Gå til innhold

Er jeg slem som presser mannen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min eldste er 8 år. Han er veldig omtenksom og godhjertet. Jeg ser at han har utviklet seg i feil retning de siste årene. Gutten min er mer nervøs og utilpass. Han er veldig glad i yngste. Han er ikke hardhendt. Og han griser ikke med maten. Min mann klager på måten han spiser på/at han smatter f.eks. jeg gir også beskjed om f.eks ikke snakke med munnen åpen. Men min mann sier det på en sånn måte at gutten min begynner å gråte! Jeg er så lei!

Jeg har prøvd å snakke med min mann om dette mange ganger. Han sier han skal skjerpe seg... men går alltid tilbake i gamle spor. Hadde han bare vært ærlig så føler jeg at alt hadde vært lettere...

Anonymkode: 45458...d16

Men hvorfor tar du ikke tak i det? 

Det forandrer ikke en dritt at du driver og presser mannen for å få ham til å innrømme at han ikke liker gutten. Og om han hadde innrømmet det, tror du virkelig at alt hadde blitt bra? Det er bare tull av deg at du absolutt skal ha ham til å si noe slikt. 

Drit i å grave i følelsene hans. Konfronter ham med handlingene hans, og slep ham med deg på fvk. DET er å ta tak i situasjonen. DET er å hjelpe gutten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Superdolly skrev:

Men hvorfor tar du ikke tak i det? 

Det forandrer ikke en dritt at du driver og presser mannen for å få ham til å innrømme at han ikke liker gutten. Og om han hadde innrømmet det, tror du virkelig at alt hadde blitt bra? Det er bare tull av deg at du absolutt skal ha ham til å si noe slikt. 

Drit i å grave i følelsene hans. Konfronter ham med handlingene hans, og slep ham med deg på fvk. DET er å ta tak i situasjonen. DET er å hjelpe gutten din. 

Vi har allerede gått til fvk. Ingenting virker på han! Han sier at barnet må lære seg å oppføre seg. Jeg må oppdra han.

Anonymkode: 45458...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har allerede gått til fvk. Ingenting virker på han! Han sier at barnet må lære seg å oppføre seg. Jeg må oppdra han.

Anonymkode: 45458...d16

Men da er eneste løsning å gå fra ham. Han mobber barnet ditt, og du kan ikke fortsette å la ham gjøre det. Du sier jo selv at barnet har blitt usikker og nervøs, og det er selvsagt fordi han ikke føler seg trygg i sitt eget hjem. Så da tenker jeg at du ringer fvk en gang til, forteller mannen at det blir mekling og så gir du barnet ditt barndommen sin tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har allerede gått til fvk. Ingenting virker på han! Han sier at barnet må lære seg å oppføre seg. Jeg må oppdra han.

Anonymkode: 45458...d16

Jeg har ikke svart tidligere, men hvorfor i all verden er du fremdeles sammen med denne mannen?

Du spurte tidligere i tråden hvem som kan hjelpe. Superdolly svarte Familievernkontoret og du takket for tipset og at du skulle skaffe time. Har du ringt for å skaffe deg en time? Du har hatt to yrkesdager nå til å ringe for å få hjelp... Og om du ikke har ringt enda kan du fremdeles gjøre det NÅ!

Merkelig tafatt å ikke nevne tidligere i tråden at dere har vært på fvk. Og hvis dere faktisk har vært der og du likevel iflg. deg selv i flere år har sett at gutten din utvikler seg til å bli mer og mer nervøs og utilpass hjemme, at han gråter "MYE" pga. stefars terrorisering... da må jeg bare spørre - hvorfor i h.... er du fremdeles sammen med en som utsetter din sønn for skade, som terroriserer ham psykisk og bryter ham ned? Hvorfor tillater du dette?

SLUTT å prøve å få mannen til å endre seg, han har vist deg over flere år at han ikke vil endre seg. DET er det du må forholde deg til!

Din oppgave som mor er å beskytte ditt barn. Å ikke gjøre det er omsorgssvikt, for du sitter rolig i årevis og godtar at han ødelegger gutten din.

Hva stefar føler og ikke føler er helt uvesentlig for deg. Du må se på hva han gjør. Han ødelegger gutten din. Du lar gutten vokse opp med psykisk terror som skader ham permanent. Og gutten lærer at mamma godtar det, for du fortsetter å la ham bo sammen med den som skader ham.

Så spørsmålet er - HVA har du tenkt å gjøre med dette? Og NÅR har du tenkt å gjøre det?

Din sønn har ikke tid til å vente i enda flere år før du gjør det du må for å beskytte ham. Din oppgave som mor er å beskytte ham, og det gjør du ikke så lenge du blir boende sammen med denne stefaren!

Anonymkode: 13710...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager ønsker du å oppnå ved at han innrømmer at han ikke liker gutten, det er da ingen magisk tryllestav.

Det spiller ingen rolle om han ikke liker gutten, om han synes han er uhøflig og dårlig oppdratt, om han ikke liker større barn, om han er lei av å være bonuspappa eller hva det er, du må bare sette en sluttstrek for oppførselen.

Du behandler ikke min sønn noe bra, han blir usikker av å bo sammen med deg, og når han ikke har det bra har ikke jeg det bra heller, ferdig snakka!

Slutt å presse mannen din til å si ting han kanskje ikke vil innrømme for seg selv engang, din sønn er storebroren til hans sønn uansett hva han sier eller ikke sier, like greit han ikke sier noe han ikke får tatt tilbake.

Du har prøvd å endre det, det har ikke endret seg, vel da setter du barnets behov foran mannens behov og går fra han.

Anonymkode: 6217a...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er slem som utsetter gutten din for dette. Han blir mobbet og plaget i sitt eget hjem. 

Det er ikke sikkert at han kan tilgi deg for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har allerede gått til fvk. Ingenting virker på han! Han sier at barnet må lære seg å oppføre seg. Jeg må oppdra han.

Anonymkode: 45458...d16

Så hvorfor blir du hos han?

Anonymkode: df878...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 23.52, Anonym bruker skrev:

Skadet barnet? Hvordan? 

Anonymkode: 45458...d16

Psykologisk skade. Det tar på å vokse opp i et hjem der en av de voksne deler ungene inn i A-lag og B-lag. Man føler seg mindre verd.

Anonymkode: 00cfa...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Det er SINNSYKT vanskelig. Fordi når jeg tar dette opp så blir han rasende på meg. Fordi alt er min og eldste sin skyld. Jeg trenger hjelp. Jeg blir ødelagt av hvordan han er mot oss. Jeg syns det er vanskelig når han blir sint på meg. 

Anonymkode: 45458...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dette være vanskelig?? Han behandler sønnen din som dritt. Gå nå før barnet ditt blir skadet for livet. Det er barnet ditt! Slutt å være så tafatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere Familieteam i kommunen deres? Som kan komme hjem og gi familieveiledning? Marte Meo kan også være en mulighet, der blir situasjoner filmet og man oppdager mye skjult kommunikasjon som ellers ikke blir oppdaget. 

Anonymkode: 32d45...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Det er SINNSYKT vanskelig. Fordi når jeg tar dette opp så blir han rasende på meg. Fordi alt er min og eldste sin skyld. Jeg trenger hjelp. Jeg blir ødelagt av hvordan han er mot oss. Jeg syns det er vanskelig når han blir sint på meg. 

Anonymkode: 45458...d16

Vet du hva, reaksjonen hans gjør det ikke vanskelig, den gjør det LETT! 

Det er ikke normalt å ha et forhold med så lite respekt, hvor både du og sønnen din må gå på eggeskall i frykt for at han blir sint. 

Du må komme deg bort. 

Anonymkode: 6217a...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CherryC skrev:

Hvordan kan dette være vanskelig?? Han behandler sønnen din som dritt. Gå nå før barnet ditt blir skadet for livet. Det er barnet ditt! Slutt å være så tafatt

Ok. Men hvorfor er han sånn mot meg? Hvorfor blir han så sint på meg?

Anonymkode: 45458...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok. Men hvorfor er han sånn mot meg? Hvorfor blir han så sint på meg?

Anonymkode: 45458...d16

Hvem vet. Når han er i stand til å mobbe ett lite barn har han vel noen issues . Men ærlig talt, du kan ikke la dette fortsette, det kan sette dype spor i en liten sjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Men hvorfor er han sånn mot meg? Hvorfor blir han så sint på meg?

Anonymkode: 45458...d16

Hvorfor han er sånn mot deg? Fokuset ditt bør være på sønnen din og skjerme han mot stefaren sin, noe du ikke gjør nå. Du virker mest opptatt av å ha rett i at du tenker at han ikke liker sønnen din enn gjøre noe med situasjonen. Ta deg sammen for dine barn sin skyld, og fjern barnet ditt fra situasjonen. Tenk så vondt dette er for sønnen din, mannen som var der for han som pappa, er nå slem mot han, herregud han er bare 8 år, hva tror du dette gjør med han? Hva tror du dette gjør med søskenforholdet etterhvert?

Anonymkode: df878...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Det er SINNSYKT vanskelig. Fordi når jeg tar dette opp så blir han rasende på meg. Fordi alt er min og eldste sin skyld. Jeg trenger hjelp. Jeg blir ødelagt av hvordan han er mot oss. Jeg syns det er vanskelig når han blir sint på meg. 

Anonymkode: 45458...d16

Men kjære deg. Avtal time på familievernkontoret åleine og fortell at sambuaren din er sint og får både deg og barnet til å bli redde og usikre. Fortell det til ei veninne, fortell det til mora di eller søstera di. Dei vil nok seie at du må reise frå denne mannen. Sjølv om han blir sint. Det er no vel mykje betre at han er sint når de ikkje bur ilag enn at han er sint når de bur ilag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever i et forhold hvor du blir utsatt for psykisk vold, Hi.

Og du lar eldste vokse opp med å bli direkte utsatt for psykisk vold også.

Du lar begge barna dine vokse opp i et voldelig hjem.

DU må komme deg unna! DU må beskytte barna dine!

Det har ingen hensikt å ta det opp med ham mer når han reagerer som han gjør og ikke vil ha hjelp. Derfor må DU ta ansvar for å beskytte barna dine og deg selv. Det er ditt ansvar som mor!

Du kan kontakte krisesenteret for veiledning, samme med familievernkontoret. Du bør snakke med både legen din og familie/venner som du stoler på og vet vil hjelpe deg. Du trenger noen som kan støtte deg i prosessen med å komme deg bort fra ham.

Nå må du innse at du ikke lenger kan la ungene dine (eller deg selv) leve med psykisk vold. Dette må ta slutt nå. Og DU er den som må ta ansvar. Be om hjelp!

Anonymkode: 13710...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Det er SINNSYKT vanskelig. Fordi når jeg tar dette opp så blir han rasende på meg. Fordi alt er min og eldste sin skyld. Jeg trenger hjelp. Jeg blir ødelagt av hvordan han er mot oss. Jeg syns det er vanskelig når han blir sint på meg. 

Anonymkode: 45458...d16

Hvordan tror du det er for et barn da, hvis du, som er voksen og vant til å håndtere følelser, ikke greier med dette ubehaget? Se til å høre på alle i tråden her: få ungen ut av en utrygg hverdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Men hvorfor er han sånn mot meg? Hvorfor blir han så sint på meg?

Anonymkode: 45458...d16

Trenger du å vite grunnen...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 23.35, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en sønn da jeg møtte min mann. Min mann ble verdens beste far for gutten min. Biologisk far er ikke inne i bildet. Men alt endret seg da jeg og min mann fikk et felles barn. Min mann påstår at jeg forskjellsbehandler barna mine. Han påstår støtt og stadig at jeg favoritiserer mitt eldste barn. Det gjør jeg ikke. Begge er mine barn. Jeg elsker begge like høyt. Men det jeg ser er at min mann prøver å være en god pappa for begge. Men desverre så er han blitt direkte ufin ovenfor mitt første barn. Gutten min er blitt en hakkekylling. Det er vondt ! Så nå presser jeg min mann til å innrømme at han "ikke liker" min dønn lengre.. min mann nekter å snakke om det. Men jeg vil vite hvorfor og hva som skjer....

Anonymkode: 45458...d16

Fvk nå

Anonymkode: 9dc67...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer legen i dag. Har og fått time hos banken for å se hva jeg kan klare alene.

Ja. Mannen er gal

Anonymkode: 45458...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ringer legen i dag. Har og fått time hos banken for å se hva jeg kan klare alene.

Ja. Mannen er gal

Anonymkode: 45458...d16

Dette fikser du! Du har gjort det rette. Mange som klarer seg helt fint alene. Lykke til og godt jobba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, CherryC skrev:
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ringer legen i dag. Har og fått time hos banken for å se hva jeg kan klare alene.

Ja. Mannen er gal

Anonymkode: 45458...d16

Dette fikser du! Du har gjort det rette. Mange som klarer seg helt fint alene. Lykke til og godt jobba

Tusen takk ❤ jeg trenger det

Anonymkode: 45458...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...