Gå til innhold

Hadde dere vært ærlig? Eller brukt en gang til?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I sommer fikk vi to gavekort på kino som vi brukte. Men pga en feil i systemet deres så måtte de bare skrive ned gavekort kodene å skulle legge det inn i systemet når det var oppe å gå igjen. Sjekket nettopp gavekortene nå på nettet å det står forsatt at hele beløpet står der på begge gavekortene. Hadde dere prøvd å bruke gavekortene en gang til?

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fattig, men jeg er ærlig, så jeg hadde gått og sagt det som det er, at de egentlig er oppbrukt.

Hvorfor gjøre deg til svindler for så lite?

Anonymkode: 4c7a2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er fattig, men jeg er ærlig, så jeg hadde gått og sagt det som det er, at de egentlig er oppbrukt.

Hvorfor gjøre deg til svindler for så lite?

Anonymkode: 4c7a2...e70

Vi har også dårlig råd var derfor vi fikk gavekortene i utgangspunktet. 

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde brukt de på nytt. Kinoen taper ingenting på det. 

Anonymkode: 1d3f4...029

Frister veldig. Det er nå kommet en film som sønnen min har veldig lyst å se,men å bruke 260 kr på billetter er dessverre ikke aktuelt nå når vi har dårlig råd.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Frister veldig. Det er nå kommet en film som sønnen min har veldig lyst å se,men å bruke 260 kr på billetter er dessverre ikke aktuelt nå når vi har dårlig råd.

Anonymkode: 48726...c4b

Bare å kjør på. Ville jeg gjort, uten dårlig samvittighet. Er møkk lei av å ha dårlig råd. 

Anonymkode: 1d3f4...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har også dårlig råd var derfor vi fikk gavekortene i utgangspunktet. 

Anonymkode: 48726...c4b

Du tar hver dag et valg om hvilket menneske du ønsker å være.

Du har fått gaven. Å ta den en gang til er å stjele fra kinoen. Men det er jo ditt valg om du ønsker å gjøre deg til tyv for så lite.

 

Anonymkode: 4c7a2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei, på kinoen, som mange andre steder, sliter de. Permitteringer og redusert åpningstid. Ekstrahjelper som ikke får jobbe pga covid 19. De trenger faktisk hver krone de får inn. Men hey, du har dårlig råd. Sønnen din får lære seg at man ikke alltid får sett det en vil. Dere har jo allerede vært på kino i år. Ærlig talt! 

Skulle ønske kinoen tok gavekortene fra deg da du "brukte" de. 

Anonymkode: 64e5a...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Janei, på kinoen, som mange andre steder, sliter de. Permitteringer og redusert åpningstid. Ekstrahjelper som ikke får jobbe pga covid 19. De trenger faktisk hver krone de får inn. Men hey, du har dårlig råd. Sønnen din får lære seg at man ikke alltid får sett det en vil. Dere har jo allerede vært på kino i år. Ærlig talt! 

Skulle ønske kinoen tok gavekortene fra deg da du "brukte" de. 

Anonymkode: 64e5a...c6d

Å herregud har da aldri sagt noe om at barnet mitt ikke tåler å gå på kino å se en film,han vet at vi ikke har råd til det. Men om vi kunne brukt gavekortet så kunne jeg overrasket han med å få se filmen likevel. De tok ikke kortene pga det var ett lite restbeløp på begge gavekortene,type 20 kr eller noe.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinoene sliter også i disse tider, så det er ikke riktig å si at de ikke taper på det. De kan ikke fylle alle setene pga smittevernrestriksjoner, og her vil du fylle to seter som de kunne ha fått betalende gjester i, uten å betale for deg.

Jeg hadde aldri villet gjøre meg til tyv for 260 kroner. Og jeg ville aldri ha vist mine barn at jeg syntes det var greit å svindle slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Superdolly skrev:

Kinoene sliter også i disse tider, så det er ikke riktig å si at de ikke taper på det. De kan ikke fylle alle setene pga smittevernrestriksjoner, og her vil du fylle to seter som de kunne ha fått betalende gjester i, uten å betale for deg.

Jeg hadde aldri villet gjøre meg til tyv for 260 kroner. Og jeg ville aldri ha vist mine barn at jeg syntes det var greit å svindle slik.

Hadde jo aldri sagt at det var de samme gavekortene! Hadde bare sagt at vi har fått to nye gavekort.

Anonymkode: 48726...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jo aldri sagt at det var de samme gavekortene! Hadde bare sagt at vi har fått to nye gavekort.

Anonymkode: 48726...c4b

Det blir ikke mindre svindel av at du lyver om det. Du spurte hva vi ville gjort, og det har jeg svart på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jo aldri sagt at det var de samme gavekortene! Hadde bare sagt at vi har fått to nye gavekort.

Anonymkode: 48726...c4b

Du og ungene dine blir ikke mindre tyver selv om du velger å lyve til ungene og dermed også gjøre dem delaktige i tyveriet.

Anonymkode: 4c7a2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du og ungene dine blir ikke mindre tyver selv om du velger å lyve til ungene og dermed også gjøre dem delaktige i tyveriet.

Anonymkode: 4c7a2...e70

Ærlig talt. Om hi gjør dette er IKKE barna hennes medskyldige. 

Anonymkode: fd006...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt gavekortene. De har jo fortsatt penger på de? Er det mer riktig at kinonen skal stjele fra henne? Det er ikke kundens ansvar å ordne opp om kinoen gjør en feil ved registrering av gavekortet. på samme måte som hvis du handler et klesplagg i en butikk og hun i kassa slår det inn til en billigere pris enn du trodde, så er du ikke en tyv om du ikke sier fra om at det sto en annen pris.

Anonymkode: 5164b...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt. Om hi gjør dette er IKKE barna hennes medskyldige. 

Anonymkode: fd006...b92

Jeg skrev delaktig, ikke medskyldig. Hun lurer barna sine bevisst, velger bevisst å lyve til dem - for å svindle kinoen. Da gjør Hi barna delaktig i svindelen.

Er hun ærlig og kontakter kinoen så kan det være hun til og med får billetter fordi hun er ærlig. Men velger hun bevisst å bruke gavekort hun vet hun allerede har brukt, da er det bevisst svindel og tyveri fra kinoen. Som ungene hennes uforskyldt dessverre blir delaktige i (selv om de kanskje ikke får vite det... såsant kinoen ikke oppdager det, da kan det bli forferdelig pinlig for ungene).

Anonymkode: 4c7a2...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brukt dem, men jeg hadde ringt kinoen om hørt om de kunne sørge for at restbeløpet blir gjort tilgjengelig. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde glatt brukt dem igjen. Slutt å hykle sånn da, damer! 

Anonymkode: b8fe1...a92

Hykle? Tror du at alle gjør seg til tyv uten å blunke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker faktisk, men hvis jeg dagen kinoen går så at det fortsatt var masse ledige plasser som sannsynligvis ikke ble fylt opp allikevel, kunne jeg nok funnet på å brukt dem på nytt. Om du legger igjen litt penger i kiosken for en popcorn eller lignende,  går kinoen i pluss 😁

Anonymkode: 3fb51...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eg gjort uten problem. Eg stjeler ikkje, og er et redelig menneske. Men her er det kino-ansatte som ikkje har gjort jobben sin. Virkelig ikkje din feil. Tviler på de fyller opp salen uansett. Får ingen konsekvenser for kinoen. 

Anonymkode: 46566...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville brukt gavekortene. De har jo fortsatt penger på de? Er det mer riktig at kinonen skal stjele fra henne? Det er ikke kundens ansvar å ordne opp om kinoen gjør en feil ved registrering av gavekortet. på samme måte som hvis du handler et klesplagg i en butikk og hun i kassa slår det inn til en billigere pris enn du trodde, så er du ikke en tyv om du ikke sier fra om at det sto en annen pris.

Anonymkode: 5164b...a9b

Nei, kanskje ikke en tyv, men et redelig menneske er man ikke hvis man ser feilen og ikke påpeker den. 

Anonymkode: 61cab...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...