Gå til innhold

Hvordan plukke ut gjester til fest nå som man må invitere færre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er lov å være 20 personer samlet og jeg kan dekke slik at avstandsreglene holdes. Så dette bestemmer vi vel strengt tatt selv- og det var ikke en del av spørsmålet.

Anonymkode: 9c9b8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde faktisk avlyst. Både pga at smittevern blir vanskelig å overholde etterhvert som alkoholnivået stiger og fordi det hadde føltes feil å bare invitere halvparten av gjengen. 

Setter man pris på vennene sine er det alle eller ingen i en sånn setting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsett det til neste år, og ikke legg mer arbeid i å tilrettelegge.
Du har antagelig en opplevelse av festen deres som et høydepunkt. Det er fint og viktig. Det er imidlertid ikke gitt at deres venner sitter med nøyaktig den samme opplevelsen. De setter helt sikkert pris på å bli invitert, men det er ikke sikkert at det det er fullt så viktig for akkurat dem.

Jeg sier ikke at det er slik, men det kan faktisk hende at deres fest føyer seg inn i den uendelige rekken av julebord, rak- og lutefisklag, juleverksteder, pepperkakebake-kvelder, oppvisninger, konserter og avslutninger som overtar (november og) desember.

I år tok vi tilbake mai og juni. Mange opplevde «den beste 17.mai noen sinne»,en rolig forsommer og vi fikk plutselig masse tid til _hverandre_ i familien.

Det er ikke sikkert at dette er noe negativt - kan hende det er på tide å ta desember tilbake også.

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forutsetter så mange at alkoholnivået blir så høyt? Vi er siviliserte mennesker. 
 

Jeg fikk svaret jeg lette etter, invitere etter førstemann til mølla-prinsippet. Da sorterer jeg ikke vennene! 

Anonymkode: 9c9b8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MammantilNurket skrev:

Utsett det til neste år, og ikke legg mer arbeid i å tilrettelegge.
Du har antagelig en opplevelse av festen deres som et høydepunkt. Det er fint og viktig. Det er imidlertid ikke gitt at deres venner sitter med nøyaktig den samme opplevelsen. De setter helt sikkert pris på å bli invitert, men det er ikke sikkert at det det er fullt så viktig for akkurat dem.

Jeg sier ikke at det er slik, men det kan faktisk hende at deres fest føyer seg inn i den uendelige rekken av julebord, rak- og lutefisklag, juleverksteder, pepperkakebake-kvelder, oppvisninger, konserter og avslutninger som overtar (november og) desember.

I år tok vi tilbake mai og juni. Mange opplevde «den beste 17.mai noen sinne»,en rolig forsommer og vi fikk plutselig masse tid til _hverandre_ i familien.

Det er ikke sikkert at dette er noe negativt - kan hende det er på tide å ta desember tilbake også.

Men kjære vene! Ved å invitere ved førstemann til mølla er det jo helt fritt å velge å «bli for sen». Så trenger jo ikke de som ikke måtte se det som noe høydepunkt å delta. Nå vet jeg jo av tidligere erfaring at denne festen er noe mange gleder seg til, så jo, jeg tror nok mange ville blitt skuffet. Heldigvis blir det fest 🥳

Anonymkode: 9c9b8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor forutsetter så mange at alkoholnivået blir så høyt? Vi er siviliserte mennesker. 
 

Jeg fikk svaret jeg lette etter, invitere etter førstemann til mølla-prinsippet. Da sorterer jeg ikke vennene! 

Anonymkode: 9c9b8...30e

Da kjenner jeg at jeg håper litt at det er dem som ikke ‘tar den helt ut og som går hjem ved midnatt’ som er først til mølla. 

Anonymkode: 059f0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.10.2020 den 18.28, Anonym bruker skrev:

Godt forslag.

Kall det koronafest, og bare 20 stk kan være samlet. Dere to + 18 til, og de atten første som trykker deltar, resten får komme til neste år...

Anonymkode: 8adf2...0e6

Dårlig forslag. 😫🙄 Ikke alle har telefonen limt fast i hånda. 

Anonymkode: cdb07...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag med påmelding. Alternativt ville jeg droppet følget. Altså, inviter venner men uten følge i år. 
 

Men for alle dere som vil avlyse og synes det er uansvarlig å holde fest. Altså, alle bor ikke i Oslo eller Bergen. Jeg skjønner godt at man er forsiktig om man bor i en rød sone, men for oss som hverken bor i eller pendler til en by, så kan denne pandemien virke ganske fjern av og til. Det er spritdispensere og vi overholder meteren og alt det der, men i bygda der jeg bor har det ikke vært et eneste smittetilfelle hele pandemien.  Så å avlyse en fest her jeg bor ville bare vært hysterisk. Husk an myndighetene også har sagt at man ikke trenger å være strengere enn de smittevernreglene man er anbefalt. Det holder i massevis å følge anbefalingene. 

Anonymkode: f3fdc...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kjenner jeg at jeg håper litt at det er dem som ikke ‘tar den helt ut og som går hjem ved midnatt’ som er først til mølla. 

Anonymkode: 059f0...0ef

Så trist om man ikke skulle kunne ta seg ut uten store mengder alkohol. Jeg mente altså det å være aktiv i samtaler, fortelle morsomme historier, gå all in i den årlige konkurransen som avholdes (sittende ved bordet) osv.

Anonymkode: 9c9b8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt forslag med påmelding. Alternativt ville jeg droppet følget. Altså, inviter venner men uten følge i år. 
 

Men for alle dere som vil avlyse og synes det er uansvarlig å holde fest. Altså, alle bor ikke i Oslo eller Bergen. Jeg skjønner godt at man er forsiktig om man bor i en rød sone, men for oss som hverken bor i eller pendler til en by, så kan denne pandemien virke ganske fjern av og til. Det er spritdispensere og vi overholder meteren og alt det der, men i bygda der jeg bor har det ikke vært et eneste smittetilfelle hele pandemien.  Så å avlyse en fest her jeg bor ville bare vært hysterisk. Husk an myndighetene også har sagt at man ikke trenger å være strengere enn de smittevernreglene man er anbefalt. Det holder i massevis å følge anbefalingene. 

Anonymkode: f3fdc...c04

Nettopp! I min by har det ikke vært smitte siste måned.

Anonymkode: 9c9b8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så trist om man ikke skulle kunne ta seg ut uten store mengder alkohol. Jeg mente altså det å være aktiv i samtaler, fortelle morsomme historier, gå all in i den årlige konkurransen som avholdes (sittende ved bordet) osv.

Anonymkode: 9c9b8...30e

Ja, det var dem jeg mente også? Hvorfor antar du at jeg blandet alkohol inn i dette?

Anonymkode: 059f0...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære vene! Ved å invitere ved førstemann til mølla er det jo helt fritt å velge å «bli for sen». Så trenger jo ikke de som ikke måtte se det som noe høydepunkt å delta. Nå vet jeg jo av tidligere erfaring at denne festen er noe mange gleder seg til, så jo, jeg tror nok mange ville blitt skuffet. Heldigvis blir det fest 🥳

Anonymkode: 9c9b8...30e

Så når de nasjonale reglene som kommer neste uke, mest sannsynlig går ned til 10 personer, hva gjør du da?

Anonymkode: 6d7bf...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så når de nasjonale reglene som kommer neste uke, mest sannsynlig går ned til 10 personer, hva gjør du da?

Anonymkode: 6d7bf...d83

Då inviterer vi åtte etter samme prinsipp. Blir koselig fest likevel, men vanskelig å plukke hvem vi ber. Så takk igjen til du som lanserte ideen og førstemann.

Anonymkode: 9c9b8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss.... Hele verden er underlagt strenge regler og lever i en pandemi. Du er usikker på hvordan invitere til sauehodefesten? Selv om dere har hatt den hvert år så må dere vel ikke i år? 
 

Barn i hele Norge dropper barne- og familiebursdager fordi det kan øke smitte, dere velger å kjøre på med fest. Hvordan løser dere det med å forsyne seg med mat/drikke. Hva med dørhåndtak på toalettet, ytterdør eller ringeklokke? Vasker dere over og spriter alt? Klarer dere å overholde 1-2 m. hele kvelden/natta? 
Hvor bor alle disse vennene deres? Må de reise fra ulike kommuner/fylker? 
 

Egoister! 

Anonymkode: 23e7a...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jøss.... Hele verden er underlagt strenge regler og lever i en pandemi. Du er usikker på hvordan invitere til sauehodefesten? Selv om dere har hatt den hvert år så må dere vel ikke i år? 
 

Barn i hele Norge dropper barne- og familiebursdager fordi det kan øke smitte, dere velger å kjøre på med fest. Hvordan løser dere det med å forsyne seg med mat/drikke. Hva med dørhåndtak på toalettet, ytterdør eller ringeklokke? Vasker dere over og spriter alt? Klarer dere å overholde 1-2 m. hele kvelden/natta? 
Hvor bor alle disse vennene deres? Må de reise fra ulike kommuner/fylker? 
 

Egoister! 

Anonymkode: 23e7a...8ef

Her avholdes bursdager jevnt og trutt, har knapt hatt smitte. Vennene bor i samme by. Maten serveres på fat. Sprit settes frem. Pust med magen!

Anonymkode: 9c9b8...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her avholdes bursdager jevnt og trutt, har knapt hatt smitte. Vennene bor i samme by. Maten serveres på fat. Sprit settes frem. Pust med magen!

Anonymkode: 9c9b8...30e

Du får følge med på tv kl 16 idag. 

Blir nok en del endringer.

Anonymkode: 6a3fe...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2020 den 18.18, Anonym bruker skrev:

Hør med en familie til som kunne tenke seg å være med å arrangere. Ha guttefest i et hus og jentefest i et annet. 

Eller inviter på Facebook og skriv «førstemann til mølla i år pga korona-restriksjoner», og arranger for dem som trykker delta først. 

Anonymkode: 12b45...75a

Det kan slå ganske feil an. Jeg er kvinne, men trives best på fest med menn som snakker om noe mer interessant enn interiør, gutter og sminke. 

Anonymkode: 72e2f...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss.... Hele verden er underlagt strenge regler og lever i en pandemi. Du er usikker på hvordan invitere til sauehodefesten? Selv om dere har hatt den hvert år så må dere vel ikke i år? 
 

Barn i hele Norge dropper barne- og familiebursdager fordi det kan øke smitte, dere velger å kjøre på med fest. Hvordan løser dere det med å forsyne seg med mat/drikke. Hva med dørhåndtak på toalettet, ytterdør eller ringeklokke? Vasker dere over og spriter alt? Klarer dere å overholde 1-2 m. hele kvelden/natta? 
Hvor bor alle disse vennene deres? Må de reise fra ulike kommuner/fylker? 
 

Egoister! 

Anonymkode: 23e7a...8ef

Kjenner ingen som har droppet barne- og familiebursdager her jeg bor. Man treffer jo besteforeldre og tanter/onkler ellers, hvorfor er disse mer smittsomme bare fordi det heter bursdag? Absurd.

Anonymkode: 72e2f...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 8.41, *Miss Marple* skrev:

Jeg hadde faktisk avlyst. Både pga at smittevern blir vanskelig å overholde etterhvert som alkoholnivået stiger og fordi det hadde føltes feil å bare invitere halvparten av gjengen. 

Setter man pris på vennene sine er det alle eller ingen i en sånn setting. 

Hvorfor tror folk automatisk at fest er det samme som dritafylla? Jeg og mannen skal ha fest med 6 stk totalt. Vi er tre vennepar med barn som omgås hverandre, festen er for voksne. 4 av oss er avholds, 2 siste drikker 1-2 øl i løpet av kvelden. Man setter for øvrig ikke pris på vennene sine på Snapchat. Elektronisk kommunikasjon kan aldri erstatte personlig kontakt.

Anonymkode: 72e2f...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det jo kommet retningslinjer om maks fem på besøk i et hus, så da blir det fest med fem gjester da eller? 

Anonymkode: 3e3ca...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå har det jo kommet retningslinjer om maks fem på besøk i et hus, så da blir det fest med fem gjester da eller? 

Anonymkode: 3e3ca...bc4

Det blir nok en veldig populær fest når kun 5 av 30 gjester får lov å komme på årets høydepunkt... Kanskje de 25 andre kan bli med via skype eller teams? 

Anonymkode: 97a8b...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan slå ganske feil an. Jeg er kvinne, men trives best på fest med menn som snakker om noe mer interessant enn interiør, gutter og sminke. 

Anonymkode: 72e2f...74e

Kjenner feil damer du! 

Hi, no er det vel max 5 stk? Eg ville avlyst i år kjenner eg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det blir nok en veldig populær fest når kun 5 av 30 gjester får lov å komme på årets høydepunkt... Kanskje de 25 andre kan bli med via skype eller teams? 

Anonymkode: 97a8b...289

Det virker som om du er glad for at Hi ikke får holdt en hyggelig fest for vennene sine. Hvorfor er du det? Hvorfor velger du å være en sånn person? 

Anonymkode: f3fdc...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...