Gå til innhold

Har dere begynt å handle julegaver?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow, dere er flinke 😂 jeg trodde jeg var tidlig ute, men vil liksom ikke begynne for tidlig heller, men da starter jeg nå😄😄😄
 

Hva med julemusikk, er det lov å begynne med det? 🙄😏

Anonymkode: 8cabc...950

Tja... Juleradioen er i gang, så det er fort gjort å sette på feil kanal😉

Anonymkode: 576ee...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun to igjen😊 

 

Gidder ikke å bruke tid på det i desember for da skal det lages sylte, pyntes og bakes til krampa tar meg😂

 

Elsker jul😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet ja, har vel 7 gaver i hus, og noen planlagte som jeg vil se om kommer på tilbud black friday før jeg kjøper.

Har kjøpt småting til gavekalender i flere måneder alt, så det eneste som mangler der er julepysj på nr en (pleier å kjøpe når de har Big Smile på Cubus i november) og noen småsjokolader og tyggispakker før de er ferdig. Lager ikke så dyre kalendere, bare gave nr en som koster litt og ellers er det småting til badebomper, refleks, sokker med julemotiv (kjøpt på salg for 10 mnd siden) og noe sånt smått.

Jeg personlig har ikke begynt høre på julemusikk enda, men jeg hørte 11-åringen hadde julemusikk på rommet sitt i går ;)

Vi elsker jul her i huset.

Anonymkode: a7054...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hekler på en julegave, og så minnet jeg ungene på at de må begynne å skrive ønskelister, og det er vel det.

Hvordan klarer folk å handle så mye så tidlig? Utveksler dere ønskelister i august, eller? 

Anonymkode: 98ec6...9c2

Aldri hverken fått eller levert fra meg en eneste ønskeliste.

I vår familie kjøper vi ikke så dyre gaver at det er nødvendig, vi kjøper en liten ting som vi føler passer til mottakeren og det er en overraskelse hva det er.

Anonymkode: a7054...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanvittig mye syting og klaging om at julen starter ALTFOR tidlig i butikkene.

Så starter Norges alle kvinner med julegaveinnkjøp i sommerferien.... 

 

Anonymkode: 4538e...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Optatium skrev:

Søstra mi kjøpte jeg julepynt til på salg i januar😂

Ellers ser jeg jo hva de nærmeste trenger og ønsker seg, kjøper når jeg kommer over noe som passer. Strikker litt, så det må jeg  begynne på tidlig. 

Her har forresten flere bursdag på sensommer/tidlig høst, så det er enkelt å plukke ut bursdagsønsker som ikke ble oppfylt og gi det ☺️

Samme teknikk som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jul er så langt frem i periferien at det har jeg ikke tenkt på. Handler gaver i desember og synes det er en del av julekosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så vanvittig mye syting og klaging om at julen starter ALTFOR tidlig i butikkene.

Så starter Norges alle kvinner med julegaveinnkjøp i sommerferien.... 

 

Anonymkode: 4538e...1a3

Det kan jo være et økonomisk spørsmål da...noen ville kanskje blakket seg helt om de skulle handlet alt på desemberlønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Det kan jo være et økonomisk spørsmål da...noen ville kanskje blakket seg helt om de skulle handlet alt på desemberlønna.

Akkurat det er et merkelig argument, det er jo bare å opprette en gavekonto og spare litt hver måned... Selv bruker jeg skattepengene på julegaver.

Grunnen til at jeg handler i oktober og november er fordi jeg vil ha desember til baking og kos med familien. Ikkenoe stress, bare kos, for jeg elsker jul 🙂

Anonymkode: a7054...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det er et merkelig argument, det er jo bare å opprette en gavekonto og spare litt hver måned... Selv bruker jeg skattepengene på julegaver.

Grunnen til at jeg handler i oktober og november er fordi jeg vil ha desember til baking og kos med familien. Ikkenoe stress, bare kos, for jeg elsker jul 🙂

Anonymkode: a7054...d96

Det er ikke nødvendigvis så lett å spare. Enklere å kjøpe litt nå og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ganger startet i romjulssalget. Veldig mange i familien har en generell ønskeliste, slik at jeg kan kjøpe tidlig. Slik som min søster sparer på ett nisseservice, det kan jeg kjøpe deler til i romjulssalget. Hun gir beskjed når hun begynner å nerme seg nok mengde i de ulike delene slik at vi som kjøper har litt kontroll. Det samme gjør hun med ett service til meg. Ikke alltid vi gir dette, men det er slikt vi kan gi om vi finner på salg eller ikke finner noe annet vi mener passer. Svigermor samler på engler, så finner jeg en som passer henne kjøper jeg den uansett når på året det er. Så til veldig mange i familien kan jeg finne gaver utover hele året, og det passer meg best for desember er en hektisk måned på jobb og ørten ting som skjer med unger så greit å slippe å stresse de kveldene jeg har ledige, de er deilige å ha til å nyte julen med ungene. 
 

Har en eske der jeg samler opp julegaver og en eske med bursdagsgaver. Ungene har også skjønt dette for der er det plutselig ting jeg ikke aner hva er, men det er klistret på en postit lapp med hvem den er til. 
Holder også på å strikke noen julegaver, men de er innimellom andre ting. 

Anonymkode: 0b5bb...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en eske full av gaver jeg har kjøpt gjennom året, på salg. Jeg har ikke så god økonomi så kjøper gjerne fine ting på salg/opphørssalg etc, til 70-90% rabatt. I går kjøpte jeg en diger lyslykt feks, til ei venninne. Den hadde kosta 700 og jeg kjøpte den for 175. Kalendergaver til barna kjøpte jeg i vinter, da det var opphørssalg på en Søstrene Grene-butikk, og fikk MYE for pengene. Så jeg er veldig nær ferdig med gaver. Mat og drikke kjøper jeg nærmere jul 😊

Anonymkode: 9b838...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Det kan jo være et økonomisk spørsmål da...noen ville kanskje blakket seg helt om de skulle handlet alt på desemberlønna.

Det argumentet hører jeg her hele tiden. Det er vel bare å legge bort penger!

Uansett, for meg får folk handler gaver når de vil, men la vær å klage på at handelstanden starter tidlig når dere selv holder på med jul hele året.

Anonymkode: 4538e...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye gaver i hus. Er rå på salg. Spesielt til barn. Følger med på nett. Ikke bestemt hvem som får hva men har vel sikkert åtte gaver klare, alt kjøpt på 60/70%. 

Anonymkode: 6c5af...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det argumentet hører jeg her hele tiden. Det er vel bare å legge bort penger!

Uansett, for meg får folk handler gaver når de vil, men la vær å klage på at handelstanden starter tidlig når dere selv holder på med jul hele året.

Anonymkode: 4538e...1a3

Men...hvem merker om det jeg kjøper er bursdagsgave, julegave eller til meg selv? 

Dette er kanskje det dummeste ‘motargument’ jeg noen gang har lest! Og det sier jammen ikke lite. 

 

Anonymkode: de73a...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Det kan jo være et økonomisk spørsmål da...noen ville kanskje blakket seg helt om de skulle handlet alt på desemberlønna.

Ja sånn er det her! Så begynner alltid å kjøpe julegaver i august å kjøper litt hver måned istedet. Hadde ikke hatt sjans til å kjøpe alle i Desember pga dårlig råd.

Anonymkode: 3f71b...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det argumentet hører jeg her hele tiden. Det er vel bare å legge bort penger!

Uansett, for meg får folk handler gaver når de vil, men la vær å klage på at handelstanden starter tidlig når dere selv holder på med jul hele året.

Anonymkode: 4538e...1a3

Jeg tror ikke at det er de samme menneskene som starter med juleforberedelsene tidlig, som klager på at julen starter for tidlig i butikkene... 

Anonymkode: f640d...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja sånn er det her! Så begynner alltid å kjøpe julegaver i august å kjøper litt hver måned istedet. Hadde ikke hatt sjans til å kjøpe alle i Desember pga dårlig råd.

Anonymkode: 3f71b...d69

Da kjøper du for dyre gaver 🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 1dbfe...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da kjøper du for dyre gaver 🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 1dbfe...951

Herregud 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner alltid på black friday. Da er det salg i nesten alle nettbutikker og jeg kjøper ca 90 % av alle julegavene på nett denne dagen. Skriver lister før det med hva jeg skal kjøpe slik at alt er klart. Resten kjøper jeg i desember. Svigermor er alltid til sist fordi hun er vanskeligst å kjøpe noe til, og i tillegg har hun bursdag i romjula så hun trenger to gaver.

Anonymkode: 8554c...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kjøper du for dyre gaver 🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 1dbfe...951

Hehe nei. Tantebarn 200-300 kr,søsken  300 kr,mamma 400 kr. I vår familie er det ingen som kjøper dyre gaver til hverandre heldigvis.

Anonymkode: 3f71b...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det argumentet hører jeg her hele tiden. Det er vel bare å legge bort penger!

Uansett, for meg får folk handler gaver når de vil, men la vær å klage på at handelstanden starter tidlig når dere selv holder på med jul hele året.

Anonymkode: 4538e...1a3

Du ser ikke at de to ikke er relatert? Virkelig? 

Anonymkode: 64379...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...