Gå til innhold

Tillater dere at folk har med hunder hjem til dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det synes jeg er kjempekoselig! Men de fleste hundeeiere jeg kjenner går nok bare ut fra at hunder ikke er velkomne på besøk, så det er veldig sjelden det kommer hunder innom. 

Anonymkode: d5029...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men altså, man tar jo ikke med seg dyra sine på besøk til andre?

Anonymkode: 69f5c...027

Nei, ikke om man ikke har fått klarsignal på at det er greit .

Noen venner/familie er man kanskje litt i tvil om hva tenker, da kan man la være, eller spørre. 

.

Anonymkode: d6954...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke om man ikke har fått klarsignal på at det er greit .

Noen venner/familie er man kanskje litt i tvil om hva tenker, da kan man la være, eller spørre. 

.

Anonymkode: d6954...8f7

tja...nå ble det vel påpekt at det var frekt å spørre....så her er man i trøbbel uansett 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sug lut skrev:

Men det er jo flott. De jeg vil ha på besøk med hund vet det. Må du spørre er du bare frekk.

K - kommunikasjon 🤣🤣🤣 tankelesing og sånt 🤣🤣

Anonymkode: 60439...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men altså, man tar jo ikke med seg dyra sine på besøk til andre?

Anonymkode: 69f5c...027

Det er helt avhengig av både relasjon, type hund osv det. I vår utvidede familie har alle hund, og de blir ofte med i besøk til hverandre. Det er ikke uvanlig med 3-4 hunder som koser seg like mye sammen som oss folk. Veldig nære venner kan men jo snakke med og få en avklaring. F.eks. Har jeg en venninne som er veldig glad i hunder og har møtt min flere ganger hjemme hos meg og liker den godt. Hunden min verken sikler eller røyter, og hun er liten. Så da venninnen min inviterte meg til fjelltur først og så lunsj, spurte jeg om det var ok å ta med hunden siden vi skulle på lang tur først. Såpass må man da kunne kommunisere med vennene sine. Men jeg hadde aldri spurt en annen venninne om å ta med hunden i samme setting, fordi jeg vet at hun ikke er glad i hunder.

Anonymkode: 11ae1...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, sug lut skrev:

Men det er jo flott. De jeg vil ha på besøk med hund vet det. Må du spørre er du bare frekk.

Hvorfor er man frekk hvis man spør om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, uhhuhher skrev:

Hvorfor er man frekk hvis man spør om det?

Kanskje fordi man da i følge Luten viser at man ikke kjenner henne godt nok til å vite om det er greit for henne uten å måtte spørre? 🤷‍♀️

Anonymkode: 11ae1...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått spørsmål om det, men svaret hadde vært nei. Vil ikke ha dyr inn. Grunnen er todelt. Jeg liker ikke å ha dyr inne hos meg og sønnen har nettopp fått påvist allergi. 

Anonymkode: ed480...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale mennesker skjønner at dyr skal være igjen hjemme mens men mennneskene går på besøk. Har heldigvis bare så fornuftige mennesker i omgangskretsen at spørsmålet aldri har kommet. Og hadde noen spurt hadde de kjent meg dårlig, for alle vet at det svaret ville vært nei. 

Anonymkode: 45dde...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Men det er jo flott. De jeg vil ha på besøk med hund vet det. Må du spørre er du bare frekk.

Det er ALDRI frekt å spørre. Det er frekt å ta med uten å spørre.

Anonymkode: 36f12...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine nære har hund. Faktisk hverken familie eller venner🤔. Derfor har jeg aldri fått spørsmålet. 

Svaret er uansett nei. Vi har 2 katter som går fritt både inne og ute. De skal føle seg trygge i sitt eget hus, uten hunder.

 

Anonymkode: 52b04...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyr har ingenting inne å gjøre etter min mening. Er dessuten allergisk og synes dyr er en stor plage, særlig fordi veldig mange dyre eiere ikke har respekt og forståelse for allergi. Opplever ofte innvendinger av typen jamen kan du ikke bare... når jeg sier jeg er allergisk og ikke kan ha dyr inne/være inne der andre har dyr

Anonymkode: c0494...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og det kjennes ikke greit ut. En diger bikkje som sikler og røyter, usj!

Anonymkode: 01150...d12

Hvor står det at det er en DIGER hund som røyter?

Anonymkode: b3db8...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dyr har ingenting inne å gjøre etter min mening. Er dessuten allergisk og synes dyr er en stor plage, særlig fordi veldig mange dyre eiere ikke har respekt og forståelse for allergi. Opplever ofte innvendinger av typen jamen kan du ikke bare... når jeg sier jeg er allergisk og ikke kan ha dyr inne/være inne der andre har dyr

Anonymkode: c0494...2ae

Opplever du det ofte, altså? Da har du en rar omgangskrets. 

Anonymkode: d5029...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er hunder velkomne, men vi har både hund og katt selv.

Vi spør noen få ganger om vi kan ta med hunden vår på besøk, men respekterer selvfølgelig hvis vi får nei. Forventer ikke at hunden skal få gå løs overalt da, jeg har med bånd og hunden må ligge der jeg bestemmer i samråd med verten.

De gangen jeg har spurt er det fordi

-vi blir invitert til middag på en hverdag når hunden allerede har vært hjemme hele dagen. Da kan vi kun komme hvis vi får ta med hund, ellers må vi finne en helgedag vi kan sees.

-de vi besøker bor så langt unna at det er vanskelig å kombinere et dagsbesøk med antall timer hunden kan være alene hjemme.

De aller fleste gangene vi inviteres på helgedager kan vi fint la hunden være hjemme alene. Da har hun gjerne fått en ekstra lang tur før vi drar også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden er godt oppdratt (les: ikke flyr rundt som en huggærn gærning, hopper og sleiker, går i sofaen osv) er den velkommen hos oss. Ellers: virkelig ikke.

Anonymkode: fcf52...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det lov å ta med hund så lenge den er i hagen. Ingen hund på veranda eller inne i huset. Jeg er allergisk, men hadde ikke villet ha hund inne uansett. Hadde det ikke vært for allergi hadde jeg muligens tillatt hund på verandaen. 

Anonymkode: fa51b...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er hunder i utgangspunktet velkommen. Voksne hunder med oppdragelse og alle valper er gjester hos oss både med og uten eiere. Men jeg har satt foten ned for pappas hund som markerer på møblene våre hver gang han er innom her. I valpetid og ved sykdom kan selvfølgelig douhell skje, men en voksen hund som har det som vane er ikke velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare hyggelig. Men forventer at de er stuerene og ikke ødelegger ting inne. Hadde besøk av en med valp hvor valpen tisset på teppet vårt. Fikk hverken en unnskyldning eller et tilbud om å rense teppet. Det synes jeg er frekt. 

Anonymkode: 4ebe6...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...