Gå til innhold

Har din kjæreste/mann vært langsur lenge uten å si årsak?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 31.10.2020 den 23.13, Anonym bruker skrev:

Hvordan tolke dette da. Igår kom jeg gjem of han var faktisk blid eller mye mer kjærlig enn på lenge. Han hentet meg, vi kjøpte middag han kunne lage til meg da jeg kom hjem fra jobb, vi hadde intim kontakt og sa at vi elsket hverandre. Endelig tenkte jeg tilbake til gamle trakter. Jobbet også i hele dag, og da jeg kom hjem, merket jeg noe rart igjen. Han kikket ikke på meg, snakket kun til barna. Jeg tok fort opp hvordan jeg reagerte og sa at jeg ikke orket flere dager igjen med taushet. Han har igjen ikke sagt ett ord ikveld. Hva i alle dager er det? Jeg gir ikke opp. Jeg drar ikke, hvertfall ikke på grunnlag av dette. Det får han klare å stå fir selv (hvis det). 

Anonymkode: b63fe...84e

Jeg leste ikke det der før jeg svarte over. Det høres jo ikke bra ut... at han ignorerer deg igjen plutselig uten grunn.

 

Du får si at enten må han snakke med deg om det på familievernkontoret eller så drar du

Anonymkode: c6c1e...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonymus45 skrev:

Dette du beskriver er et klassisk tegn på utroskap. han er sur uten grunn. Ingen er sur uten grunn. Lurer på hva hun,denne grunnen heter og bor?  Dette med økonomi er bare en dårlig unskyldning, du har jobb nå og alt er i orden. Menn som er utro skifter humør fra sur til overstrømmende kjærlig, til sur igjen. vær oppmerksom på endrede klesvaner,hygiene, kosthold eller mobilvaner. Se etter om det blir mye overtid eller han er oftere ute. Menn er ikke klar over at de avslører seg selv. Han føler seg nok presset av å stå mellom to damer. Derfor han blir sur og skylder på økonomien. Det er der manipuleringen ligger, han får ut stresset og du føler at du har gjort noe galt, når det er han som har dårlig samvittighet. Det fører og til tidvis kjærlige gester for å lette samvittigheten. Og når du er blitt lei og sint av oppførselen hans og blir drevet til å gå,vipps, to måneder etter er han i ett nytt forhold. han legger skylda på deg for bruddet. Du gikk jo og han skal da ikke leve i sølibat vel..? Du høres ut som du lett blir manipulert av ham, du sier du har vært med han i 18 år.han har aldri oppført seg slik før,du tror på han alt han sier.  rot litt på pcloggen og mobilen så ser du hva jeg snakker om. Lykke til.

Vet du hva? Jeg har tenkt tanken selv, virkelig! Han forandret seg etter en fest han var på, så er stygt redd for dette. Han skylder på økonomien, ja. Det gjorde han dagen etter festen. Han prøver å være minst mulig interessant for meg. Nå håper jeg bare det går filleveien med den andre damen (om det er tilfelle). Hvis han driver med langvarig utroskap bak ryggen min, så er det så dårlig gjort at jeg håoer jeg lett ville kommet meg videre. 😭 

Han har ikke endret stilen veldig, men er senere hjem. Huff, jeg har dårlig følelse. Men jeg later som ingenting, så får jeg håpe at det kommer frem. Kjenner meg stresset nå... 

Anonymkode: b63fe...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud så mye ubrukelige svar du har fått her...

Mannen er lei seg, kanskje litt deprimert. Prøv å ikke ta det personlig eller vær så usikker og plage han med det. Han sier at han elsker deg. 
 

Min psykolog ga meg tips om å gjøre mine egne ting når mannen min er sur. Bare ignorere det og gjøre som vanlig. Jeg har blitt bedre på det.

Tenk deg om du var lei deg og «sur» for noe og trengte litt tid, hadde det ikke vært irriterende om mannen din hadde behov fir masse bekreftelse og ble veldig usikker da?

Ens egen lykke bør ikke avhenge av andre. Du er ikke ansvarlig for hans lykke, men han er heller ikke ansvarlig for din. Du trenger ikke danse rundt for å gjøre han «glad igjen», men han skal heller ikke måtte fake at han er glad for å gjøre deg glad.

Anonymkode: c6c1e...8a9

Huff dette er så utrolig vanskelig. Kjenner jeg nesten ikke vil på jobb, for jeg sover så lite pga dette. Jeg håper det er hans humør, en depresjon, for å si det sånn. Ikke vobdt ment. Men da er kanskje ikke jeg årsaken.  Merkelig hvis det er utroskap. Han har jo alltid vist enormt interesse rundt meg, kost med meg og viser meg frem ute. I og med at jeg er godt yngre enn han, så holder jeg han godt og har mye sex. (Det er viktig for menn, har jeg forstått). 

Jeg gjør som du nevner her. Jeg overser hans surhet. Men jeg velger å tro at han ikke er utro. Jeg blir forvirret og GAL her, ikke greit..😖🙉🙈

Anonymkode: b63fe...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette du beskriver er et klassisk tegn på utroskap. han er sur uten grunn. Ingen er sur uten grunn. Lurer på hva hun,denne grunnen heter og bor?  Dette med økonomi er bare en dårlig unskyldning, du har jobb nå og alt er i orden. Menn som er utro skifter humør fra sur til overstrømmende kjærlig, til sur igjen. vær oppmerksom på endrede klesvaner,hygiene, kosthold eller mobilvaner. Se etter om det blir mye overtid eller han er oftere ute. Menn er ikke klar over at de avslører seg selv. Han føler seg nok presset av å stå mellom to damer. Derfor han blir sur og skylder på økonomien. Det er der manipuleringen ligger, han får ut stresset og du føler at du har gjort noe galt, når det er han som har dårlig samvittighet. Det fører og til tidvis kjærlige gester for å lette samvittigheten. Og når du er blitt lei og sint av oppførselen hans og blir drevet til å gå,vipps, to måneder etter er han i ett nytt forhold. han legger skylda på deg for bruddet. Du gikk jo og han skal da ikke leve i sølibat vel..? Du høres ut som du lett blir manipulert av ham, du sier du har vært med han i 18 år.han har aldri oppført seg slik før,du tror på han alt han sier.  rot litt på pcloggen og mobilen så ser du hva jeg snakker om. Lykke til.

Eksakt min erfaring også.  Aggresjonen rammer den han bedrar, det er klassisk.

Anonymkode: 92756...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva? Jeg har tenkt tanken selv, virkelig! Han forandret seg etter en fest han var på, så er stygt redd for dette. Han skylder på økonomien, ja. Det gjorde han dagen etter festen. Han prøver å være minst mulig interessant for meg. Nå håper jeg bare det går filleveien med den andre damen (om det er tilfelle). Hvis han driver med langvarig utroskap bak ryggen min, så er det så dårlig gjort at jeg håoer jeg lett ville kommet meg videre. 😭 

Han har ikke endret stilen veldig, men er senere hjem. Huff, jeg har dårlig følelse. Men jeg later som ingenting, så får jeg håpe at det kommer frem. Kjenner meg stresset nå... 

Anonymkode: b63fe...84e

Det kommer jo ikke frem helt av seg selv. Det kommer frem når du enten 1) avslører det, eller 2) stiller ham til veggs med en tredjeperson til stede, som parterapeut el lign. For da blir han NØDT til å slutte å lyve.

Anonymkode: 92756...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har skjedd. Han var kort, avvisende og rar i nesten en uke. Han sa det ikke var noe, men jeg merket det jo. Tenkte at dette var det ikke noe overanalyserte. Og jeg hadde rett. Det viste seg etterhvert at han hadde vært inne på facebooken min og sett chat som han opplevde som flørtende med en annen mann. Samt lest flere flørtende eldre samtaler med menn jeg datet tidligere.. Han overtenkte rundt dette og turte samtidig ikke å si han hadde snoket.. 

Anonymkode: c35c5...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud så mye ubrukelige svar du har fått her...

Mannen er lei seg, kanskje litt deprimert. Prøv å ikke ta det personlig eller vær så usikker og plage han med det. Han sier at han elsker deg. 
 

Min psykolog ga meg tips om å gjøre mine egne ting når mannen min er sur. Bare ignorere det og gjøre som vanlig. Jeg har blitt bedre på det.

Tenk deg om du var lei deg og «sur» for noe og trengte litt tid, hadde det ikke vært irriterende om mannen din hadde behov fir masse bekreftelse og ble veldig usikker da?

Ens egen lykke bør ikke avhenge av andre. Du er ikke ansvarlig for hans lykke, men han er heller ikke ansvarlig for din. Du trenger ikke danse rundt for å gjøre han «glad igjen», men han skal heller ikke måtte fake at han er glad for å gjøre deg glad.

Anonymkode: c6c1e...8a9

Sur kan vel alle være noen timer eller en dag. Men voksne mennesker tar ansvar for seg selv og det forholdet de er i. Det gjør ikke mannen som Hi bor med.

Han manipulerer og driver psykisk vold mot henne. Når hun forsøker å være konstruktiv, finne løsninger, da blir han verre. Slik kontrollerer han henne til å godta å bli behandlet som en dritt.

Ingen bør bo sammen med en slik person. Når man har barn i et slikt forhold så plikter man å enten skaffe seg hjelp (dvs. begge har ansvar for det), eller gå ut av det skadelige og dysfunksjonelle forholdet når den ene ikke vil ta ansvar, men bare psyker ned den andre.

Hi - din reaksjon på svarene gir veldig klare signaler om at du er vant med å bli nedpsyket, at du ikke tør stå opp for deg selv. Skaff deg hjelp og kom deg bort før du blir mer skadet!

Anonymkode: 3470b...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2020 den 1.32, Anonym bruker skrev:

Sur kan vel alle være noen timer eller en dag. Men voksne mennesker tar ansvar for seg selv og det forholdet de er i. Det gjør ikke mannen som Hi bor med.

Han manipulerer og driver psykisk vold mot henne. Når hun forsøker å være konstruktiv, finne løsninger, da blir han verre. Slik kontrollerer han henne til å godta å bli behandlet som en dritt.

Ingen bør bo sammen med en slik person. Når man har barn i et slikt forhold så plikter man å enten skaffe seg hjelp (dvs. begge har ansvar for det), eller gå ut av det skadelige og dysfunksjonelle forholdet når den ene ikke vil ta ansvar, men bare psyker ned den andre.

Hi - din reaksjon på svarene gir veldig klare signaler om at du er vant med å bli nedpsyket, at du ikke tør stå opp for deg selv. Skaff deg hjelp og kom deg bort før du blir mer skadet!

Anonymkode: 3470b...c25

Ts her, han var sånn helt grei igår. Ikke veldig pratesalig, men bedre igår enn idag. Idag er han altså så stille igjen, bryr seg ikke, ser ikke på meg. Han var over en time lengre på jobb enn deg han normalt sett pleier. Folk tenker vel at jeg må få satt han på plass, men det er nærmest umulig. Eller bare dra. Men jeg spiller litt med jeg. Det har blitt min taktikk. Jeg skal ikke dra, og om han vil dra, så får han gjøre det selv da! Dere kjenner ikke han. Han står steil, og skal hvertfall ikke gjøre noe andre forteller han at han skal gjøre. Familieterapi? Glem det. Slik er han .

Jeg er nesten kommet dit at om han holder på med ei annen dame, så sier det nok om han. Da fortjener jeg virkelig en bedre mann . Jeg gjør alt, jeg er tålmodig, sprekker ikke. Jeg lager middag, jeg rydder og er rolig og familiekjær. Latter klarer jeg også å få frem. Hva annet trenger han? Jeg skulle visst hva som foregikk. Jeg håper dette tilslutt betaler seg og at det blir han som må "kjempe" for kjærligheten. 

Jeg føler meg faktisk noe tøffere nå. Kanskje jeg henter min indre styrke? 

❤❤

Anonymkode: b63fe...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ts her, han var sånn helt grei igår. Ikke veldig pratesalig, men bedre igår enn idag. Idag er han altså så stille igjen, bryr seg ikke, ser ikke på meg. Han var over en time lengre på jobb enn deg han normalt sett pleier. Folk tenker vel at jeg må få satt han på plass, men det er nærmest umulig. Eller bare dra. Men jeg spiller litt med jeg. Det har blitt min taktikk. Jeg skal ikke dra, og om han vil dra, så får han gjøre det selv da! Dere kjenner ikke han. Han står steil, og skal hvertfall ikke gjøre noe andre forteller han at han skal gjøre. Familieterapi? Glem det. Slik er han .

Jeg er nesten kommet dit at om han holder på med ei annen dame, så sier det nok om han. Da fortjener jeg virkelig en bedre mann . Jeg gjør alt, jeg er tålmodig, sprekker ikke. Jeg lager middag, jeg rydder og er rolig og familiekjær. Latter klarer jeg også å få frem. Hva annet trenger han? Jeg skulle visst hva som foregikk. Jeg håper dette tilslutt betaler seg og at det blir han som må "kjempe" for kjærligheten. 

Jeg føler meg faktisk noe tøffere nå. Kanskje jeg henter min indre styrke? 

❤❤

Anonymkode: b63fe...84e

Da tenker jeg at ingen av dere er villige til å ta ansvar for forholdet dere har og den familien de stakkars barna deres skal vokse opp i. De merker det dårlige forholdet deres, og du lærer barna dine at det er helt normalt at far driter i dem når han ønsker og at han driter i deg når han finner det for godt.

Din indre styrke? Nei, ansvarsløshet og tafatthet. Du virker nedpsyket, tør ikke stå opp for deg selv.

Beklager å være tøff med deg nå, men det blir ikke bra når ingen av dere er villige til å ta ansvar for dere selv eller forholdet! Ingenting fikser seg selv, dere må begge være villige til å jobbe for det. Hvis ikke er det jo ikke et forhold, bare et skjevt maktforhold hvor dere sklir mer og mer fra hverandre.

Hvorfor skulle han kjempe for deg - han vet jo at han kan behandle deg som en dritt og du svarer med å fortsette å være smilende og blid og være hans tjener. Han har ingen grunn til å kjempe. Og når han behandler deg slik og ikke tar ansvar hjemme, men overlater alt til deg, da er det trolig ikke mye kjærlighet igjen heller. Uten respekt er det ikke kjærlighet.

Anonymkode: 3470b...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da tenker jeg at ingen av dere er villige til å ta ansvar for forholdet dere har og den familien de stakkars barna deres skal vokse opp i. De merker det dårlige forholdet deres, og du lærer barna dine at det er helt normalt at far driter i dem når han ønsker og at han driter i deg når han finner det for godt.

Din indre styrke? Nei, ansvarsløshet og tafatthet. Du virker nedpsyket, tør ikke stå opp for deg selv.

Beklager å være tøff med deg nå, men det blir ikke bra når ingen av dere er villige til å ta ansvar for dere selv eller forholdet! Ingenting fikser seg selv, dere må begge være villige til å jobbe for det. Hvis ikke er det jo ikke et forhold, bare et skjevt maktforhold hvor dere sklir mer og mer fra hverandre.

Hvorfor skulle han kjempe for deg - han vet jo at han kan behandle deg som en dritt og du svarer med å fortsette å være smilende og blid og være hans tjener. Han har ingen grunn til å kjempe. Og når han behandler deg slik og ikke tar ansvar hjemme, men overlater alt til deg, da er det trolig ikke mye kjærlighet igjen heller. Uten respekt er det ikke kjærlighet.

Anonymkode: 3470b...c25

Jeg har prøvd alt. Jeg har sagt til han at han får dra om det er det han ønsker. Jeg grått og nevnt flere ganger at barna merker dette. At dette er usunt for dem og at han ødelegger for en hel familie han elsker. Jeg vil ikke pakke sakene å dra. Forholdet er faktisk verd å kjempe for, ikke minst for barna. Vi har det jo egentlig bra, sett bort ifra de 3 siste ukene.  

Jeg føler at JEG fortjener å få sannheten frem på bordet, uten at jeg må dra. Tenk hvis det er det han håper på? Hvorfor skal han "vinne"? Han har alltid vært opptatt av medlitenhet. Nettopp det han kanskje vil ha. Forstå meg riktig da. Litt den omvendte psykologi. Jeg leker litt med han nå. Nå har jeg bikket litt over til likegyldighet. 

Ts

Anonymkode: b63fe...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har prøvd alt. Jeg har sagt til han at han får dra om det er det han ønsker. Jeg grått og nevnt flere ganger at barna merker dette. At dette er usunt for dem og at han ødelegger for en hel familie han elsker. Jeg vil ikke pakke sakene å dra. Forholdet er faktisk verd å kjempe for, ikke minst for barna. Vi har det jo egentlig bra, sett bort ifra de 3 siste ukene.  

Jeg føler at JEG fortjener å få sannheten frem på bordet, uten at jeg må dra. Tenk hvis det er det han håper på? Hvorfor skal han "vinne"? Han har alltid vært opptatt av medlitenhet. Nettopp det han kanskje vil ha. Forstå meg riktig da. Litt den omvendte psykologi. Jeg leker litt med han nå. Nå har jeg bikket litt over til likegyldighet. 

Ts

Anonymkode: b63fe...84e

Har det virkelig vært bare de siste ukene forholdet har vært dårlig? Han virker jo ikke å ha respekt for deg og tar heller ikke hensyn til at barna påvirkes av hans negative måte å behandle deg.

Omvendt psykologi fungerer sjelden med menn når de er slik. Du leker ikke med ham, han behandler deg elendig og lar det gå utover barna også - og du godtar det.

Om han mente forholdet var verdt å kjempe for, da ville han ha snakket med deg, fortalt deg hva som var galt og vært villig til å gjøre det som skal til for å reparere forholdet. Her er det bare du som forsøker å reparere, men du kan ikke reparere forholdet alene. Og om han plutselig skulle snu om og bli helt "normal" igjen i morgen - så ville du fortsette å leve i usikkerhet, fordi du ikke ville være trygg på ham så lenge du ikke forstår hva som har skjedd med ham.

Du må stille krav til ham! Du kan ikke fortsette å la deg behandle så dårlig når du i tillegg vet at dette går utover barna!

"Enten begynner du å snakke og forteller meg hva du sliter med, eller så får vi gå i parterapi. Hva velger du?" Vil han ingen av delene, da ville jeg sagt at siden du ikke godtar å bli behandlet slik eller at det går utover barna, så har han to valg, enten blir han nå helt ærlig med deg om hva som foregår, eller så må dere i parterapi. Vil han ikke snakke og heller ikke i terapi, da er det HAN som velger bort familien sin - og så ville jeg spurt ham om det er det han nå ønsker. Sier han at det ikke er det han ønsker - "neivel, da får du begynne å snakke, og/eller ringer jeg familievernkontoret i morgen". Og sier han igjen nei, da hadde jeg sagt til ham at da er det han som velger bort familien sin, og at han får helgen til å tenke seg om, enten velger han familien, eller så gjør han ikke det, og velger han det siste, da får dere bestille mekling.

Du kan ikke la ham fortsette å behandle deg så dårlig når du vet det går utover barna!

Uansett - bestill en time til deg selv på familievernkontoret, så får du snakket med noen der!

Anonymkode: 3470b...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser alle svarene her, så tenker jeg at dette er et klassisk eksempel på hvordan vi kvinner kan ha tendens til å overanalysere i det vide og det brede😳🙈

Anonymkode: c35c5...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet litt mer nå. Det virker som han vil dra fra meg😭 han sa at jeg har vært et problem lenge. At jeg ikke skaffet meg jobb, at jeg ikke gjorde ditt og datt. Han ramset opp små ting som for han var negativt. Helt tilbake til 2018 går han tilbake. (Det er jp rart han har elsket meg i mellomtiden da). Nå som jeg endelig har fått meg jobb og jobbet hver eneste dag, så blir dette for tynt. Han virker iskald og folelsesløs. Jeg begynner nesten å lure på om psyken hans er god, eller om det er ei annen ei? Dette skjedde for meg helt brått, han forandret seg over natta. Jeg er alene ikveld med barna, han er ute med jobb. Jeg føler meg sviket og holder så godt jeg kan på tårene. 

Trenger råd til hvordan jeg skal klare de neste dagene..  

Anonymkode: b63fe...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet litt mer nå. Det virker som han vil dra fra meg😭 han sa at jeg har vært et problem lenge. At jeg ikke skaffet meg jobb, at jeg ikke gjorde ditt og datt. Han ramset opp små ting som for han var negativt. Helt tilbake til 2018 går han tilbake. (Det er jp rart han har elsket meg i mellomtiden da). Nå som jeg endelig har fått meg jobb og jobbet hver eneste dag, så blir dette for tynt. Han virker iskald og folelsesløs. Jeg begynner nesten å lure på om psyken hans er god, eller om det er ei annen ei? Dette skjedde for meg helt brått, han forandret seg over natta. Jeg er alene ikveld med barna, han er ute med jobb. Jeg føler meg sviket og holder så godt jeg kan på tårene. 

Trenger råd til hvordan jeg skal klare de neste dagene..  

Anonymkode: b63fe...84e

Han juger. Det er ikke DU som er problemet, og heller ikke «småting tilbake til 2018». Dette er såkalte PÅSKUDD, som han har brukt langsur-perioden sin til å gruble fram. Påskudd brukes for å rettferdiggjøre egen atferd. I dette tilfellet prøver han å rettferdiggjøre egen utroskap, med å plassere skylden hos deg. Men jeg garanterer deg: der sitter en dame og venter. Jeg sa fra til deg for lenge siden, dette er menns KLASSISKE taktikk: hvordan være drittsekk, men likevel kunne gå med hevet hode etterpå. Det gjør man ved å finne opp et eviglangt synderegister av bittesmå bagateller som er konas skyld, for da kan han få det til å låte som en rimelig reaksjon at han selv vil ut av forholdet. 
Men det er bedrag og selvbedrag han driver med. 
Mitt råd: IKKE snakk med ham om noe som helst annet enn formelle ting, f eks «når skal du flytte, har du bestilt mekling, hva er adressen til hun du skal flytte inn hos, hvem skal overta bilen» osv. Gjør det HELT klart for ham at du ikke tror på påskuddene hans. Altså hallo  - hvem skiller seg fordi konen ikke får jobb??

Anonymkode: 92756...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han juger. Det er ikke DU som er problemet, og heller ikke «småting tilbake til 2018». Dette er såkalte PÅSKUDD, som han har brukt langsur-perioden sin til å gruble fram. Påskudd brukes for å rettferdiggjøre egen atferd. I dette tilfellet prøver han å rettferdiggjøre egen utroskap, med å plassere skylden hos deg. Men jeg garanterer deg: der sitter en dame og venter. Jeg sa fra til deg for lenge siden, dette er menns KLASSISKE taktikk: hvordan være drittsekk, men likevel kunne gå med hevet hode etterpå. Det gjør man ved å finne opp et eviglangt synderegister av bittesmå bagateller som er konas skyld, for da kan han få det til å låte som en rimelig reaksjon at han selv vil ut av forholdet. 
Men det er bedrag og selvbedrag han driver med. 
Mitt råd: IKKE snakk med ham om noe som helst annet enn formelle ting, f eks «når skal du flytte, har du bestilt mekling, hva er adressen til hun du skal flytte inn hos, hvem skal overta bilen» osv. Gjør det HELT klart for ham at du ikke tror på påskuddene hans. Altså hallo  - hvem skiller seg fordi konen ikke får jobb??

Anonymkode: 92756...ad0

Jeg føler meg fordelig liten og sviket. Her sitter jeg med barna hans, våre og min. Er nesten sikker på at det er ei som venter. Forfedelig dårlig... 

Han var også sur og sa at jeg hadde mistenkt han den siste tiden. Det er jammen ikke rart, med en taus mann i 3 uker. Jeg mistenker 2 damer desverre. Nå venter jeg å se. Han får reise hvis det. Nå har jeg gått fra å være lei meg, redd til mer tøff - men alikavel forferdelig trist. 

Anonymkode: b63fe...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jeg lettere over dette om det er ei annen ei? 😢

Anonymkode: b63fe...84e

Leit å lese det siste du skriver, Hi, men dessverre ikke veldig overraskende heller ut fra hvordan han har behandlet deg.

Som hun over skriver til deg, alt han nå sier til deg, det er bare påskudd han bruker fordi han er for feig.

Om det med din jobb var årsaken ville han gått for lenge siden, ikke ventet helt til etter at du igjen har fått deg jobb. Ergo lyver han om det (selv om det kanskje har vært en økonomisk bekymring for dere begge at inntekten var redusert).

Så finner han på alle mulig andre småting, igjen for å gi deg skylden.

Dette er en mann som skyver alt ansvar fra seg og velger bevisst å legge all skyld på deg.

Han endret seg over natten, ble brått iskald og følelsesløs overfor deg. Hadde ikke han vært på fest rett før dette?

Hvis det bare var det med jobben din og småting ellers, så hadde han ikke blitt så iskald og følelsesløs overfor deg nå. Ergo er det noe annet som er årsaken, og det forsøker han å skjule med å distansere seg fra deg helt følelsesmessig. Ergo lyver han igjen.

Vet du, det spiller ingen rolle om det er en annen dame eller ikke. Det som spiller en rolle er at dette er en mann du ikke kan stole på lenger, en mann som ikke har respekt eller omtanke for deg. Og det er ikke den mannen du trodde han var! Sørg det dere har hatt sammen og den du trodde han var, men aksepter at han nå ikke er den mannen lenger, at han har endret seg så mye at han er en mann som ikke behandler deg på en god måte. Og en slik mann, det er en mann man lettere kan komme over.

Som hun over også sa, bli helt saklig med ham. Når flytter du? Ringer du eller jeg mandag for å avtale meklingstime? Hvor flytter du? Husk å endre adresse med det samme i Folkeregisteret og hos Posten. Osv.

Har dere felles hus/leilighet, skaff deg en advokat, ev. gå i banken og hør om du har mulighet til å sitte på dette alene, eller om du kan få lån til noe annet. Sjekk leiemarkedet om du må leie en annen plass. Sjekk navs bidragskalkulator slik at du vet hva du ev. kan få i barnebidrag. Jo mer informasjon du skaffer deg, jo mer kontroll vil du føle du har i situasjonen, og jo sterkere vil du føle deg overfor ham. Da viser du også ham at du er selvstendig og greier deg fint uten ham!

Det er tøft nå, HI, men du får det bedre uten en mann som velger å ikke være ærlig med deg, som velger å skylde på deg for egne ting og som behandler deg uten respekt. Du og ungene får det mer stabilt uten ham, tror jeg.

Ta vare på deg selv fremover :)

Anonymkode: 3470b...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han var også sur og sa at jeg hadde mistenkt han den siste tiden. 

Anonymkode: b63fe...84e

Det sa min også. I en meget anklagende tone... 

Men ALT jeg mistenkte ham for, og mer til, hadde jeg jo rett i. Det var ikke grunnløs sjalusi og kontrollbehov. Det var underbevisstheten som puslet sammen hundrevis av små puslespillbrikker i hans atferd, og ga meg den magefølelsen. Som altså stemte. Han var rett og slett sur over å bli AVSLØRT, ikke over å bli mistenkt. Mistanken var jo begrunnet.

Så mannen din har ingen rett til å være sur.  Han har driti seg ut helt selv, og nå prøver han å tørke av seg ansvaret på deg.

Anonymkode: 92756...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare ikke han er utro mot meg. Plutselig kommer det dager der han vil ha sex igjen. Sex er ikke bare behovet, og om han hadde hatt ei elskerinne, så ville han brukt alt på henne. Han er lite på mobilen. Hadde han vært utro, så ville han kanskje vært litt mer opptatt av tlf? 

Han virker mer irritert og lei. Vi alle går gjennom daler i forholdet. Jeg vil heller prøve å holde på det, enn å dra og bare gi opp et langvarig forhold. Mulig det er det han venter på, og da skal jeg iallefall ikke gjøre det. 

Anonymkode: b63fe...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2020 den 0.29, Anonym bruker skrev:

Da viser du også ham at du er selvstendig og greier deg fint uten ham!

Det skal jeg klare å vise hvis han drar. Om han drar, så er det kanskje han som sliter i ettertid. Drar jeg, så kan jeg angre. Jeg vil ikke dra, jeg er beinhard og venter. Det er rett før jul og vi har mye i vente med barna. Det kan bedre seg. 

Anonymkode: b63fe...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal jeg klare å vise hvis han drar. Om han drar, så er det kanskje han som sliter i ettertid. Drar jeg, så kan jeg angre. Jeg vil ikke dra, jeg er beinhard og venter. Det er rett før jul og vi har mye i vente med barna. Det kan bedre seg. 

Anonymkode: b63fe...84e

Nei, du er ikke "beinhard". Ingen av dere tar pr. i dag ansvar for den familien dere har valgt å skape. Ingen av dere tar ansvar for å bedre forholdet. Det er ikke å være beinhard, det er å ikke ta ansvar.

Skal ting bedre seg må dere gjøre noe med årsaken til problemene. De forsvinner ikke bare fordi dere begge en stund lukker øynene for dem.

Anonymkode: 3470b...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror bare ikke han er utro mot meg. Plutselig kommer det dager der han vil ha sex igjen. Sex er ikke bare behovet, og om han hadde hatt ei elskerinne, så ville han brukt alt på henne. Han er lite på mobilen. Hadde han vært utro, så ville han kanskje vært litt mer opptatt av tlf? 

Han virker mer irritert og lei. Vi alle går gjennom daler i forholdet. Jeg vil heller prøve å holde på det, enn å dra og bare gi opp et langvarig forhold. Mulig det er det han venter på, og da skal jeg iallefall ikke gjøre det. 

Anonymkode: b63fe...84e

Tull. Min lå med både meg og den andre underveis. Sex er ikke bevis på verken kjærlighet eller trofasthet.

Anonymkode: 92756...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tull. Min lå med både meg og den andre underveis. Sex er ikke bevis på verken kjærlighet eller trofasthet.

Anonymkode: 92756...ad0

Jeg tror alikavel ikke min kjæreste er utro. 

Anonymkode: b63fe...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror alikavel ikke min kjæreste er utro. 

Anonymkode: b63fe...84e

Men du vet jo ikke. Det eneste du vet er at han behandler deg elendig og helt uakseptabelt på en måte som er psykisk vold.

Og ingen av dere tar ansvar for hverken forholdet eller at dere har barn som må leve oppi dette.

Dra ham med til familievernkontoret eller en annen parterapeut, gjør noe, ta ansvar!

Anonymkode: 3470b...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...