Gå til innhold

Hvordan plukke ut gjester til fest nå som man må invitere færre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det virker som om du er glad for at Hi ikke får holdt en hyggelig fest for vennene sine. Hvorfor er du det? Hvorfor velger du å være en sånn person? 

Anonymkode: f3fdc...c04

Slutt å sutre som ei kjærring 

Anonymkode: 5311b...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror folk automatisk at fest er det samme som dritafylla? Jeg og mannen skal ha fest med 6 stk totalt. Vi er tre vennepar med barn som omgås hverandre, festen er for voksne. 4 av oss er avholds, 2 siste drikker 1-2 øl i løpet av kvelden. Man setter for øvrig ikke pris på vennene sine på Snapchat. Elektronisk kommunikasjon kan aldri erstatte personlig kontakt.

Anonymkode: 72e2f...74e

Da er det jo ikke fest!

Anonymkode: 8515d...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss.... Hele verden er underlagt strenge regler og lever i en pandemi. Du er usikker på hvordan invitere til sauehodefesten? Selv om dere har hatt den hvert år så må dere vel ikke i år? 
 

Barn i hele Norge dropper barne- og familiebursdager fordi det kan øke smitte, dere velger å kjøre på med fest. Hvordan løser dere det med å forsyne seg med mat/drikke. Hva med dørhåndtak på toalettet, ytterdør eller ringeklokke? Vasker dere over og spriter alt? Klarer dere å overholde 1-2 m. hele kvelden/natta? 
Hvor bor alle disse vennene deres? Må de reise fra ulike kommuner/fylker? 
 

Egoister! 

Anonymkode: 23e7a...8ef

Barn i hele Norge dropper ikke bursdagsfestene sine. Den avgjørelsen er det foreldrene som tar. Og hvis de bestemmer at ungene ikke får feire med venner og familie, så legger de opp til et strengere regime enn det som faktisk er anbefalt. Og det er det faktisk anbefalt å ikke gjøre. 
 

Når det kommer til håndtak og slike ting: jeg vet ikke med deg, men jeg spiser julemat med kniv og gaffel og jeg vasker hendene etter jeg har vært på do og før mat. Om alle gjør det, så det skal være godt gjort å smittes via et dørhåndtak. Ut i fra ditt innlegg går jeg ut fra at du og dine venner er tvilsomme med håndvasken, og spiser julematen med hendene? I så fall gjør du klokt i å droppe julefesten med dine venner i år. Det ville jeg også gjort.
 

Anonymkode: f3fdc...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å sutre som ei kjærring 

Anonymkode: 5311b...d62

Som en mann med ‘influensa’ mener du? Kjerringer sutrer da ikke. Vi går på jobb med 38 i feber, slarkete bekken og revnede underliv uten å gi så mye som et pip.

Anonymkode: f3fdc...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2020 den 16.49, Anonym bruker skrev:

Del det opp.

Inviter de som tar det mest ut på festen.

Og så inviterer dere de som går tidlig hjem til middag helgen før eller etter.

Anonymkode: 154de...f72

Festen er avlyst i år. Også for dere faktisk!

Anonymkode: 44900...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Festen er avlyst i år. Også for dere faktisk!

Anonymkode: 44900...7de

Det er den nødvendigvis ikke faktisk. Det er anbefalt å ha Max 5 gjester i hus, men kun en anbefaling, ingen påbud og ingen strafferettslige konsekvenser

Anonymkode: a8f8a...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror folk automatisk at fest er det samme som dritafylla? Jeg og mannen skal ha fest med 6 stk totalt. Vi er tre vennepar med barn som omgås hverandre, festen er for voksne. 4 av oss er avholds, 2 siste drikker 1-2 øl i løpet av kvelden. Man setter for øvrig ikke pris på vennene sine på Snapchat. Elektronisk kommunikasjon kan aldri erstatte personlig kontakt.

Anonymkode: 72e2f...74e

Høres ut som en livat fest må jeg si! 🤣

Anonymkode: 6ffa8...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barn i hele Norge dropper ikke bursdagsfestene sine. Den avgjørelsen er det foreldrene som tar. Og hvis de bestemmer at ungene ikke får feire med venner og familie, så legger de opp til et strengere regime enn det som faktisk er anbefalt. Og det er det faktisk anbefalt å ikke gjøre. 
 

Når det kommer til håndtak og slike ting: jeg vet ikke med deg, men jeg spiser julemat med kniv og gaffel og jeg vasker hendene etter jeg har vært på do og før mat. Om alle gjør det, så det skal være godt gjort å smittes via et dørhåndtak. Ut i fra ditt innlegg går jeg ut fra at du og dine venner er tvilsomme med håndvasken, og spiser julematen med hendene? I så fall gjør du klokt i å droppe julefesten med dine venner i år. Det ville jeg også gjort.
 

Anonymkode: f3fdc...c04

Jøss... du vet kanskje ikke at smitte overføres med det vi tar på og i lufta. 
og jeg mente da slettes ikke hvordan man skal bruke EGET bestikk, men hvorvidt alle skal bruke samme serveringsbestikk. 
 

Her er det håndvask og spriting av hender flere ganger daglig. Ingen unger har bursdagsfeiringer og helt ærlig: Mine barn vil ikke ha det heller, de synes ikke det passer seg i en pandemi med akutt økende smitte. 
Vi inviterer faktisk ikke venner til fest i disse tider. 
Du vet at jeg ikke er HI? 

Anonymkode: 23e7a...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss... du vet kanskje ikke at smitte overføres med det vi tar på og i lufta. 
og jeg mente da slettes ikke hvordan man skal bruke EGET bestikk, men hvorvidt alle skal bruke samme serveringsbestikk. 
 

Her er det håndvask og spriting av hender flere ganger daglig. Ingen unger har bursdagsfeiringer og helt ærlig: Mine barn vil ikke ha det heller, de synes ikke det passer seg i en pandemi med akutt økende smitte. 
Vi inviterer faktisk ikke venner til fest i disse tider. 
Du vet at jeg ikke er HI? 

Anonymkode: 23e7a...8ef

Så eksemplarisk du og dine mønsterbarn er. Du vet at smittesituasjonen er svært ulik rundt omkring? Her var siste smittetilfelle i april.

Hi

Anonymkode: 9c9b8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss... du vet kanskje ikke at smitte overføres med det vi tar på og i lufta. 
og jeg mente da slettes ikke hvordan man skal bruke EGET bestikk, men hvorvidt alle skal bruke samme serveringsbestikk. 
 

Her er det håndvask og spriting av hender flere ganger daglig. Ingen unger har bursdagsfeiringer og helt ærlig: Mine barn vil ikke ha det heller, de synes ikke det passer seg i en pandemi med akutt økende smitte. 
Vi inviterer faktisk ikke venner til fest i disse tider. 
Du vet at jeg ikke er HI? 

Anonymkode: 23e7a...8ef

Men nå går faktisk myndighetene ut og RÅDER til å ikke avlyser bursdagsselskap for barn. Begrensninger på antall personer i eget hjem gjelder heller ikke når det er snakk om samme kohort fra skole/barnehage. Så at man dropper bursdagsselskap for barnehage- og skolebarn er jo ikke i tråd med myndighetenes retningslinjer. 

Anonymkode: 72e2f...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så eksemplarisk du og dine mønsterbarn er. Du vet at smittesituasjonen er svært ulik rundt omkring? Her var siste smittetilfelle i april.

Hi

Anonymkode: 9c9b8...30e

Jeg har ingen tro på at små barnehagebarn snakker om at "vi vil ikke ha bursdagsfeiring fordi det IKKE PASSER SEG I EN PANDEMI". Makan :D 

Anonymkode: 72e2f...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er den nødvendigvis ikke faktisk. Det er anbefalt å ha Max 5 gjester i hus, men kun en anbefaling, ingen påbud og ingen strafferettslige konsekvenser

Anonymkode: a8f8a...56e

Det er vel det som er litt av problemet tenker jeg.

De bare anbefaler hele tiden.

Anonymkode: 6a3fe...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vel det som er litt av problemet tenker jeg.

De bare anbefaler hele tiden.

Anonymkode: 6a3fe...a5a

Fordi i mange tilfeller er dette ikke gjennomførbart. 

Anonymkode: 72e2f...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt krampaktig er det jo med voksenfest i disse tider. Hadde jeg blitt invitert i festlig lag på nåværende tidspunkt hadde jeg takket nei. Ikke hadde jeg kommet meg på HIs fest heller da jeg så og si aldri er innom Facebook og det er heller ikke mannen min. Frem mot jul blir det også en knallhard prioritering på hvem vi omgås. Da vil barn og ungdom her i huset prioriteres. Så får jeg og min mann kos oss med hverandre.

Anonymkode: 62fde...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt krampaktig er det jo med voksenfest i disse tider. Hadde jeg blitt invitert i festlig lag på nåværende tidspunkt hadde jeg takket nei. Ikke hadde jeg kommet meg på HIs fest heller da jeg så og si aldri er innom Facebook og det er heller ikke mannen min. Frem mot jul blir det også en knallhard prioritering på hvem vi omgås. Da vil barn og ungdom her i huset prioriteres. Så får jeg og min mann kos oss med hverandre.

Anonymkode: 62fde...c55

Med den innstillingen blir dere neppe invitert på så mange spennende fester uansett.

Anonymkode: 9c9b8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt krampaktig er det jo med voksenfest i disse tider. Hadde jeg blitt invitert i festlig lag på nåværende tidspunkt hadde jeg takket nei. Ikke hadde jeg kommet meg på HIs fest heller da jeg så og si aldri er innom Facebook og det er heller ikke mannen min. Frem mot jul blir det også en knallhard prioritering på hvem vi omgås. Da vil barn og ungdom her i huset prioriteres. Så får jeg og min mann kos oss med hverandre.

Anonymkode: 62fde...c55

Litt trist for dem som ikke har noe mann. De må vel kose seg med seg selv tenker jeg.

Anonymkode: 72e2f...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det sier seg vel selv; velg de peneste blant vennene deres.

Anonymkode: a599c...109

Selvfølgelig!! Skal jo på Insta regner jeg med!

Anonymkode: 6ffa8...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss... du vet kanskje ikke at smitte overføres med det vi tar på og i lufta. 
og jeg mente da slettes ikke hvordan man skal bruke EGET bestikk, men hvorvidt alle skal bruke samme serveringsbestikk. 
 

Her er det håndvask og spriting av hender flere ganger daglig. Ingen unger har bursdagsfeiringer og helt ærlig: Mine barn vil ikke ha det heller, de synes ikke det passer seg i en pandemi med akutt økende smitte. 
Vi inviterer faktisk ikke venner til fest i disse tider. 
Du vet at jeg ikke er HI? 

Anonymkode: 23e7a...8ef

Hvorfor har dere strengere regler enn fhi anbefaler?

Klassene er jo samme kohort, selvsagt kan de ha selskap. 

Anonymkode: 059f0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...