Gå til innhold

Har dere bestandig gjær i huset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En liten ting jeg har lagt merke til her inne.

- Noen snakker om boller etter lignende, da svarer andre "å, nå ble jeg fristet så jeg måtte bare bake noen"
- Noen spør om de kan gå i butikken selv om de er litt forkjølet siden de trenger brød til matpakker dagen etter, og folk svarer "kan du ikke bare bake et"
- Noen spør om hva andre har gjort i dag, og flere svarer at de kjedet seg og bakte litt.

Altså, jeg har alltid ting som mel, egg, melk, sukker, smør og slikt liggende i huset, men pleier ikke ha gjær liggende så lenge jeg ikke har planlagt å bake noe.

Har alle andre bestandig gjær liggende i huset?

Anonymkode: 879b7...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, baker kun med tørrgjær og det har jeg jo alltid sammen med mel og sukker. Det er basisvarer som jeg alltid passer på å fylle på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tørrgjær i hus som regel, men liker best å bake med ferskgjær  og baker sjelden og nesten alltid planlagt så jeg kan kjøpe ferskgjør på forhånd. Men uansett så er matbutikker åpent til 23.00 alle dager i uka her jeg bor, så ikke noe problem å få tak i ferskgjær om jeg plutselig skulle trenge det.

Anonymkode: caae4...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Ja, baker kun med tørrgjær og det har jeg jo alltid sammen med mel og sukker. Det er basisvarer som jeg alltid passer på å fylle på med. 

Her og, i tillegg har jeg egen surdeig jeg bruker til brød og pizza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som regel tørrgjær liggende ja. Og i verste fall har jeg alltid bakepulver, sånn at jeg kan lage scones. 

Anonymkode: c35f3...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. En liten periode i våres hadde jeg ikke fordi andre hamstret. Men da hadde jeg natron og bakepulver, så der ordnet seg

Anonymkode: b57fb...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har som regel alltid tørrgjær, jeg baker ofte når jeg kjeder meg, det er skjelden at jeg planlegger at jeg skal bake, jeg bare finner det jeg har, å baker noe av det. 

Anonymkode: 71f96...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare tørrgjær og det har jeg alltid i hus. Mel, sukker, smør og melk er også alltid i hus så jeg kan alltid bake en kake eller et brød. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, har alltid tørrgjær. Tenker du hi ikke bruker det? Mange som sverger til ferskgjær, men e aller fleste har likevel alltid tørrgjær liggende som backup i det minste 😊

Anonymkode: 87d25...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tørrgjær i huset. Brukte helst ferskgjær fram til coronaen kom og det ble umulig å oppdrive, men nå baker jeg bare med tørrgjær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tørrgjær liggende, i tilfelle. Ofte må jeg kaste noe av det og kjøpe nytt, da jeg foretrekker fersk gjær. 

Anonymkode: 5b7cb...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Eg baker sjeldent, men om en kjøper en pakke tørrgjær når en skal bake, så har en jo gjær til dei neste fire gangene en skal bake. Og innimellom kjøper en gjær pga. er usikker på om en har gjær til planlagt baking, og plutselig har en MASSE gjær liggende. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...