Gå til innhold

Strålende! Sverigetur og sosialisering rett etterpå.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn skal på en idrettsleir uka før skolestart, og har blitt smittet med forkjølelse(?). Denne familien visste at leiren er veldig viktig for datteren min. Barnet er 14, så SFO er ikke akkurst aktuelt. Har hun symptomer ved skolestart, så blir hun selvsagt hjemme. 
Plikt og etikk er ikke alltid det samme. Du er ikke pliktig til å gi beskjed til seksualpartnere at du har herpes, men det er allikevel bedritent å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 19ec5...a39

Idiotisk sammenlikning. Man er pliktig til å holde seg isolert dersom man har fått påvist korona, men det har denne familien ikke. Sommerforkjølelse er veldig vanlig, og du vet ikke hvor smitten kommer fra. For ei megge du virker som!

Anonymkode: ef67d...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idiotisk sammenlikning. Man er pliktig til å holde seg isolert dersom man har fått påvist korona, men det har denne familien ikke. Sommerforkjølelse er veldig vanlig, og du vet ikke hvor smitten kommer fra. For ei megge du virker som!

Anonymkode: ef67d...a63

På seg selv kjenner man andre! Ser man på deg og a39 fremstår du helt klart som den største megge. Forøvrig så er det ganske gjennomskubart at du er en av de som føler seg berettiget til å dra på harryhandel bare fordi du vil, utn å tenke på risikoen og potensielle konsekvenser for andre.

Anonymkode: 22f99...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På seg selv kjenner man andre! Ser man på deg og a39 fremstår du helt klart som den største megge. Forøvrig så er det ganske gjennomskubart at du er en av de som føler seg berettiget til å dra på harryhandel bare fordi du vil, utn å tenke på risikoen og potensielle konsekvenser for andre.

Anonymkode: 22f99...c2f

Uenig, gitt. 

Anonymkode: ef67d...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idiotisk sammenlikning. Man er pliktig til å holde seg isolert dersom man har fått påvist korona, men det har denne familien ikke. Sommerforkjølelse er veldig vanlig, og du vet ikke hvor smitten kommer fra. For ei megge du virker som!

Anonymkode: ef67d...a63

Altså, du har lite å fare med når du må ty til slike infantile utbrudd. Det er ikke en helt idiotisk sammenlikning. Ingen av delene, verken utenlandsturer eller herpes, er man pliktige til å melde fra om, men det betyr ikke at det er etisk riktig å holde kjeft. 
Ja, sommerforkjølelser er nok så vanlige, spesielt de årene man ikke har vært spesielt innarbeidet på avstand og håndhygiene. Vi har som sagt tatt forholdsregler, og denne jenta som min har vært nære, fikk symptomer et par dager før min. Vet jeg 100% sikkert at hun er smittet av denne jenta? Nei. Det er allikevel mer sannsynlig enn at hun har blitt smittet av andre. Burde jeg har rett til å bestemme om jeg vil omgås mennesker som har oppholdt seg utenlands/store folkemengder? Ja, på samme måte som jeg bør kunne vite om jeg går til sengs med noen som har herpes. 
Det dreier seg altså om etikk og respekt for andre. Covid og Klamydia, derimot, det er du pliktig til å informere om. 

Anonymkode: 19ec5...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...