Gå til innhold

Men altså... denne motstanden mot munnbind...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener det har blitt et hysteri uten like med denne koronaen. Uten for mye whataboutism finner jeg det UTROLIG spesielt å skulle gripe så sterkt inn i privates liv og virke at folk mister jobb og forstand for å forhindre et fåtall (fhi spådde 5000) ekstra dødsfall. Særlig med tanke på alle de som dør årlig av helt elementære ting som lett kunne vært forhindret som rent vann (700,000 dødsfall hittil i år), trygge fødsler (250,000 døde under fødsler), fokus på trygg barndom gjennom vaksine- og matprogrammet (6,3 millioner døde barn under 5), psykisk helse (nesten 900,000 selvmord), malariamedisin til alle (800,000 av malaria). Men disse er jo hovedsakelig brune i huden, bor i jallaland og ikke viktige......Derimot er gamle Olga på 87+...hun skal IKKE DØ AV KORONA!!!!!!

men munnbind kan jeg for så vidt bruke for syns skyld - det koster meg lite. Tvinger det ikke på ungene mine (under 8 år), men bruker selv.

Anonymkode: ba837...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det har blitt et hysteri uten like med denne koronaen. Uten for mye whataboutism finner jeg det UTROLIG spesielt å skulle gripe så sterkt inn i privates liv og virke at folk mister jobb og forstand for å forhindre et fåtall (fhi spådde 5000) ekstra dødsfall. Særlig med tanke på alle de som dør årlig av helt elementære ting som lett kunne vært forhindret som rent vann (700,000 dødsfall hittil i år), trygge fødsler (250,000 døde under fødsler), fokus på trygg barndom gjennom vaksine- og matprogrammet (6,3 millioner døde barn under 5), psykisk helse (nesten 900,000 selvmord), malariamedisin til alle (800,000 av malaria). Men disse er jo hovedsakelig brune i huden, bor i jallaland og ikke viktige......Derimot er gamle Olga på 87+...hun skal IKKE DØ AV KORONA!!!!!!

men munnbind kan jeg for så vidt bruke for syns skyld - det koster meg lite. Tvinger det ikke på ungene mine (under 8 år), men bruker selv.

Anonymkode: ba837...659

Kunnskapsløsheten når nye høyder her inne ser jeg

Anonymkode: 93ea7...31f

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du det er kunnskapsløst. Vil vel si det er langt mer kunnskap bak det enn hva du presenterer. 

Anonymkode: e0a71...cbd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

IGJEN! Du må slutte å rope «kunnskapsløs» til alt du er uenig i. Gaaaad. 😡

Anonymkode: 19398...d36

Skrevet

Lørenskog innfører munnbindkrav på butikken

Under fredagens formannskapsmøte i Lørenskog ble vedtatt å innføre et krav om munnbindbruk på butikker i kommunen, uavhengig av om man har muligheten til å holde en meters avstand til andre personer. 

– Vi har lagt oss på samme linje som Oslo, men vi har fjernet dette med at du skal vurdere enmetersregelen. Når du går inn i en butikk, er det ikke så lett å vurdere om det er en meters avstand til andre personer. Derfor skal du ta på munnbind uansett, forklarer ordfører i Lørenskog kommune, Ragnhild Bergheim (Ap) til Romerikes blad. 

Og da var vi i gang. Prøv meg. 😈

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Under fredagens formannskapsmøte i Lørenskog ble vedtatt å innføre et krav om munnbindbruk på butikker i kommunen, uavhengig av om man har muligheten til å holde en meters avstand til andre personer. 

– Vi har lagt oss på samme linje som Oslo, men vi har fjernet dette med at du skal vurdere enmetersregelen. Når du går inn i en butikk, er det ikke så lett å vurdere om det er en meters avstand til andre personer. Derfor skal du ta på munnbind uansett, forklarer ordfører i Lørenskog kommune, Ragnhild Bergheim (Ap) til Romerikes blad. 

Det har de også innført i Lillestrøm kommune 

Anonymkode: aef94...1d9

Skrevet
På 29.10.2020 den 13.37, Anonym bruker skrev:

Sitter du på bussen har du ikke valget, dvs på med munnbindet. 

Anonymkode: 7bac4...fef

Nei det gjør jeg ikke. Det er kun påbudt om det ikke er mulig å holde en meter avstand.Så tar ikke munnbindet på før bussen begynner å fylle seg opp. De dagene det er lite folk på bussen så bruker jeg ikke munnbind. Bor i Bergen.

Anonymkode: 09b81...842

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har tungt for det om du ikke klarer å bruke munnbind. Trenger du verge? Støttekontakt?

Anonymkode: 0ca1a...7c9

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har tungt for det om du ikke klarer å bruke munnbind. Trenger du verge? Støttekontakt?

Anonymkode: 0ca1a...7c9

Jeg er et fritt menneske i er fritt land. Munnbind er falsk trygghet, og kan føre til økt sjanse for å bli syk. Les og lær. 
https://www.nettavisen.no/nyheter/fhi-fryktet-munnbindbruk-ville-fore-til-okt-smitterisiko---na-skal-bruken-mangedobles/3424037954.html

Og forresten. Trenger du støttekontakt selv kanskje? Eller verge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...