Gå til innhold

Spiser dere middag med barna i helgene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har flere vennepar som serverer barna sine det jeg vil si er dårlig mat, og får dem i seng til kl 19 i helgene. For så selv å lage seg eksklusiv mat og drikke vin selv litt senere.

Skjønner man må pleie forholdet, men hver fredag og lørdag? 

Hvordan er det hos dere?

Anonymkode: fccec...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi spiste alene i helgene da barna var små, nå er de 6 og 8 og legger seg ikke kl 19 lenger. Nå er de våkne til middagstid fredag og lørdag.

Men vi serverte dem ikke dårlig mat da de var små.

Anonymkode: 78e2a...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mange gode minner om helgemiddagene fra da jeg var liten. Lørdagskveld med taco/pizza og annet. Ville ikke falle meg inn å ta den hyggen fra barna mine. 

Opplevde en periode at faren min og hans nye kjæreste (etter mamma og han gikk fra hverandre) spiste alle middagene etter oss på kvelden. Det husker jeg som sårt og vi følte oss tilsidesatt. 

 

I ny og ne kan jeg se behovet. Men ikke hver helg.

Anonymkode: 2c78a...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ofte uten barna i helgene. De er ofte på besøk eller har besøk og vil gjerne ha annen mat enn oss. Lager ofte noe til gutta de vil ha eller bestiller noe til dem. Lager som oftest. Har de besøk så går vi voksne ofte ut og spiser. Vi spiser som oftest deilig lunsj eller frokost sammen alle sammen i helgene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser middag med barna hver dag, og dekker fint på. Vi har sølvtøy og serviettringer hver dag også, og holder middagene hellige. Barna spiser det vi spiser. Datekvelder klarer vi å flette inn på egne tidspunkt. 

Anonymkode: 1589a...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiser middag med barna hver dag, og dekker fint på. Vi har sølvtøy og serviettringer hver dag også, og holder middagene hellige. Barna spiser det vi spiser. Datekvelder klarer vi å flette inn på egne tidspunkt. 

Anonymkode: 1589a...cd4

Samme her, bortsett fra sølvtøyet. Vi bruker ofte små vinglass som de får vann eller brus i for å gjøre det litt stas.

Eldste vår er så teavel med venner og fritidsaktiviteter, så at vi koser oss samnen med den digge helgemiddagen er en selvfølge. Barna blir store en dag, og da blir vi to bare to til bords antar jeg. 

Anonymkode: fccec...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiser ofte etter barna har lagt seg i helgene. Serverer de egen middag, men absolutt ikke dårlig mat. 
Vi spiser frokost og middag sammen hver dag ellers, og barna er ikke intr i å sitte ved bordet lenge uansett.. 

tenker at vi kommer til å spise sammen i helgene når de blir litt eldre og er intr i å sitte litt lenger ved matbordet 😊 

 

Anonymkode: b5236...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dekker med finservise og fine glass. Og så har vi noe godt til middag hver lørdag 😊 spiser alltid sammen. Har kosekveld med godteri, frukt og film etter middag. Helt obligatorisk! Og barna sier selv de synes dette er veldig stas. Lørdag er den dagen vi virkelig får kvalitetstid, uten stress med jobb, skole, lekser og alt det ukedagene bringer

Anonymkode: 7681c...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en partner så jeg spiser middag med barna. Men før, når jeg hadde en partner, så spiste vi også middag med barna. 

Min tante gjorde slik forskjell da vi var små. Det var forferdelig! Hatet helger hos henne. Det var sultne helger.. Sa fra hjemme og mamma tok affære 🙏

 

 

 

Anonymkode: 5cf2b...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser alltid sammen som familie, særlig i helgene.

Her har alltid fredag vært den dagen ungene bestemmer middag, så de har gledet seg til fredag og kosen da. Husker da de to eldste som nå er 16 og 19 år var i barnehagealder, da var det alltid løvesteik og pommes frites til middag på fredag, og et kinderegg til dessert, hver eneste fredag. De ansatte i barnehagen lo av oss, for guttene fortalte jo hvordan de gledet seg til denne kvelden. Det er gode minner som både de og vi smiler av i dag.

Veldig rart å ikke ha den familiekosen i helgene synes jeg. Nå er det oftest yngste på 11 som bestemmer middagen på fredager, og taco er en gjenganger ;)

 

Anonymkode: cc231...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid spist middag med ungene. En og annen gang har vi laget oss middag etter unegne er lagt eller når de gjør andre ting, men vi har spist middag med de tidligere på dagen. Jeg liker varmmat best, så det gjør meg ikke noe å spise middag to ganger, men spiser ikke så mye med ungene om vi skal hanoe annet senere. Ingen av ungene lilte biff før, så en sjelden gang laget vi oss dette eller noe annet vi likte veldig godt som ungene ikke likte. 
 

Vi voksne hadde litt kjærestetid, noe ungene syns var helt greit for de likte ikke maten. Vi samlet oss som vanlig rundt middagsbordet alle sammen tidligere på dagen, da gjerne noe ungene likte mer enn oss. 
Vi har ett helt normalt sunt og variert kosthold, hvem ukedag det er betyr ikke noe for hva vi har. Meg og ene ungen har spist fiskegateng idag siden eldste ikke var hjemme. Minsta elsker det, eldste err ikke så glad i dette så vi tok det siden hun ikke skulle være hjemme. Imorra blir det fiskesuppe for det ville eldste ha, noe som passet meg fint for jeg har lyst på hvitløksbaguetter til å duppe i en suppe med. Men vi kan lage oss pizza, kjøpe en hamburger på gatekjøkken hvem som helst dag også, bare for at det hadde vi lyst på da. 

Anonymkode: 8abc3...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser med ungene i helgene. Lager god mat, dekker fint på og vi koser oss. Selv 15åringen prioriterer dette før hun drar ut med venner. 

Anonymkode: 94549...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiser alltid sammen som familie. 

Anonymkode: 8945d...2b3

Samme her

Anonymkode: 1c53a...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser alltid sammen med ungene. Jeg tror det har skjedd en eller to ganger i løpet av 10 år at vi voksne har spist noe annet senere på kvelden.

Anonymkode: 03ac0...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Veldig rart å ikke ha den familiekosen i helgene synes jeg. Nå er det oftest yngste på 11 som bestemmer middagen på fredager, og taco er en gjenganger ;)

 

Anonymkode: cc231...141

Ja, når bara når skolealder kan jeg gå ed på at det er merkelig. Men med små barn?

Anonymkode: 78e2a...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna var helt små så spiste vi som regel etter at de var lagt. Nå gjør vi det innimellom,  men da får de velge hva de vil spise tidligere på kvelden. De vil som regel ha pølse eller risgrøt,  det er ikke det jeg har mest lyst på en lørdags kveld altså. De er 7 og 4.  

Anonymkode: fe8ed...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjerne egen middag enten fredag eller lørdag. Unga er 5 og 7, og liker anna mat enn oss. Så de får velge hva de vil spise, ofte pannekaker eller grøt som er deres favorittmat, og så spiser vi voksne noe unga ikke liker til kvelds. Da spiser vi biff, nachos, bakt potet osv. Dette skjer ikke hver helg, men ofte. 6 av 7 dager spiser vi middag sammen, gjerne på barnas premisser. 1 dag i uka kan vi kose oss med mat vi vil ha, et glass vin osv. Når unga blir større, og liker den maten vi spiser, da blir det noe anna. 

Endret av VE-G
Var ikke ferdig å skrive, før jeg greide å poste innlegget.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser gjerne noe godt til kvelds en dag i uken, i prinsippet sen middag. Eldste er så stor nå hun ofte er med på det, mens de minste legger seg tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi spiser ofte etter barna har lagt seg i helgene. Serverer de egen middag, men absolutt ikke dårlig mat. 
Vi spiser frokost og middag sammen hver dag ellers, og barna er ikke intr i å sitte ved bordet lenge uansett.. 

tenker at vi kommer til å spise sammen i helgene når de blir litt eldre og er intr i å sitte litt lenger ved matbordet 😊 

 

Anonymkode: b5236...b63

Og den interessen kommer av seg selv, tror du? Dere må jo øve på det! 

Anonymkode: 1589a...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, VE-G skrev:

Vi har gjerne egen middag enten fredag eller lørdag. Unga er 5 og 7, og liker anna mat enn oss. Så de får velge hva de vil spise, ofte pannekaker eller grøt som er deres favorittmat, og så spiser vi voksne noe unga ikke liker til kvelds. Da spiser vi biff, nachos, bakt potet osv. Dette skjer ikke hver helg, men ofte. 6 av 7 dager spiser vi middag sammen, gjerne på barnas premisser. 1 dag i uka kan vi kose oss med mat vi vil ha, et glass vin osv. Når unga blir større, og liker den maten vi spiser, da blir det noe anna. 

Hvis unger på 5 og 7 ikke «liker» verken biff, nachos eller bakt potet, så har dere forsømt dere. 

Anonymkode: 1589a...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikkje falt meg inn å lage middag to gongar same dag... Vi et alltid med ungane, merkeleg å dele familien på den måten syns eg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis unger på 5 og 7 ikke «liker» verken biff, nachos eller bakt potet, så har dere forsømt dere. 

Anonymkode: 1589a...cd4

Du om det. 

Anonymkode: ecde8...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...