Gå til innhold

Hadde dere vært ærlig? Eller brukt en gang til?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, frk Nilsen skrev:

Hvis det er 20,- igjen på det så er det det beløpet du skal bruke. 
Kjøp billetter som vanlig og bruk det i kiosken, gi beskjed om at du fikk gavekort på xx,- og det var en feil som gjorde at de ikke ble registrert. Du har 20,- som du ønsker å bruke i kiosken (trekke fra på popcorn els)

Om de har fått rettet opp i feilen, eller de ligger som registrert i kassen vil jeg tro det blir ganske pinlig for deg, men for all del om du ikke har moral så er det vel ikke så nøye. 

Vi har ikke råd til å kjøpe billetter så da blir det eventuelt at vi må holde oss hjemme istedet.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tar hver dag et valg om hvilket menneske du ønsker å være.

Du har fått gaven. Å ta den en gang til er å stjele fra kinoen. Men det er jo ditt valg om du ønsker å gjøre deg til tyv for så lite.

 

Anonymkode: 4c7a2...e70

Tja, det er både ja og nei. Er det seter ledig så taper jo ikke kinoen penger. Bruker de ikke gavekortene så vil de jo ikke gå uansett. 

Anonymkode: 60698...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk Nilsen skrev:

Hvis det er 20,- igjen på det så er det det beløpet du skal bruke. 
Kjøp billetter som vanlig og bruk det i kiosken, gi beskjed om at du fikk gavekort på xx,- og det var en feil som gjorde at de ikke ble registrert. Du har 20,- som du ønsker å bruke i kiosken (trekke fra på popcorn els)

Om de har fått rettet opp i feilen, eller de ligger som registrert i kassen vil jeg tro det blir ganske pinlig for deg, men for all del om du ikke har moral så er det vel ikke så nøye. 

Som sagt har vi to ulike kinoer i denne byen,så går jeg på den andre kinoen så vet ikke de noe om at gavekortet er brukt før. 

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg gjør meg ikke til tyv for en skarve kinotur.

Anonymkode: 4097e...e14

Hun er jo ikke tyv. Kineoen har ikke gjort jobben sin.

Anonymkode: 60698...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun er jo ikke tyv. Kineoen har ikke gjort jobben sin.

Anonymkode: 60698...9c0

Systemet var nede når vi skulle bruke gavekortene så var nok ikke hennes feil heller. Men resultatet ble hvertfall at pengene ikke ble trekt likevel.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke råd til å kjøpe billetter så da blir det eventuelt at vi må holde oss hjemme istedet.

Anonymkode: 48726...c4b

Jaha, sånn er livet, det trenger ikke gjøre en til en tyv

Anonymkode: 8bb5b...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er jo ikke tyv. Kineoen har ikke gjort jobben sin.

Anonymkode: 60698...9c0

Jo, det er hun om hun bruker gavekortet to ganger (uansett om kinoen har gjort feil eller ikke).

Anonymkode: 4097e...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er jo ikke tyv. Kineoen har ikke gjort jobben sin.

Anonymkode: 60698...9c0

HI vet selv at hun har brukt dem. Da er det å stjele inntekt fra kinoen om hun bruker dem igjen, også om hun bruker dem på en annen kino. Ville dere som synes det er greit å bruke dem igjen tatt 260,- ut av lomma på ei dame i kassakøen eller plukka samme beløp ut av julegryta til Frelsesarmeen? Det tviler jeg i grunnen på. Hvorfor mener dere da at det ikke er stjeling å ta det fra en bedrift som kinoen? Slett moral blant en del mennesker her. Det forklarer i grunnen hvorfor så mange i dette landet blir tatt i å svindle forsikringsselskaper og nav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt har vi to ulike kinoer i denne byen,så går jeg på den andre kinoen så vet ikke de noe om at gavekortet er brukt før. 

Anonymkode: 48726...c4b

Det blir ikke mindre stjeling av det. Fortsatt svindel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Det blir ikke mindre stjeling av det. Fortsatt svindel. 

Har da ikke sagt at det blir mindre stjeling av det!

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg nok hadde brukt dem om jeg var sikker på det ikke ble oppdaget. Men jeg hadde ikke sagt det til noen.

Anonymkode: df046...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må innrømme at jeg nok hadde brukt dem om jeg var sikker på det ikke ble oppdaget. Men jeg hadde ikke sagt det til noen.

Anonymkode: df046...399

Ganske lite sannsynlig at jeg hadde blitt tatt.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ganske lite sannsynlig at jeg hadde blitt tatt.

Anonymkode: 48726...c4b

Så, hva har du bestemt deg for? 

Anonymkode: 64e5a...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! 
 

Du brukte dem ikke forrige gang. Systemet hadde en feil, og derfor kunne de ikke registrere kortet ditt. De valgte å gi inngang likevel. 

Nå kan du bruke dem. 

Anonymkode: 81a4b...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjør på! 
 

Du brukte dem ikke forrige gang. Systemet hadde en feil, og derfor kunne de ikke registrere kortet ditt. De valgte å gi inngang likevel. 

Nå kan du bruke dem. 

Anonymkode: 81a4b...041

Dette ☝️☝️☝️

Kos dere på kino 😊

 

Anonymkode: 886ad...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, ettersom koden er skrevet ned, så er den inne i systemet nå. Uansett hvilken kino i norge du bruker gavekortet på så tror jeg ikke du får brukt det på nytt.

Anonymkode: a1e01...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror, ettersom koden er skrevet ned, så er den inne i systemet nå. Uansett hvilken kino i norge du bruker gavekortet på så tror jeg ikke du får brukt det på nytt.

Anonymkode: a1e01...ded

Sjekket saldoen igår å ikke en eneste krone er trekt. Å pengene skulle vært trekt i juli.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjekket saldoen igår å ikke en eneste krone er trekt. Å pengene skulle vært trekt i juli.

Anonymkode: 48726...c4b

Hmm. Jeg hadde nok ikke brukt det på nytt. Men hvis jeg hadde gjort det, ville jeg ha hatt penger i bakhånd itilfelle.

Anonymkode: a1e01...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett brukt dem! Uten å blunke. Er ikke ditt problem at de glemte å registrere bruken sist. Jeg ser ikke på det som stjeling. Du sier at om du ikke bruker de om igjen, så kan ikke dere gå på kino. Ergo tjener ikke kinoen en krone på dere, fordi dere kunne aldri kjøpt nye billetter. Og de taper heller ingenting på at dere kommer. Om mulig kjøper dere kanskje en brus eller popcorn for de kronene dere har til overs, så DA tjener kinoen på dere ;)

Og dere som svarer så skinnhellig at dere ikke hadde brukt dem, har enten aldri kjent på det å være så blakk at man ikke kan tilby barna sine en tur på kino, eller så lyger dere bare for å fremstå som Mrs. Perfect selv. 

Anonymkode: 67ccb...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm. Jeg hadde nok ikke brukt det på nytt. Men hvis jeg hadde gjort det, ville jeg ha hatt penger i bakhånd itilfelle.

Anonymkode: a1e01...ded

Det har vi dessverre ikke råd til.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Og dere som svarer så skinnhellig at dere ikke hadde brukt dem, har enten aldri kjent på det å være så blakk at man ikke kan tilby barna sine en tur på kino, eller så lyger dere bare for å fremstå som Mrs. Perfect selv. 

Anonymkode: 67ccb...157

Eller så er vi bare ærlige mennesker som ikke tar ting vi vet vi ikke har rett på. Finnes heldigvis en del av oss. Selv de årene jeg hadde skikkelig dårlig råd så stjal jeg ikke en ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...