Gå til innhold

Jeg har tillatt joggesko til konfirmanten.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er joggesko til kjole grusomt stygt så det argumentet er ekstremt dårlig.

Anonymkode: a8f8a...99a

At du synes det er stygt, er lite viktig. Hva brukeren synes, derimot... 

Anonymkode: 8f430...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er joggesko til kjole grusomt stygt så det argumentet er ekstremt dårlig.

Anonymkode: a8f8a...99a

De gangene jeg har sett noen med joggesko til kjole, har jeg blitt skikkelig glad 😊 Det betyr at jeg og kan bruke kjole og ha det komfertabelt. Jeg kan ikke bruke annet enn joggesko/sandaler /sko som ikke har hæl, da får jeg skikkelig vondt i beina. JA til joggesko! 

Anonymkode: e8f43...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De gangene jeg har sett noen med joggesko til kjole, har jeg blitt skikkelig glad 😊 Det betyr at jeg og kan bruke kjole og ha det komfertabelt. Jeg kan ikke bruke annet enn joggesko/sandaler /sko som ikke har hæl, da får jeg skikkelig vondt i beina. JA til joggesko! 

Anonymkode: e8f43...beb

Jeg og bleveldig glad når det kom😀klarer ikke å gå med høyhelte sko, vondt i bein og rygg, så jeg ble super happy.

Anonymkode: ef28f...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og bleveldig glad når det kom😀klarer ikke å gå med høyhelte sko, vondt i bein og rygg, så jeg ble super happy.

Anonymkode: ef28f...907

Rart hvor lite som skal til iblant, for å gjøre folk glad. 😊

Anonymkode: e8f43...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2020 at 11:49 AM, Anonym bruker said:

Han ville ikke ha pensko, så har tillatt joggesko. De er helt hvite og selvfølgelig helt nye.Ikke høye såler eller kraftige.  Han skal ha blå dress, hvit skjorte og blå sløyfe. 
Blir spennende å se om han blir eneste. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Tragisk.. Må ikke gi etter der

Anonymkode: c287b...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er joggesko til kjole grusomt stygt så det argumentet er ekstremt dårlig.

Anonymkode: a8f8a...99a

Hva du synes er stygt er jo revnende likegyldig.

Anonymkode: 659b5...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rart hvor lite som skal til iblant, for å gjøre folk glad. 😊

Anonymkode: e8f43...beb

Jeg synes det er veldig fint med hvite joggesko og sommerkjole. Veldig praktisk også, da jeg går til jobb 👌🏻

Anonymkode: 32d42...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 17.52, Anonym bruker skrev:

I korps - Ok. 
Bortsett fra det minnet de meg om fotformskoene fra 70-tallet. Kulere med joggesko/sneakers til dress.

Anonymkode: 26124...d9d

Jaja det er din mening. Både jeg og sønnen min elsker disse å bruker de til å gå med i 17.mai tog.

Anonymkode: b8d64...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller ganske store krav til ungene mine når det gjelder å kle seg og oppføre seg etter anledningen. Det har med respekt å gjøre og noe med å skille mellom anledningene. Men nå kommer noen sikkert til å sette et eller annet i halsen her...  men den ene dattera mi bruker sorte jobbeskolignende sko til bunaden sin, med min velsignelse. Jeg har faktisk brukt det sjølv også. Sønnen min kunne fint fått lov til å bruke joggesko til dressen - hvite eller svarte spiller ingen rolle. Jeg hadde nok satt grensa ved gummistøvler eller skitne, utslitte tursko. Klær er en ting, det kan være ukomfortabelt og mindre behagelig å gå i enn dongeribuksa eller joggedressen, men det får man tåle. Men vonde sko, er vonde sko og er skikkelig plagsomt å gå i. Jeg har forresten også sagt at jeg skal gå i andre sko enn bunadsko neste 17.mai. Jeg gidder ikke å gå rundt å få vondt i beina for noe de fleste ikke kommer til å legge merke til en gang. 

Anonymkode: e3a27...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg stiller ganske store krav til ungene mine når det gjelder å kle seg og oppføre seg etter anledningen. Det har med respekt å gjøre og noe med å skille mellom anledningene. Men nå kommer noen sikkert til å sette et eller annet i halsen her...  men den ene dattera mi bruker sorte jobbeskolignende sko til bunaden sin, med min velsignelse. Jeg har faktisk brukt det sjølv også. Sønnen min kunne fint fått lov til å bruke joggesko til dressen - hvite eller svarte spiller ingen rolle. Jeg hadde nok satt grensa ved gummistøvler eller skitne, utslitte tursko. Klær er en ting, det kan være ukomfortabelt og mindre behagelig å gå i enn dongeribuksa eller joggedressen, men det får man tåle. Men vonde sko, er vonde sko og er skikkelig plagsomt å gå i. Jeg har forresten også sagt at jeg skal gå i andre sko enn bunadsko neste 17.mai. Jeg gidder ikke å gå rundt å få vondt i beina for noe de fleste ikke kommer til å legge merke til en gang. 

Anonymkode: e3a27...3f4

Joggeskolignende skulle det selvfølgelig stå.

Anonymkode: e3a27...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva du synes er stygt er jo revnende likegyldig.

Anonymkode: 659b5...479

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 11.49, Anonym bruker skrev:

Han ville ikke ha pensko, så har tillatt joggesko. De er helt hvite og selvfølgelig helt nye.Ikke høye såler eller kraftige.  Han skal ha blå dress, hvit skjorte og blå sløyfe. 
Blir spennende å se om han blir eneste. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Enormt spennende blir det.

Anonymkode: 1c6a1...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du kun har på deg bunadsko én dag i året, og på akkurat den dagen velger å gå tre ganger så mye som på alle andre dager, så er det jo ikke så enormt rart om det blir litt vondt. Bunadskoene må jo også gåes inn, som alle andre sko, men det er sjelden en god idé å gå inn nye sko med en 9 kilometers vandring på asfalt. Bruk dem litt hver dag i hele april og mai, så får du det atskillig bedre når dagen er der.

Edit: innlegget jeg skulle sitere ble vekk. Nå ligger det under her.

 

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stiller ganske store krav til ungene mine når det gjelder å kle seg og oppføre seg etter anledningen. Det har med respekt å gjøre og noe med å skille mellom anledningene. Men nå kommer noen sikkert til å sette et eller annet i halsen her...  men den ene dattera mi bruker sorte jobbeskolignende sko til bunaden sin, med min velsignelse. Jeg har faktisk brukt det sjølv også. Sønnen min kunne fint fått lov til å bruke joggesko til dressen - hvite eller svarte spiller ingen rolle. Jeg hadde nok satt grensa ved gummistøvler eller skitne, utslitte tursko. Klær er en ting, det kan være ukomfortabelt og mindre behagelig å gå i enn dongeribuksa eller joggedressen, men det får man tåle. Men vonde sko, er vonde sko og er skikkelig plagsomt å gå i. Jeg har forresten også sagt at jeg skal gå i andre sko enn bunadsko neste 17.mai. Jeg gidder ikke å gå rundt å få vondt i beina for noe de fleste ikke kommer til å legge merke til en gang. 

Anonymkode: e3a27...3f4

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stiller ganske store krav til ungene mine når det gjelder å kle seg og oppføre seg etter anledningen. Det har med respekt å gjøre og noe med å skille mellom anledningene. Men nå kommer noen sikkert til å sette et eller annet i halsen her...  men den ene dattera mi bruker sorte jobbeskolignende sko til bunaden sin, med min velsignelse. Jeg har faktisk brukt det sjølv også. Sønnen min kunne fint fått lov til å bruke joggesko til dressen - hvite eller svarte spiller ingen rolle. Jeg hadde nok satt grensa ved gummistøvler eller skitne, utslitte tursko. Klær er en ting, det kan være ukomfortabelt og mindre behagelig å gå i enn dongeribuksa eller joggedressen, men det får man tåle. Men vonde sko, er vonde sko og er skikkelig plagsomt å gå i. Jeg har forresten også sagt at jeg skal gå i andre sko enn bunadsko neste 17.mai. Jeg gidder ikke å gå rundt å få vondt i beina for noe de fleste ikke kommer til å legge merke til en gang. 

Anonymkode: e3a27...3f4

Hvorfor i all verden skal folk sette noe i halsen av at du ikke evner å kjøpe kvalitetsko? Pensko og bunadsko trenger virkelig ikke å være vonde. 

Anonymkode: e517b...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pashla skrev:

Hvis du kun har på deg bunadsko én dag i året, og på akkurat den dagen velger å gå tre ganger så mye som på alle andre dager, så er det jo ikke så enormt rart om det blir litt vondt. Bunadskoene må jo også gåes inn, som alle andre sko, men det er sjelden en god idé å gå inn nye sko med en 9 kilometers vandring på asfalt. Bruk dem litt hver dag i hele april og mai, så får du det atskillig bedre når dagen er der.

Edit: innlegget jeg skulle sitere ble vekk. Nå ligger det under her.

 

Skoene mine er inngått for lengst, men det gjør vondt i beina likevel etter noen timer. Og det gidder jeg ikke lenger, ikke for noe folk flest ikke kommer til å legge merke til. 

Anonymkode: e3a27...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint, ja. Tidene forandrer seg, og det gjør også moten. Det viktigste er at konfirmanten føler seg fin, ikke utkledd. Jeg synes det er helt greit å kreve at de faktisk skal pynte seg, men de må selv få være med på å definere hva som er pyntet. 

Anonymkode: 3bf54...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen krise med joggesko. Må være plass for alle i en konfirmasjon. Det fins de som ikke har råd til nye dresser og sko og bunad. Livet går videre uansett. Lykke til med den store dagen 😊

Anonymkode: 72157...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joggeskolignende skulle det selvfølgelig stå.

Anonymkode: e3a27...3f4

Skikkelige bunadssko i skinn er et godt tips. Jeg får ikke vondt i beina av dem. Går du dem litt inn på forhånd er de faktisk gode å gå med. De er riktignok noe dyrere enn de på Spar kjøp o.l. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skoene mine er inngått for lengst, men det gjør vondt i beina likevel etter noen timer. Og det gidder jeg ikke lenger, ikke for noe folk flest ikke kommer til å legge merke til. 

Anonymkode: e3a27...3f4

Da er det vel ingen grunn til å ha på bunaden heller? Ingen legger jo merke til at én person i toget stiller i bukse og genser heller.
 

Jeg pynter meg da ikke for publikums skyld. Bunaden har jeg på fordi det er nasjonaldag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen krise med joggesko. Må være plass for alle i en konfirmasjon. Det fins de som ikke har råd til nye dresser og sko og bunad. Livet går videre uansett. Lykke til med den store dagen 😊

Anonymkode: 72157...c2c

Jeg tenker også det. Han kommer til å bli veldig stilig og han sa i går at flere kompiser skulle ha sneakers. Syntes det er bedre med et par gode, nye sko enn noen pensko som ikke er skinn som bare er klamme og vonde. Pensko i skinn koster jo en del og syntes ikke det er nødvendig for en dag. 

Anonymkode: 8d2fb...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte joggesko til brudekjolen. Gidder ikke bruke penger på et par sko jeg bare kan bruke den ene gangen. Det var deilig å kunne jogge ned kirkegulvet. Ble mer effektivt på det viset. Pappa er så konservativ, så han hadde sånne spisse skinnsko. Det ble litt dumt for han greide ikke holde følge. Jeg rakk frem når han var halvveis. Men tror ikke noen la noe særlig merke til det altså. Uansett min dag, så jeg gjorde bare som jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, HeiteH skrev:

Jeg brukte joggesko til brudekjolen. Gidder ikke bruke penger på et par sko jeg bare kan bruke den ene gangen. Det var deilig å kunne jogge ned kirkegulvet. Ble mer effektivt på det viset. Pappa er så konservativ, så han hadde sånne spisse skinnsko. Det ble litt dumt for han greide ikke holde følge. Jeg rakk frem når han var halvveis. Men tror ikke noen la noe særlig merke til det altså. Uansett min dag, så jeg gjorde bare som jeg vil.

Ser ikke problemet. Man gifter seg ikke slik at man har en unnskyldning til å kunne bruke pensko. 
Vet faktisk om ei som brukte joggesko til brudekjolen (mellom vielse og fest, og litt utpå kvelden). Ble tatt veldig kule bilder langs veien der joggeskoa var i fokus 😉

Anonymkode: 8f430...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...