Gå til innhold

Det vanlige livet er så jævla kjedelig!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja det er meg igjen, jeg vet jeg provoserer. Men jeg klarer ikke slå meg til ro med dette kjedelige livet. Sier ikke at dere lever feil. Naturligvis er de fleste jeg kjenner «vanlige». Men andre ganger også når jeg har sett andre foreslå hva en arbeidsleidg person skal foreslå så foreslår dere bare kjedelige ting. Jeg trives med butikkarbeid, men det blir kjedelig i lengden. Jeg vet ikke hva slags disgnose som gjør at jeg ikke klarer å slå meg til ro. Er forbanna rastløs! Men alle er liksom vanlige. Forslår fjellturer, skogturer. Utseendet skal man ikke bry seg med. Alt ble dreie seg om å få barn og jobbe. Så skal det klages over hvor sliten man er. Er også lei av at folk er sliten. «Sliten» er den nye moten. Det er lov å være sliten, det er alle av og til. Men er litt lei «er sliten». Har vi så lite energi at vi blir utslitt av alt da?

Jeg skal til legen neste uke, men er kokt i kroppen av medisinene mine. Så jeg er ikke lenger så keen på å få påfyll. Er på Aduvanz og skal kanskje starte med Attentin i tillegg. 
 

Om kveldene har jeg det verst. Da får jeg raserianfall. Mulig fordi pilla går ut. Ødelegger ikke ting lenger, men det er så vondt å koke av sinne. Jeg er to forskjellige personer. Ene er rolig til sinns og andre aggressiv og rastløs.

Anonymkode: 9c629...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn bortsett fra at du er fullstendig sinnsyk så synes jeg du skulle bli reiseleder. Da slipper du kjedelige Norge og kan reise masse rundt i hele verden. Du kan være på forskjellige steder så du ikke kjeder deg og møter masse nye folk. Kanskje en utenlandsk mann. 

Anonymkode: 523f9...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor syns du at vi skal slite med deg?

Du hører ikke på en dritt av hva vi sier, så la oss være i fred! 

Anonymkode: 262a4...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor syns du at vi skal slite med deg?

Du hører ikke på en dritt av hva vi sier, så la oss være i fred! 

Anonymkode: 262a4...d99

Dere er jo stort sett i fred. Jeg går ikke inn i trådene jeg ikke føler jeg har noe å tilføye. Jeg prøver å forstå meg på folk. Hvordan er det mulig å være slik som dere? Jeg har kjempe angst for at det er aspergersen som forårsaker alt. At jeg lett iriterer meg over folk. Skulle ønske jeg klarte å elske mennesker. Jeg missliker jo ikke alt og alle. Har mange i livet jeg liker. Men det skal liksom så lite til før jeg blir irritert innvendig. Når det er mange med særbehov feks. At 1 har særbehov har jeg ingen problemer mer. Jeg irriterer meg heler ikke over folk med funksjonsnedsettelse. Men la oss si at hvis vi skal samler flere og så plutselig er det en der som ikke tåler musikk, en tåler ikke diverse matvarer, noen har behov for ditt og datt. Dere mener nok at jeg har særbehov men det er å få være alene av og til, men da går jeg heller for meg selv og ber ikke andre flytte seg.. 

Anonymkode: 9c629...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, du får enten 1) ha det kjedelig, eller 2) gjøre noe morsomt. Jeg valgte 2, og kjeder meg aldri. Hvorfor velger ikke du det?

Anonymkode: e371c...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er meg igjen, jeg vet jeg provoserer. Men jeg klarer ikke slå meg til ro med dette kjedelige livet. Sier ikke at dere lever feil. Naturligvis er de fleste jeg kjenner «vanlige». Men andre ganger også når jeg har sett andre foreslå hva en arbeidsleidg person skal foreslå så foreslår dere bare kjedelige ting. Jeg trives med butikkarbeid, men det blir kjedelig i lengden. Jeg vet ikke hva slags disgnose som gjør at jeg ikke klarer å slå meg til ro. Er forbanna rastløs! Men alle er liksom vanlige. Forslår fjellturer, skogturer. Utseendet skal man ikke bry seg med. Alt ble dreie seg om å få barn og jobbe. Så skal det klages over hvor sliten man er. Er også lei av at folk er sliten. «Sliten» er den nye moten. Det er lov å være sliten, det er alle av og til. Men er litt lei «er sliten». Har vi så lite energi at vi blir utslitt av alt da?

Jeg skal til legen neste uke, men er kokt i kroppen av medisinene mine. Så jeg er ikke lenger så keen på å få påfyll. Er på Aduvanz og skal kanskje starte med Attentin i tillegg. 
 

Om kveldene har jeg det verst. Da får jeg raserianfall. Mulig fordi pilla går ut. Ødelegger ikke ting lenger, men det er så vondt å koke av sinne. Jeg er to forskjellige personer. Ene er rolig til sinns og andre aggressiv og rastløs.

Anonymkode: 9c629...d32

Kjenner jeg blir sinnsykt provosert av det du skriver! Hver glad for det du har, og god helse! Jeg hadde gitt alt for å kunne ha ett normalt A4 liv igjen! Å tenke slik om folk sier jo litt om deg selv. Vi lever i ett utrolig hektisk og perfekt samfunn noe som skader ekstremt mye! Ingen klare å leve opp til det som blir lagt ut som normalen. Selfølgelig blir folk slitne av det når de trur det er den nye normalen! Jeg er syk og har vert det i 9 år. Jeg klarer ingenting, såvidt å dusje. Ligger på sofaen hver dag. Så hver glad for at du har helsen din og sett litt mer pris på de små tingene i livet som mange tar for gitt

Anonymkode: 47bea...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere er jo stort sett i fred. Jeg går ikke inn i trådene jeg ikke føler jeg har noe å tilføye. Jeg prøver å forstå meg på folk. Hvordan er det mulig å være slik som dere? Jeg har kjempe angst for at det er aspergersen som forårsaker alt. At jeg lett iriterer meg over folk. Skulle ønske jeg klarte å elske mennesker. Jeg missliker jo ikke alt og alle. Har mange i livet jeg liker. Men det skal liksom så lite til før jeg blir irritert innvendig. Når det er mange med særbehov feks. At 1 har særbehov har jeg ingen problemer mer. Jeg irriterer meg heler ikke over folk med funksjonsnedsettelse. Men la oss si at hvis vi skal samler flere og så plutselig er det en der som ikke tåler musikk, en tåler ikke diverse matvarer, noen har behov for ditt og datt. Dere mener nok at jeg har særbehov men det er å få være alene av og til, men da går jeg heller for meg selv og ber ikke andre flytte seg.. 

Anonymkode: 9c629...d32

Har du fått både diagnosen ADHD og Asperger?

Anonymkode: 5f85b...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, du får enten 1) ha det kjedelig, eller 2) gjøre noe morsomt. Jeg valgte 2, og kjeder meg aldri. Hvorfor velger ikke du det?

Anonymkode: e371c...61d

Det må være deilig å være så ignorant. Indre rastløshet er et hovedkriterie for ADHD.

Anonymkode: 5f85b...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må være deilig å være så ignorant. Indre rastløshet er et hovedkriterie for ADHD.

Anonymkode: 5f85b...03c

Hi har ikke ADHD

Anonymkode: 1bd5a...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du fått både diagnosen ADHD og Asperger?

Anonymkode: 5f85b...03c

Ja, fikk ADD som tilleggsdiagnose. Men den er visst tatt bort så nå heter det ADHD om du altså får ADD også. 

Anonymkode: 9c629...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg blir sinnsykt provosert av det du skriver! Hver glad for det du har, og god helse! Jeg hadde gitt alt for å kunne ha ett normalt A4 liv igjen! Å tenke slik om folk sier jo litt om deg selv. Vi lever i ett utrolig hektisk og perfekt samfunn noe som skader ekstremt mye! Ingen klare å leve opp til det som blir lagt ut som normalen. Selfølgelig blir folk slitne av det når de trur det er den nye normalen! Jeg er syk og har vert det i 9 år. Jeg klarer ingenting, såvidt å dusje. Ligger på sofaen hver dag. Så hver glad for at du har helsen din og sett litt mer pris på de små tingene i livet som mange tar for gitt

Anonymkode: 47bea...257

Jeg kan dessverre ikke gjøre noe med at du blir provosert. Jeg tror du bare bør la være å se på mine tråder, for du og jeg har helt forskjellige utfordringer. Jeg vet godt at en må sette pris på de små ting, men det funker ikke lengden. Jeg setter pris på kaffekoppen, en snus av og til, å ha rent vann i springen, å kunne gå... men rastløsheten forsvinner ikke. Det er heller ikke det som er meningen.

 

til andre:

Men at jeg føler jeg må være etter en oppskrift. Jeg føler at jeg egentlig bare bør legge fra meg ALT fordi jeg har Asperger og se etter alt annet enn jeg har gjort til nå. Men da igjen tvinges jeg jo til å måtte forandre meg. Er så lei av å være kjedelig. Føler jeg alltid blir umyndiggjort. Hvis andre gjør ting så er de uansvarlige men kule, underholdende osv.. er det jeg som vil noe så frarådes jeg og rådes til noe annet, og det pakkes inn i: «de vil nok bare hjelpe deg». Føler meg kjedelig på alle måter. 
 

Jeg har et annet liv inni meg enn jeg har i min fysiske verden. Jeg føler mitt egentlige liv går forbi. Jeg er ikke her men den fysiske kroppen min er her. Jeg føler det hele er en straff fordi jeg har Asperger. Jeg føler hele tiden er bortkastet fordi jeg må tilbake til start. Og så stemmer alltid de kjedelige klisjeene. «Livet blir ikke som vi hadde håpet for de fleste». Du bare vet at når du er glad så vil himmel og jord settes i bevegelse fordi du ikke ska være glad. I såfall er det slik jeg lever. Trives, men da skal jeg IHVERTFALL IKKE fortsette. Merkelig at jeg og mitt hele søsken er de som har kommet dårligst ut på skole og i arbeidslivet da ;) de andre er ikke myndige enda, men klarer seg sosialt og ene har gode karakterer og er engasjert. Veldig inkludert i samfunnet. Ikke samme far.. så, noe vits for meg å ha håp når det også har gått «galt» med broren min? Har siden jeg var barn følt vi var et litt lavere nivå. Man ser jo en sannhet i det. Skal ikke mye til før jeg sikter for høyt. 
 

Og så har vi sikkert kommet til livet for å lære da... lære å tro det motsatte av det vi tror virker det som. Isåfall skal jeg alltid lære det motsatte. ALT jeg gjør er jo feil uansett. Og så skal jeg plutselig tvinges til å ta valg igjen... men når jeg skal ta et valg så prøver folk plutselig å stoppe meg igjen..

Anonymkode: 9c629...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor syns du at vi skal slite med deg?

Du hører ikke på en dritt av hva vi sier, så la oss være i fred! 

Anonymkode: 262a4...d99

Jeg synes ikke nødvendigvis dere skal slite med meg. Men jeg må slite med dere! 
Jeg må leve livet etter hvordan verden er lagt opp for dere. Normale og kjedelige. Ikke at jeg egentlig føler meg så veldig unormal selv, for føler meg ikke omringet av «aliens» heller, men at måten vi lever på er så snever!! Rumpesitting og studier er det eneste folk klarer å foreslå! Evt fjellturer 🙄 det er DET ENESTE som kommer som forslag hos dere. Er så lei av å føle meg fanget i denne nedtrykkende verden! 

Anonymkode: 9c629...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke nødvendigvis dere skal slite med meg. Men jeg må slite med dere! 
Jeg må leve livet etter hvordan verden er lagt opp for dere. Normale og kjedelige. Ikke at jeg egentlig føler meg så veldig unormal selv, for føler meg ikke omringet av «aliens» heller, men at måten vi lever på er så snever!! Rumpesitting og studier er det eneste folk klarer å foreslå! Evt fjellturer 🙄 det er DET ENESTE som kommer som forslag hos dere. Er så lei av å føle meg fanget i denne nedtrykkende verden! 

Anonymkode: 9c629...d32

Så merkelig siden du er så full av solskinn og glade lykkelige tanker, en virkelig gledesspreder og solstråle er du

Anonymkode: 1bd5a...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, det er ikke kjedelig å være meg. Det er ingen jeg kjenner som kjeder seg med livet sitt, selv om ikke han som er 90% sengeliggende og har vært det i snart tredve år. Han har et våkent hode selv om kroppen ikke kan. Det er hvordan du har det og hvordan du tar det. Livet kan  være slitsomt og vanskelig men kjedelig er det altså ikke.

Anonymkode: 6fa4a...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke nødvendigvis dere skal slite med meg. Men jeg må slite med dere! 
Jeg må leve livet etter hvordan verden er lagt opp for dere. Normale og kjedelige. Ikke at jeg egentlig føler meg så veldig unormal selv, for føler meg ikke omringet av «aliens» heller, men at måten vi lever på er så snever!! Rumpesitting og studier er det eneste folk klarer å foreslå! Evt fjellturer 🙄 det er DET ENESTE som kommer som forslag hos dere. Er så lei av å føle meg fanget i denne nedtrykkende verden! 

Anonymkode: 9c629...d32

Men hvis vi har så kjedelige liv, hvorfor misunner du oss da?

Du kan jo gjøre hva du vil med ditt liv. Du er fri til å ta valg som er best for deg. 

Men det tør du ikke. Du vil heller sutre og skylde på andre for ditt miserable liv. Det er du som er kjedelig. 

Anonymkode: 262a4...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke nødvendigvis dere skal slite med meg. Men jeg må slite med dere! 
Jeg må leve livet etter hvordan verden er lagt opp for dere. Normale og kjedelige. Ikke at jeg egentlig føler meg så veldig unormal selv, for føler meg ikke omringet av «aliens» heller, men at måten vi lever på er så snever!! Rumpesitting og studier er det eneste folk klarer å foreslå! Evt fjellturer 🙄 det er DET ENESTE som kommer som forslag hos dere. Er så lei av å føle meg fanget i denne nedtrykkende verden! 

Anonymkode: 9c629...d32

Det er kommet mange andre forslag enn fjellturer og rumpesitting. Om du er for feig eller tiltaksløs er jo ikke det vår feil.

Anonymkode: 9ae46...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare du som hindrer deg i å leve livet du ønsker å leve... 

Jeg har en venninne som jobber 4-5 mnd i året, da har hun gjerne minst to jobber, enkle jobber som å servere øl på utesteder osv, bor billig i kollektiv. Så bruker hun de pengene resten av året, på loffen i India og slike ting. Tar noen småjobber innimellom der også. 

Vi nærmer oss 40 år og jeg har ikke noe ønske om å leve som henne, men jeg ser jo at hun opplever spennende steder, møter mye mennesker osv.

Ingen må inn i A4 malen om de ikke ønsker, du kan leve akkurat som du ønsker. 

Men siden det er litt skummelt velger du å heller sitte stille og klage på andres liv, det er ganske patetisk. 

Anonymkode: 7e87b...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke nødvendigvis dere skal slite med meg. Men jeg må slite med dere! 
Jeg må leve livet etter hvordan verden er lagt opp for dere. Normale og kjedelige. Ikke at jeg egentlig føler meg så veldig unormal selv, for føler meg ikke omringet av «aliens» heller, men at måten vi lever på er så snever!! Rumpesitting og studier er det eneste folk klarer å foreslå! Evt fjellturer 🙄 det er DET ENESTE som kommer som forslag hos dere. Er så lei av å føle meg fanget i denne nedtrykkende verden! 

Anonymkode: 9c629...d32

Og hvilke forslag har du selv som er så veldig mye mer spennende? Hva gjør du selv for å få det spennende livet du ønsker? Er det alle andre sin feil at kjeder deg og mener du har et kjedelig liv?

Til info er det mange som ikke synes «A4 livet» med 8 timers jobb hver dag, stå opp tidlig, tidsklemme og stress er så veldig spennende heller, men vi skjønner at sånn er livet. Likevel klarer de fleste å innrette seg etter det og skape seg gode liv. Det er ikke sånn at verden er innrettet eller alle de kjedelige og normale. Verden er avhengig av at alle bidrar i samfunnet, og alle er avhengig av å bidra for å få penger til å leve 

Anonymkode: 71706...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg også lett, men det er fullt mulig å finne på aktiviteter som motvirker det. Men vil du egentlig det da?

Jeg går på fjellet, men jeg velger halsbrekkende turer som utfordrer. Man kjeder seg ikke når man balanserer på en smal egge og det er stupbratt ned.  Man kjeder seg ikke på en flyvetur i fallskjerm. Eller i lek med en elsker som utfordrer dine seksuelle sperrer.

Du utfordrer deg ikke, men kjeder deg bare. Hvorfor gjør du ikke noe da? Asberger hindrer deg da ikke i det? 

Anonymkode: 35381...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, fikk ADD som tilleggsdiagnose. Men den er visst tatt bort så nå heter det ADHD om du altså får ADD også. 

Anonymkode: 9c629...d32

Ja, det vet jeg. Rastløsheten er et spesifikt symptom for ADHD.

Anonymkode: 5f85b...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi har ikke ADHD

Anonymkode: 1bd5a...1a6

Jo, tydeligvis. For meg var det ikke vanskelig å lese seg frem til det mellom linjene. Det hun beskriver er først og fremst symptomer på ADHD, ikke på Aspergers. 

Anonymkode: 5f85b...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må være deilig å være så ignorant. Indre rastløshet er et hovedkriterie for ADHD.

Anonymkode: 5f85b...03c

Og HI er en bortskjemt sutrepetra som har terrorisert forumet siden i fjor med gnåling om hvor kjedelig livet hennes er. Den uroen kunne hun ha fått bukt med ved å f eks øve seg på etthjulssykkel eller noe, men den tas ut i form av hektisk skriveaktivitet her. Alle gir råd, men HI gnager videre. 

Anonymkode: e371c...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...