Gå til innhold

Blir dere virkelig fortalt at dere er pene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt det i flere sammenhenger, på fest, ute på byen, på jobb, av menn på gata, menn jeg har datet, vært kjærester med, venninner og barna mine. 

Anonymkode: de99d...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min og barna sier det hele tiden. Mannen sier at vennene hans har sagt det. Jeg tror faktisk jeg ser ganske Ok ut, men får mest høre at jeg ser ung ut for alderen. Mange kommenterer også at jeg «ikke ser ut som jeg har fire barn» hva nå det betyr... tror det også går på at jeg ser ung ut (er 42). 

Anonymkode: aeb25...6b7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De sier det hver dag? Er ikke det litt i overkant? Da hadde jeg fort følt at det hadde gått automatikk i det. 

Jeg får høre at jeg er pen på fest 🤪😂

Anonymkode: b7d51...9d2

Kansje ikke hver dag, men ikke langt unna heller. Barna er jo små, så vet ikke om de helt skjønner begrepet. For mannens del går det nok litt automatikk i det ja, så jeg blir jo ikke akkurat veldig smigret hver gang 😅 

Men når jeg tenker meg om så sier han vel kansje heller at jeg er "fin", det er kansje ikke helt det samme 🙈

Anonymkode: 5ea84...d05

Skrevet

Ja, av mann og barn,  ikke andre folk, eller noen ganger venninner da . 

Anonymkode: 50614...b55

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier «så stygg du er» til meg selv flere ganger hver dag. Er det vanlig å si til seg selv at man er pen? 

Anonymkode: 1ddbb...398

Det er en velbrukt metode for å starte endring på selvbildet. Jeg finner ting ved meg selv jeg er fornøyd med hver dag og sier det høyt til meg selv. Da blir fokuset på de tingene jeg ikke er fornøyd med faktisk mindre. 

Anonymkode: 5d847...300

Skrevet

Jeg får høre det stadig vekk! Jobber i demensomsorgen, så det er mulig jeg bør ta det med en klype salt, men det er nå hyggelig Å høre likevel 😇😇

Anonymkode: 75b00...335

Skrevet

Ikke så mye nå lenger, men da jeg var yngre fikk jeg høre det veldig ofte, av fremmede, kollegaer, venner osv. På en måte er det litt deilig å slippe å bli så mye lagt merke til, jeg synes tidvis det kunne være ubehagelig med all oppmerksomheten, men på den andre siden er det litt trist å merke at man blir eldre og blir mer usynlig. 

Anonymkode: 797ec...4ac

Skrevet

Nei, det hører jeg bare i blant fra gubben og ungene. Men jeg kan nok være litt rotete både i tøyet og på håret...

Skrevet

Fikk høre det stadig vekk til jeg var 25, fra både kjente og ukjente. Dessverre har det vært heller stille de siste 25 årene. Ikke engang mannen og barna sier noe sånt...

Anonymkode: f048b...822

Skrevet

Ja, jeg får høre det ofte av mannen, men også av venner, kolleger, bekjente og i blant en bedugget fremmed. Da jeg var barn ble jeg mobbet og kalt stygg, så for meg er dette min søte, lille hevn. Selv om andre personlige attributter selvsagt er objektivt sett viktigere. 

Skrevet

Får ofte høre det, aldri av mannen. Men får stadig komplement fra andre. Jeg liker det. Siden jeg er gammel og føler meg stygg. 

Anonymkode: 23649...e9b

Skrevet

Ja, jeg blir fortalt det jevnlig. Jeg blir ikke kalt «pen», men «vakker». Det er ordet de bruker, og det er jeg blitt kalt av mange. Av venninner. Av alle jeg har datet. Av en (kvinnelig) sjef da jeg skulle slutte i jobben og fikk en gave overlevert - da hadde hun bakt det inn i talen. Av en kollega (da jeg grudde meg til et oppdrag; jeg frykta at jeg skulle se rar ut på talerstolen). Av terapeuten min. Av tilfeldige fulle folk på byen. Jeg blir fortalt det ganske ofte selv om jeg er småfeit og langt over 40. 

Jeg syns ikke selv jeg er utprega vakker, jeg vil si at jeg er en sekser av ti mulige. Men jeg skjønner hvorfor de sier det. Jeg er veldig glad og sprudlende, og folk føler seg vel i min krets. Den energien gjør dem glade. Men de uttrykker det som om det er utseendet mitt de liker, og det er jo hyggelig. Selv om jeg ikke er noe spesielt mye penere enn gjennomsnittet.

Anonymkode: b303f...fa4

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av en kollega (da jeg grudde meg til et oppdrag; jeg frykta at jeg skulle se rar ut på talerstolen). Av terapeuten min. Av tilfeldige fulle folk på byen. Jeg blir fortalt det ganske ofte selv om jeg er småfeit og langt over 40. 

Du har blitt utsatt for seksuell trakassering og må anmelde de der.

1. Upassende at kollega snakker om utseendet ditt, du er der for å gjøre en jobb. -Ikke være et objekt.

2. Upassende at terapauten snakker om ditt utseende. Det er skjevt maktfirhold.

3. Tilfeldige fulle folk på byen har ikke rett til å gi deg seksistiske kommentarer om utseende bare fordi de er fulle av alkohol. 

Du skjønner kanskje ikke hva du selv har vært utsatt for, men metoo er bare blåbær i forhold til det du beskriver.

Du bør søke hjelp for å forstå.

Anonymkode: efa38...e39

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Upassende at kollega snakker om utseendet ditt, du er der for å gjøre en jobb. -Ikke være et objekt.

3. Tilfeldige fulle folk på byen har ikke rett til å gi deg seksistiske kommentarer om utseende bare fordi de er fulle av alkohol. 

Du skjønner kanskje ikke hva du selv har vært utsatt for, men metoo er bare blåbær i forhold til det du beskriver.

OMG!!! 

Anonymkode: b4647...e73

Skrevet

Ja jeg hører det en del

Anonymkode: 69373...860

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rull inn.

Anonymkode: 23518...59a

Skrevet
På 31.8.2020 den 23.07, Anonym bruker skrev:

Tull. Alle jeg nevner her er kvinner unntagen de fulle fyrene på byen. De vil bare i buksa mi.

Og du? Det heter sexistisk. Når du har en vedvarende stavefeil som dette, i tillegg til at du er rablende gal, så gjenkjenner man deg som DIBs hus-incel. Skal du ikke beklage deg litt over skilsmisseadvokater, barnefordeling og omskjæring også? Bare for å banke fast at menn er undertrykte?

Skrevet

Ikke daglig akkurat, men det skjer av og til at noen sier at jeg er pen eller søt og det er jo veldig hyggelig. Kollegaer, venner  naboer som har sagt det.

Anonymkode: 5ab24...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...