Gå til innhold

Er felles økonomi veldig uvanlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som passer for noen passer ikke for alle, vi er like mye en familiernhet og et «VI» selv om vi kun delvis har felles økonomi. Mange forbrukerrådgivere anbefaler å ikke ha 100% felles økonomi men som sagt fungerer det sikkert for noen. 
 

https://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/i/3J1yAe/forbrukeroekonom-jeg-fraraader-folk-aa-ha-hele-oekonomien-felles

Anonymkode: 4544c...eb2

Denne artikkelen treffer spikeren på hodet 100% slik jeg ser det.

Anonymkode: 00196...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det viktigste er vel å ikke gå i den typiske «kvinnefella»: flytte inn hos han og kun betale løpende utgifter til mat, klær og ferie mens han kan investere i bolig, aksjer og sparing. Få bevis på at man er med på å betale utgifter til hus og renovering. Slik at man ikke sitter med skjegget i postkassa den dagen det evt blir brudd. 

Anonymkode: 4544c...eb2

Ja, det er nok et godt poeng. I mitt tilfelle har vi alltid kjøpt alt sammen og har felleseie. Jeg tjener jo greit jeg også nå (ca 670 000 kr i året), men han ligger et stykke over (900 000 kr i året). Håpet er jo uansett å bli gamle sammen, og med et såpass godt forhold som har vært igjennom såpass mye og var i 25 år, ser det lyst ut.

HI

Anonymkode: 2887c...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom mannen lyver og bedrar kan man jo ikke bo sammen med vedkommende, så da er jo ikke felles økonomi så relevant.

Anonymkode: b23d2...60c

Jo, det kan man bli nødt til, hvis man vet at en skilsmisse vil føre til 50/50 samvær med en far som vil gjøre alt for å ødelegge for moren. Og som ikke skjønner at han ødelegger for barna sine i prosessen. 

Anonymkode: 2b765...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan forstå deg.

Jeg var i et forhold jeg trodde var trygt, selv om vi var i småbarnsfasen, men jeg var gravid også. Planlagt nr 2. Plutselig etter 10 år, sto jeg der og ikke kjente vedkommende. Han hadde opparbeidet seg gjeld, brukt opp arven sin på tull. Og nå funnet en annen. Masse hemmeligheter ingen visste om. Selv kompisene hans var sjokka.

Heldigvis, selv om jeg var på aap, hadde jeg betalt 50% av alle utgifter, og dermed beholdt jeg huset og 50% av alt annet. Vi var ikke gift. 

Nå med ny samboer, er alt jeg hadde med inn mitt. Jeg eier, han ikke. Så jeg skal sikre meg og han seg, best mulig.

Anonymkode: 630bd...a71

Forstår godt at du sikrer deg selv. Det er virkelig et sjokk når man skjønner at den mannen man trodde man kjente, har løyet og bedratt hele veien. Så flott at du kom deg ut av det med huset i behold! Godt å høre at det kan lykkes etter en sånn runde. 

Anonymkode: 2b765...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...