Gå til innhold

USA og abort

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke bare bare i USA, mange nektes i sin helhet, samt ektemann må samtykke til dette. Er man singel er det mange stater man bare kan glemme å få sterlisert seg for tenk om man møter en mann senere som vil ha barn!

Anonymkode: e8d84...6ed

Men da slutter kvinner å ha sex i frykt for å bli gravide. Tviler på at menn som tvang gjennom loven vil applaudere når de ikke får seg noe. 

Anonymkode: 7139d...ee6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historien viser i alle fall at abortforbud ikke har ført til færre aborter, men til færre lovlige aborter. Loven setter kvinners liv og helse i fare.

Skrevet

Er enig at det ikke skal brukes som prevasjon middel,men samtidig bør man få velge selv.

Jeg er imot abort,men forstår at det må være åpnet for og ta abort

Anonymkode: b4d12...b77

Skrevet

Synes det er gode argumenter 

Anonymkode: 20941...e51

Skrevet
På 28.10.2020 den 19.31, Anonym bruker skrev:

Er enig at det ikke skal brukes som prevasjon middel,men samtidig bør man få velge selv.

Jeg er imot abort,men forstår at det må være åpnet for og ta abort

Det er en umoden måte å formulere det på. Jeg husker at jeg sa noe lignende første året på vgs og følte meg meget reflektert 😝. Du er for abort, helt klart. Samtidig har du noen fordommer mot kvinner som tar abort.

Anonymkode: 85b54...741

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn skal ikke bestemme over kvinners kropper.

Anonymkode: de3c9...325

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han her er jo helt på jordet og tar ting helt ut av kontekst. Hun som er gravid der sier jo ikke at hun skal ta abort nå, det er det han som sier. Hun sier at dette er hennes valg nå. 

Resten gidder jeg ikke å se fordi han har alt skutt seg selv i foten. 

Lurer på om han hadde sagt det samme om han måtte betale 1000 $ i måneden i barnebidrag og mer skatt for at staten skulle kunne ta seg av alle uønskede barn. 

Anonymkode: bcfc2...344

Skrevet

Dere bør se, Deeyah Khan i Trumps USA, abortkrigen. Ligger på Nrk.

Anonymkode: 73662...754

Skrevet
På 27.10.2020 den 15.22, Anonym bruker skrev:

Debatten bør være mer nyansert. Å snakke om at menn bør bruke kondom/sterilisere seg er flott dersom kvinner aldri bærer noe ansvar for å bli gravide. Det er ikke tilfelle. 

Ellers er det ikke mindre enn 10 stater hvor kvinner kan ta abort rett opp til fødsel. Hvis ikke det er barnemord så vet ikke jeg. Debatten er ikke bare om for eller mot abort. Å skrenke inn på kvinnerettigheter i disse 10 statene er på ingen måte et tilbakesteg for verken feminister eller kvinner. 

Du vet du sprer piss og falske nyheter?

Anonymkode: 1b66c...4b7

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet du sprer piss og falske nyheter?

Anonymkode: 1b66c...4b7

Jeg tror det politisk korrekte uttrykket på høyresiden er "alternative fakta".

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Menn skal ikke bestemme over kvinners kropper.

enig i denne,men samtidlig så lures mange menn inn i papparolle, fordi samboer/kjæreste vil ha barn ,helt feil det også, har en kompis som gjorde det,men han er uansett voksen nok til og ta ansvar, han ville bruke kondom,men hun sa det ikke var nødvendig og hun gikk på p sprøyta som var helt trygt, så noen ganger skjønner jeg menn reagerer også

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

enig i denne,men samtidlig så lures mange menn inn i papparolle, fordi samboer/kjæreste vil ha barn ,helt feil det også, har en kompis som gjorde det,men han er uansett voksen nok til og ta ansvar, han ville bruke kondom,men hun sa det ikke var nødvendig og hun gikk på p sprøyta som var helt trygt, så noen ganger skjønner jeg menn reagerer også

Så menn skal ikke bestemme over kvinners kropper, bortsett fra når kvinnen har «lurt» noen inn i en papparolle? Da skal de ikke kunne ta abort, eller hva mener du egentlig?

Jeg tenker egentlig det er en fordel med abort i de tilfellene der menn er blitt «lurt» inn i papparollen. Verden har ingen fordeler av at disse mennene sprer genmaterialet sitt. Etter alle de utallige, tårevåte historiene om salige menn som, utelukkende ut av sin hjertes godhet, aksepterer å ha sex uten komdom fordi slemme damen insisterer - blir «lurt» inn i en papparolle... om du i det herrens år 2000 FREMDELES ikke har fått med deg at kvinner kan lyve om prevensjonsbruk, og at prevansjon kan svikte, og at det kun er DEG SELV som må ta ansvar for prevansjon hvis du ikke vil ha barn, da har du så tungt for det at genene dine må dø ut.

Anonymkode: 910ef...689

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men da skulle han ha tvunget frem bruk av kondom. Eller sterilisert seg. Alle vet at selv om kvinnen går på p-piller, kan disse svikte. 

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så menn skal ikke bestemme over kvinners kropper, bortsett fra når kvinnen har «lurt» noen inn i en papparolle? Da skal de ikke kunne ta abort, eller hva mener du egentlig?

Jeg tenker egentlig det er en fordel med abort i de tilfellene der menn er blitt «lurt» inn i papparollen. Verden har ingen fordeler av at disse mennene sprer genmaterialet sitt. Etter alle de utallige, tårevåte historiene om salige menn som, utelukkende ut av sin hjertes godhet, aksepterer å ha sex uten komdom fordi slemme damen insisterer - blir «lurt» inn i en papparolle... om du i det herrens år 2000 FREMDELES ikke har fått med deg at kvinner kan lyve om prevensjonsbruk, og at prevansjon kan svikte, og at det kun er DEG SELV som må ta ansvar for prevansjon hvis du ikke vil ha barn, da har du så tungt for det at genene dine må dø ut.

Anonymkode: 910ef...689

Erfaringen viser at det er flest menn som ønsker å droppe kondom og forventer at dama bruker p-piller og at disse er 100 prosent sikre. 

Skrevet

Ja, stakkars menn som er for dum til å forstå biologi. 

Skrevet
På 27.10.2020 den 16.12, Anonym bruker skrev:

Alle mennesker har lik verdi. Multikultur tilsier flere kulturer. Dersom hvite dør ut i Norge er det mindre multikultur. 

Å mene at noen raser er mindre verdt enn andre er rasistisk. Jeg vil ikke at noen skal dø ut. Med andre ord det motsatte av det Hitler mente. Gjerne begrunn synet ditt dersom du mener mitt er rasistisk. 

Kultur trenger ikke følge hudfarge.

Anonymkode: 8aede...538

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Men da skulle han ha tvunget frem bruk av kondom. Eller sterilisert seg. Alle vet at selv om kvinnen går på p-piller, kan disse svikte. 

Synes dama har like stor ansvar, alt er ikke på mennene

Skrevet
8 hours ago, Jordbærblomst said:

Ja, stakkars menn som er for dum til å forstå biologi. 

stakkars damer som ikke klarer og se lengre enn sin egen nese

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes dama har like stor ansvar, alt er ikke på mennene

Ansvar for å se til at menn som ikke ønsker å bli fedre heller ikke blir det? 

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Ansvar for å se til at menn som ikke ønsker å bli fedre heller ikke blir det? 

beklager orker ikke diskuere , vi har ulik mening her

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

beklager orker ikke diskuere , vi har ulik mening her

Ja, de fleste her mener at hvis en ikke ønsker å få barn så må en ta ansvar så en ikke får barn. Du mener at kvinner skal ta ansvar så menn som ikke ønsker å bli fedre heller ikke blir fedre. Det er en ulik mening, ja.

Skrevet
På 27.10.2020 den 15.41, Anonym bruker skrev:

Ingen selvfølge tydeligvis, men du har rett. Noen er for strenge andre stater har kvinner for mye frihet og det går ut over et barn og ikke bare foster. Personlig mener jeg at vi trenger 20-30 år uten abort. Kanskje folketallet hadde økt. 1,6 barn pr. kvinne holder ikke folketallet seg. Vi trenger 2,1. Kun abort ved voldtekt og incest. Ellers må alle ta ansvar. Både menn og kvinner. Jeg vet meningen ikke er populær, men jeg bryr meg om at mangfoldet i Norge også skal inkludere hvite som fører med seg kulturarven videre. 

Fødselsrate på 1,6 gir 55.000 fødsler.

Netto innvandring (utvandring er fjernet) 22.000

Så 40% av alle som tilkommer landet blir ikke født her. Svensker og polakker føder også bare rundt 1,5 barn hver så de dør også. Vi sitter igjen med folkegrupper som i stor grad kun gifter seg med sine egne. Et sidespor, jeg vet, jeg ville bare begrunne mitt konservative syn på abort. Å være for å ikke bli utryddet anses som rasistisk av en eller annen grunn.

Alt må ikke dreie seg ikke om kvinner, men om folket vårt. Ingen barn, ingen fremtid. 

Det ER jo rasistisk. Når du omtaler det som at du blir utryddet, så impliserer det en inndeling i "dine egne" og "de andre". Det er rasisme. Men du er tro mot "dine egne" (altså rasistene) når du forsøker å forkle rasismen din som en slags edel innstilling.

Skrevet
På 27.10.2020 den 16.12, Anonym bruker skrev:

Alle mennesker har lik verdi. Multikultur tilsier flere kulturer. Dersom hvite dør ut i Norge er det mindre multikultur. 

Å mene at noen raser er mindre verdt enn andre er rasistisk. Jeg vil ikke at noen skal dø ut. Med andre ord det motsatte av det Hitler mente. Gjerne begrunn synet ditt dersom du mener mitt er rasistisk. 

Dette blir for dumt. Dersom alle "kulturene" blandes, både genetisk og kulturelt, er det jo nettopp ingen som utryddes. Men jeg tror ikke du helt kan akseptere det, fordi det du egentlig forfekter er segregering.

("Kultur" i anførselstegn slik du omtaler det = eufemisme for rase, etnisitet.)

Skrevet

stakkars damer som ikke klarer og se lengre enn sin egen nese

Menn burde være i stand til å styre egen babygravy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...