Gå til innhold

Solbrillebruk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Solbrille ruk er nok smart i tilfeller med spessielt mye sol. Det jeg snakker om er daglig bruk. Det kan godt hende du har rett i at solbrillebruk beskytter mot grå stær og netthinneløsning, men finnes det dokumentasjon på det?

Anonymkode: 193e3...118

Det finnes langt mer dokumentasjon på dette enn at de skal «trenes opp», i alle fall. 

Anonymkode: 59a28...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes langt mer dokumentasjon på dette enn at de skal «trenes opp», i alle fall. 

Anonymkode: 59a28...9bf

Vet du hvor jeg finner den dokumentasjonen. Når jeg søker finner jeg bare udokumenterte pådtander fra dem som selger briller. Jeg ser ikke bort fra at de har rett, men jeg skulle gjerne sett dokumentasjonen.

Anonymkode: 193e3...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvor jeg finner den dokumentasjonen. Når jeg søker finner jeg bare udokumenterte pådtander fra dem som selger briller. Jeg ser ikke bort fra at de har rett, men jeg skulle gjerne sett dokumentasjonen.

Anonymkode: 193e3...118

Denne er lettfattelig. Hvis du vil vite mer kan du gjøre ulike søk på PubMed (cataract, uv-light, sun-exposure..). 
https://www.nei.nih.gov/about/news-and-events/news/new-research-sheds-light-how-uv-rays-may-contribute-cataract

Anonymkode: 59a28...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...