Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #51 Skrevet 7. oktober 2020 Veldig leit med alvorlig sykdom, men jeg synes du utleverer vel mye informasjon om andre på nett nå, særlig med tanke på at du skriver med nick og har gitt mye annen informasjon om dere tidligere. Mange detaljer om sykdom, historikk og familie. Det skal ikke så mye til før noen kjenner igjen folk eller historier. Anonymkode: 31eda...537
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter #52 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Veldig leit med alvorlig sykdom, men jeg synes du utleverer vel mye informasjon om andre på nett nå, særlig med tanke på at du skriver med nick og har gitt mye annen informasjon om dere tidligere. Mange detaljer om sykdom, historikk og familie. Det skal ikke så mye til før noen kjenner igjen folk eller historier. Anonymkode: 31eda...537 Akkurat dette føler jeg er greit. Ingen utenfor aller nærmeste familie vet om vedkommendes sykdom. Vi har heller ikke fortalt noen om at vedkommende var syk i utgangspunktet. Kun min aller nærmeste veninne og mannens beste venn vet noe. Vedkommende fikk kreft for flere år siden og det har ikke vært snakk om kreft på årevis. Det er ikke åpenhet og derav er det ingen som vet noe
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #53 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: I dette tilfellet er mye av det vedkommende etterlater seg særeie. Både av penger og feks kunst. Ektefelle ønsker ikke å råde over dette Men er ikke dette ektefelles "problem", ikke ditt? Eller er det du som er arvingen? Lukter arvekrangel her, tom før bjørnen er skutt. Absolutt siste jeg ville tenkt på når noen nær meg var døende var arv...... men arv viser griskheten til folk. Nå er det vel den som er døende som burde ha fokus? Anonymkode: 5737e...4a5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #54 Skrevet 7. oktober 2020 6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Akkurat dette føler jeg er greit. Ingen utenfor aller nærmeste familie vet om vedkommendes sykdom. Vi har heller ikke fortalt noen om at vedkommende var syk i utgangspunktet. Kun min aller nærmeste veninne og mannens beste venn vet noe. Vedkommende fikk kreft for flere år siden og det har ikke vært snakk om kreft på årevis. Det er ikke åpenhet og derav er det ingen som vet noe Du skriver at det handler om en av deres foreldre. Jeg skjønner ikke behovet for å fortsette å gi opplysninger her nå? Du har fått mange gode svar, det eneste som skjer nå er at du "lekker" mer og mer informasjon. Arveloven tar seg av arven, dere trenger bare å konsentrere dere om den syke og ektefellen. Anonymkode: 56dc0...32f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #55 Skrevet 7. oktober 2020 38 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi krever ingenting. Nå venter vi på beskjed om hvorvidt vi får lov å nevne noe som helst eller om det skal lates som om ingenting. Dette høres jo ikke ut som er en nær person av dere, så jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Er det en nær person drar dere bare dit og lar samtaler osv ledes av den syke. Tar ikke opp noe ikke den tar opp osv. Med en nær person går da dette av seg selv? Dette er jo bare merkelig, det virker for meg at det viktigste for deg er å sikre arven... Anonymkode: 5737e...4a5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter #56 Skrevet 7. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men er ikke dette ektefelles "problem", ikke ditt? Eller er det du som er arvingen? Lukter arvekrangel her, tom før bjørnen er skutt. Absolutt siste jeg ville tenkt på når noen nær meg var døende var arv...... men arv viser griskheten til folk. Nå er det vel den som er døende som burde ha fokus? Anonymkode: 5737e...4a5 Det er på ingen måte grobunn for noe arvestrid. Ingen av livsarvingene skal ha noen penger nå. Angående arv så menes det at vedkommendes ønsker overholdes. Vi og den andre arvingen er fullt ut enige om at vi skal følge den syke vilje. Det er sagt tidligere at vedkommende ønsker å donere og det vil bli gjort. Vi ønsker at dette avklares og at ektefellen finner ut hva som ønskes. Vi kommer kun til å etterkommere dette
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter #57 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette høres jo ikke ut som er en nær person av dere, så jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Er det en nær person drar dere bare dit og lar samtaler osv ledes av den syke. Tar ikke opp noe ikke den tar opp osv. Med en nær person går da dette av seg selv? Dette er jo bare merkelig, det virker for meg at det viktigste for deg er å sikre arven... Anonymkode: 5737e...4a5 Les hva jeg har skrevet ang arv. Vi avventer beskjed fra koordinator om hvordan et besøk skal gjennomføres
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #58 Skrevet 7. oktober 2020 14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Akkurat dette føler jeg er greit. Ingen utenfor aller nærmeste familie vet om vedkommendes sykdom. Vi har heller ikke fortalt noen om at vedkommende var syk i utgangspunktet. Kun min aller nærmeste veninne og mannens beste venn vet noe. Vedkommende fikk kreft for flere år siden og det har ikke vært snakk om kreft på årevis. Det er ikke åpenhet og derav er det ingen som vet noe Jeg har faktisk null problem med å skjønne hvorfor ting har blitt skjult i dette tilfellet. Dere har tydeligvis ikke et nært forhold, men ønsker arven. Sånne snakker man jo neppe om sykdom med. Anonymkode: 5737e...4a5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter #59 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har faktisk null problem med å skjønne hvorfor ting har blitt skjult i dette tilfellet. Dere har tydeligvis ikke et nært forhold, men ønsker arven. Sånne snakker man jo neppe om sykdom med. Anonymkode: 5737e...4a5 Vi har alltid hatt et nært forhold. Vi skal ikke ha arven. Igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #60 Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er på ingen måte grobunn for noe arvestrid. Ingen av livsarvingene skal ha noen penger nå. Angående arv så menes det at vedkommendes ønsker overholdes. Vi og den andre arvingen er fullt ut enige om at vi skal følge den syke vilje. Det er sagt tidligere at vedkommende ønsker å donere og det vil bli gjort. Vi ønsker at dette avklares og at ektefellen finner ut hva som ønskes. Vi kommer kun til å etterkommere dette Men den syke har jo formidlet sine ønsker? Hvorfor i all verden skal dere bringe det på banen nå? Her er det virkelig noe jeg ikke klarer å få med meg, tror jeg. Drit nå i den arven!!! Anonymkode: 56dc0...32f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #61 Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er på ingen måte grobunn for noe arvestrid. Ingen av livsarvingene skal ha noen penger nå. Angående arv så menes det at vedkommendes ønsker overholdes. Vi og den andre arvingen er fullt ut enige om at vi skal følge den syke vilje. Det er sagt tidligere at vedkommende ønsker å donere og det vil bli gjort. Vi ønsker at dette avklares og at ektefellen finner ut hva som ønskes. Vi kommer kun til å etterkommere dette Men dette er jo ikke viktig!?!? Hadde dette vært viktig for den døende hadde vedkommende sørget for et testamente el. Så bare la det ligge? Det virker som DET er den døendes ønske? La ting ligge og bare ha den siste tiden uten styr rundt arv og begravelse. Respekter det! Anonymkode: 5737e...4a5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #62 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har alltid hatt et nært forhold. Vi skal ikke ha arven. Igjen. Men det har dere jo ikke, da hadde dere jo allerede sittet på sengekanten og holdt hånda til vedkommende ... Anonymkode: 5737e...4a5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter #63 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men det har dere jo ikke, da hadde dere jo allerede sittet på sengekanten og holdt hånda til vedkommende ... Anonymkode: 5737e...4a5 Ok. Godt du vet best da. Vi tror vedkommende gjør dette for å skåne oss av kjærlighet. Dette er kjærlige foreldre og besteforeldre. Vi har ikke svarene men vi vet at vi har et nært og kjært forhold. Vi tror ( ektefelle også) at vedkommende som er syk ikke forstår alvoret og nærmest venter på å bli frisk igjen. Uten å bekymre oss rundt
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #64 Skrevet 7. oktober 2020 5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ok. Godt du vet best da. Vi tror vedkommende gjør dette for å skåne oss av kjærlighet. Dette er kjærlige foreldre og besteforeldre. Vi har ikke svarene men vi vet at vi har et nært og kjært forhold. Vi tror ( ektefelle også) at vedkommende som er syk ikke forstår alvoret og nærmest venter på å bli frisk igjen. Uten å bekymre oss rundt Eller ikke orker mas om arv, begravelse eller å måtte ta seg av dere? Nå er det den døende som er hovedpersonen. Som skal bli tatt vare på. Hvis dere har et nært forhold er det da bare å reise dit? Snakke med vedkommende? Anonymkode: 5737e...4a5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter #65 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Eller ikke orker mas om arv, begravelse eller å måtte ta seg av dere? Nå er det den døende som er hovedpersonen. Som skal bli tatt vare på. Hvis dere har et nært forhold er det da bare å reise dit? Snakke med vedkommende? Anonymkode: 5737e...4a5 Det er det ikke. Koordinator skal snakke med begge to i dag for å bli enige om veien videre. Vi kan heller ikke komme uanmeldt da de er i karantene.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #66 Skrevet 7. oktober 2020 Dessverre ja, et familiemedlem holdt det skjult for alle (inkl ektefelle og barn) og døde bare dager etter de fikk vite det. Viktigste da var egentlig bare å være der for nær familie, ta med noe enkelt å spise til de som er lenge på sykehuset. Trenger egentlig ikke si så mye. Gi en klem hvis det trengs, sitte vakt noen timer om de rundt trenger en pause. Anonymkode: 08a60...b75
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #67 Skrevet 7. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du skriver at det handler om en av deres foreldre. Jeg skjønner ikke behovet for å fortsette å gi opplysninger her nå? Du har fått mange gode svar, det eneste som skjer nå er at du "lekker" mer og mer informasjon. Arveloven tar seg av arven, dere trenger bare å konsentrere dere om den syke og ektefellen. Anonymkode: 56dc0...32f Er nok den nye mannens foreldre og hi som prøver å blande seg mer enn ho bør. Det er mange her inne som vet mye om hi, så jeg synes og at det ikke bør gis mer opplysninger. Det forblir aldri hemmelig at en person dør, selv om dere holder sykdom osv hemmelig nå. Anonymkode: edbdf...3cb
nerdybirdy Skrevet 7. oktober 2020 #68 Skrevet 7. oktober 2020 Synes det er helt merkelig hvordan flere av dere som svarer her lager en historie om at HI er en grisk sønn/datter/svigerbarn som omtrent ikke kan vente med at den syke er i grava? Hvor i alle dager har dere fått info om at det er tilfelle? Jeg leser at sykdommen har kommet som et sjokk på HI og familien, og kan i stor grad forstå at hun er såret og antageligvis redd og lei seg for å snart skulle miste et kjært og nært familiemedlem. Mine foreldre er helt like. De forteller ikke om sykdom fordi de på en eller annen måte da inbiller seg at det ikke eksisterer om det ikke er sagt høyt. Vi treffes ofte og er svært nærme hverandre, så det at jeg ikke visste at min mor hadde diabetes før for en mnd siden og at hun har hatt det i to år(!) betyr ikke at vi er perifere. Det er hennes måte å takle at hun blir eldre og ikke lenger er "udødelig"..... Jeg kan også forstå at praktiske tanker melder seg, som hvordan skal begravelsen være, hvordan skal ting fordeles for å etterkomme den sykes ønske. Det er HELT naturlig å gå dit, for på en eller annen måte å sortere de vonde tankene og forsøke å få en oversikt i det emosjonelle kaoset HI nå opplever. Synes du fikk gode råd innledningsvis, som jeg henger meg på. Sender varme tanker i en vanskelig stund ❤️
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter #69 Skrevet 7. oktober 2020 25 minutter siden, nerdybirdy skrev: Synes det er helt merkelig hvordan flere av dere som svarer her lager en historie om at HI er en grisk sønn/datter/svigerbarn som omtrent ikke kan vente med at den syke er i grava? Hvor i alle dager har dere fått info om at det er tilfelle? Jeg leser at sykdommen har kommet som et sjokk på HI og familien, og kan i stor grad forstå at hun er såret og antageligvis redd og lei seg for å snart skulle miste et kjært og nært familiemedlem. Mine foreldre er helt like. De forteller ikke om sykdom fordi de på en eller annen måte da inbiller seg at det ikke eksisterer om det ikke er sagt høyt. Vi treffes ofte og er svært nærme hverandre, så det at jeg ikke visste at min mor hadde diabetes før for en mnd siden og at hun har hatt det i to år(!) betyr ikke at vi er perifere. Det er hennes måte å takle at hun blir eldre og ikke lenger er "udødelig"..... Jeg kan også forstå at praktiske tanker melder seg, som hvordan skal begravelsen være, hvordan skal ting fordeles for å etterkomme den sykes ønske. Det er HELT naturlig å gå dit, for på en eller annen måte å sortere de vonde tankene og forsøke å få en oversikt i det emosjonelle kaoset HI nå opplever. Synes du fikk gode råd innledningsvis, som jeg henger meg på. Sender varme tanker i en vanskelig stund ❤️ Tusen takk for varme tanker. Vi er på en følelsesmessig rutsjebane nå og det var godt å lese ordene dine her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå