Gå til innhold

Tillater dere at folk har med hunder hjem til dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De kan ha den med, men da må den ligge i gangen da jeg ikke ønsker hund i møbler eller stuetepper. 

Anonymkode: 3f918...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tillater det, men oppmuntrer ikke til det. Hvis folk bare skal på kaffe er det ingen grunn til å ta med hund, den klarer seg hjemme et par timer. Hvis de skal overnatte, må den jo nesten være med. Det går med litt planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne og samboeren har alltid med seg hunden, spør aldri. Yngstemann er veldig redd hunden, og stresser mye med at den skal komme. Hunden er ofte ganske vill og bjeffete, og de lar ham ligge i sofaen vår. Jeg liker det ikke, men vil ikke såre følelsene deres, da dette er "babyen" deres.

Anonymkode: 59462...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde vi katter som ikke var glade i hunder, så da ble det veldig mye styr med å holde katter unna osv. Så begynte ene ungen å reagere på pels, så nå godkjenner hun om det skal en hund inn her eller ikke. Heldigvis så går det nesten greit med tantes nye hund nå, den de hadde før som var halvsøsken av denne hunden kunne hun ikke ha på besøk hjemme. Noen humdrr går helt fint, men de fleste ikke. Er det ett hår i sofaen  fra feil hund så kan hun klø seg til blods i en uke. Noe pels blir som nåker for henne, så kommer det hundehår på en sofa så kan hun føle det blir som det ligger strødd knappenåler på sofaen. Men hun liker hunder, og hun har god kontroll på hvem som går greit og hvem som ikke går. 

Anonymkode: 5e7fb...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En venninne og samboeren har alltid med seg hunden, spør aldri. Yngstemann er veldig redd hunden, og stresser mye med at den skal komme. Hunden er ofte ganske vill og bjeffete, og de lar ham ligge i sofaen vår. Jeg liker det ikke, men vil ikke såre følelsene deres, da dette er "babyen" deres.

Anonymkode: 59462...294

Da lar du heller ditt eget barn bli såret, da. Logisk!!

Anonymkode: 41ca3...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to hunder som ikke er spesielt glade i å ha andre hunder på besøk, så vi oppmuntrer ikke til det. Men hvis noen spør har vi som regel tillatt det og bare puttet våre hunder inn på soverommet mens de er her. Har vel bare skjedd når folk har nye valper som de vil vise frem, og det er jo kjekt å leke med små valper så det sier jeg ikke nei til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er hjemme alene når vi er på jobb/skole, og det er uaktuelt å la henne være alene på kvelden også. Mao drar vi kun på besøk i ukedagene hvis hunden kan være med. I helgene er det enklere å la henne være alene ved korte besøk som en times tid, men utover det så takker vi nei til helgeinvitasjoner hvor hunden ikke er velkommen.

Alle hunder er forøvrig velkommen hos oss.

Anonymkode: 7a8fe...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinnen har med seg sine to hunder. De mister veldig mye hår og hopper opp i sofaen. Har gitt beskjed om at de får vente ute eller i bil/hjemme. Hadde nyrenset sofa sist de hoppet oppi, pluss de tisser inne. 

Anonymkode: 1e7d8...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da lar du heller ditt eget barn bli såret, da. Logisk!!

Anonymkode: 41ca3...27a

Ah, Din. Aldri skuffer du meg.

Jeg tenker jo at det er viktig å hjelpe barn med det de er redde for, ikke å lære dem å unngå det. 

Anonymkode: 59462...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ah, Din. Aldri skuffer du meg.

Jeg tenker jo at det er viktig å hjelpe barn med det de er redde for, ikke å lære dem å unngå det. 

Anonymkode: 59462...294

Din=dib. Autocorrect har en tendens til å skuffe meg mer.

Anonymkode: 59462...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund selv og tar med hund på besøk, men da vet jeg at de vi besøker liker og vil ha hund på besøk. Har også pleid å ta han med når jeg skal til broren min, men etter at de pusset opp så har jeg ikke gjort det. Jeg lar han være hjemme. Og kona hans spør alltid «hvor er hunden, hvorfor har dere ikke tatt han med» 🙈🙄🙄 Så det vil nok si at de ikke likte å få min hund på besøk. Det er en liten hund forresten som elsker mennesker men ikke alle mennesker elsker hunder, så det er vel greit.

Anonymkode: 7a143...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir SUR om hundeeiere IKKE tar med seg hunden! Alltid stas med hund på besøk, og jeg serverer vann og evt godis/tyggebein om eier syns det er ok. 

Anonymkode: 2f73c...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hund selv og tar med hund på besøk, men da vet jeg at de vi besøker liker og vil ha hund på besøk. Har også pleid å ta han med når jeg skal til broren min, men etter at de pusset opp så har jeg ikke gjort det. Jeg lar han være hjemme. Og kona hans spør alltid «hvor er hunden, hvorfor har dere ikke tatt han med» 🙈🙄🙄 Så det vil nok si at de ikke likte å få min hund på besøk. Det er en liten hund forresten som elsker mennesker men ikke alle mennesker elsker hunder, så det er vel greit.

Anonymkode: 7a143...ed4

Hvorfor tolker du spørsmålet som at de ikke likte hunden deres? Jeg tolket det stikk motsatt, at hun lurer på hvorfor du har sluttet å ta den med fordi hun gjerne vil ha den der.

Anonymkode: 11ae1...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ah, Din. Aldri skuffer du meg.

Jeg tenker jo at det er viktig å hjelpe barn med det de er redde for, ikke å lære dem å unngå det. 

Anonymkode: 59462...294

Så de voksne kan slippe å møte ubehag (f eks ved å få vite at hundene deres godt kan bli hjemme), men barn skal holde ut og lide seg gjennom det? Hvorfor forlanger du mer av et barn? 

Anonymkode: 41ca3...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er fordi vi er allergiske. Hadde vi ikke vært det, så hadde veloppdragne hunder vært hjertelig velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både slekt og venner med hund, men har aldri opplevd at de hverken har spurt om, eller hatt med hund på besøk. 

Om de hadde spurt hadde svaret nok vært ja, det er fine og veloppdragne dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går helt greit, mannen har en kamerat som av og til kan stikke innom på en kopp kaffe når han er ute å går tur, hunden legger seg fint på gulvet så merker ikke så mye til den. 

Anonymkode: 99eed...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hund selv og tar med hund på besøk, men da vet jeg at de vi besøker liker og vil ha hund på besøk. Har også pleid å ta han med når jeg skal til broren min, men etter at de pusset opp så har jeg ikke gjort det. Jeg lar han være hjemme. Og kona hans spør alltid «hvor er hunden, hvorfor har dere ikke tatt han med» 🙈🙄🙄 Så det vil nok si at de ikke likte å få min hund på besøk. Det er en liten hund forresten som elsker mennesker men ikke alle mennesker elsker hunder, så det er vel greit.

Anonymkode: 7a143...ed4

Det høres jo ut som de savner at du har med hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tillate det til vanlig, har to i familien med allergi som blir skikkelig dårlig.
 

Har hatt et par nyttårsaften og overnatting av noen som bor langt unna hvor vi ordnet eget rom til hunden som jeg støvsugde og vasket etter, men da var det avtalt på forhånd. 

Anonymkode: 63449...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...