Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Jeg og eksmannen har nå vært skilt i nesten et år. Vi solgte felles bolig, og eksmannen kjøpte seg nytt hus, mens jeg har leid i påvente av at det skulle komme noe interessant til salgs. Nå har det kommet en tomannsbolig til salgs i eksmannens nabolag. Det er akkurat den type bolig jeg ønsker, og det er svært sjelden det kommer noe tilsvarende til salgs. Jeg tenkte at det ville være helt supert for barna (som bor 50/50). Men eksmannen har nå satt seg fullstendig på bakbeina. Han ønsker IKKE at jeg flytter inn i nabolaget. Han klarer ikke å gi noen god grunn, bortsett fra at han ikke ønsker det. Er dette noe jeg bør ta hensyn til? Det kan gå flere år før neste sjanse til å kjøpe bolig (med mindre jeg kjøper noe jeg egentlig ikke har lyst på). Anonymkode: 85506...a6e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Du trenger ikke ta hensyn til det og for barna må det være supert at foreldrene bor i samme nabolag Anonymkode: 7f0c8...32e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Hvor nærme blir dere da? Kan dere se over til hverandre? I såfall kan jeg skjønne det, da vil man kanskje automatisk følge litt ekstra med på hva som skjer hos den andre, om den har besøk osv. Anonymkode: 1480b...a26
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Det ville jeg ikke tatt hensyn til. Om han er sur, så går det over etterhvert. Anonymkode: a0294...351
Superdolly Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Jeg ville ha tenkt meg om. Ikke fordi han på noen måte har rett til å bestemme det, men jeg tror jeg ville ha tenkt lenge og grundig gjennom hvorfor han er så imot det og hva han kunne tenkes å gjøre dersom du kjøper boligen. Hvis dette fører til at han går til krig mot deg og gjør sitt beste for å ødelegge alt samarbeid rundt barna i årevis framover, er det verdt det? Og er han typen til å gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Takk for svar. Han er egentlig ikke typen til «å gå til krig», og vi samarbeider godt om barna. Jeg mistenker egentlig at det har en sammenheng med at boligen er litt større og nyere enn hans. Han har ikke sagt det, men sånn som jeg kjenner han er det ikke helt usannsynlig. Han har et (ganske irriterende) behov for å være den mest vellykkede av oss. Kjipt å la drømmeboligen gå på grunn av det. TS Anonymkode: 85506...a6e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Han er egentlig ikke typen til «å gå til krig», og vi samarbeider godt om barna. Jeg mistenker egentlig at det har en sammenheng med at boligen er litt større og nyere enn hans. Han har ikke sagt det, men sånn som jeg kjenner han er det ikke helt usannsynlig. Han har et (ganske irriterende) behov for å være den mest vellykkede av oss. Kjipt å la drømmeboligen gå på grunn av det. TS Anonymkode: 85506...a6e Hvis det stemmer at dette er grunnen så hadde jeg kjørt på! Anonymkode: dd6f9...9ad
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Så lenge dere ikke er naboer så bør det virkelig ikke være et problem. Så kjekt for barna å ha dere begge i samme nabolag og for dere også med tanke på at barna etterhvert kan dra alene mellom dere. Anonymkode: 48ee9...62a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 Så lenge dere ikke blir så tette naboer at dere ser når den andre slukker lyset om kvelden, hvem som er på besøk o.l. så hadde jeg blåst i hva han mener. Jeg skjønner at han ikke vil ha deg på andre siden av hekken, men bortsett fra det må han ha en god grunn altså. For barna er det jo best at dere bor i nærheten av hverandre. Anonymkode: c9f97...f94
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Hvor nær hverandre ligger boligene? Jeg hadde nok forsøkt å unngå å bo så nær at dere vil støe på hverandre rett som det er, treffes i butikken, på tranda, på joggetur og på fest hos naboene. Anonymkode: c2008...e5c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Tenk på barna , tenk så deilig å kunne gå frem og tilbake, og hente noe hvis de har glemt noe hos den andre osv. Og deilig at de kan være sammen med venner uansett hvem de er hos. Anonymkode: dd6f9...9ad
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 Mulig han ikke liker at du lett kan finne ut om han har dame(r) på besøk, eller at barna skal komme busende inn mens han har besøk han ikke vil de skal vite om? Anonymkode: bddf1...06b
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 Boligene ligger såpass nært at en kan se over til hverandre. Personlig bryr jeg meg ikke om hvem han har på besøk, og kan ikke se at han skulle bry seg heller. Vi handler allerede på samme butikk, og går på samme strand. Han har ny kjæreste, og barna har nylig truffet henne. Så grunnen er ikke at det skal være mulig å holde en ny dame skjult. Dette er skikkelig vanskelig. Jeg ønsker selvfølgelig å ha en god tone med eksmannen, men nå er jo dette drømmeboligen min da. Skulle ønske han kunne se det fra min side, han vet jo veldig godt hvor sjelden den type bolig kommer for salg i denne skolekretsen. TS Anonymkode: 85506...a6e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 Første tanken som slo meg er at han har fått seg kjæreste, og ikke har tenkt å introdusere henne for deg og barna enda. Ved at du flytte så nært vil det bli ganske fort avslørt. Hva dersom du får deg kjæreste du møter når barna er hos han, hvordan tenker du å vente med å introdusere han for barna? Anonymkode: aad3e...5c7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 Kjøp i vei. Tilby deg å henge opp noe skjerming i vinduene som har direkte utsikt mot hans bolig. For barna, når de først har to hjem og 50/50, kan jo ingenting være bedre enn å kunne løpe mellom husene, hente bamsen de savner eller genseren de gjerne vil gå med i morgen😊👍🏻 Anonymkode: 873da...667
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Første tanken som slo meg er at han har fått seg kjæreste, og ikke har tenkt å introdusere henne for deg og barna enda. Ved at du flytte så nært vil det bli ganske fort avslørt. Hva dersom du får deg kjæreste du møter når barna er hos han, hvordan tenker du å vente med å introdusere han for barna? Anonymkode: aad3e...5c7 Han har allerede kjæreste som er introdusert for barna. Jeg har datet litt, og har noe på gang som kan bli seriøst. Vi treffes i all hovedsak hos han da, så jeg ser egentlig ikke på det som noe stort problem. Avstanden mellom meg og eksmannen nå er grei sykkelavstand for barna, og de stikker iblant innom utenom samværsuken allerede. Så en ny kjæreste vil uansett bli holdt unna inntil han skal introduseres for barna. TS Anonymkode: 85506...a6e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Boligene ligger såpass nært at en kan se over til hverandre. Personlig bryr jeg meg ikke om hvem han har på besøk, og kan ikke se at han skulle bry seg heller. Vi handler allerede på samme butikk, og går på samme strand. Han har ny kjæreste, og barna har nylig truffet henne. Så grunnen er ikke at det skal være mulig å holde en ny dame skjult. Dette er skikkelig vanskelig. Jeg ønsker selvfølgelig å ha en god tone med eksmannen, men nå er jo dette drømmeboligen min da. Skulle ønske han kunne se det fra min side, han vet jo veldig godt hvor sjelden den type bolig kommer for salg i denne skolekretsen. TS Anonymkode: 85506...a6e Det er for nært. Jeg har bodd i tilsvarende avstand fra familie. Det er slitsomt. Selv om jeg ikke egentlig er så hemmelighetsfull trenger de ikke vite alt og jeg trenger ikke vite alt om dem. I tillegg er det lett å irritere seg over naboer. Anonymkode: c2008...e5c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 Jeg forstår godt at du gjerne vil kjøpe drømmehuset, men hvis jeg var i din eksmanns situasjon, hadde jeg reagert akkurat som han gjør. Jeg har et helt ok forhold til min eksmann og et godt samarbeid om barna, men jeg hadde HATET å ha ham boende så nær at vi kunne se over til hverandre. Grøss. Vi bor en kort sykkeltur fra hverandre, det er fint for barna og til å leve med for oss. At eksen skulle kunne se inn til meg, er ikke til å holde ut å tenke på. Anonymkode: bef9e...db4
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 Jeg flytta 5 min unna eksen og ungene elsker det!!! Det er så deilig at alt ungene er vant til er i nøyaktig samme avstand hos meg som hos faren. Angrer ikke et sekund! Anonymkode: 36de3...498
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 Dersom jeg nå bestemmer meg for å ikke gå for denne boligen, hva sier jeg da til barna? De vet veldig godt hva jeg er på utkikk etter, og har allerede sett boligen på finn.no (og «tipset» meg om denne). De mener den er perfekt. Hva skal jeg begrunne min manglende «interesse» med? TS Anonymkode: 85506...a6e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #21 Skrevet 3. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom jeg nå bestemmer meg for å ikke gå for denne boligen, hva sier jeg da til barna? De vet veldig godt hva jeg er på utkikk etter, og har allerede sett boligen på finn.no (og «tipset» meg om denne). De mener den er perfekt. Hva skal jeg begrunne min manglende «interesse» med? TS Anonymkode: 85506...a6e Det behøver du ikke. For du har funnet drømmeboligen, som barna attpåtil beskriver som «perfekt». Gå for den🙌🏼 Anonymkode: 663a9...b3c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #22 Skrevet 3. november 2020 Kjøp huset. Blir det for mye tortur for ham får han selge og flytte. Du kan ikke gå glipp av denne muligheten til å få boligen du ønsker deg. JEG hadde blitt like sur som eksen din. Jeg hadde aldri akseptert å bo så nærme. Men kan heller ikke bestemme over eksen, så da hadde valget mitt blitt å flytte selv. Anonymkode: 9e678...2f1
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #23 Skrevet 3. november 2020 Han bestemmer da ikke hvor du skal bo... Jeg bor 150 meter fra eksen, og det er bare en fordel. Anonymkode: 0f073...bd4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #24 Skrevet 4. november 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg og eksmannen har nå vært skilt i nesten et år. Vi solgte felles bolig, og eksmannen kjøpte seg nytt hus, mens jeg har leid i påvente av at det skulle komme noe interessant til salgs. Nå har det kommet en tomannsbolig til salgs i eksmannens nabolag. Det er akkurat den type bolig jeg ønsker, og det er svært sjelden det kommer noe tilsvarende til salgs. Jeg tenkte at det ville være helt supert for barna (som bor 50/50). Men eksmannen har nå satt seg fullstendig på bakbeina. Han ønsker IKKE at jeg flytter inn i nabolaget. Han klarer ikke å gi noen god grunn, bortsett fra at han ikke ønsker det. Er dette noe jeg bør ta hensyn til? Det kan gå flere år før neste sjanse til å kjøpe bolig (med mindre jeg kjøper noe jeg egentlig ikke har lyst på). Anonymkode: 85506...a6e Han kan jo selvfølgelig ikke bestemme hvor du skal bo. Å det er i tillegg greit for barna. Legg inn bud, blås i eksen. Anonymkode: 8c3c9...096
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #25 Skrevet 4. november 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Mulig han ikke liker at du lett kan finne ut om han har dame(r) på besøk, eller at barna skal komme busende inn mens han har besøk han ikke vil de skal vite om? Anonymkode: bddf1...06b Er det virkelig noen som bryr seg om eksen har damer/menn på besøk? Anonymkode: f869b...52b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå