Gå til innhold

Hvorfor er ikke tråden merk med moderering?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har ikke dere kommentert i tråden det er slettet flere innlegg pga avsporing? Finner det ganske merkelig med tanke på at innleggene som er slettet er i hovedsak tilhørende to navngitte brukere. 

 

 

Anonymkode: ddd86...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddemelding var blitt skjult pga en teknisk feil. Ny melding er lagt ut, takk for beskjed. Forøvrig er denne tråden ryddet for negativ brukerdebatt.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Admin skrev:

Ryddemelding var blitt skjult pga en teknisk feil. Ny melding er lagt ut, takk for beskjed. Forøvrig er denne tråden ryddet for negativ brukerdebatt.

Admin

Negativ brukerdebatt? Hvilken bruker har det vært skrevet noe negativt om? Ingen er navngitt...

Anonymkode: ddd86...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Negativ brukerdebatt? Hvilken bruker har det vært skrevet noe negativt om? Ingen er navngitt...

Anonymkode: ddd86...d0f

Ved bruk av sitater blir det klart hvilke brukere det gjelder og dermed er det slettet for brukerdebatt.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Admin skrev:

Ved bruk av sitater blir det klart hvilke brukere det gjelder og dermed er det slettet for brukerdebatt.

Admin

Jeg skjønner. Så da er også regelen at kommer det noe jeg tolker å kunne gjelde meg, så tilsvarer det også negativ brukerdebatt. Tror virkelig @Forumansvarlig bør sette seg ned sammen med @Admin og finne ut hvordan reglene bør være. 

Anonymkode: ddd86...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner. Så da er også regelen at kommer det noe jeg tolker å kunne gjelde meg, så tilsvarer det også negativ brukerdebatt. Tror virkelig @Forumansvarlig bør sette seg ned sammen med @Admin og finne ut hvordan reglene bør være. 

Anonymkode: ddd86...d0f

Det er også en del kommentarer som er langt verre enn det sitatet, som får stå. Så ja, en debatt, noe som betyr en refleksjon, over hvordan reglene skal være, tolkes, modereres, hva som skal tillates, hva som ikke skal tillates, hadde vært positivt.

Støttes 100%.

Anonymkode: 21ed7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner. Så da er også regelen at kommer det noe jeg tolker å kunne gjelde meg, så tilsvarer det også negativ brukerdebatt. Tror virkelig @Forumansvarlig bør sette seg ned sammen med @Admin og finne ut hvordan reglene bør være. 

Anonymkode: ddd86...d0f

Negativ brukerdebatt er når debatten drar seg over til å handle om en person i negativ kontekst. Om en annen bruker siterer deg i en negativ kontekst ville det vært negativ brukerdebatt ja. Da snakker vi om direkte sitater, ikke vage siteringer o.l.

Grunnen til at vi har valgt ordteksten negativ brukerdebatt er fordi vi har f.eks julekalenderen brukerne lager hvert år som ofte handler om hverandre o.l, men det er da brukerdebatt i en positiv kontekst. Vi kunne heller ikke tillat tråder som omhandler f.eks si noe koselig om en bruker, eller hvem kunne du tenkt deg å bli venner med.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2020 den 17.46, Admin skrev:

Ved bruk av sitater blir det klart hvilke brukere det gjelder og dermed er det slettet for brukerdebatt.

Admin

Det er altså kommentaren som flere her lo av. Det er nå presisert at det er lov å både le av en kommentar, si at den er latterlig, dum, idiotisk, og bruke en rekke andre nedsettende bemerkninger om kommentarer som brukerne her inne kommer med.

Og den kommentaren var latterlig. For brukeren fikk en kommentar slettet så sent som igår. Du kan spørre @Forumansvarlig hvis der er noen tvil.

Anonymkode: 21ed7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er altså kommentaren som flere her lo av. Det er nå presisert at det er lov å både le av en kommentar, si at den er latterlig, dum, idiotisk, og bruke en rekke andre nedsettende bemerkninger om kommentarer som brukerne her inne kommer med.

Og den kommentaren var latterlig. For brukeren fikk en kommentar slettet så sent som igår. Du kan spørre @Forumansvarlig hvis der er noen tvil.

Anonymkode: 21ed7...47e

Kan ikke bruke sitater for å komme med eksempler eller identifisere andre brukere.

Anonymkode: 1fa0d...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke bruke sitater for å komme med eksempler eller identifisere andre brukere.

Anonymkode: 1fa0d...1b6

Du siterte meg. Det må faktisk være lov å sitere brukere. Særlig når en kommenterer kommentarer. Ellers er det utydelig hva en kommenterer. Nå er det lov å skrive at, "det der var en jævlig dum kommentar". Da må det også være lov å sitere kommentaren en referer til.

Anonymkode: 21ed7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du siterte meg. Det må faktisk være lov å sitere brukere. Særlig når en kommenterer kommentarer. Ellers er det utydelig hva en kommenterer. Nå er det lov å skrive at, "det der var en jævlig dum kommentar". Da må det også være lov å sitere kommentaren en referer til.

Anonymkode: 21ed7...47e

Men tydeligvis ikke når det sitatet har blitt sagt i en annen tråd.  Jeg er helt enig med deg. Det er jeg som har blitt moderert for det sitatet. Jeg kan ikke si at noen har sagt i en annen tråd at vedkommende ikke har blitt moderert på 10, 12, 15 , 17 år. 

Anonymkode: 1fa0d...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men tydeligvis ikke når det sitatet har blitt sagt i en annen tråd.  Jeg er helt enig med deg. Det er jeg som har blitt moderert for det sitatet. Jeg kan ikke si at noen har sagt i en annen tråd at vedkommende ikke har blitt moderert på 10, 12, 15 , 17 år. 

Anonymkode: 1fa0d...1b6

Det er, i følge det som nå er klargjort fra @Forumansvarlig, helt lov å sitere andre i andre tråder, for å fortelle at "dette var en skikkelig dum kommentar", så lenge en ikke gjør narr av personen som skrev det. Det står ingenting i reglene om at det ikke er lov å sitere noen i andre tråder. Det står at det ikke er lov å drive med personangrep. Men å le av kommentarer og kalle de for dumme og idiotiske er nå sagt i fra om er lov.

Det var derfor jeg sa i fra til @Admin. Ingen her har forsøkt å si at noen bruker/brukere er dum/dumme. Det var en kommentar som det ble knist av, og det er nå en gang slik at det er nå blitt lov.

Anonymkode: 21ed7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er, i følge det som nå er klargjort fra @Forumansvarlig, helt lov å sitere andre i andre tråder, for å fortelle at "dette var en skikkelig dum kommentar", så lenge en ikke gjør narr av personen som skrev det. Det står ingenting i reglene om at det ikke er lov å sitere noen i andre tråder. Det står at det ikke er lov å drive med personangrep. Men å le av kommentarer og kalle de for dumme og idiotiske er nå sagt i fra om er lov.

Det var derfor jeg sa i fra til @Admin. Ingen her har forsøkt å si at noen bruker/brukere er dum/dumme. Det var en kommentar som det ble knist av, og det er nå en gang slik at det er nå blitt lov.

Anonymkode: 21ed7...47e

Både den kommentaren der jeg kniste og den kommentaren der jeg forklarte hvilket innlegg det var som var brukerangrep, ble slettet. 

Anonymkode: 1fa0d...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både den kommentaren der jeg kniste og den kommentaren der jeg forklarte hvilket innlegg det var som var brukerangrep, ble slettet. 

Anonymkode: 1fa0d...1b6

Nettopp. Trass i at det altså var kommentaren som det ble knist av. Noe som altså skal være lov.

Anonymkode: 21ed7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er, i følge det som nå er klargjort fra @Forumansvarlig, helt lov å sitere andre i andre tråder, for å fortelle at "dette var en skikkelig dum kommentar", så lenge en ikke gjør narr av personen som skrev det. Det står ingenting i reglene om at det ikke er lov å sitere noen i andre tråder. Det står at det ikke er lov å drive med personangrep. Men å le av kommentarer og kalle de for dumme og idiotiske er nå sagt i fra om er lov.

Det var derfor jeg sa i fra til @Admin. Ingen her har forsøkt å si at noen bruker/brukere er dum/dumme. Det var en kommentar som det ble knist av, og det er nå en gang slik at det er nå blitt lov.

Anonymkode: 21ed7...47e

Nå er @Forumansvarlig og jeg litt usikre på hva du mener her, kan du linke til innlegget hvor forumansvarlig sier at det er greit å sitere brukere i andre tråder? Det er helt greit å sitere en bruker i samme tråd, det er slik man viser at man har svart, men det er absolutt ikke greit å sitere brukere fra en annen tråd med mindre brukeren selv trekker inn sitatet under eget brukernavn. Så om f.eks jeg skriver noe i en tråd kan ikke en annen bruker trekke det inn i en helt annen tråd med mindre jeg selv trekker det inn.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Admin skrev:

Nå er @Forumansvarlig og jeg litt usikre på hva du mener her, kan du linke til innlegget hvor forumansvarlig sier at det er greit å sitere brukere i andre tråder? Det er helt greit å sitere en bruker i samme tråd, det er slik man viser at man har svart, men det er absolutt ikke greit å sitere brukere fra en annen tråd med mindre brukeren selv trekker inn sitatet under eget brukernavn. Så om f.eks jeg skriver noe i en tråd kan ikke en annen bruker trekke det inn i en helt annen tråd med mindre jeg selv trekker det inn.

Admin

Jeg har lest over reglene flere ganger, men det er tydeligvis ikke nok. Kan du hjelpe meg med å sitere hvor den regelen er som sier at det ikke er lov å sitere noen i en annen tråd (med mindre den siterte selv har sitert seg selv i den tråden)? Jeg lurer, slik at jeg bedre kan rette meg i henhold til reglene i fremtiden.

Anonymkode: 21ed7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Admin skrev:

Nå er @Forumansvarlig og jeg litt usikre på hva du mener her

Jeg ser den. Det jeg mener er at i og med at det er lov å le av kommentarer som brukere kommer med så er det lov å sitere disse kommentarene i andre tråder. Jeg beklager, men jeg har ikke fått med meg den regelen som sier at det ikke er lov å sitere noen i andre tråder enn i den hvor sitatet opprinnelig er fra.

Anonymkode: 21ed7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Admin skrev:

Nå er @Forumansvarlig og jeg litt usikre på hva du mener her, kan du linke til innlegget hvor forumansvarlig sier at det er greit å sitere brukere i andre tråder? Det er helt greit å sitere en bruker i samme tråd, det er slik man viser at man har svart, men det er absolutt ikke greit å sitere brukere fra en annen tråd med mindre brukeren selv trekker inn sitatet under eget brukernavn. Så om f.eks jeg skriver noe i en tråd kan ikke en annen bruker trekke det inn i en helt annen tråd med mindre jeg selv trekker det inn.

Admin

Her kan kanskje jeg hjelpe litt. I denne tråden skrev jeg at flere innlegg av to navngitte brukere (nevnte ikke noen nick) var blitt moderert uten at tråden var merket av moderator. Anonym spurte da om dette gjaldt da en person som hadde påstått å ikke ha fått slettet ett eneste innlegg på 15 år. Dette svarte jeg det stemmer på 🤷‍♀️. Ny anonym svarer da knis på denne kommentaren. 
 

Disse innleggene ble slettet av admin med bakgrunn i negativ brukerdebatt. 

Anonymkode: ddd86...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her kan kanskje jeg hjelpe litt. I denne tråden skrev jeg at flere innlegg av to navngitte brukere (nevnte ikke noen nick) var blitt moderert uten at tråden var merket av moderator. Anonym spurte da om dette gjaldt da en person som hadde påstått å ikke ha fått slettet ett eneste innlegg på 15 år. Dette svarte jeg det stemmer på 🤷‍♀️. Ny anonym svarer da knis på denne kommentaren. 
 

Disse innleggene ble slettet av admin med bakgrunn i negativ brukerdebatt. 

Anonymkode: ddd86...d0f

Dette forstår jeg, men vi lurte altså på hvor det ble skrevet at forumansvarlig sa det var greit å sitere andre i andre tråder :) Da må vi nemlig få rettet på det, for det er ikke greit.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest over reglene flere ganger, men det er tydeligvis ikke nok. Kan du hjelpe meg med å sitere hvor den regelen er som sier at det ikke er lov å sitere noen i en annen tråd (med mindre den siterte selv har sitert seg selv i den tråden)? Jeg lurer, slik at jeg bedre kan rette meg i henhold til reglene i fremtiden.

Anonymkode: 21ed7...47e

Vi har ingen konkret regel med den ordlyden, rett og slett fordi vi har antatt det som selvsagt at man ikke gjør det, ettersom hver debatt er adskilt fra hverandre, og det blir brukerdebatt å dra inn meninger fra andre tråder. Men nå som det har kommet opp, må vi ta en gjennomgang av regelverket og se om vi må spesifisere dette helt konkret under punktet brukerdebatt. Det er det det tidligere har blitt ryddet som.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Admin skrev:

Dette forstår jeg, men vi lurte altså på hvor det ble skrevet at forumansvarlig sa det var greit å sitere andre i andre tråder :) Da må vi nemlig få rettet på det, for det er ikke greit.

Admin

Det var ikke det jeg mente.

Jeg har ikke fått med meg regelen som sa at det ikke er lov. Hvis det ikke er ikke lov så er det jo lov.

Regelen, jeg fikk inntrykk av var brutt, var:

Sitat

* Personangrep, brukerangrep (på en gruppe brukere), negativ brukerdebatt, trakassering eller trusler.

Dette som følge av meldingen som ble skrevet ved sletting av kommentaren.

På 8.11.2020 den 17.46, Admin skrev:

Ved bruk av sitater blir det klart hvilke brukere det gjelder og dermed er det slettet for brukerdebatt.

Admin

Hadde det stått at det var sitert utenfor tråden der sitatet stammet fra ville jeg oppfattet det på en annen måte.

Det jeg oppfattet som var greit er altså å sitere noen fordi en mener at kommentaren er dum, for å kommentere nettopp det. Det har du og @Forumansvarlig sagt.

At det ikke er lov å sitere noen utenfor den tråd der kommentaren ble skrevet har jeg ikke fått med meg. Jeg beklager.

4 minutter siden, Admin skrev:

Vi har ingen konkret regel med den ordlyden, rett og slett fordi vi har antatt det som selvsagt at man ikke gjør det, ettersom hver debatt er adskilt fra hverandre, og det blir brukerdebatt å dra inn meninger fra andre tråder. Men nå som det har kommet opp, må vi ta en gjennomgang av regelverket og se om vi må spesifisere dette helt konkret under punktet brukerdebatt. Det er det det tidligere har blitt ryddet som.

Admin

Det forklarer jo hvorfor jeg ikke fått med meg den regelen, som ikke finnes. Poenget var altså ikke det med å sitere i andre tråder, mitt poeng var at det var lov å sitere noen fordi en syntes at kommentaren var dum.

Anonymkode: 21ed7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Admin skrev:

Vi har ingen konkret regel med den ordlyden, rett og slett fordi vi har antatt det som selvsagt at man ikke gjør det, ettersom hver debatt er adskilt fra hverandre, og det blir brukerdebatt å dra inn meninger fra andre tråder. Men nå som det har kommet opp, må vi ta en gjennomgang av regelverket og se om vi må spesifisere dette helt konkret under punktet brukerdebatt. Det er det det tidligere har blitt ryddet som.

Admin

Men nå må jeg nesten spørre, hvorfor skal det ikke være lov å sitere noen i en annen tråd, så lenge det er kommentaren en ler av, eller henger ut, og ikke brukeren?

Tenker du at det ødelegger for debatten?

Anonymkode: 21ed7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Admin skrev:

Vi har ingen konkret regel med den ordlyden, rett og slett fordi vi har antatt det som selvsagt at man ikke gjør det, ettersom hver debatt er adskilt fra hverandre, og det blir brukerdebatt å dra inn meninger fra andre tråder. Men nå som det har kommet opp, må vi ta en gjennomgang av regelverket og se om vi må spesifisere dette helt konkret under punktet brukerdebatt. Det er det det tidligere har blitt ryddet som.

Admin

Nå har dere allerede slått fast at å kommentere at en mening er latterlig ikke er brukerdebatt. Men, vurderer like fullt nå å si at hvis noen gjengir en mening så er det negativ brukerdebatt? 

Skjønner dere at dere er på god vei å rote dere langt ut på viddene her for å forsvare veldig skjev moderering? 

Anonymkode: ddd86...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nå må jeg nesten spørre, hvorfor skal det ikke være lov å sitere noen i en annen tråd, så lenge det er kommentaren en ler av, eller henger ut, og ikke brukeren?

Tenker du at det ødelegger for debatten?

Anonymkode: 21ed7...47e

Kort og godt, ja, det ødelegger debatten da sitater fra andre i sjeldne tilfeller er dratt inn av en positiv grunn, som oftest er det enten nnoe negativt med en gang, eller så blir debatten dratt over i en negativ retning.

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har dere allerede slått fast at å kommentere at en mening er latterlig ikke er brukerdebatt. Men, vurderer like fullt nå å si at hvis noen gjengir en mening så er det negativ brukerdebatt? 

Skjønner dere at dere er på god vei å rote dere langt ut på viddene her for å forsvare veldig skjev moderering? 

Anonymkode: ddd86...d0f

Å kommentere en mening i en tråd er ikke brukerdebatt nei, men når man drar siteringer fra en tråd til en annen er det kort skille mellom å kommentere meningen og å kommentere brukeren. Som nevnt i denne tråden ble måten siteringen ble nevnt på oppfattet som en hånende kommentar.

Men for å unngå misforståelser skal forumansvarlig og jeg ha et møte etterpå hvor vi skal gå over og presisere ordlyden i vårt regelverk slik at det blir minst mulig misforståelser.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...