Gå til innhold

Ja, da har man fått covid-19...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du hadde oppdatert deg litt så hadde du hørt at hvis du får positiv test og dør innen 30 dager, uansett hva det er! 
og tenk deg litt om og se hvor mange som dør av den vanlige influensa som aldri blir rapportert høyt i nyhetene hvert år. 
 

Anonymkode: 23995...b22

Det som er så ironisk er jo at det bare er du som virkelig ikke er oppdatert og ikke har kunnskap om hverken denne sykdommen eller influensa.

De som er reddest er jo de som nekter å innrømme at de egentlig er vettaskremt og av den grunn velger å late som om fare ikke finnes.

Jeg håper for dine nærmestes skyld at ingen av dem får alvorlig covid-19, for det må være et mareritt å forholde seg til deg i en slik krise.

Anonymkode: d280a...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤣🤣🤣 hysteri kalles det! Det er faktisk lov å bruke den hjernen man har fått utdelt. At du sliter med pusten har andre årsaker. Jeg har selv slitt med det lenge før det fantes corona og da har vi angst, panikk, lungebetennelse, kols, dårlig kondisjon mm

Anonymkode: 23995...b22

Men i alle dager hvor håpløs er det lov å være? Eller er du gud? Hvordan kan du vite at Hi sliter med pusten pga av andre ting? Hvem gjorde deg til en som kan definere hva andre opplever? 

Anonymkode: 7a308...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sier bare oi jeg...hvor kom du fra? Dust.

Har i dag begynt å kjenne på at det å gå til og fra badet, må opp og ned trapp, da får jeg høy puls og føler meg trang i brystet. Hoster ikke. Syns ikke det er noe å spøke med i det hele tatt. Og det er heller ikke noe gøy å ikke få klemme/kysse på mann og barn, selv om det er for en liten periode.

Hi

 

Anonymkode: 9c917...cb1

Har du tilgang til mini-pep (blåsefløyte), HI? Det kan hjelpe. Om du ikke har så er det mulig å bestille på nett igjen.

God bedring :)

Anonymkode: d280a...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel. Tru det du og lev videre i denne frykten, har ikke noe for meg å si det. Jeg lever godt og klemmer og koser med alle og motsatt

Anonymkode: 23995...b22

Plutselig en dag er det du eller noen du er glad i som blir syk, tipper pipa får en annen låt da. Du ville ikke vært den første som måtte innse hvor dumme de har vært.

Anonymkode: d3f54...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er så ironisk er jo at det bare er du som virkelig ikke er oppdatert og ikke har kunnskap om hverken denne sykdommen eller influensa.

De som er reddest er jo de som nekter å innrømme at de egentlig er vettaskremt og av den grunn velger å late som om fare ikke finnes.

Jeg håper for dine nærmestes skyld at ingen av dem får alvorlig covid-19, for det må være et mareritt å forholde seg til deg i en slik krise.

Anonymkode: d280a...5f1

Jaha.. er rart det at danskene og har våknet...ja veldig vettskremt.. jeg kjenner ingen, de jeg kjenner kjenner ingen så ja 

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i alle dager hvor håpløs er det lov å være? Eller er du gud? Hvordan kan du vite at Hi sliter med pusten pga av andre ting? Hvem gjorde deg til en som kan definere hva andre opplever? 

Anonymkode: 7a308...f3b

Gud er jeg ikke nei, men når du trur du har corona og får panikk av det så sier det selv at du har lest for mye på vg og tv 2 om all skremselen. Då drives du av panikk og har plutselig den og den symptomene. 

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Plutselig en dag er det du eller noen du er glad i som blir syk, tipper pipa får en annen låt da. Du ville ikke vært den første som måtte innse hvor dumme de har vært.

Anonymkode: d3f54...727

Trur det blir omvendt kjære deg. Hvis du kan forsvare at man skal stenge ned ett helt land, folk mister jobben sin, mer selvmord, folk dør av utsatte operasjoner, osv osv for at litt over 300 personer har død i Norge dette året så bør du ta en reality sjekk! Ingen har influensa eller noe hjerteinfarkt lengre. Nei det har mirakuløst forsvunnet og alt man dør av nå er corona. HALLO.. til og med datteren min på 10 år skjønner jo at her er det noe som ikke stemmer.. 

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Visste ikke at Kari Jaquesson er inne på dette forumet

Anonymkode: 0fbc7...82d

Wow du er dum du

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange blinde høner her inne som kommer til å få en reality sjekk rett i fleisen snart! Pass på å ikke slipp plassen deres i saueflokken 

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaha.. er rart det at danskene og har våknet...ja veldig vettskremt.. jeg kjenner ingen, de jeg kjenner kjenner ingen så ja 

Anonymkode: 23995...b22

Om du ønsker å bli tatt litt mer alvorlig så er første bud å skrive forståelig ...

Anonymkode: d280a...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er mange blinde høner her inne som kommer til å få en reality sjekk rett i fleisen snart! Pass på å ikke slipp plassen deres i saueflokken 

Anonymkode: 23995...b22

...sa den blindeste av dem alle ...

Anonymkode: d280a...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen har influensa eller noe hjerteinfarkt lengre. Nei det har mirakuløst forsvunnet og alt man dør av nå er corona. 

Anonymkode: 23995...b22

Det burde fortelle deg hvor smittsomt covid-19 er, men jeg har på følelsen at du ikke tar inn på noen kanaler. 

Anonymkode: bef51...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du ønsker å bli tatt litt mer alvorlig så er første bud å skrive forståelig ...

Anonymkode: d280a...5f1

Og ikke spamme forumet

Anonymkode: d3f54...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gud er jeg ikke nei, men når du trur du har corona og får panikk av det så sier det selv at du har lest for mye på vg og tv 2 om all skremselen. Då drives du av panikk og har plutselig den og den symptomene. 

Anonymkode: 23995...b22

Tror? Du har forstått at hi har fått positiv test og er bekreftet smittet? Eller sliter du med leseforståelsen? 

Personlig har jeg tatt testen to ganger pga at jeg har vært nærkontakt, men fått negativt prøvesvar begge gangene. Men jeg kjenner flere som har blitt smittet og noen har hatt lette symptomer som har gått over i løpet av noen dager, og andre har vært veldig syke og måtte hatt pustehjelp. To har også ligget i respirator og den ene døde. 

At det kun har død 305 er en side av saken, men et enda større problem er senskadene som mange får, og da også unge og friske mennesker som i utgangspunktet ikke skal rammes så hardt av dette. Du snakker også om økt antall selvmord og det kan hende at det blir resultatet, men tallene og forskningen rundt selvmord under pandemien støtter ikke din påstand så langt.

Anonymkode: 7a308...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror? Du har forstått at hi har fått positiv test og er bekreftet smittet? Eller sliter du med leseforståelsen? 

Personlig har jeg tatt testen to ganger pga at jeg har vært nærkontakt, men fått negativt prøvesvar begge gangene. Men jeg kjenner flere som har blitt smittet og noen har hatt lette symptomer som har gått over i løpet av noen dager, og andre har vært veldig syke og måtte hatt pustehjelp. To har også ligget i respirator og den ene døde. 

At det kun har død 305 er en side av saken, men et enda større problem er senskadene som mange får, og da også unge og friske mennesker som i utgangspunktet ikke skal rammes så hardt av dette. Du snakker også om økt antall selvmord og det kan hende at det blir resultatet, men tallene og forskningen rundt selvmord under pandemien støtter ikke din påstand så langt.

Anonymkode: 7a308...f3b

Ja og unge friske mennesker blir rammet hardt av vanlige influensa hvert år også så hvor vil du frem henn? Ja for de har gitt ut noe tall og forskning på selvmord dette året.. nei det har dem ikke, hvorfor? Ja du kan vel tenke det selv. Jeg ser det er flere og flere som sliter, de eldre ikke minst. Ensomme tid lenge over tid alene og begravelse alene omtrent.. ja hipp hutra for dugnaden 🙄 det går an å ha sunn fornuftig og det er ett gammelt ordtak som sier lågaste gjerde er enklest å klatre over på.. 

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror? Du har forstått at hi har fått positiv test og er bekreftet smittet? Eller sliter du med leseforståelsen? 

Personlig har jeg tatt testen to ganger pga at jeg har vært nærkontakt, men fått negativt prøvesvar begge gangene. Men jeg kjenner flere som har blitt smittet og noen har hatt lette symptomer som har gått over i løpet av noen dager, og andre har vært veldig syke og måtte hatt pustehjelp. To har også ligget i respirator og den ene døde. 

At det kun har død 305 er en side av saken, men et enda større problem er senskadene som mange får, og da også unge og friske mennesker som i utgangspunktet ikke skal rammes så hardt av dette. Du snakker også om økt antall selvmord og det kan hende at det blir resultatet, men tallene og forskningen rundt selvmord under pandemien støtter ikke din påstand så langt.

Anonymkode: 7a308...f3b

Og nei sliter ikke med leseforståelse men sliter å fatte deres redsel. At hun har positiv test trenger ikke å fortelle mye når de har gått ut at mange får en positiv test selv om den er negativ. En kompis fikk positiv test uten å ha tatt en test, den testen der må hver utrolig dyktig 🤣 og les deg opp hva en pandemi er, en corona er ingen pandemi. Og husk: dette er veldig viktig. Media jobber for staten, media kjører hardt på for å forårsake redsel og frykt. 
dette blir min siste mld her inne, men tenk litt selv for guds skyld. Alle reglene de har satt opp henger ikke på grep.! 2+2 kommer alltid til å hver 4

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og nei sliter ikke med leseforståelse men sliter å fatte deres redsel. At hun har positiv test trenger ikke å fortelle mye når de har gått ut at mange får en positiv test selv om den er negativ. En kompis fikk positiv test uten å ha tatt en test, den testen der må hver utrolig dyktig 🤣 og les deg opp hva en pandemi er, en corona er ingen pandemi. Og husk: dette er veldig viktig. Media jobber for staten, media kjører hardt på for å forårsake redsel og frykt. 
dette blir min siste mld her inne, men tenk litt selv for guds skyld. Alle reglene de har satt opp henger ikke på grep.! 2+2 kommer alltid til å hver 4

Anonymkode: 23995...b22

Det er helt utrolig at det finnes mennesker som er så snevre i tankegangen. Det er få som får en positiv koronatest hvis den ikke er positiv, og hvis man tror man har fått en falsk positiv så tester man en gang til. Det er også ganske utrolig at du vet at korona ikke er en pandemi når vi ser situasjonen ute i verden, det kunne være på tide at du leste deg litt opp på hva en pandemi er. Og jo det har kommet forskningsresultater rundt selvmord under pandemien, det er riktignok fra Australia men tallene er til dels sammenlignbare med tanke på tiltak som har vært både her hjemme og i Australia.

Anonymkode: 7a308...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du hadde oppdatert deg litt så hadde du hørt at hvis du får positiv test og dør innen 30 dager, uansett hva det er! 
og tenk deg litt om og se hvor mange som dør av den vanlige influensa som aldri blir rapportert høyt i nyhetene hvert år. 
 

Anonymkode: 23995...b22

Årlig dør det langt færre av influensa. Det høyeste tallet WHO presenterer, er 650.000 årlige dødsfall knyttet til influensa. Det er maks antall døde. Og det er på ett helt år. Covid-19 er mye farligere, og mer dødelig.  Dette er et faktum du ikke kan diskutere. Skru av YouTube, og les ordentlig faglitteratur 

Anonymkode: 8b4fe...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og nei sliter ikke med leseforståelse men sliter å fatte deres redsel. At hun har positiv test trenger ikke å fortelle mye når de har gått ut at mange får en positiv test selv om den er negativ. En kompis fikk positiv test uten å ha tatt en test, den testen der må hver utrolig dyktig 🤣 og les deg opp hva en pandemi er, en corona er ingen pandemi. Og husk: dette er veldig viktig. Media jobber for staten, media kjører hardt på for å forårsake redsel og frykt. 
dette blir min siste mld her inne, men tenk litt selv for guds skyld. Alle reglene de har satt opp henger ikke på grep.! 2+2 kommer alltid til å hver 4

Anonymkode: 23995...b22

Du er et lettlurt lite menneske. Det er du som kommer til å få virkeligheten slått i ansiktet en dag.

Verdens fremste eksperter på området, er klokere enn deg. Du har antakeligvis knapt fullført videregående, og du sitter å later som at du ruger på en sannhet som de klokeste hodene i verden ikke kan se. 
 

Folk ler av deg. Pass på så de ikke ler av datteren din også

Anonymkode: 8b4fe...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nesten alle som får korona får det omtrent like mildt som deg. Både jeg og mannen har også hatt det. Vi hadde en kveld med lav feber og hodepine og litt hoste i noen dager. Jeg kjenner etterhvert ganske mange som beskriver omtrent det samme. At folk ikke snart får opp øynene for hvor enormt opphauset dette er, er en gåte for meg. 

Anonymkode: d64d0...f5c

Kollegaene mine på infeksjonsavdelinga og intensivavdelinga er ikkje einig med deg. Bra det gjekk fint for deg og venene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du hadde oppdatert deg litt så hadde du hørt at hvis du får positiv test og dør innen 30 dager, uansett hva det er! 
og tenk deg litt om og se hvor mange som dør av den vanlige influensa som aldri blir rapportert høyt i nyhetene hvert år. 
 

Anonymkode: 23995...b22

Her er kurva frå eit europeisk organ som registrerer dødsfall uansett årsak i ein heil drl land. Den raude stipla streken er betydeleg overdødelegheit. Dette er kurva over alle landa med i samarbeidet, drn norske er heldigvis betydeleg betre. Dette er altså døde, uansett dødsårsak.

ECA3CBD3-62F1-4224-BF2B-A5CF5B376839.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soleia skrev:

Her er kurva frå eit europeisk organ som registrerer dødsfall uansett årsak i ein heil drl land. Den raude stipla streken er betydeleg overdødelegheit. Dette er kurva over alle landa med i samarbeidet, drn norske er heldigvis betydeleg betre. Dette er altså døde, uansett dødsårsak.

ECA3CBD3-62F1-4224-BF2B-A5CF5B376839.jpeg

Denne grafen forteller meg at det var overdødelighet i mars/ april. Det er gammel nytt. Mediene har skrevet krigsoverskrifter om dette, men aldri kommet med noen analyse. Grafen du viser til viser feks bare tre år. Hvor vanlig er slike topper? Det ser ut som grafen kommer fra et høyere punkt enn både 2018 og 2019 viser. Kan underødelighet i disse årene forklare noe? At det var mange ekstra svake som hadde overlevd lenger enn vanlig? (Dette gjelder feks Sverige).

Og det aller viktigste funnet i grafen er status nå: det er ingen topp nå. Hvorfor? Er det fordi viruset har mutert? Hvorfor skal vi fortsette å ødelegge arbeidsplasser og psyken til folk om vi har helt normal dødelighet?

Anonymkode: d64d0...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soleia skrev:

Kollegaene mine på infeksjonsavdelinga og intensivavdelinga er ikkje einig med deg. Bra det gjekk fint for deg og venene dine.

Nøyaktig hva har jeg skrevet feil? Det er pr idag 128 innlagt i hele landet. 
Hvordan kan du da påstå at det ikke stemmer at nesten alle får det omtrent liks mildt som hi? 

Anonymkode: d64d0...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nøyaktig hva har jeg skrevet feil? Det er pr idag 128 innlagt i hele landet. 
Hvordan kan du da påstå at det ikke stemmer at nesten alle får det omtrent liks mildt som hi? 

Anonymkode: d64d0...f5c

Kan du prøve å tenke litt mer globalt? Har du sett hva som skjer i andre land? 

Anonymkode: 8b4fe...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...