Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #26 Skrevet 4. november 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det virkelig noen som bryr seg om eksen har damer/menn på besøk? Anonymkode: f869b...52b Tenkte du gjennom dette før du postet? Er du ny her inne kanskje? Anonymkode: 169e9...ab4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #27 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenkte du gjennom dette før du postet? Er du ny her inne kanskje? Anonymkode: 169e9...ab4 Hva er problemet med det jeg skrev? Når man er ekser, så er man ekser. Jeg bryr meg katta om min eks har eller ikke har dame. Siden skilsmissen har han allerede hatt to, den siste bor han med nå. Så lenge dama ikke er slem med barna våre, bryr jeg meg ikke om hvem hun er. Har selv ny samboer, eksen bryr seg ikke. Anonymkode: f869b...52b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #28 Skrevet 4. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva er problemet med det jeg skrev? Når man er ekser, så er man ekser. Jeg bryr meg katta om min eks har eller ikke har dame. Siden skilsmissen har han allerede hatt to, den siste bor han med nå. Så lenge dama ikke er slem med barna våre, bryr jeg meg ikke om hvem hun er. Har selv ny samboer, eksen bryr seg ikke. Anonymkode: f869b...52b Det at du ikke bryr deg. betyr ikke at ikke andre bryr seg, noe endel tråder her inne viser, det var mitt poeng. Anonymkode: 169e9...ab4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #29 Skrevet 4. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det at du ikke bryr deg. betyr ikke at ikke andre bryr seg, noe endel tråder her inne viser, det var mitt poeng. Anonymkode: 169e9...ab4 Men hvorfor skal folk bry seg etter at forholdet er over? Anonymkode: f869b...52b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #30 Skrevet 4. november 2020 Hvor mange hus er det mellom dere? Anonymkode: d8ec6...fcb
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #31 Skrevet 4. november 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjøp huset. Blir det for mye tortur for ham får han selge og flytte. Du kan ikke gå glipp av denne muligheten til å få boligen du ønsker deg. JEG hadde blitt like sur som eksen din. Jeg hadde aldri akseptert å bo så nærme. Men kan heller ikke bestemme over eksen, så da hadde valget mitt blitt å flytte selv. Anonymkode: 9e678...2f1 Hah, det er jeg faktisk helt enig i. Jeg svarte over at jeg ville ha hatet det hvis eksen flyttet så nær meg, men anonym over har jo helt rett: Den som synes det er et problem, må være den som skal flytte. Kjøp drømmehuset, du. Anonymkode: bef9e...db4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #32 Skrevet 4. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor skal folk bry seg etter at forholdet er over? Anonymkode: f869b...52b Fordi følelser ikke er en knapp man kan skru av og på? Jeg er 100 % ferdig med min eksmann, men det er ikke dermed sagt at jeg har lyst til å se ham sammen med en ny dame. Ikke fordi jeg vil ha ham selv, men fordi det bare er... kleint. Og ubehagelig. Anonymkode: bef9e...db4
KellyTaylor Skrevet 4. november 2020 #33 Skrevet 4. november 2020 Synes du skal gå for dette huset. Om han har problem med mindreverdighetskomplekser, så får han kjøpe seg noe større enn ditt. Gud for en pinlig mann!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #34 Skrevet 4. november 2020 Dere som ikke synes det er noe problem å bo så tett at dere kan se inn til eksen. Hadde dere ikke synes det var litt ubehagelig å flytte sammen med en mann som bodde så nær eksen at han kunne se inn til dere? Jeg ville i hvertfall satt meg på bakbena om min kjæreste ville kjøpe nabohuset til sin eks. Anonymkode: c2008...e5c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #35 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som ikke synes det er noe problem å bo så tett at dere kan se inn til eksen. Hadde dere ikke synes det var litt ubehagelig å flytte sammen med en mann som bodde så nær eksen at han kunne se inn til dere? Jeg ville i hvertfall satt meg på bakbena om min kjæreste ville kjøpe nabohuset til sin eks. Anonymkode: c2008...e5c Ikke noe problem for min del. De er ekser. Anonymkode: f869b...52b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #36 Skrevet 4. november 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke noe problem for min del. De er ekser. Anonymkode: f869b...52b Da er bi ulike. Jeg ville ikke en gang hatt min søster eller min beste venninne i nabohuset, selv om jeg elsker å ha dem 3 minutter unna. Anonymkode: c2008...e5c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #37 Skrevet 4. november 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er bi ulike. Jeg ville ikke en gang hatt min søster eller min beste venninne i nabohuset, selv om jeg elsker å ha dem 3 minutter unna. Anonymkode: c2008...e5c Men det er jo fortsatt ikke din rett å lage styr hvis de ønsker å kjøpe et hus nært deg. Anonymkode: f869b...52b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #38 Skrevet 4. november 2020 Du kjøper selvfølgelig det huset du vil, samtidig er det greit å ha i mente at et fungerende samarbeid med eks er ganske viktig - så om det ryker på kjøpet er det neppe verdt det. Jeg bor ca 100 meter fra eksen, i samme gate, og det fungerer helt utmerket. Vi var imidlertid enige om at det ikke var ønskelig at vi kunne se hverandres boliger da vi kjøpte, og det synes jeg hadde vært ubehagelig nå også. Ikke fordi noen av oss er enormt opptatt av den andre eller det er et uavklart brudd på noe vis, men jeg tror likevel det ville gitt en slags følelse av å overvåkes og jeg ville visst mer om eksens sosiale omgang enn jeg har behov for. For barna fungerer det fint å forholde seg til hjemmene annen hver uke. De må avklare med oss om de skal innom den andre forelderen når det ikke er dennes uke. Anonymkode: 92c7e...520
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #39 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kjøper selvfølgelig det huset du vil, samtidig er det greit å ha i mente at et fungerende samarbeid med eks er ganske viktig - så om det ryker på kjøpet er det neppe verdt det. Jeg bor ca 100 meter fra eksen, i samme gate, og det fungerer helt utmerket. Vi var imidlertid enige om at det ikke var ønskelig at vi kunne se hverandres boliger da vi kjøpte, og det synes jeg hadde vært ubehagelig nå også. Ikke fordi noen av oss er enormt opptatt av den andre eller det er et uavklart brudd på noe vis, men jeg tror likevel det ville gitt en slags følelse av å overvåkes og jeg ville visst mer om eksens sosiale omgang enn jeg har behov for. For barna fungerer det fint å forholde seg til hjemmene annen hver uke. De må avklare med oss om de skal innom den andre forelderen når det ikke er dennes uke. Anonymkode: 92c7e...520 De må avklare med hver av dere hvis de vil innom huset SITT i løpet av den uken de sover hos far? Wow! Jeg bor selv i samme byggefelt som barnas far, og både meg og min nye mann er veldig opptatt av at barna skal vite at dette er deres hjem uavhengig av om de sover hos meg eller far. Jeg er moren deres 365 dager i året, og de skal aldri måtte ringe og avklare med meg om de vil komme innom for en klem eller en brødskive liksom. Syns det er kaldt mot barna sine. Anonymkode: a96f6...155
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #40 Skrevet 4. november 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Boligene ligger såpass nært at en kan se over til hverandre. Personlig bryr jeg meg ikke om hvem han har på besøk, og kan ikke se at han skulle bry seg heller. Vi handler allerede på samme butikk, og går på samme strand. Han har ny kjæreste, og barna har nylig truffet henne. Så grunnen er ikke at det skal være mulig å holde en ny dame skjult. Dette er skikkelig vanskelig. Jeg ønsker selvfølgelig å ha en god tone med eksmannen, men nå er jo dette drømmeboligen min da. Skulle ønske han kunne se det fra min side, han vet jo veldig godt hvor sjelden den type bolig kommer for salg i denne skolekretsen. TS Anonymkode: 85506...a6e Kjøp den boligen du .. er ikke sikkert eksen din kommer til å bo der for alltid heller Anonymkode: 89939...ac6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #41 Skrevet 4. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kjøper selvfølgelig det huset du vil, samtidig er det greit å ha i mente at et fungerende samarbeid med eks er ganske viktig - så om det ryker på kjøpet er det neppe verdt det. Jeg bor ca 100 meter fra eksen, i samme gate, og det fungerer helt utmerket. Vi var imidlertid enige om at det ikke var ønskelig at vi kunne se hverandres boliger da vi kjøpte, og det synes jeg hadde vært ubehagelig nå også. Ikke fordi noen av oss er enormt opptatt av den andre eller det er et uavklart brudd på noe vis, men jeg tror likevel det ville gitt en slags følelse av å overvåkes og jeg ville visst mer om eksens sosiale omgang enn jeg har behov for. For barna fungerer det fint å forholde seg til hjemmene annen hver uke. De må avklare med oss om de skal innom den andre forelderen når det ikke er dennes uke. Anonymkode: 92c7e...520 Jøss! Får ikke barna lov til å komme inn i sitt eget hjem?? Snakk om å føle seg velkommen! 😫 Anonymkode: d8ec6...fcb
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #42 Skrevet 4. november 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: De må avklare med hver av dere hvis de vil innom huset SITT i løpet av den uken de sover hos far? Wow! Anonymkode: a96f6...155 Stemmer. Det har selvsagt sine årsaker, men hva du tenker om dem er jo helt uinteressant. Det fungerer godt for vår familie, både voksne og barn. Anonymkode: 92c7e...520
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #43 Skrevet 4. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stemmer. Det har selvsagt sine årsaker, men hva du tenker om dem er jo helt uinteressant. Det fungerer godt for vår familie, både voksne og barn. Anonymkode: 92c7e...520 Dere må naturligvis gjøre som dere selv vil. Bare tenk over hva det kan få barna dine til å føle. Jeg vet ingenting om årsakene du refererer til, men kan ikke komme på en eneste grunn i verden hvor jeg hadde klart å rettferdiggjøre for meg selv at barna mine følte seg avvist og tilsidesatt av meg. Det førte selvsagt til en og annen utfordrende situasjon når jeg var i starten av relasjonen til min nye mann og barna dermed ikke visste om han. Men jeg tar mye heller den utfordringen selv, enn at barna skal føle at de ikke er velkommen i eget hjem. Anonymkode: a96f6...155
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #44 Skrevet 4. november 2020 Jeg vil jo egentlig at ungene skal kunne komme og gå som de vil, men ettersom jeg har en kjæreste jeg treffer de ukene de ikke er hos meg er det greit med en liten heads up likevel så de ikke overrasker oss mens vi har sex f.eks. (og nei, vi har ikke sex på kjøkkenbenken akkurat, men det er en liten leilighet). Kommer de innom rett før skolen er det ikke sikkert vi har stått opp ettersom begge jobber litt ymse tider. Anonymkode: eee63...cd4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #45 Skrevet 4. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere må naturligvis gjøre som dere selv vil. Bare tenk over hva det kan få barna dine til å føle. Jeg vet ingenting om årsakene du refererer til, men kan ikke komme på en eneste grunn i verden hvor jeg hadde klart å rettferdiggjøre for meg selv at barna mine følte seg avvist og tilsidesatt av meg. Det førte selvsagt til en og annen utfordrende situasjon når jeg var i starten av relasjonen til min nye mann og barna dermed ikke visste om han. Men jeg tar mye heller den utfordringen selv, enn at barna skal føle at de ikke er velkommen i eget hjem. Anonymkode: a96f6...155 Jeg aner ikke hva som får deg til å tro at det ikke er en gjennomtenkt praksis eller at meningen din om vår praksis er av noen interesse, egentlig. Men dette er jo helt på siden av det HI spør om. Anonymkode: 92c7e...520
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #46 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg aner ikke hva som får deg til å tro at det ikke er en gjennomtenkt praksis eller at meningen din om vår praksis er av noen interesse, egentlig. Men dette er jo helt på siden av det HI spør om. Anonymkode: 92c7e...520 Det stemmer at det er helt på siden av trådens innhold. Det som får meg til å reagere er at det høres ut som noe som kan gi barna en følelse av å ikke høre til noe sted. Eller føle seg avvist og periodevis uønsket av egne foreldre. Det er en trist tanke, og noe som kan påvirke barna gjennom livet. Dermed er det noe som engasjerer meg som selv er skilt og dermed svært opptatt av å gjøre den belastningen man har utsatt barna for minst mulig. Jeg har ikke noe med deres grunner. Men det er etter min mening et kontroversielt valg, som de fleste vil reagere på. Da må du tåle at folk stiller spørsmålstegn ved valget. Du er derimot ikke forpliktet til å verken forsvare eller forklare. Du står fritt til å velge slik for din egen familie. Og jeg står fritt til å reagere på det, og bli bekymret på dine barns vegne. Anonymkode: a96f6...155
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #47 Skrevet 4. november 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil jo egentlig at ungene skal kunne komme og gå som de vil, men ettersom jeg har en kjæreste jeg treffer de ukene de ikke er hos meg er det greit med en liten heads up likevel så de ikke overrasker oss mens vi har sex f.eks. (og nei, vi har ikke sex på kjøkkenbenken akkurat, men det er en liten leilighet). Kommer de innom rett før skolen er det ikke sikkert vi har stått opp ettersom begge jobber litt ymse tider. Anonymkode: eee63...cd4 Vi hadde noen litt utfordrende situasjoner ja, da kjæresten var ny. Da må man være litt kreativ og påpasselig. Men for meg var det viktigere å gi barna følelsen av å høre til og være velkommen og ønsket, enn å gjøre det enkelt å behagelig for oss. Man må jo selv ta de valgene som føles riktig og prioritere det man selv syns er viktigst. Dermed har vi hatt situasjoner der kjæresten gjemte seg litt på soverommet fordi barna var innom for å hente noe og få en klem feks. Vi hang alltid hans jakke under min på knaggen i gangen, og satt skoene hans innafor døren på soverommet. Osv. Ofte la vi opp til å treffes hos han. Jeg tar heller litt styr og ekstra innsats, enn å gi barna en følelse av at de er på besøk hjemme hos seg selv. Eller at det må gjøres en vurdering av om de kan få lov til å komme innom. En av de store risikoene for barn med to hjem er jo at de aldri finner roen og føler seg hjemme. Det er veldig viktig for meg å motvirke. Og nettopp DET er så fantastisk med å bo nære hverandre. Alt rundt barna er likt uavhengig av hvem de er hos. Nabolaget, skoleveien, vennene, og begge foreldrene. Anonymkode: a96f6...155
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #48 Skrevet 4. november 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke noe med deres grunner. Men det er etter min mening et kontroversielt valg, som de fleste vil reagere på. Da må du tåle at folk stiller spørsmålstegn ved valget. Du er derimot ikke forpliktet til å verken forsvare eller forklare. Du står fritt til å velge slik for din egen familie. Og jeg står fritt til å reagere på det, og bli bekymret på dine barns vegne. Anonymkode: a96f6...155 Javisst. Jeg synes imidlertid det er ganske underlig å gå ut fra at andre foreldre ikke vet hva som er best for barna sine, sånn gitt at man verken kjenner dem eller premissene for valgene deres. Men for all del. Anonymkode: 92c7e...520
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #49 Skrevet 4. november 2020 Synes også det er rimelig spesielt at barna må avklare med moren om de er velkomne i sitt eget hjem. Som en over her skriver, så er jeg moren deres 365 dager i året og dette er hjemmet deres. Vi har 9/5-ordning, men ungene er innom nesten hver dag de dagene de er hos faren uansett; jeg bor nærmest skolen, og de stikker nesten alltid hjemom for å hente sportsutstyr, en bok til dagen etter e.l. Det har vært avgjørende for meg at de nettopp føler at dette er hjemme og at de selvfølgelig alltid er hjertelig velkomne, noe som på ingen måte skal avtales på forhånd. Alle mennesker trenger en base, et sted hvor de hører til som noe helt selvsagt og til enhver tid. Anonymkode: bef9e...db4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #50 Skrevet 4. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor skal folk bry seg etter at forholdet er over? Anonymkode: f869b...52b Det finnes altfor mange mennesker som bor på skjult adresse i Norge nettopp fordi eksen bryr seg - altfor mye! Du kan da ikke være så naiv at du ikke skjønner at for noen så er det vanskelig å gi slipp på en person? Anonymkode: 1b8ba...6a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå