Gå til innhold

Strålende! Sverigetur og sosialisering rett etterpå.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner det, men vi Jar vært strenge med håndhygiene og avstand ute. Oppsøker ikke steder der det er vanskelig å overholde. Det er i alle fall påfallende at bestevennen får symptomer 2 dager før min jente.

 

hi

Anonymkode: 19ec5...a39

Påfallende, men absolutt ikke eneste mulighet. Slutt å beskylde folk uten bevis!

Anonymkode: ef67d...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Påfallende, men absolutt ikke eneste mulighet. Slutt å beskylde folk uten bevis!

Anonymkode: ef67d...a63

At jeg har pekt mot dem her inne, skader ikke dem på noen måte. Har som tidligere sagt, ikke slengt beskyldninger ut i lokalmiljøet eller på SoMe. Uansett mener jeg at de bør fortelle meg at de har vært i utlandet, eller ute blant store folkemengder, slik at jeg kan velge bort kontakt. Selv ville jeg passet på å holde meg unna andre om jeg hadde utsatt meg for større smittefare. Med tanke på hvilke aktiviteter datteren min har vært med påberope senere tiden, er det over eiende sannsynlig at smitten kommer derfra. 

Anonymkode: 19ec5...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Påfallende, men absolutt ikke eneste mulighet. Slutt å beskylde folk uten bevis!

Anonymkode: ef67d...a63

Skjønner du ikke at man ikke sender ungen sin til andre rett etter å ha kommet hjem fra utlandet uansett hvor grønt landet er? Det er ikke sikkert at smitten kommer derfra, selvfølgelig, men uansett bør man i det minste informere om at man har vært i utlandet og store folkemengder. Så kan den andre parten bestemme selv om man vil utsette seg for risikoen det faktisk er å omgås disse menneskene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Blop skrev:

Vet du, jeg overdriver ikke på en flekk. Jeg har en sjelden form for kreft, som har satt seg i lungene, får jeg korona regner jeg med at jeg dør. Hvorfor ta sjansen på at det går fint å dra til Sverige eller andre "grønne" områder selv om norske myndigheter har åpnet opp for det? Det er ingen som har anbefalt å reise. Det eneste man kan være sikker på, er at det vil bli mer smitte i Norge. At folk ikke går i frivillig karantene er helt uforståelig. 

Du trenger ikke å dra til Sverige. Jeg trenger det. 
 

At du har kreft er trist og tragisk, men jeg kan ikke stoppe min verden for det. Jeg må leve mitt liv, og så lenge jeg ikke gjør noe galt, vil jeg ikke beskyldes for det heller. Det er lov å dra til Sverige, så da gjør jeg det. 
 

Forøvrig ønsker jeg deg all mulig god bedring, og at du tar knekken på kreften fort som fy. 💪

Anonymkode: 42cd7...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke å dra til Sverige. Jeg trenger det. 
 

At du har kreft er trist og tragisk, men jeg kan ikke stoppe min verden for det. Jeg må leve mitt liv, og så lenge jeg ikke gjør noe galt, vil jeg ikke beskyldes for det heller. Det er lov å dra til Sverige, så da gjør jeg det. 
 

Forøvrig ønsker jeg deg all mulig god bedring, og at du tar knekken på kreften fort som fy. 💪

Anonymkode: 42cd7...0eb

Takk 👍 

Da håper jeg du ikke drar på besøk til noen uten å informere om at du har vært i Sverige. Slik at de du kjenner kan ta valg for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Blop skrev:

Skjønner du ikke at man ikke sender ungen sin til andre rett etter å ha kommet hjem fra utlandet uansett hvor grønt landet er? Det er ikke sikkert at smitten kommer derfra, selvfølgelig, men uansett bør man i det minste informere om at man har vært i utlandet og store folkemengder. Så kan den andre parten bestemme selv om man vil utsette seg for risikoen det faktisk er å omgås disse menneskene. 

Med den tankegangen tenker jeg skolestart kan bli litt utfordrende. Vet at flere i klassen til ene her fortsatt befinner seg i utlandet. 2 i Hellas og 3 i Italia. Det er kun de jeg vet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Blop skrev:

Takk 👍 

Da håper jeg du ikke drar på besøk til noen uten å informere om at du har vært i Sverige. Slik at de du kjenner kan ta valg for seg selv. 

Det er avtale. 👍

Anonymkode: 42cd7...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Med den tankegangen tenker jeg skolestart kan bli litt utfordrende. Vet at flere i klassen til ene her fortsatt befinner seg i utlandet. 2 i Hellas og 3 i Italia. Det er kun de jeg vet om.

2020 er jo året man faktisk må tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blop skrev:

2020 er jo året man faktisk må tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. 

Greit nok det men det vil jo unektelig bli vanskelig å kontrollere hvem ungene omgås ved skolestart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Greit nok det men det vil jo unektelig bli vanskelig å kontrollere hvem ungene omgås ved skolestart 

De burde jo satt av tid til karantene før skolestart når de måtte på disse HELT NØDVENDIGE utenlandsturene. Folk er egoistiske løker altså....én som sprer smitte så er hele skolen deres stengt igjen :( 

Anonymkode: 59925...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De burde jo satt av tid til karantene før skolestart når de måtte på disse HELT NØDVENDIGE utenlandsturene. Folk er egoistiske løker altså....én som sprer smitte så er hele skolen deres stengt igjen :( 

Anonymkode: 59925...07b

Det kan like gjerne være en som har vært på besøk hos tante i Moss. Eller hos kompisen i Sveio. Eller i reptilparken i Oslo. Større sannsynlighet for det. Burde ikke disse også informere om det i så fall? 

Anonymkode: 42cd7...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like farlig på leir i Norge som på butikken i de grønne sonene i Sverige. Så bli hjemme. Hold henne hjemme fra skolen også! 

Anonymkode: f9ee6...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De burde jo satt av tid til karantene før skolestart når de måtte på disse HELT NØDVENDIGE utenlandsturene. Folk er egoistiske løker altså....én som sprer smitte så er hele skolen deres stengt igjen :( 

Anonymkode: 59925...07b

Vil ikke dette gjelde alle som reiser i Norge også? Med tanke på utbrudd her til lands siste tiden. Smitten kan komme hvor som helst fra. Hva man burde eller ikke burde er jo uvesentlig. Poenget mitt var at å kontrollere hvem barna omgås er snart umulig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan like gjerne være en som har vært på besøk hos tante i Moss. Eller hos kompisen i Sveio. Eller i reptilparken i Oslo. Større sannsynlighet for det. Burde ikke disse også informere om det i så fall? 

Anonymkode: 42cd7...0eb

Egentlig så burde alle som har reist rundt passet på at de hadde god tid hjemme før oppstart i barnehage, skole og jobb ja. Om de har vært i reptilparken, på hurtigruta eller i Hellas.

Anonymkode: 59925...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vil ikke dette gjelde alle som reiser i Norge også? Med tanke på utbrudd her til lands siste tiden. Smitten kan komme hvor som helst fra. Hva man burde eller ikke burde er jo uvesentlig. Poenget mitt var at å kontrollere hvem barna omgås er snart umulig 

Jo. Poenget mitt var at voksne mennesker burde ta ansvar for dette selv. Det blir snart umulig nettopp fordi så mange gir faen.

Anonymkode: 59925...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig så burde alle som har reist rundt passet på at de hadde god tid hjemme før oppstart i barnehage, skole og jobb ja. Om de har vært i reptilparken, på hurtigruta eller i Hellas.

Anonymkode: 59925...07b

Og noen bor og lever i utsatte områder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Påfallende, men absolutt ikke eneste mulighet. Slutt å beskylde folk uten bevis!

Anonymkode: ef67d...a63

Jeg hadde blitt forbanna om noen sendte barna sine til oss etter utenlandstur - uavhengig av om de eller vi ble syke.

Folk som tar valget å reise mot anbefalingene de får opplyse om valgene sine, slik at vi kan velge å holde oss unna dem..

Anonymkode: 8e606...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er like farlig på leir i Norge som på butikken i de grønne sonene i Sverige. Så bli hjemme. Hold henne hjemme fra skolen også! 

Anonymkode: f9ee6...9fe

Er vesentlig forskjell på 5 stk i en gruppe på leir,  enn flere hundre som stimer sammen på kjøpesentre og går og dulter hverandre i skuldrene. Sannsynligheten for at min datter blir smittet, øker med hver person som ikke tar forholdsregler, viser hensyn og ikke følger gitte råd. Hvorfor skal mitt liv begrenses av at andre ikke kan ta følgene av egne valg. 
 

hi

Anonymkode: 19ec5...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, dette er litt på siden, men ville bare nevne for deg at reiseforsikringen din (hvis du har) sannsynligvis gjelder for datteren din også - siden du nevnte at det kostet mye penger. 

Hjelper ikke så mye, men kanskje pengene kan brukes på noe annet hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at sannsynligheten for å bli smittet av en forkjølelse er ganske stor om man nesten ikke har sett folk 6 mnd. Immunforsvaret trenger litt å jobbe med.

Anonymkode: ef119...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at sannsynligheten for å bli smittet av en forkjølelse er ganske stor om man nesten ikke har sett folk 6 mnd. Immunforsvaret trenger litt å jobbe med.

Anonymkode: ef119...bea

Det er uansett ikke poenget. Poenget er om man bør gi andre en beskjed om at man har vært i store folkemengder/utlandet. 
 

Anonymkode: 19ec5...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Blop skrev:

Skjønner du ikke at man ikke sender ungen sin til andre rett etter å ha kommet hjem fra utlandet uansett hvor grønt landet er? Det er ikke sikkert at smitten kommer derfra, selvfølgelig, men uansett bør man i det minste informere om at man har vært i utlandet og store folkemengder. Så kan den andre parten bestemme selv om man vil utsette seg for risikoen det faktisk er å omgås disse menneskene. 

Det har ingen ting med det jeg skriver å gjøre.

Anonymkode: ef67d...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er uansett ikke poenget. Poenget er om man bør gi andre en beskjed om at man har vært i store folkemengder/utlandet. 
 

Anonymkode: 19ec5...a39

Men det er en uke til skolestart? Holdes barnet hjemme fra skolen? Det er ingen plikt til å opplyse om du har vært i grønne områder før du går på skolen..

Anonymkode: ef119...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er en uke til skolestart? Holdes barnet hjemme fra skolen? Det er ingen plikt til å opplyse om du har vært i grønne områder før du går på skolen..

Anonymkode: ef119...bea

Mitt barn skal på en idrettsleir uka før skolestart, og har blitt smittet med forkjølelse(?). Denne familien visste at leiren er veldig viktig for datteren min. Barnet er 14, så SFO er ikke akkurst aktuelt. Har hun symptomer ved skolestart, så blir hun selvsagt hjemme. 
Plikt og etikk er ikke alltid det samme. Du er ikke pliktig til å gi beskjed til seksualpartnere at du har herpes, men det er allikevel bedritent å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 19ec5...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...