Gå til innhold

Jeg har tillatt joggesko til konfirmanten.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han ville ikke ha pensko, så har tillatt joggesko. De er helt hvite og selvfølgelig helt nye.Ikke høye såler eller kraftige.  Han skal ha blå dress, hvit skjorte og blå sløyfe. 
Blir spennende å se om han blir eneste. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud forby å stille litt krav liksom. Fest og gaver skal de ha. Kle seg skikkelig for en høytidelig anledning gidder de ikke. 

Anonymkode: 34af2...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da helt fint. Han er sikkert kjempefin, til tross for det litt uortodokse skovalget 🙂

 

Anonymkode: 4b8a8...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han ville ikke ha pensko, så har tillatt joggesko. De er helt hvite og selvfølgelig helt nye.Ikke høye såler eller kraftige.  Han skal ha blå dress, hvit skjorte og blå sløyfe. 
Blir spennende å se om han blir eneste. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Har du sett joggeskoene fra Nike som ligner på dress sko? Er kun det jeg bruker på 17.mai til min sønn. 

Anonymkode: b8d64...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn etisk sett, så er det vel bedre å kjøpe sko som senere kan benyttes i hverdagen, mot å forbruke ressursen på sko som bare vil bli stående i ett skap å støve ned. Hvis man har lyst til å drodle litt i den retningen 🤪

Anonymkode: 32d42...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Disse bruker sønnen min 

Screenshot_20200806-120751_Chrome.jpg

Anonymkode: b8d64...21d

Samme min skal ha, bare de er hvite. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du sett joggeskoene fra Nike som ligner på dress sko? Er kun det jeg bruker på 17.mai til min sønn. 

Anonymkode: b8d64...21d

Er kanskje de han skal ha? Nike air force 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gud forby å stille litt krav liksom. Fest og gaver skal de ha. Kle seg skikkelig for en høytidelig anledning gidder de ikke. 

Anonymkode: 34af2...f6d

Jeg var faktisk enig i skovalget. Syntes det er flott til dress. Hvorfor kjøpe et par sko dom kun blir brukt denne dagen og som han i tillegg vokser fra ganske kjapt. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Disse bruker sønnen min 

Screenshot_20200806-120751_Chrome.jpg

Anonymkode: b8d64...21d

Min gutt bruker disse til korpsuniformen på 17 mai. 

Anonymkode: 72157...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler litt om trender. Man kler seg for året man er i. Nå til dags er det faktisk vanlig med pene joggesko både til kjoler og dresser. Hvite sko kan fint gå til blå dress. Skulle man hatt svart dress måtte det blitt svarte sko, men om det er lakk eller lær eller joggestyle er uvesentlig. 

 

Anonymkode: ab6af...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert like greit.

Mine gutter fikk pensko begge to, og begge to vokste ut av dem før det var gått et år. De ble brukt kanskje to ganger før de var for små.

Anonymkode: dafc1...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Handler litt om trender. Man kler seg for året man er i. Nå til dags er det faktisk vanlig med pene joggesko både til kjoler og dresser. Hvite sko kan fint gå til blå dress. Skulle man hatt svart dress måtte det blitt svarte sko, men om det er lakk eller lær eller joggestyle er uvesentlig. 

 

Anonymkode: ab6af...f6c

Hvorfor må det være svarte sko til svart dress? Når man først har åpnet opp for joggesko til dress er det jo det samme om de er svarte eller knall gule. 

Anonymkode: 48b0f...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Jeg bor nok i et umøblert hjem. Jeg har ikke nødvendigvis sansen for etikette og alle kutymer. Hjernen min er mer praktisk anlagt, og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ta seg nær av andres valg. Respekt for meg ligger i oppførsel og væremåte, ikke i klær. 

Anonymkode: 8f430...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må det være svarte sko til svart dress? Når man først har åpnet opp for joggesko til dress er det jo det samme om de er svarte eller knall gule. 

Anonymkode: 48b0f...ba1

Jeg synes ikke alle farger går nei. Men det er jo min personlige mening. 

Anonymkode: ab6af...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjør på! Jeg bor nok i et umøblert hjem. Jeg har ikke nødvendigvis sansen for etikette og alle kutymer. Hjernen min er mer praktisk anlagt, og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ta seg nær av andres valg. Respekt for meg ligger i oppførsel og væremåte, ikke i klær. 

Anonymkode: 8f430...caf

👏🏻👏🏻 Er så enig med deg. Har faktisk jobbet med en person som gjemte så mye dritt bak etikette at jeg har dessverre opparbeidet meg et lite hat ovenfor det hele. Hjelper ikke å komme fra et møblert hjem når man systematisk manipulerer mennesker rundt seg. 

Anonymkode: 32d42...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har heller ikke dresssko, han har problemer med ankelen, han bruker svarte ecco sko når vi skal i konfirmasjon eller bryllup. 

Anonymkode: 608a4...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Disse bruker sønnen min 

Screenshot_20200806-120751_Chrome.jpg

Anonymkode: b8d64...21d

I korps - Ok. 
Bortsett fra det minnet de meg om fotformskoene fra 70-tallet. Kulere med joggesko/sneakers til dress.

Anonymkode: 26124...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette faktisk er bedre enn dressko, for en ser jo på mange at de er ubehagelige og de er ukomfortable. Så enten jobbesko som er pene eller sko som skal skille seg ut syns jeg passr til ungdommer. En kompis av meg har rutete converse til dressen sin, det er skikkelig tøft. 

Anonymkode: c7aa7...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo derfor jeg sa ja til joggesko eller sneakers er det vel egentlig. Var i konfirmasjon i fjor og der var det flere med sneakers, tøffe unge herrer! 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om. Ser jo bare på 17. Mai at det er forskjellig kleskode omkring.

Men, på konfirmasjonsdagen hadde jeg aldri akseptert joggesko. Kommer nok til å bruke skoene kun en gang, men det er helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns dette faktisk er bedre enn dressko, for en ser jo på mange at de er ubehagelige og de er ukomfortable. Så enten jobbesko som er pene eller sko som skal skille seg ut syns jeg passr til ungdommer. En kompis av meg har rutete converse til dressen sin, det er skikkelig tøft. 

Anonymkode: c7aa7...548

Det er vel ikke verre å kjøpe pensko som passer enn andre typer? Ingen har vondt av å trå ut av de superkomfortable skoene avogtil. 

Jeg hadde ikke godtatt sneakers til konfirmasjonen. 

Anonymkode: e517b...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Handler litt om trender. Man kler seg for året man er i. Nå til dags er det faktisk vanlig med pene joggesko både til kjoler og dresser. Hvite sko kan fint gå til blå dress. Skulle man hatt svart dress måtte det blitt svarte sko, men om det er lakk eller lær eller joggestyle er uvesentlig. 

 

Anonymkode: ab6af...f6c

Nå er joggesko til kjole grusomt stygt så det argumentet er ekstremt dårlig.

Anonymkode: a8f8a...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hever brynene over at en konfirmant kommer med pene joggesko til dressen, da har de lite å finne på altså. Skoene, skjorta og slipset er jo guttenes mulighet til å vise individualisme blant alle de svarte og blå dressene. 

 I et miljøperspektiv er det jo også smart å kjøpe sko som faktisk blir brukt mer enn en gang. I den alderen konfirmasjonen foregår, skifter jo gutta skostørrelse annenhver måned etter min erfaring. 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...