista ved å kalle de som følger tiltak osv for sauer, høns, hysteriske, etterlyse utdanning hos helseminister men så i neste sving påstå at utdanning ikke trengs for å forstå dette. Man kan ikke kalle folk sånt og forvente respekt tilbake. Du er jo ikke et hår bedre enn de du kritiserer når du hopper til og kaller folk hjernevaska og blinde. 

Anonymkode: bef51...721

Det er jo tydeligvis sånn vi snakker til hverandre her inne. Jeg bruker bare ord som dere har brukt før meg. Hvis dere vil snakke ordentlig til meg, snakker jeg ordentlig tilbake. 
 

Det MÅ være rom for å stille kritiske spørsmål uten å bli kalt ting. I hver eneste tråd om korona, stilles det spørsmålstegn ved kritikerens intelligens, utdanning eller "evne til å ta til seg informasjon." DERE begynner drittslengingen, og siden det er det som er nivået, svarer jeg med samme mynt. 

Anonymkode: a1674...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo tydeligvis sånn vi snakker til hverandre her inne. Jeg bruker bare ord som dere har brukt før meg. Hvis dere vil snakke ordentlig til meg, snakker jeg ordentlig tilbake. 
 

Det MÅ være rom for å stille kritiske spørsmål uten å bli kalt ting. I hver eneste tråd om korona, stilles det spørsmålstegn ved kritikerens intelligens, utdanning eller "evne til å ta til seg informasjon." DERE begynner drittslengingen, og siden det er det som er nivået, svarer jeg med samme mynt. 

Anonymkode: a1674...bfc

Det blir jo ikke bedre av å svare med samme mynt. 

Anonymkode: e5c9f...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man legger i grunnen lista ved å kalle de som følger tiltak osv for sauer, høns, hysteriske, etterlyse utdanning hos helseminister men så i neste sving påstå at utdanning ikke trengs for å forstå dette. Man kan ikke kalle folk sånt og forvente respekt tilbake. Du er jo ikke et hår bedre enn de du kritiserer når du hopper til og kaller folk hjernevaska og blinde. 

Anonymkode: bef51...721

Hvis du ikke visste det så har ikke helseministeren noen form for utdanning, han jobba litt på sola i en restaurant for en liten periode og det er kun det som er hans jobb erfaring. Så hvis jeg stiller meg kritisk til hva han kommer med har jeg en god grunn til! 
når dere alle bare sitter å antyder ordrett fra hva som kommer fra mediene så viser dere jo at dere ikke er kritiske til informasjonen dere får, dere følger bare etter. Hvis du og åpner øynene litt ut av grensen til Norge så ser du store protester i forhold til smitte reglene. Så er alle andre galne og dere har rett for at dere er lydige borgere? 

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her ser man det IGJEN!
Med en gang noen har argumenter mot tiltakene, anbefalingene og påbudene, angripes hun med "egoist, idiot, dum, hvilken utdannelse har du, osv." 

Er det virkelig ikke lov å tenke bittelitt selv? Observere, analysere og resonnere? 
 

Jeg er så trøtt av dere hjernevaska supermammaene som blindt kjøper alt som blir fremstilt i media. Dere hadde passet utmerket inn i Nord-Korea. 

Anonymkode: a1674...bfc

Nå var det den brukeren som nebnte manglende utdannelse, derfor fikk hun spørsmålet tilbake. Å bagatellisere det som skjer, som den brukeren gjør er ikke noe som burde støttes. Å si at det er som en vanlig influensa er ikke å komme med argumenter, å fortelle hi at hun er hysterisk er ikke å komme med argumenter, å si at man blåser i anbefalinger er ikke å komme med argumenter. Anonym b22 legger selv lista for de svarene hun får tilbake.

Anonymkode: d3f54...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke visste det så har ikke helseministeren noen form for utdanning, han jobba litt på sola i en restaurant for en liten periode og det er kun det som er hans jobb erfaring. Så hvis jeg stiller meg kritisk til hva han kommer med har jeg en god grunn til! 
når dere alle bare sitter å antyder ordrett fra hva som kommer fra mediene så viser dere jo at dere ikke er kritiske til informasjonen dere får, dere følger bare etter. Hvis du og åpner øynene litt ut av grensen til Norge så ser du store protester i forhold til smitte reglene. Så er alle andre galne og dere har rett for at dere er lydige borgere? 

Anonymkode: 23995...b22

Å følge etter de som kan mer enn en selv er fornuft. Jeg stiller meg gjerne kritisk til ting jeg leser, men vet og kan nok til at jeg skjønner at det er mye jeg ikke har greie på her, og at det derfor er lurest å lytte til ekspertisen. Les gjerne litt om Dunning-Kruger effekten. 

Anonymkode: bef51...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ønsker jeg død over flere tusen personer eller er det mediene og han helseministeren vi har som ikke har noen utdanning som sier det? 
det som går igjen og igjen er jo dere som ønsker å følge dugnad og hjelpe og roper størst av alt er kjærlighetene men viser gang på gang her inne på tråden at dere kjører dobbel moral. Gå igjennom tråden en gang til å se hvor flott dere skriver når en person er uenig med dere. 

Anonymkode: 23995...b22

Mot en dåre argumenterer selv den vise forgjeves. 

Du skjønner ikke hva det er du ikke skjønner, og det unnskylder deg litt. Men å vise litt ydmykhet ovenfor dem som faktisk er blandt landets høyeste ledere, det kunne du med fordel lært deg. 

Og så sier du at du ikke stoler på Høie fordi han ikke er helseutdannet, samtidig du sier at du ikke trenger utdannelse for å vite hva som er rett? Hvordan får du det til å harmonere?

Anonymkode: 9be3f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å følge etter de som kan mer enn en selv er fornuft. Jeg stiller meg gjerne kritisk til ting jeg leser, men vet og kan nok til at jeg skjønner at det er mye jeg ikke har greie på her, og at det derfor er lurest å lytte til ekspertisen. Les gjerne litt om Dunning-Kruger effekten. 

Anonymkode: bef51...721

Ikke meg du siterer. Men problemet i denne situasjonen er at det er flere og flere innen fagfeltet som også står frem med kritiske spørsmål til håndteringen. Det er overleger, professorer, epidemiloger, helseøkonomer og jurister som er sterkt kritiske til bla manglende dokumentasjon på nødvendigheten og effekten av tiltakene, kost/ nytte vurdering mv. 
 

Hvorfor skal vi stole blindt på myndighetene når andre fagpersoner er kritiske? Tallenes tale viser at vi har 300 døde på 9 måneder. Tiltak eller ei, dette tallet et svært svært lavt og på et eller annet tidspunkt må man begynne å revurdere om det man gjør er rett. Vi må ikke glemme at dersom det faktisk ikke er hjemmel i smittevernloven til å innføre tiltakene - så bryter de grunnloven. 

Anonymkode: d64d0...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du siterer. Men problemet i denne situasjonen er at det er flere og flere innen fagfeltet som også står frem med kritiske spørsmål til håndteringen. Det er overleger, professorer, epidemiloger, helseøkonomer og jurister som er sterkt kritiske til bla manglende dokumentasjon på nødvendigheten og effekten av tiltakene, kost/ nytte vurdering mv. 
 

Hvorfor skal vi stole blindt på myndighetene når andre fagpersoner er kritiske? Tallenes tale viser at vi har 300 døde på 9 måneder. Tiltak eller ei, dette tallet et svært svært lavt og på et eller annet tidspunkt må man begynne å revurdere om det man gjør er rett. Vi må ikke glemme at dersom det faktisk ikke er hjemmel i smittevernloven til å innføre tiltakene - så bryter de grunnloven. 

Anonymkode: d64d0...f5c

Man kan, og bør, stille spørsmål ved mye i samfunnet. Men man må følge regler og påbud som myndighetene iverksetter. Man kan ikke rette seg etter det som passer og drite i resten. Da blir det anarki. 

Det som sliter mest på meg i denne situasjonen er alle de som roper ut sin misnøye. De er som trassige barn som holder seg for ørene og sier blablabla for å slippe å høre på fornuftig argumentasjon. 

Helsemyndighetene tar sine avgjørelser på bakgrunn av mange faktorer og de hører på råd fra mange yrkesgrupper. De er heller ikke interesert i at flest mulig folk skal slite, at flest mulig bedrifter skal gå konkurs og at landet skal gå til helvete. De tar sine beslutninger med tanke om at man skal komme gjennom dette med minst mulig tap av menneskeliv, minst mulig bivirkninger for dem som overlever sykdommen og minst mulig tap av økonomi. 

Hvorfor tror så mange at myndighetene ikke skjønner hva de gjør? Hvor selvgod må man ikke være for å tro at en selv skjønner ting så mye bedre? 

Den dumme tror han vet alt. Den kloke vet at han ikke vet alt. 

Anonymkode: 9be3f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å følge etter de som kan mer enn en selv er fornuft. Jeg stiller meg gjerne kritisk til ting jeg leser, men vet og kan nok til at jeg skjønner at det er mye jeg ikke har greie på her, og at det derfor er lurest å lytte til ekspertisen. Les gjerne litt om Dunning-Kruger effekten. 

Anonymkode: bef51...721

Nå har de såkalte ekspertisen selv gitt beskjed om at dette er noe de ikke kan noe om og tiden vil vise om det har hatt effekt eller ikke

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...