Gå til innhold

Hadde dere vært ærlig? Eller brukt en gang til?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde eg gjort uten problem. Eg stjeler ikkje, og er et redelig menneske. Men her er det kino-ansatte som ikkje har gjort jobben sin. Virkelig ikkje din feil. Tviler på de fyller opp salen uansett. Får ingen konsekvenser for kinoen. 

Anonymkode: 46566...866

Jo. Kinoen taper penger. Tror ikke de gidder å kjøpe noe på kinoen. 

 

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville brukt gavekortene. De har jo fortsatt penger på de? Er det mer riktig at kinonen skal stjele fra henne? Det er ikke kundens ansvar å ordne opp om kinoen gjør en feil ved registrering av gavekortet. på samme måte som hvis du handler et klesplagg i en butikk og hun i kassa slår det inn til en billigere pris enn du trodde, så er du ikke en tyv om du ikke sier fra om at det sto en annen pris.

Anonymkode: 5164b...a9b

Da vil du uansett mest sannsynlig få plagget til den laveste prisen. 

 

Anonymkode: 64e5a...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg absolutt ikke gjort! Jeg sier også i fra om jeg oppdager at butikken slår inn lavere pris når jeg handler noe, da har jeg det aller best med meg selv.

Men HI, du får følge samvittigheten din. Men hva gjør du om du kommer med gavekortet og kinoen skulle komme til å sjekke mot lista de skrev ned på sist og så sier at kortet allerede er brukt? Da håper jeg at du har en veldig god unnskyldning sånn at sønnen din skal slippe å føle seg som sønn av en kjeltring.

Anonymkode: 2b951...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har de ansatte på kinoen gjort en feil, ikke du. Så jeg ville brukt de, ihvertfall siden dere ikke har råd til kino ellers. I disse dager skal man jo helst forhåndsbestille billetter, så billettene regner jeg med blir kjøpt og betalt på nett, og man får billettene på mobilen? Man tar ikke med gavekortet på kinoen, så de sjekker det jo ikke. Ihvertfall var det sånn når vi betalte med gavekort i helgen. Å sammenligne det med å stjele syns jeg blir litt drøyt. Hun har i utgangspunktet gjort opp for seg, men den ansatte har gjort en feil. 

Anonymkode: efb86...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde eg gjort uten problem. Eg stjeler ikkje, og er et redelig menneske. Men her er det kino-ansatte som ikkje har gjort jobben sin. Virkelig ikkje din feil. Tviler på de fyller opp salen uansett. Får ingen konsekvenser for kinoen. 

Anonymkode: 46566...866

Sist eg skulle på kino med ungane fekk vi ikke billettar fordi der var fullt. Blir fort fullt når ein brukar annakvart sete.

Eg ville ikkje gjort det hi, og sjansen er der jo for at dei faktisk har fiksa det til du kjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig dårlig moral, men frykten for å bli tatt er heldigvis større enn kjeltringtendensene mine. 

Så om jeg var garantert å ikke bli oppdaget hadde jeg brukt billettene en gang til. Man stjeler jo ikke, man utnytter i beste fall en glipp i systemet. 

Anonymkode: f4ca3...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Syngensang skrev:

Sist eg skulle på kino med ungane fekk vi ikke billettar fordi der var fullt. Blir fort fullt når ein brukar annakvart sete.

Eg ville ikkje gjort det hi, og sjansen er der jo for at dei faktisk har fiksa det til du kjem. 

Ev kan man ta billettene med i luken og si ‘hei, kan du sjekke om disse billettene gjelder enda? Jeg husker ikke helt om de er brukt’. Hvit løgn og man risikerer ikke å bli stemplet som kjeltring. 

Anonymkode: f4ca3...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Frister veldig. Det er nå kommet en film som sønnen min har veldig lyst å se,men å bruke 260 kr på billetter er dessverre ikke aktuelt nå når vi har dårlig råd.

Anonymkode: 48726...c4b

Hvis dere har så dårlig råd, så får dere holde dere hjemme da. Det er jo ikke så lenge siden dere var på kino. Tenk å gjøre seg til kjeltring for 260kr og i tillegg dra ungen inn i det...Ærlighet varer lengst. Alltid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har de ansatte på kinoen gjort en feil, ikke du. Så jeg ville brukt de, ihvertfall siden dere ikke har råd til kino ellers. I disse dager skal man jo helst forhåndsbestille billetter, så billettene regner jeg med blir kjøpt og betalt på nett, og man får billettene på mobilen? Man tar ikke med gavekortet på kinoen, så de sjekker det jo ikke. Ihvertfall var det sånn når vi betalte med gavekort i helgen. Å sammenligne det med å stjele syns jeg blir litt drøyt. Hun har i utgangspunktet gjort opp for seg, men den ansatte har gjort en feil. 

Anonymkode: efb86...e77

Så om naboen har gjort en feil og glemt igjen lommeboka på utsiden av huset, så kan du bare ta den for det er naboen som har vært dum nok til å legge den der?  Eller om du glemmer å låse døra til huset ditt, så betyr det at hvem som helst har rett til å gå inn og forsyne seg. Du gjorde jo en feil. 

Anonymkode: 2b951...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er 20,- igjen på det så er det det beløpet du skal bruke. 
Kjøp billetter som vanlig og bruk det i kiosken, gi beskjed om at du fikk gavekort på xx,- og det var en feil som gjorde at de ikke ble registrert. Du har 20,- som du ønsker å bruke i kiosken (trekke fra på popcorn els)

Om de har fått rettet opp i feilen, eller de ligger som registrert i kassen vil jeg tro det blir ganske pinlig for deg, men for all del om du ikke har moral så er det vel ikke så nøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her har de ansatte på kinoen gjort en feil, ikke du. Så jeg ville brukt de, ihvertfall siden dere ikke har råd til kino ellers. I disse dager skal man jo helst forhåndsbestille billetter, så billettene regner jeg med blir kjøpt og betalt på nett, og man får billettene på mobilen? Man tar ikke med gavekortet på kinoen, så de sjekker det jo ikke. Ihvertfall var det sånn når vi betalte med gavekort i helgen. Å sammenligne det med å stjele syns jeg blir litt drøyt. Hun har i utgangspunktet gjort opp for seg, men den ansatte har gjort en feil. 

Anonymkode: efb86...e77

Sniker du på bussen også, og forklarer det med at du bare sitter på siden dere allikevel skal samme vei?

Hvordan kan du få det til å ikke være stjeling forresten? Hi har fått et gavekort. Eller var det to? De har hun brukt, og hun vet godt at hun har brukt dem, og har fått varer for nesten hele verdien. Det å bruke gavekortene en gang til betyr jo at hun henter ut varer for noe hun vet hun ikke betaler for. Det blir som å stikke en melkerull i lomma å gå ut av butikken fordi du betalte for og fikk med deg en melkerull der forrige helg. Eller er ikke det heller stjeling?  At noen andre har gjort en feil eller glemt noe betyr jo ikke at det er fritt fram å sko seg på det. Vi er alle før eller siden avhengige av andres tillit i samfunnet vårt. Det starter i det små. 

Endret av Himmel og hav
stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her har de ansatte på kinoen gjort en feil, ikke du. Så jeg ville brukt de, ihvertfall siden dere ikke har råd til kino ellers. I disse dager skal man jo helst forhåndsbestille billetter, så billettene regner jeg med blir kjøpt og betalt på nett, og man får billettene på mobilen? Man tar ikke med gavekortet på kinoen, så de sjekker det jo ikke. Ihvertfall var det sånn når vi betalte med gavekort i helgen. Å sammenligne det med å stjele syns jeg blir litt drøyt. Hun har i utgangspunktet gjort opp for seg, men den ansatte har gjort en feil. 

Anonymkode: efb86...e77

Det er jo stjeling, hva skal man ellers kalle det?

Anonymkode: 8bb5b...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde glatt brukt dem igjen. Slutt å hykle sånn da, damer! 

Anonymkode: b8fe1...a92

Kan eventuelt bruke gavekortet på en annen kino i samme by,ser det skal virke på den andre kinoen her her bor også. De vet hvertfall ingenting om at gavekortene er brukt før,å kan bestille billetter via nett.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde eg gjort uten problem. Eg stjeler ikkje, og er et redelig menneske. Men her er det kino-ansatte som ikkje har gjort jobben sin. Virkelig ikkje din feil. Tviler på de fyller opp salen uansett. Får ingen konsekvenser for kinoen. 

Anonymkode: 46566...866

En vennine vant to billetter i forrige uke å hun sa at det var kun de i hele kinosalen så tydlig at de er få som går på kino nå til tross for at det var helg.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det hadde jeg absolutt ikke gjort! Jeg sier også i fra om jeg oppdager at butikken slår inn lavere pris når jeg handler noe, da har jeg det aller best med meg selv.

Men HI, du får følge samvittigheten din. Men hva gjør du om du kommer med gavekortet og kinoen skulle komme til å sjekke mot lista de skrev ned på sist og så sier at kortet allerede er brukt? Da håper jeg at du har en veldig god unnskyldning sånn at sønnen din skal slippe å føle seg som sønn av en kjeltring.

Anonymkode: 2b951...f2a

Byen jeg bor i har to ulike kino å gavekortene skal kunne brukes på begge kinoene. Så kunne valgt å gå på den kinoen som ikke vet at gavekortene er brukt før. 

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg gjør meg ikke til tyv for en skarve kinotur.

Anonymkode: 4097e...e14

For noen så er det faktisk mye penger..

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her har de ansatte på kinoen gjort en feil, ikke du. Så jeg ville brukt de, ihvertfall siden dere ikke har råd til kino ellers. I disse dager skal man jo helst forhåndsbestille billetter, så billettene regner jeg med blir kjøpt og betalt på nett, og man får billettene på mobilen? Man tar ikke med gavekortet på kinoen, så de sjekker det jo ikke. Ihvertfall var det sånn når vi betalte med gavekort i helgen. Å sammenligne det med å stjele syns jeg blir litt drøyt. Hun har i utgangspunktet gjort opp for seg, men den ansatte har gjort en feil. 

Anonymkode: efb86...e77

Ser vi kan bruke gavekortet til å betale vis nett.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Syngensang skrev:

Sist eg skulle på kino med ungane fekk vi ikke billettar fordi der var fullt. Blir fort fullt når ein brukar annakvart sete.

Eg ville ikkje gjort det hi, og sjansen er der jo for at dei faktisk har fiksa det til du kjem. 

Vi brukte gavekortet i juli,lite sannsynlig at de plutselig oppdager feilen så mange månender etterpå. Hun som jobbet der sa at han som skulle fikse feilen skulle komme dagen etterpå.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ev kan man ta billettene med i luken og si ‘hei, kan du sjekke om disse billettene gjelder enda? Jeg husker ikke helt om de er brukt’. Hvit løgn og man risikerer ikke å bli stemplet som kjeltring. 

Anonymkode: f4ca3...60d

Ja det var lurt :)

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har skikkelig dårlig moral, men frykten for å bli tatt er heldigvis større enn kjeltringtendensene mine. 

Så om jeg var garantert å ikke bli oppdaget hadde jeg brukt billettene en gang til. Man stjeler jo ikke, man utnytter i beste fall en glipp i systemet. 

Anonymkode: f4ca3...60d

Det er 99% sikkert at jeg ikke blir tatt hvis jeg bestiller billett på den andre kinoen istedet. Da kan jeg bestille via nettet å de vet ikke noe om  at gavekortene er brukt før.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...