Gå til innhold

Har du tenkt å forberede til jul nå, i tilfelle "lockdown"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart ferdig med julegavene. Men jeg handler alltid tidlig, i år intet unntak.

Men jeg vurderer å handle inn noe av maten osv i tilfelle Norge kommer til å stenge mer og mer.

Vet st matvarebutikker ikke stenger, men med restriksjoner osv, kan det jo være lurt å handle litt nå og da frem til jul.

Har du tenkt til å gjøre noen forberedelser mtp jul og korona?

Anonymkode: afc41...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, overhode ikke. Jeg tror ikke det blir lock down, så det stresser jeg ikke med.

Anonymkode: c3b64...056

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Jeg tror ikke på lockdown og butikkene har uansett det jeg trenger helt frem til jul. 

Jeg er tidligere enn vanlig med julegavene i år, men det er ganske tilfeldig. Mesteparten blir dessverre kjøpt over nett uansett. 

Skrevet

😂😂😂 Jepp! Satt opp juletreet allerede 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: b3e33...eee

Skrevet

På ingen måte. For da være grenser til hysteri 

Skrevet

Nei. Tror ikke det blir noe lockdown.

Er tilfeldigvis kommet langt i julegaveshoppinga i år, har handlet en del på nett. Mat får vente til nærmere jul, har dårlig med plass i fryser og kjøleskap. 

Anonymkode: be05d...2ba

Skrevet

Virkelig ikke.

Jeg er alltid tidlig ute med juleforberedelser, men det vil ikke være noe annerledes i år. Jeg har ingen tro på at det blir en ny runde nedstengning av den typen vi hadde i vår (og selv da fungerte jo både butikker, nettbutikker og varetransport).

Anonymkode: 30088...329

Skrevet

What??? Nei!! Omg!! 

Anonymkode: 29b83...043

Skrevet
20 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

På ingen måte. For da være grenser til hysteri 

Det er da ikke snakk om hysteri...

Jeg hadde planer om julegaveshopping nå, skulle få unna en del ting denne helgen.

Men nå er jeg plutselig satt to uker i karantene. Det var da jeg begynte å tenke på det, at jeg er glad jeg allerede har fått handlet en del. Hva om man havner i karantene rett før?  

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde planer om julegaveshopping nå, skulle få unna en del ting denne helgen.

Men nå er jeg plutselig satt to uker i karantene. Det var da jeg begynte å tenke på det, at jeg er glad jeg allerede har fått handlet en del. Hva om man havner i karantene rett før?  

Det kan man alltids havne i men å handle inn preventivt i forhold til lockdown? Nei 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er du ikke, man blir satt i karantene i 10 dager, ikke to uker. Og jeg er likevel ikke bekymret. Det finnes både nettbutikker og matbutikker som kjører matvarer hjem.

Anonymkode: c3b64...056

Skrevet

Blir det lockdown så gidder jo ikke jeg å børe den eneste som har brukt tusenvis på gaver 😂😂

Datteren min er sikret uansett 😊

Anonymkode: 9906f...167

Skrevet

Tror ikke det blir lockdown. Det blir siste krise-utvei, og til det vet vi for mye om hvilke enklere tiltak som fungerer nå. 
Kommer ikke til å handle inn noe mtp verken restriksjoner eller karantene. 

Skrevet

Blir ikke lockdown. Har ikke tenkt å hamstre verken det ene eller det andre, og det er lenge til jul. 

Anonymkode: bedca...78e

Skrevet

Blir det lockdown så sparte jeg de pengene. Ungene får noe etter jul, og det godtar de. Øvrig familie godtar at julegavene ble kuttet ut akkurat i 2020 hvos lockdown skulle bli en realitet. Vi får en fin jul uansett.

Anonymkode: f620c...743

Skrevet

Hehehe nei, vet du hva. Jula kommer uansett, den. Ikke tror jeg på at man sulter i hjel under lockdown heller, om det skulle bli så gæli.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir det lockdown så gidder jo ikke jeg å børe den eneste som har brukt tusenvis på gaver 😂😂

Du ser for deg at det største problemet vil være at du gir gaver for mer enn du mottar? Sjarmerende.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du min svigerinne, kanskje? 

Skrevet

Nei for det blir ikke noe lockdown. Bestiller uansett de fleste pakkene på nettet.

Anonymkode: 29036...040

Skrevet

Åh. Nei. 

Anonymkode: fad53...d59

Skrevet

De stenger nok ikke butikkene. Og jul blir det likevel. For oss venneløse er jo dette normalen, så vi merker ikke forskjell. 

Anonymkode: a3c06...900

Skrevet

Om det skulle bli så kraftig lock-down at det ikke går an å få tak i litt mat og julegaver, så regner jeg med at vi har viktigere ting å tenke på enn at det ikke blir haugevis av julegaver dette året. Da får vi benke oss foran peisen i kosedresser og se på tv og da det som det kommer. Det blir jul allikevel.

Anonymkode: 7033c...7eb

Skrevet

Nei. Da blir det eventuelt mer netthandel og kolonial. Ribbe og pølse, og julekaker skal jeg kjøpe hos lokale gårdsutsalg. Det er alt bestilt. 

Anonymkode: bbe5d...a33

Skrevet

Nei, men jeg skjønte idag at mange har begynt å gjøre det. Kaos på jobb selv om det ikke var som torsdagen i mars, så var det tydlig hamstring for mange. Regnet nesten med at det ville skje siden Erna sa hva hun sa igår. 

Jeg kommer ikke til å kjøpe ting for evt ny lockdown. Er det julegaver jeg må kjøpe får jeg kjøpe de på nett, selv om jeg ikke har trua på at jeg vil måtte trenge det. Mat gidder jeg ikke å hamstre. Har jobbet med å tømme fryseren litt nå, så den trenger snart påfyll uansett men ikke pga at jeg må hamstre. Har ting jeg alltid har endel av der, nå så skulle det tømmes litt så jeg har litt kontroll på at det ikke blir liggende gammelt der. Matbutikken får varer hele tiden såfremt ikke folk hamstrer. Problemet kommer når folk hamstrer, da får vi ikke varene ut raskt nok pga for mange kunder i butikken, mye varer på lageret slik at den varen som er tom i hylla står bak 20 andre paller osv.idag var det slik på jobb. 10kr og folk som hamstrer gjør at hyller blir tomme og vi må bare si vi er tomme selv om vi vet vi har det på lageret. For skal vi hente varer for kunder hele tiden får vi ikke ut noe varer. Så vi må heller få ut hele den ene pallen enn å bruke tid på å grave frem den ene esken langt bakimellom. Ikke noe gøy, men sånn blir det noen ganger desverre. 

Anonymkode: 36191...b2e

Skrevet

Haha, nei.

Anonymkode: 3a5da...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...