Gå til innhold

ingen gratulasjon til mitt første barn


etløvetannbarn

Anbefalte innlegg

jeg kjenner på en stor skuffelse over at min far ikke har gratulert meg med mitt første barn

er det noen andre der ute som har opplevd det samme? 

 

Endret av etløvetannbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med gratulerer? Må du ha sjølve ordet, eller er det nok at en bestefar viser glede, koser med barnebarn, fotograferer og ellers viser at han vil dele gleden med deg? For gjør han det, burde det være unødvendig å få inn gratulasjonen med teskjeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prekæs skrev:

Hva mener du med gratulerer? Må du ha sjølve ordet, eller er det nok at en bestefar viser glede, koser med barnebarn, fotograferer og ellers viser at han vil dele gleden med deg? For gjør han det, burde det være unødvendig å få inn gratulasjonen med teskjeer.

Min tolkning når man lager en bruker med nicket etløvetannbarn og påfølgende innlegg er vel muligens at det ikke har vært noe særlig glede, kos, omsorg og fotografering eller anerkjennelse av barn og barnebarn. Og hvis det er det som er tilfelle forstår jeg veldig godt at skuffelsen er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaller deg et løvetannbarn. Det indikerer vel at du ikke har noen direkte god relasjon til dine foreldre.

Hvis du har opplevd rus, overgrep, vold og/eller omsorgssvikt i oppveksten er det litt merkelig at du forventer at din far skal vise glede over barnebarn

Anonymkode: bcfcb...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kaller deg et løvetannbarn. Det indikerer vel at du ikke har noen direkte god relasjon til dine foreldre.

Hvis du har opplevd rus, overgrep, vold og/eller omsorgssvikt i oppveksten er det litt merkelig at du forventer at din far skal vise glede over barnebarn

Anonymkode: bcfcb...17a

Det er ikke så veldig merkelig. De fleste, selv de uten gode erfaringer, har en uslitelig lojalitet til foreldrene sine. Håpet om endring vil gjerne alltid være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vanskelig å svare på uten mer opplysninger.

Ringte du da barnet ble født å fortalte nyheten? Hva sa han da? Ikke alle bruker ordet «gratulerer»

har du invitert far din på besøk for å se barnebarnet? Kanskje vil han ikke trenge seg på, men venter på at du skal bli klar?

dersom dere i utgangspunktet har et vanskelig forhold, så kan det være lurt å prate litt om hvilke tanker man har om bestefar-barnebarn forhold. Mulig han synes det er like vanskelig som deg?

Anonymkode: a77ea...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...