Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #51 Skrevet 4. november 2020 Aldri i verden om jeg ville bodd SÅ nærme eksen. Men skjønner at det funker for noen. Anonymkode: 93b9a...3de
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #52 Skrevet 4. november 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes altfor mange mennesker som bor på skjult adresse i Norge nettopp fordi eksen bryr seg - altfor mye! Du kan da ikke være så naiv at du ikke skjønner at for noen så er det vanskelig å gi slipp på en person? Anonymkode: 1b8ba...6a2 Det er snakk om ekstreme tilfeller med forfølgning og lignende. Det høres ikke ut i hovedinnlegget at TS har besøksforbud mot eksen som lever på kode 6. Eksen nekter henne å kjøpe drømmehuset fordi det er for nært hans hus, that's it. Det blir derfor irrelevant å trekke frem saker med drapstrusler og lignende. Anonymkode: f869b...52b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #53 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er snakk om ekstreme tilfeller med forfølgning og lignende. Det høres ikke ut i hovedinnlegget at TS har besøksforbud mot eksen som lever på kode 6. Eksen nekter henne å kjøpe drømmehuset fordi det er for nært hans hus, that's it. Det blir derfor irrelevant å trekke frem saker med drapstrusler og lignende. Anonymkode: f869b...52b Kjære tid, er det så vanskelig å skjønne at andre tenker annerledes enn deg? Anonymkode: 169e9...ab4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #54 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjære tid, er det så vanskelig å skjønne at andre tenker annerledes enn deg? Anonymkode: 169e9...ab4 Nei, men jeg mener det er urimelig å nekte eksen å kjøpe et bestemt hus. Dere er ekser, du styrer ikke eksen din, og han styrer ikke deg. Hva blir neste? Eksen skal godkjenne den nye kjæresten, og hvis han ikke godkjenner ham/henne, må de slå opp? Anonymkode: f869b...52b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #55 Skrevet 4. november 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men jeg mener det er urimelig å nekte eksen å kjøpe et bestemt hus. Dere er ekser, du styrer ikke eksen din, og han styrer ikke deg. Hva blir neste? Eksen skal godkjenne den nye kjæresten, og hvis han ikke godkjenner ham/henne, må de slå opp? Anonymkode: f869b...52b Han kan ikke nekte henne det, men hvis hun kjøper det vil det sansynlig vis gjøre sammarbeidet dårligere. Det er mye som er lovlig, men likevel dumt å gjøre. Anonymkode: c2008...e5c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #56 Skrevet 4. november 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han kan ikke nekte henne det, men hvis hun kjøper det vil det sansynlig vis gjøre sammarbeidet dårligere. Det er mye som er lovlig, men likevel dumt å gjøre. Anonymkode: c2008...e5c Men det kan valg av en kjæreste som han ikke liker også bidra til. Skal hun forbli alene eller kun bli sammen med noen eksen godkjenner? Anonymkode: f869b...52b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #57 Skrevet 4. november 2020 Takk for svar alle sammen. Ble en liten avsporing også, men akkurat avsporingens tema er mye av grunnen til at jeg ønsker at vi skal bo nært hverandre. Jeg ønsker at barna skal kunne «ramle innom» for en klem, en is eller for å hente en jakke. Og det helt uten å gi beskjed på forhånd. Dette skjer iblant i dag også, men ikke særlig ofte. Tar vel ca en halv time å gå mellom boligene, og da er terskelen ganske høy for å stikke innom (med mindre de likevel er i området her). Jeg får gruble litt mer på hva jeg skal gjøre. TS Anonymkode: 85506...a6e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #58 Skrevet 4. november 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen. Ble en liten avsporing også, men akkurat avsporingens tema er mye av grunnen til at jeg ønsker at vi skal bo nært hverandre. Jeg ønsker at barna skal kunne «ramle innom» for en klem, en is eller for å hente en jakke. Og det helt uten å gi beskjed på forhånd. Dette skjer iblant i dag også, men ikke særlig ofte. Tar vel ca en halv time å gå mellom boligene, og da er terskelen ganske høy for å stikke innom (med mindre de likevel er i området her). Jeg får gruble litt mer på hva jeg skal gjøre. TS Anonymkode: 85506...a6e Hva med å snakke med ham og eventuelt foreslå å plante en høy hekk eller sette opp en levegg som hindrer innsyn? Han vil jo også ha foreel av at ungene kan stikke innom ofte når de ellers er hos deg, men jeg forstår veldig godt at han føler det problematisk med innsyn. Anonymkode: c2008...e5c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #59 Skrevet 4. november 2020 Bare tenk over om huset vil være drømmehuset også om eksen flytter til en annen kant av byen fordi det ble for nært. Hvis svaret er ja sier jeg kjør på! Anonymkode: 2b214...4a6
Syngensang Skrevet 4. november 2020 #60 Skrevet 4. november 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Han er egentlig ikke typen til «å gå til krig», og vi samarbeider godt om barna. Jeg mistenker egentlig at det har en sammenheng med at boligen er litt større og nyere enn hans. Han har ikke sagt det, men sånn som jeg kjenner han er det ikke helt usannsynlig. Han har et (ganske irriterende) behov for å være den mest vellykkede av oss. Kjipt å la drømmeboligen gå på grunn av det. TS Anonymkode: 85506...a6e Eg ville kjøpt, har han ingen gode argument kan han iallfall ikkje forvente at du skal ta hensyn, og om det er dette som er grunnen så er det iallefall berre å køyre på. Må vere supert for borna å at de bur i same nabolag!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #61 Skrevet 4. november 2020 Jeg ville også reagert hvis eksen kjøpte hus rett utenfor døra mi. Det er for tett, og det gir for mange mulige komplikasjoner. Det ville betydd at min nye mann måtte forholde seg til eksen på daglig basis, og at eksens nye måtte forholde seg til meg like tett. Anonymkode: 46cd1...3c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå