Gå til innhold

Skulle hente datteren min på 11år i dag..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde ikke avtalt det, men tenkte det kanskje var hyggelig om vi gikk sammen hjem. 
Hun kommer ut døra, ser meg ikke så jeg roper navnet hennes mens jeg går imot henne. Hun snur seg og ser meg.. Så øker hun farten og går. Går hjem.

 

Når jeg kommer hjem spør jeg hvorfor hun bare gikk. Hun svarer at hun bare ville hjem. 
Jeg spør så om hun skjemmes av meg hvorpå hun svarer ja. 
 

Tenk om noen i klassen hører latteren din, mamma. Hva tror du de vil tro om meg da?

Helt ærlig jeg ble stum å vet ikke helt hvordan jeg skal ta denne. Når det er noe jeg synes er veldig morsom så ler jeg veldig høyt. Det er ikke med vilje, det vare skjer. Og jeg vet at når jeg ler sånn skikkelig så ler folk av latteren min og ikke av det jeg sier. 
Jeg synes det er helt ok, det er meg. 
 

Men at datteren min skjemmes det var litt sårt å høre.

Anonymkode: 15b21...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha ledd enda høyere, altså... 
I den alderen er det plagsomt for ungene bare å måtte innrømme at de HAR foreldre. Hadde det ikke vært latteren, så hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tatt det så tungt altså,sønnen min har sagt siden 2.klasse at vi ikke får følge han opp på skolen for det er flaut. Han sier det samme om far eller bestefor følger/henter han på skolen også. 

Anonymkode: 852ab...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Føler med deg, virkelig. Jeg har ei på ti år, og jeg bare venter på det. Ett eller annet vil hun nok finne på meg og. Jeg tenker det er lurt at dere tar en prat, og at du forteller henne at du ble litt såret. Det bør hun tåle å høre, og det har hun godt av å vite. Jeg kommer i alle fall til å si ifra hvis jeg havner i samme situasjon. 

Anonymkode: abd8c...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Åh. Føler med deg, virkelig. Jeg har ei på ti år, og jeg bare venter på det. Ett eller annet vil hun nok finne på meg og. Jeg tenker det er lurt at dere tar en prat, og at du forteller henne at du ble litt såret. Det bør hun tåle å høre, og det har hun godt av å vite. Jeg kommer i alle fall til å si ifra hvis jeg havner i samme situasjon. 

Anonymkode: abd8c...9f4

Hehe, takk for støtten🤭😆 ja, jeg mente det😊 Vi får te en prat tenker jeg💕

Anonymkode: 15b21...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min skjemmes av meg også mange ganger, mens hennes venninner elsker å snakke med meg når de er på besøk. Så der tror jeg du bare skal ta det helt med ro altså😂 
Hvem av oss ble voksne uten å hate foreldrene og skjemmes av de minst 3(000) ganger🤪

Anonymkode: a3b00...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig. Nevøen skjemmes av sin mor også, hun er visstnok så gammel. Sønnen er 12år, mor er 34år😅. Også er hun rar, sier dumme ting, maser og lista er lang.

Anonymkode: 75a3e...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, begge mine hadde slike perioder. Møtte jeg de når jeg syklet til jobb så jeg de tok en omvei eller gjemte seg i buskene til jeg hadde sykla forbi. I hodet mitt så er dette mer kleint enn om de hbare hadde gått forbi eller sagt hei bare. 
 

Nå er jeg vist helt ok igjen og det er ikke flaut å gå med mamma når venner er med de. Ikke så lenge siden 17åringen spurte om jeg ikke torde å være i stua når hun hadde besøk. Jeg tenkte de kunne få stua og jeg kunne se film på soverommet, jeg har jo ikke kjempe behov å sitte med en gjeng knisende ungdommer. Ser ikke for meg at det er så kult å ha en mor som sitter og strikker ved siden av de, men det var vist helt greit det nå. 

Anonymkode: 946c8...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har min datter på 11 vært leeenge! Alt jeg gjør er kjempeflaut!! 😂 sønnen på 13 er ikke sånn i det hele tatt. Har hørt at jenter ofte er flaue over mamma og gutter over pappa. 
 

ingenting du kan gjøre med det, bare børe over med henne...

Anonymkode: 73d8f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på 12 år er ikke sånn. Han vil gjerne at jeg blir med han på trening og sånt. 18 åringen var heller ikke sånn. I fjor sa han bare: dere trenger ikke å komme på kampen hvis dere ikke vil. 😉

 

Men skjønner at det er sårt 

Anonymkode: f6feb...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad mine på 9 og 14 (stille før stormen?) for det meste fortsatt synes jeg er kul 😄 Eneste er at jeg har en tendens til å synge/nynne (lavt) uten å være klar over det, og det skjønner jeg jo at er litt flaut. Jeg husker veldig godt hvordan det var å være tenåring, en periode kunne mamma knapt puste uten at det var «flaut! 🙈». 

Anonymkode: 20622...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh! Skjønner det var sårt! Det hadde nok jeg synes også. Mine er bare 2 og 6, så vi er ikke der, men vedder på at vi kommer til å gå igjennom sånne faser. Husker jeg var så flau over mamma og pappa. Husker ikke nå hva jeg var flau over, men sånn var det. Det går over! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, topaz skrev:

Åååh! Skjønner det var sårt! Det hadde nok jeg synes også. Mine er bare 2 og 6, så vi er ikke der, men vedder på at vi kommer til å gå igjennom sånne faser. Husker jeg var så flau over mamma og pappa. Husker ikke nå hva jeg var flau over, men sånn var det. Det går over! 

Ikke for å ta fra noen håpet, men det er ikke alltid det går over. 

Min svigermor er høylydt. Hun snakker høyest, roper høyest på kamp og hun ler høyest. 

Etter at hun ødela hele teaterforestillingen til datteren min ved at hun lo og kom med kommentarer mens jenta var på scenen (hun var kjempestolt, men det er ingen unnskyldning) så inviterer vi henne ikke med noe sted lenger. Ingen avslutninger, ingen kamper, ingen forestillinger. Kan man ikke oppføre seg får man holde seg hjemme. 

Men med alminnelige folk går det selvsagt over, og de fleste av oss kjenner oss igjen både i datteren og moren sin situasjon. 

Anonymkode: a2049...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, takk for støtten🤭😆 ja, jeg mente det😊 Vi får te en prat tenker jeg💕

Anonymkode: 15b21...1a0

Jeg synes ikke du skal legge dine sårede følelser over på henne iallfall 😊 Det er helt normalt å være flau over foreldrene sine i den alderen, si heller at du forstår at det er flaut med foreldre når man er 11-åring og at  du respekterer det og at hun sier fra om hun vil du skal hente en gang 😊 også kan du heller lage god stemning, mat etc til hun kommer hjem 😘

Anonymkode: c1e8a...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Min jobb å ikke bli såret? Hehe, Okei.. 

Vel.. Nå er jeg muligens litt gammeldags men jeg synes faktisk ikke at det er helt greit å si det hun sa jeg. Jeg med min latter, det er meg det. Hun skjemmes over den jeg er. Fordi jeg ler høyt. Men det har kanskje noe med hvem jeg er og hvilke verdier jeg har. 
 

Vi tok en liten prat. Jeg sa jeg ble litt lei meg fordi hun ikke ville gå med meg i frykt for at jeg skulle le. Så sa jeg enn om du lo høyt og spurte meg om å bli med på shopping så hadde jeg sagt, nei tror ikke det. Tenk om du begynner å le, hva vil de andre tro om meg da. 
 

Hun forsto godt hva jeg mente. Jeg bare sa at vi mennesker har ikke ett A4 ark hvor det står hvordan vi skal være. Vi alle er forskjellige og det har vi lov til å være. Det skal vi respektere. Enten om latteren er høy, om man sitter i rullestol, mangler en fot eller ikke har hørsel. Alle er vi like mye verdt og vi skal ta godt vare på de man liker. 
 

Så spurte hun: hva skal jeg si om noen kommenterer latteren din da?

jeg: hvis de sier det på en negativ måte så kan du bare si: jeg synes hun er kul uansett. Hvis de ikke respekterer st andre er annerledes da fortjener de deg faktisk ikke. 
 

Nå virker det som jeg har lagt alt for mye i dette, det har jeg ikke, men synes likevel det er et viktig tema. 

Anonymkode: 15b21...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal roe litt ned på den latteren din da? Man trenger ikke alltid være den som ler høyest. Og jo, man kan i 9 av 10 ganger styre det. 

Anonymkode: a2049...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 barn. Ingen av dem har noen gang uttrykt at de skjemmes over meg. Og jeg skjemtes heller ikke av mine foreldre. Men hvis ett av mine barn hadde sagt at de skjemtes pga latteren min, klesstilen min e.l, hadde jeg gått i meg selv og sett om jeg kunne endret meg. Hensynet til barna går fremfor et egoistisk ønske om å vise verden at "jeg er den jeg er". Det er faktisk veldig pinlig å være tilstede når en av de fremmøtte ler overdrevent høyt. Og hvis det da er ens egen mor som har den latteren, må det være fryktelig flaut.

Anonymkode: f8b78...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 6 barn. Ingen av dem har noen gang uttrykt at de skjemmes over meg. Og jeg skjemtes heller ikke av mine foreldre. Men hvis ett av mine barn hadde sagt at de skjemtes pga latteren min, klesstilen min e.l, hadde jeg gått i meg selv og sett om jeg kunne endret meg. Hensynet til barna går fremfor et egoistisk ønske om å vise verden at "jeg er den jeg er". Det er faktisk veldig pinlig å være tilstede når en av de fremmøtte ler overdrevent høyt. Og hvis det da er ens egen mor som har den latteren, må det være fryktelig flaut.

Anonymkode: f8b78...4da

Hvis jeg var barnet ditt ville jeg kanskje skjemtes litt over verdiene dine... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Pashla skrev:

Hvis jeg var barnet ditt ville jeg kanskje skjemtes litt over verdiene dine... 🙄

Hvorfor?

Ja, jeg syns det er pinlig hvis folk dominerer et rom med latteren sin, og jeg har evnen til å føle med ei jente som syns det er flaut, men ellers tror jeg ikke det er noe galt med holdningene mine. 

Anonymkode: f8b78...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha 😂 Faren min pleide å snakke /le høyt og tulle med alle som jobbet på butikken. Husker jeg pleide å gjemme meg bak reoler så ingen skulle skjønne at han var faren min.... Han pleide da å peke å si; «Jah hu der som gjemmer seg bal reolen er da dattera mi»😂😅

Er det ikke latteren din, så er det klærne, sminken, gå stilen din ect.

Foreldre er bare flaut😂👍🏻😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei på jobb som lo kjempehøyt. Ble til at folk sluttet å gå til lunsj i kantinen, men spiste på kontoret. Folk som ler kunstig høyt er slitsomme. Og volum på latter kan kontrolleres.

Min datter på 11 kan bli flau over meg, men ville aldri gått fra meg på det viset. Syns du skal ta henne på alvor. 

 

Anonymkode: 2b322...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...