Gå til innhold

Hva gjør jeg med denne dusten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 15 år siden prøvde jeg og mannen min på vårt første barn.

Jeg tok siste eksamen og mannen og jeg dro på en fest for de som hadde tatt denne eksamen med partnere.
Der var det en gutt med rødt hår og rødt skjegg som likte meg litt for godt, og etter mannen hadde dratt (han skulle på jobb dagen etter og trengte å sove) så prøvde han seg veldig, men ble avvist hver gang. Denne personen drakk en del, jeg er litt mer forsiktig med alkohol.
Både mannen og jeg er blonde.
Jeg ble gravid men vår eldste enten dagen før den dagen, eller dagen etter.

Jeg møtte han igjen for en ca 3 måneder siden og han så sønnen min med knall rødt hår.
Nå har han fått det for seg at det skjedde noe den kvelden og forlanger å bli kjent med "sønnen sin".

Der er IKKE sønnen hans, både jeg og mannen har mange med rødt hår i vår familie, og jeg vet med 100% sikkerhet at det er mannen min som er hans far, men personen gir seg bare ikke.
Er livredd for at han skal ta kontakt med gutten vår.

Hva gjør jeg nå?

Anonymkode: acb80...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du sex med han da?? Hadde du det så er det jo teoretisk mulig at han er faren. Ta DNA test. 

Anonymkode: a5664...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også først DNA-test, men jeg tror faktisk jeg ville diskutert saken med politiet siden du er helt sikker på at du ikke har hatt sex med ham. Ev. få til et møte hos politiet sammen med ham, og heller der bli enige om en DNA-test. Dette fordi han virker så påståelig at det kan bli vanskelig å bli kvitt ham, og også for å få til en avtale om at han ikke kontakter sønnen din (før en ev. positiv DNA-test foreligger).

Såsant du vet du ikke har hatt sex med mannen så ville jeg vært helt ærlig med mannen din om hvordan den andre nå holder på og hva han påstår. Det fikk meg forresten til å komme på at det er en annen mulighet også, du og din mann kan levere DNA-test og ev. vise den andre mannen denne, da den kan bevise at du og mannen din er foreldre, ingen andre. Sønnen din må trolig involveres også for en DNA-test.

Husk at den andre mannen har rett til å kreve en DNA-test også, om han mistenker at han er faren.

Anonymkode: 66199...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du sex med han da?? Hadde du det så er det jo teoretisk mulig at han er faren. Ta DNA test. 

Anonymkode: a5664...23b

Selvfølgelig hadde jeg ikke det.
Han drakk ganske mye den kvelden, tipper han har en blackout, og ikke helt husker hva som faktisk skjedde

HI

Anonymkode: acb80...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med å anmelde han dersom han ikke gir seg er ingen dum ide.

Hadde sen eksamen.
Tid til å slappe av og komme seg litt, og så grilling på Sognsvann.
Mannen dro i 22:00 tiden siden han skulle jobbe dagen etter.
Rundt kl 22:30 dro vi andre på puben ved Kringsjå studentby, så langt er vi enige.

Jeg bodde ikke så langt fra Mortensrud på det tidspunktet, og tok t-banen som gikk rundt kl 23:30, skiftet bane på Majorstua og tok siste bane hjem (ja, jeg husker tidspunktet siden det var flere ganger jeg var på Sognsvann den perioden og tok siste banen hjem, og de alle fleste gangene sammen med mannen). Tok banen sammen med ei jeg kjenner, og mannen husker jeg kom hjem.
Ja, jeg har fortalt han hele greia.

Det han påstå er at jeg var på puben sammen med dem til de stengte (kl 00 eller 02, jeg vet ikke), jeg ble med på nachspiel og vi hadde sex.

Har ikke lyst til å involvere sønnen vår, dersom det blir snakk om DNA test må vi liksom fortelle hvorfor.

Anonymkode: acb80...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du ikke ta noen DNA-test. Du anmelder dusten for trakasering. Hva sier mannen din til dette da?

Anonymkode: 2efa0...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal du ikke ta noen DNA-test. Du anmelder dusten for trakasering. Hva sier mannen din til dette da?

Anonymkode: 2efa0...ddf

Han er mildt sagt forbanna.
Ingen tvil der om at det er hans gutt.
Foruten håret er hen ekstremt lik sin far

HI

Anonymkode: acb80...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å anmelde ham for trakassering først har ingen hensikt. Han har rett til å kreve DNA-test hvis han mistenker at han er far til gutten. Det er en rett han har, uavhengig av hva mor eller han som er erklært som far tidligere mener som saken.

Om han ikke tror på Hi, men er overbevist om at han er far til barnet, da bør han kreve en DNA-test. Hvis en slik test viser at han ikke er far til gutten og likevel fortsetter å trakassere, da kan han anmeldes.

Men jeg foreslo det å snakke med politiet om det, nettopp for å forsøke å sikre at han ikke kontakter gutten før en ev. DNA-test foreligger. For jeg vil tro at hvis han gjør det, da kan det ses som trakassering, selv om det også der trolig da vil anbefales at DNA-test tas først.

Anonymkode: 66199...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Å anmelde ham for trakassering først har ingen hensikt. Han har rett til å kreve DNA-test hvis han mistenker at han er far til gutten. Det er en rett han har, uavhengig av hva mor eller han som er erklært som far tidligere mener som saken.

 

Nei, han har jo ikke «rett» til det. De var aldri i et forhold og hadde aldri sex. Han har ikke rett til å få testet tilfeldige rødhårede barn han møter...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Nei, han har jo ikke «rett» til det. De var aldri i et forhold og hadde aldri sex. Han har ikke rett til å få testet tilfeldige rødhårede barn han møter...!

Tusen takk.

HI

Anonymkode: acb80...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI, jeg har også en eks som insisterte på å være far til et barn jeg har - på tross av at vi aldri fullbyrdet samleie. Det dere kan få gjort er å teste din mann og din sønn - der vil det komme utvetydig fram hvem som er far. Sønnen trenger ikke engang vite hva dere skal ha blodprøven til, med mindre dere er enige om å fortelle ham det. Jeg hadde DNA-testet mitt barn og barnets (rette) far, fordi faren slo seg vrang med bidraget. Han visste vel innerst inne at der ikke var tvil, men plutselig fikk han markeringsbehov 🙄 Så jeg hadde et dokument på at der var over 99% sikkerhet for at han var faren. Dette viste jeg til min klamrende ekskjæreste, dermed slapp jeg å høre mer. 

Anonymkode: c863d...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, han har jo ikke «rett» til det. De var aldri i et forhold og hadde aldri sex. Han har ikke rett til å få testet tilfeldige rødhårede barn han møter...!

Eh, jo, han har rett til å kreve en DNA-test!

"Dersom det oppstår tvil om et farskap som følger av ekteskap eller som er erklært, kan barnet, mor, far eller en tredjemann som mener han er far til barnet reise sak for domstolen om endring av farskapet. ... Farskapet kan bare endres dersom en DNA-analyse godtgjør at den andre mannen er barnets far."

For all del, jeg tror Hi på at hun ikke hadde sex med ham. Men så lenge han er overbevist om at han har hatt sex med henne og han er like overbevist om at han er far til hennes barn, da kan han faktisk kreve å få tatt en DNA-test.

Anonymkode: 66199...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo, han har rett til å kreve en DNA-test!

"Dersom det oppstår tvil om et farskap som følger av ekteskap eller som er erklært, kan barnet, mor, far eller en tredjemann som mener han er far til barnet reise sak for domstolen om endring av farskapet. ... Farskapet kan bare endres dersom en DNA-analyse godtgjør at den andre mannen er barnets far."

For all del, jeg tror Hi på at hun ikke hadde sex med ham. Men så lenge han er overbevist om at han har hatt sex med henne og han er like overbevist om at han er far til hennes barn, da kan han faktisk kreve å få tatt en DNA-test.

Anonymkode: 66199...efc

Og link: https://www.nav.no/no/person/familie/farskap-og-morskap/farskap-og-foreldreansvar

Anonymkode: 66199...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo, han har rett til å kreve en DNA-test!

"Dersom det oppstår tvil om et farskap som følger av ekteskap eller som er erklært, kan barnet, mor, far eller en tredjemann som mener han er far til barnet reise sak for domstolen om endring av farskapet. ... Farskapet kan bare endres dersom en DNA-analyse godtgjør at den andre mannen er barnets far."

For all del, jeg tror Hi på at hun ikke hadde sex med ham. Men så lenge han er overbevist om at han har hatt sex med henne og han er like overbevist om at han er far til hennes barn, da kan han faktisk kreve å få tatt en DNA-test.

Anonymkode: 66199...efc

Det er ikke personlig overbevisning som gir rett til det. Det må faktisk foreligge en grunn til å tro det, og der er samleie et sted å starte 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke gå rundt og kreve DNA test av barna til tilfeldige folk man møter på? 

Men om det kan hjelpe til med å få idioten til å skygge unna, så er det kanskje en ide likevel?

Men siden han er så skrudd kan det vel være at han ikke godtar et 99% svar, for da er det tross alt 1% sjanse for at han er far...

Galninger kommer i alle varianter, tydligvis. 

Anonymkode: cf818...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pashla skrev:

Det er ikke personlig overbevisning som gir rett til det. Det må faktisk foreligge en grunn til å tro det, og der er samleie et sted å starte 🙄

Han tror jo åpenbart at de har hatt sex. 

Anonymkode: 99e2d...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han tror jo åpenbart at de har hatt sex. 

Anonymkode: 99e2d...f78

Men det har de ikke. Så da er det ingen grunn. Man er to om å ha sex. Han kan ikke bare bestemme at de sikkert har hatt sex fordi han ikke husker kvelden. 

Anonymkode: 12737...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det har de ikke. Så da er det ingen grunn. Man er to om å ha sex. Han kan ikke bare bestemme at de sikkert har hatt sex fordi han ikke husker kvelden. 

Anonymkode: 12737...d2d

Han sitter jo sikkert hjemme og tenker det stikk motsatte. "Man er to om å ha sex, hun kan ikke bare bestemme at vi ikke hadde sex den kvelden".

Den eneste løsningen på problemet er å ta en farskapstest.

Anonymkode: 99e2d...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sitter jo sikkert hjemme og tenker det stikk motsatte. "Man er to om å ha sex, hun kan ikke bare bestemme at vi ikke hadde sex den kvelden".

Den eneste løsningen på problemet er å ta en farskapstest.

Anonymkode: 99e2d...f78

Han husker jo ikke hendelsen engang ... aller mest fordi det ikke fins noe å huske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pashla skrev:

Han husker jo ikke hendelsen engang ... aller mest fordi det ikke fins noe å huske!

Han husker ikke, altså finnes det, i hans hode, en mulighet for at det skjedde. Det trenger ikke å bevises utover enhver tvil at et samleie har funnet sted for å kunne kreve en farskapstest. 

Anonymkode: 99e2d...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han husker ikke, altså finnes det, i hans hode, en mulighet for at det skjedde. Det trenger ikke å bevises utover enhver tvil at et samleie har funnet sted for å kunne kreve en farskapstest. 

Anonymkode: 99e2d...f78

😂 Et samleie som ingen av dem har et minne om å ha deltatt i skal gi grunnlag for DNA-test? Er du seriøs? Han var kåt på ei dame i fylla. Det var alt som hendte. Rettsmedisinsk institutt har litt annet å holde på med enn å berolige folk som har hatt sex i fantasien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

😂 Et samleie som ingen av dem har et minne om å ha deltatt i skal gi grunnlag for DNA-test? Er du seriøs? Han var kåt på ei dame i fylla. Det var alt som hendte. Rettsmedisinsk institutt har litt annet å holde på med enn å berolige folk som har hatt sex i fantasien...

Når du tyr til latterliggjøring i en diskusjon tenker jeg det er på tide å avslutte den. Han er kanskje dum, men han har likevel rett til å kreve farskapstest, dessverre.

Anonymkode: 99e2d...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han virkelig tror at de har hatt sex og tror at det kan være en sjangs for at gutten er hans, så kan jeg forstå at han ønsker å vite det sikkert

Anonymkode: 13e03...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...