Gå til innhold

Hvordan mette barns venner på budsjett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Husker fortsatt at jeg måtte sitte og vente på rommet mens hun jeg var på besøk hos spiste middag. Jeg var sjokka i lang tid. Har aldri opplevd det hos noen av barnas venner. Min kjære mormor hadde vridd seg i graven, hvis hun hadde visst at vi hadde gjester i huset som ikke ble tilbudt mat.... For meg er det helt utenkelig. 

Anonymkode: 2d092...0b8

Unger som blir med hjem etter skolen eller stikker innom når de leker i gata er ikke gjester. Alle spiser hjemme med mindre det er avtalt besøk. 
Be de gå hjem etter skolen for å spise og gjøre lekser. Så kan de møtes. Og gå hjem til middag. Deretter skal vi ut på noe så da er det ikke mulig å være her uansett. 

Anonymkode: 3d966...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp inn kneipp brød.

Ha noen rimelige påleggesalternativer de kan velge mellom.

De trenger ikke å bælme melk, gi dem vann, saft eller juice. Melk har blitt kjempedyrt, det kan de drikke hjemme eller få et glass hver til måltider. 

Anonymkode: 2f367...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er IKKE pliktet til å gi dem et fullverdig og sundt måltid. Det får de hjemme.

Kjøp FP tomatsuppe, makaroni og ketchup.

Så kan de spise makaroni og suppe  eller makaroni med ketchup. 

Anonymkode: effcf...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan ikke ungene spise hjemme? Syns det er frekt å dra hjem til andre og tømme kjøleskapet. 
En ting er når det er avtalt, men å droppe innom og forvente å få spise seg mett på middag sammen med tre, fire kompiser, er faktisk uhørt. Og jeg har faktisk ikke råd til å fø på halve gata til enhver tid. Det blir et altfor stort matsvinn de dagene de tilfeldigvis ikke kommer innom.
Jeg tror dessuten ikke noe på dere som sier at det bare er å slenge over en tomatsuppe og makaroni - har dere virkelig ikke annet å gjøre enn å servere hele kompisgjengen? Her er det aktiviteter hver dag, pluss lekser, klesvask, hundelufting osv. Jeg orker ikke å lage doble og triple middager. Hvorfor kan de ikke dra hjem?

Anonymkode: 19680...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor kan ikke ungene spise hjemme? Syns det er frekt å dra hjem til andre og tømme kjøleskapet. 
En ting er når det er avtalt, men å droppe innom og forvente å få spise seg mett på middag sammen med tre, fire kompiser, er faktisk uhørt. Og jeg har faktisk ikke råd til å fø på halve gata til enhver tid. Det blir et altfor stort matsvinn de dagene de tilfeldigvis ikke kommer innom.
Jeg tror dessuten ikke noe på dere som sier at det bare er å slenge over en tomatsuppe og makaroni - har dere virkelig ikke annet å gjøre enn å servere hele kompisgjengen? Her er det aktiviteter hver dag, pluss lekser, klesvask, hundelufting osv. Jeg orker ikke å lage doble og triple middager. Hvorfor kan de ikke dra hjem?

Anonymkode: 19680...8ff

Det er jo ikke snakk om hver dag.

Nabobarn går også gjerne hjem for å spise, bor de tre hus bortenfor spiser de gjerne middag hjemme og kommer tilbake.

Men barn som bor noen kilometer borte kommer jo ikke tilbake om de må hjem for å spise...

Min erfaring er at det gjerne er snakk om eldre barn også, en 8-åring som er med hjem hit etter skolen blir gjerne hentet til middag, men en 16-åring styrer mer selv.

Det er også forskjell på barna, jeg har fire barn selv, og har sett både de som alltid blir hentet hjem til middag og de som aldri blir det. De som aldri blir det er det veldig hyggelig å lage middag til altså, for de får det kanskje ikke hjemme...

Verden er ikke sort hvit, og noen dager, til noen mennesker er det helt greit å slenge på litt tomatsuppe, varme noen rundstykker eller hva det er og ha tre stykker ekstra rundt middagsbordet med, mens andre dager må alle reise hjem til middag for vi har ikke tid, kapasitet, nok mat eller lyst til å mette alle.

Men brødskiver etter skolen får alle her altså, og middagsgjester har vi hver uke, men ikke hver dag.

Anonymkode: b870f...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...