Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #26 Skrevet 24. oktober 2020 Man har da nettbutikker. Og julepynt i kjelleren. Anonymkode: 3a5da...1a9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #27 Skrevet 24. oktober 2020 4 hours ago, Anonym bruker said: Jeg er snart ferdig med julegavene. Men jeg handler alltid tidlig, i år intet unntak. Men jeg vurderer å handle inn noe av maten osv i tilfelle Norge kommer til å stenge mer og mer. Vet st matvarebutikker ikke stenger, men med restriksjoner osv, kan det jo være lurt å handle litt nå og da frem til jul. Har du tenkt til å gjøre noen forberedelser mtp jul og korona? Anonymkode: afc41...d7e Har kun 2 gaver igjen, som jeg kommer til og ta i løpa november i alle fall de andre er pengegaver så de trenger jeg ikke tenker på nærmere jul skal bort i år så trenger ikke tenke på mat heller, er borte fra 23-28 desember, så jeg overfører penger til de vi skal til, så vi spleiser på alt på nyttårsaften er maten uansett sikra, for samboer jobber på prior ,så han bestiller kalkun hvert år der uansett, så må bare tenke på mat 29 og 30, den ene dagen bestiller vi nok Anonymkode: 6d776...a34
Gjest Skrevet 24. oktober 2020 #28 Skrevet 24. oktober 2020 Vårherre bevares. Nei. SÅ viktig er det faktisk ikke å få gitt folk gaver eller spise samme mat som i fjor. Vi får en hyggelig jul uansett hva det blir.
Gjest Skrevet 24. oktober 2020 #29 Skrevet 24. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er da ikke snakk om hysteri... Jeg hadde planer om julegaveshopping nå, skulle få unna en del ting denne helgen. Men nå er jeg plutselig satt to uker i karantene. Det var da jeg begynte å tenke på det, at jeg er glad jeg allerede har fått handlet en del. Hva om man havner i karantene rett før? Anonymkode: afc41...d7e Da blir det færre gaver til slekta, gitt. Eller de må finne seg i noe jeg har strikket i karantenetida!
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. oktober 2020 #30 Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, Pashla skrev: Da blir det færre gaver til slekta, gitt. Eller de må finne seg i noe jeg har strikket i karantenetida! Og utrolig nok så blir det jul likevel 😊. Hadde nesten vært like greit om de fleste fikk oppleve en jul uten uendelige gaveberg og vært førnøyd med den maten som kom på jordet. Kanskje korona kan få fokus mer på samværet med dem man er glad i ♥️
☆☆☆ Skrevet 24. oktober 2020 #31 Skrevet 24. oktober 2020 Nei. Har så smått byrja å tenke på julekaker (rosettbakkels og goro står på planen, resten er uvisst enda), men eg er aldri inspirert til gåvehandel før julegata er opna. Og mett blir eg. Kvar dag.
☆☆☆ Skrevet 24. oktober 2020 #32 Skrevet 24. oktober 2020 6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Og utrolig nok så blir det jul likevel 😊. Hadde nesten vært like greit om de fleste fikk oppleve en jul uten uendelige gaveberg og vært førnøyd med den maten som kom på jordet. Kanskje korona kan få fokus mer på samværet med dem man er glad i ♥️ Eg har av og til tenkt at gåvene tek vekk fokus frå jula. Men så likar eg jo gåvene også..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #33 Skrevet 24. oktober 2020 8 timer siden, sug lut skrev: Du ser for deg at det største problemet vil være at du gir gaver for mer enn du mottar? Sjarmerende. Poenget er vel mer at jeg ikke gidder å være en av de hodeløse som stresser på for å være klar to måneder før jul. Da er jeg heller en av de sjarmerende uforberedte.. Anonymkode: 9906f...167
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #34 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg kommer til å handle tidligere enn vanlig for å unngå fulle butikker, men ikke så tdlig som nå. Det jeg derimot gjør nå er å bestille gjødsel, frø, embalasje, nye tonder til harva og alt annet jeg trenger til gården for neste sesong. Jeg er ikke sikker på om alt blir så enkelt å få tak i til neste år. Småting til jul er ikke et problem. Mulig mangel på produksjonsmidler er. Anonymkode: a6b6e...fc9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #35 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg har tatt høyde for koronatiden når jeg har planlagt jula i år ja. Jeg handler gaver tidligere nå enn vanlig for å unngå butikk i desember, og det er jo ikke gitt at nettbutikkene har kapasitet i desember heller. Jeg regner med at kolonial f.eks. kommer til å ha sprengt kapasitet, så jeg tar det ikke for gitt at jeg får tak i det jeg ønsker til jul, om vi ikke kjøper det i november. Anonymkode: fefd9...5fc
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #36 Skrevet 24. oktober 2020 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Og utrolig nok så blir det jul likevel 😊. Hadde nesten vært like greit om de fleste fikk oppleve en jul uten uendelige gaveberg og vært førnøyd med den maten som kom på jordet. Kanskje korona kan få fokus mer på samværet med dem man er glad i ♥️ Ja, akkurat som det kan være litt bra med et år der man må hold seg hjemme og klare seg uten familie som bor langt unna, ferieturer, hoteller og spa. Anonymkode: a6b6e...fc9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #37 Skrevet 24. oktober 2020 Ja, vettu.. Korona har ødelagt så mye ellers.. Så det skal faan meg ikke ødelegge jula vår.. 🎅 Så vi har blitt enige om å bli ferdig med julegaver og den verste handlinga nå i november.. Anonymkode: ce837...2fb
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #38 Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Poenget er vel mer at jeg ikke gidder å være en av de hodeløse som stresser på for å være klar to måneder før jul. Da er jeg heller en av de sjarmerende uforberedte.. Anonymkode: 9906f...167 Hodeløse som stresser? Tror du har missforstått det med å være tidlig ute. Det er nettopp da det ikke er stress 😉 Anonymkode: afc41...d7e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #39 Skrevet 24. oktober 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, vettu.. Korona har ødelagt så mye ellers.. Så det skal faan meg ikke ødelegge jula vår.. 🎅 Så vi har blitt enige om å bli ferdig med julegaver og den verste handlinga nå i november.. Anonymkode: ce837...2fb Det er akkurst det jeg også tenker. Korona har ødelagt påskeferien, 17.mai feiringen, deler av sommerferien, høstferien og halloween. Julen skal bli like bra i år som alle andre år. Som jeg skrev i hovedinnlegget, begynner jeg alltid tidlig med gavene. I fjor begynte jeg i september 🙈 Men i år kommer jeg til å handle inn mat, drikke, pepperkakedeig osv. Jeg skal ikke hamstre, jeg kjøper ikke med enn nødvendig. Jeg skal bare kjøpe det inn før desember 🎅 Hi Anonymkode: afc41...d7e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #40 Skrevet 25. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, vettu.. Korona har ødelagt så mye ellers.. Så det skal faan meg ikke ødelegge jula vår.. 🎅 Så vi har blitt enige om å bli ferdig med julegaver og den verste handlinga nå i november.. Anonymkode: ce837...2fb Det eneste som kan ødelegge jula vår er at besteforeldre ikke kan komme og feire med oss.. og der har vi ingen mulighet til å påvirke. Hvis folk i alle fall dropper å hamstre i panikk for å få for lite flesk og fett til sine få, så er jeg takknemlig.. Anonymkode: 9906f...167
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. oktober 2020 #41 Skrevet 25. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, akkurat som det kan være litt bra med et år der man må hold seg hjemme og klare seg uten familie som bor langt unna, ferieturer, hoteller og spa. Anonymkode: a6b6e...fc9 Nå handlet ikke det jeg skrev om at alle burde avstå fra gaver men at dersom det faktisk blir en lockdown så burde folk sette pris på julen likevel.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #42 Skrevet 25. oktober 2020 Ja det kommer jeg nok til å gjøre. Har ikke hatt ferie i år, jula er siste mulighet i år til å finne på noe hyggelig med familien. Jeg skal ikke fly rundt i butikkene når alle andre er der, blir årets nedtur om jeg havner i karantene nå som jeg endelig skal ha noen dager fri. Har friskt i minne at kolonial.no var tom for mye da det stengte ned i mars, det gidder jeg ikke sjanse på. Anonymkode: 2ecae...18a
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #43 Skrevet 25. oktober 2020 23 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå handlet ikke det jeg skrev om at alle burde avstå fra gaver men at dersom det faktisk blir en lockdown så burde folk sette pris på julen likevel. Nettopp. Og nå når man ikke får reise så lærer man å sette pris på å feriere i nærmiljøet. Korona har ikke bare negative ringvirkninger. Anonymkode: 34951...6cf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. oktober 2020 #44 Skrevet 25. oktober 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp. Og nå når man ikke får reise så lærer man å sette pris på å feriere i nærmiljøet. Korona har ikke bare negative ringvirkninger. Anonymkode: 34951...6cf Jeg tror de aller fleste har og kommer til å gjøre det beste ut av jul og andre høytider /ferier. ☀️
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #45 Skrevet 25. oktober 2020 21 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg tror de aller fleste har og kommer til å gjøre det beste ut av jul og andre høytider /ferier. ☀️ Ja? Akkurat... Anonymkode: 34951...6cf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. oktober 2020 #46 Skrevet 25. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja? Akkurat... Anonymkode: 34951...6cf Så absolutt!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #47 Skrevet 25. oktober 2020 14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Så absolutt! Helt sant! Anonymkode: 34951...6cf
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #48 Skrevet 25. oktober 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja? Akkurat... Anonymkode: 34951...6cf Hva i alle dager mener du? Anonymkode: 0063e...b2a
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #49 Skrevet 25. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hodeløse som stresser? Tror du har missforstått det med å være tidlig ute. Det er nettopp da det ikke er stress 😉 Anonymkode: afc41...d7e Samme tenker jeg! Ønsker ikke å stresse rundt i Desember å kjøpe noe bare for å kjøpe. Nå koser jeg med å kjøpe julegaver som passer til mottakeren,å kjøper gavene helt uten stress Anonymkode: 29036...040
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #50 Skrevet 25. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er akkurst det jeg også tenker. Korona har ødelagt påskeferien, 17.mai feiringen, deler av sommerferien, høstferien og halloween. Julen skal bli like bra i år som alle andre år. Som jeg skrev i hovedinnlegget, begynner jeg alltid tidlig med gavene. I fjor begynte jeg i september 🙈 Men i år kommer jeg til å handle inn mat, drikke, pepperkakedeig osv. Jeg skal ikke hamstre, jeg kjøper ikke med enn nødvendig. Jeg skal bare kjøpe det inn før desember 🎅 Hi Anonymkode: afc41...d7e Du slår ikke meg;jeg begynner i juli eller august Men har ikke så god råd da så derfor kjøper jeg litt gaver hver måned fra juli/august å da klarer jeg meg økonomisk Anonymkode: 29036...040
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå