Gå til innhold

Jeg har tillatt joggesko til konfirmanten.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 6.8.2020 den 20.31, Anonym bruker skrev:

De gangene jeg har sett noen med joggesko til kjole, har jeg blitt skikkelig glad 😊 Det betyr at jeg og kan bruke kjole og ha det komfertabelt. Jeg kan ikke bruke annet enn joggesko/sandaler /sko som ikke har hæl, da får jeg skikkelig vondt i beina. JA til joggesko! 

Anonymkode: e8f43...beb

Spørs jo settingen det da... Bruker ofte sneakers til kjole på hverdag og litt sånn uformell fest, men møter ikke opp i bryllup i joggesko 😊

Anonymkode: 4ca56...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stiller ganske store krav til ungene mine når det gjelder å kle seg og oppføre seg etter anledningen. Det har med respekt å gjøre og noe med å skille mellom anledningene. Men nå kommer noen sikkert til å sette et eller annet i halsen her...  men den ene dattera mi bruker sorte jobbeskolignende sko til bunaden sin, med min velsignelse. Jeg har faktisk brukt det sjølv også. Sønnen min kunne fint fått lov til å bruke joggesko til dressen - hvite eller svarte spiller ingen rolle. Jeg hadde nok satt grensa ved gummistøvler eller skitne, utslitte tursko. Klær er en ting, det kan være ukomfortabelt og mindre behagelig å gå i enn dongeribuksa eller joggedressen, men det får man tåle. Men vonde sko, er vonde sko og er skikkelig plagsomt å gå i. Jeg har forresten også sagt at jeg skal gå i andre sko enn bunadsko neste 17.mai. Jeg gidder ikke å gå rundt å få vondt i beina for noe de fleste ikke kommer til å legge merke til en gang. 

Anonymkode: e3a27...3f4

TRO MEG, jeg og flere med meg hadde iallefall lagt merke til at du hadde joggesko til bunaden! Hadde ikke brydd meg, det er jo ditt valg, men lagt merke til det hadde jeg garantert!

Anonymkode: 4ca56...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 11.49, Anonym bruker skrev:

Han ville ikke ha pensko, så har tillatt joggesko. De er helt hvite og selvfølgelig helt nye.Ikke høye såler eller kraftige.  Han skal ha blå dress, hvit skjorte og blå sløyfe. 
Blir spennende å se om han blir eneste. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Sikkert ikke den enste. Kult med joggesko og dress da. Det er ungdommens dag. Og slik går ungdommer. 

Anonymkode: fa939...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert ikke den enste. Kult med joggesko og dress da. Det er ungdommens dag. Og slik går ungdommer. 

Anonymkode: fa939...dcf

Er det jeg tenker, han er ung og da må en kunne gå litt utenom det vanlige. En av konfirmantene i fjor hadde blått hår og blå dress, bare moro det. Ikke alle trenger å være helt A4. Det er hans dag, og han er jo flott pyntet, selv med hvite, nye joggesko. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes... 

Så hvis sønnen min som var konfirmant i bunad i fjor, hadde sagt han ville bruke joggesko, så burde han fått lov til det? 

Kanskje datteren min skal få gå med stiletthæler til sin bunad i konfirmasjonen til høsten? Eller blå Hoka...

Anonymkode: 2e5de...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes... 

Så hvis sønnen min som var konfirmant i bunad i fjor, hadde sagt han ville bruke joggesko, så burde han fått lov til det? 

Kanskje datteren min skal få gå med stiletthæler til sin bunad i konfirmasjonen til høsten? Eller blå Hoka...

Anonymkode: 2e5de...d26

Tydeligvis. Også kan du jo servere taco eller bestille takeaway fra den lokale kinamat-sjappa. Det er jo ikke så nøye vet du🤦‍♀️

Endret av Hengebukksvinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Tydeligvis. Også kan du jo servere taco eller bestille takeaway fra den lokale kinamat-sjappa. Det er jo ikke så nøye vet du🤦‍♀️

Nå er det ikke alle som bor på landet med bare ei take away bu heller da

Anonymkode: 15cb2...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Konfirmasjon handler om Gud. Ikke om sko.

Fokus folkens!! 

Anonymkode: fa157...dfc

Strengt tatt handler vel konfirmasjon for mange, mer om penger og gaver enn det handler om Gud

Anonymkode: 15cb2...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes... 

Så hvis sønnen min som var konfirmant i bunad i fjor, hadde sagt han ville bruke joggesko, så burde han fått lov til det? 

Kanskje datteren min skal få gå med stiletthæler til sin bunad i konfirmasjonen til høsten? Eller blå Hoka...

Anonymkode: 2e5de...d26

Nå skal ikke min sønn ha bunad, men dress. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå skal ikke min sønn ha bunad, men dress. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Samme det! Hvis joggesko er greit til dress, så er det vel greit til bunad også. 

Anonymkode: 2e5de...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme det! Hvis joggesko er greit til dress, så er det vel greit til bunad også. 

Anonymkode: 2e5de...d26

Nei, det syntes jeg ikke. Er faktisk mange som bruker joggesko til dress. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som dette blir min sønn på konfirmasjonen. Syntes det er tøft og ungdommelig. 

18F097AF-20B7-4C01-BC52-FD0C52CB1C6F.png

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Pashla skrev:

Da er det vel ingen grunn til å ha på bunaden heller? Ingen legger jo merke til at én person i toget stiller i bukse og genser heller.
 

Jeg pynter meg da ikke for publikums skyld. Bunaden har jeg på fordi det er nasjonaldag.

Jeg pynter meg heller ikke for publikums skyld, og jeg synes at jeg har en god grunn til å ha på meg bunaden, hvis ikke hadde jeg ikke tatt den på meg. 

Anonymkode: e3a27...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

TRO MEG, jeg og flere med meg hadde iallefall lagt merke til at du hadde joggesko til bunaden! Hadde ikke brydd meg, det er jo ditt valg, men lagt merke til det hadde jeg garantert!

Anonymkode: 4ca56...e1d

Ja, noen vil helt sikkert legge merke til det, og noen vil sikkert bry seg også. Men det får de bare gjøre. 

Anonymkode: e3a27...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at både barn og unge (og voksne med) bør få lov til å kjenne på følelsen høytidelighet. Hva er det, hvordan oppfører vi oss og hvordan kler vi oss ved høytidelige anledninger? Det er ikke så ofte at man deltar ved høytidelige anledninger, og for veldig mange (de fleste?) er sosiale koder med på å skape/opprettholde den høytideligheten vi ønsker ved spesielle anledninger. Dette tenker jeg er viktig lærdom for barn og unge. Noen dager i livet pynter vi oss med klær og sko som ikke er like "chille" som hverdagsklær, men det overlever man jo greit? Det å lære seg å vise respekt i form av å følge sosiale koder er en styrke, kanskje er det helt feilslått å la tenåringen trumfe gjennom å bruke joggesko e.l ved anledninger der det ikke er vanlig kotyme?  Det er greit å få lære at noen ting her i livet bare "må" man! Dette er jo også en viktig del av oppdragelsen! 

Anonymkode: 80c67...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Går det ikke an å forlange at ungdommen kler seg pent og ordentlig én eneste gang? At det ikke går an å stille litt krav liksom. Ja, de bruker det kanskje få ganger, men sånn er det med så mye. 

Anonymkode: 0de8f...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Tydeligvis. Også kan du jo servere taco eller bestille takeaway fra den lokale kinamat-sjappa. Det er jo ikke så nøye vet du🤦‍♀️

Er ikke alle som ønsker suppe til forrett og steik til hovedrett heller da. Har vært i en konfirmasjon med taco, ungdommen sin favorittrett, og det var akkurat like høytidelig som om det var en 3 retters. Men for all del, på 80-tallet, da jeg var konfirmert var alle konfirmasjoner like.. samme mat og samme taler og samme heimesnekra sanger. Helt greit at tidene forandrer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CherryC skrev:

Er ikke alle som ønsker suppe til forrett og steik til hovedrett heller da. Har vært i en konfirmasjon med taco, ungdommen sin favorittrett, og det var akkurat like høytidelig som om det var en 3 retters. Men for all del, på 80-tallet, da jeg var konfirmert var alle konfirmasjoner like.. samme mat og samme taler og samme heimesnekra sanger. Helt greit at tidene forandrer seg. 

Det et vel ikke det det handler om. Men at man kanskje kan stille litt krav til ungdommene. Og skille mellom fest og hverdag. Ikke så ille med taco i seg selv. 

Anonymkode: 0de8f...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det et vel ikke det det handler om. Men at man kanskje kan stille litt krav til ungdommene. Og skille mellom fest og hverdag. Ikke så ille med taco i seg selv. 

Anonymkode: 0de8f...147

Men når hun som mor har akseptert det er det vel greit? Jeg hadde ikke hevet ett øyenbryn om en konfirmant hadde fine joggesko til dressen. Det er moderne og tøft. Selv om jeg foretrekker skikkelige sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det et vel ikke det det handler om. Men at man kanskje kan stille litt krav til ungdommene. Og skille mellom fest og hverdag. Ikke så ille med taco i seg selv. 

Anonymkode: 0de8f...147

Enig! For å få fest og gaver/penger er vel det minste man kan forvente/kreve, at konfirmanten gidder å kle seg! Men dessverre gjenspeiler dette hvordan dagens unge tenker: de mener selv de har krav på både det ene og det andre, men det er uaktuelt å yte noe, f eks oppføre seg slik man forventer.

Som forelder bør man være en motvekt til dette, og stiller krav. Det er dette oppdragelse handler om!

Dessverre er mange av dagens foreldre totalt inkompetente og hjelpeløse mtp hvordan oppdra brukelige borgere av samfunnet! 

Anonymkode: 80c67...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til info: Han trumfet ikke gjennom at han skulle ha joggesko. Han spurte og jeg sa ja. Jeg sa ja pga jeg syntes det er stillig og fint på en ung mann. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Omtrent som dette blir min sønn på konfirmasjonen. Syntes det er tøft og ungdommelig. 

18F097AF-20B7-4C01-BC52-FD0C52CB1C6F.png

Anonymkode: 8d2fb...b02

Det var faktisk ikke ille :) ennå jeg personlig hadde valgt og bruke pensko på mine

Anonymkode: c287b...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! For å få fest og gaver/penger er vel det minste man kan forvente/kreve, at konfirmanten gidder å kle seg! Men dessverre gjenspeiler dette hvordan dagens unge tenker: de mener selv de har krav på både det ene og det andre, men det er uaktuelt å yte noe, f eks oppføre seg slik man forventer.

Som forelder bør man være en motvekt til dette, og stiller krav. Det er dette oppdragelse handler om!

Dessverre er mange av dagens foreldre totalt inkompetente og hjelpeløse mtp hvordan oppdra brukelige borgere av samfunnet! 

Anonymkode: 80c67...70a

Snakk om å dra et skovalg litt vel langt, inkompetent eller hjelpesløs som foreldre, virkelig? At du i det hele tatt kan lire av deg den tiraden der er kun et tegn på at oppdragelsen gikk mer galt i din egen oppvekst, hjelper ikke å ha korrekte sko med den oppførselen der. Apropos brukelige borgere. 

Anonymkode: 32d42...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Omtrent som dette blir min sønn på konfirmasjonen. Syntes det er tøft og ungdommelig. 

18F097AF-20B7-4C01-BC52-FD0C52CB1C6F.png

Anonymkode: 8d2fb...b02

Ska sei!

 

Kan jeg få nummeret hans?

Anonymkode: 56f79...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...