Gå til innhold

Ville dere ha klaget/gitt tilbakemelding på dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! 

At hun brøt reglene og ikke hadde gyldig billett er vi jo fullstendig klar over, noe hun også var og ga beskjed om umiddelbart til vekterne, derfor mener jeg også at oppførselen til disse vekterne var direkte usmakelig. Fire stykker mot ei jente på 15.

HI

Anonymkode: 2f388...436

Jeg hadde ikke tvilt et sekund, hadde det vært min datter som hadde vært utsatt for 4 idioter som dette. Jeg hadde sendt klage.

Anonymkode: 70d4f...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja 😳

Anonymkode: 2f388...436

Klag! Det er ikke første gang de vekterne går over streken! 

Anonymkode: 5f2d9...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville klaget på boten også jeg. 

Jeg har månedskort på bussen å har kjøpt den som mobilbillett. En dag når det var kontroll så er plutselig billetten helt borte! Den lå ikke under "utløpte billetter" eller noe. Fikk selvfølgelig bot men klaget på det å sendte screenshoot av betalingen på kjøpet av månedkortet,å sa at jeg det ikke er rett at jeg får bot når det er de som har tekniske problemer. Jeg slapp å betale boten.

Anonymkode: 39839...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville klaget på boten også jeg. 

Jeg har månedskort på bussen å har kjøpt den som mobilbillett. En dag når det var kontroll så er plutselig billetten helt borte! Den lå ikke under "utløpte billetter" eller noe. Fikk selvfølgelig bot men klaget på det å sendte screenshoot av betalingen på kjøpet av månedkortet,å sa at jeg det ikke er rett at jeg får bot når det er de som har tekniske problemer. Jeg slapp å betale boten.

Anonymkode: 39839...2fd

Hun fikk jo ikke bot🙄

Anonymkode: 5f734...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pragmatisk sett så feilet jo hun. Billetten var ikke gyldig, uansett årsak og hvor lovlydig hun ellers er. 

Men hvis vekterene handlet uprofesjonelt så ville jeg skrevet nøkternt ned nøyaktig hva som ble sagt når de stoppet henne, og vedlagt vitnes beskrivelse. Derretter sendt det inn. 

De skal oppføre seg de også, selv om din datter brøt reglene. Og desverre er det endel vektere der ute som ikke klarer å oppføre seg fordi de tror de kan bølle med andre. Om disse var av den typen vet ikke jeg, men opplevde dere det så er det jo ikke noe i veien med å sende inn en klage og så kan de vurdere om det taes som et erfaringsnotat. 

Anonymkode: 7eceb...d64

Pragmatisk sett?

Anonymkode: 57b7b...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville ha klaget. De har rett til å sanksjonere manglende billett, men ikke til å trakassere personer som har brutt reglene. Jeg jobbet i klesbutikk på et senter i studietida, og så mange eksempler på vektere som misbrukte makten sin. Når noen ble tatt for butikktyveri (noe som selvsagt ikke er greit!), så skjelte de ut personen inne på kontoret slik at det hørtes ut i butikken, og sa deretter ting som "Kom, nå skal vi gå gjennom butikken slik at alle kan se deg!". De skulle selvsagt ta seg av situasjonen, men de har ingen rett til å trakassere. 

Anonymkode: 57b7b...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun fikk jo ikke bot🙄

Anonymkode: 5f734...52a

Les innlegget igjen! Jo hun fikk bot!!

Anonymkode: 39839...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig uprofesjonell oppførsel av vekterne. Jeg mener, hvis jobben din er å sjekke at folk har betalt på bussen, så sier det seg selv at du kommer til å møte folk som ikke har betalt. Alt du skal gjøre, er å gi bot. Hører ikke hjemme å drive og hisse seg opp, da passer du ikke i den jobben.

Du kan jo høre om det å få kjeft er en standard sanksjon på lik linje med bot.

 

Anonymkode: af309...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

De sa også at hun kom til å få en saftig bot og at det UANSETT var hennes ansvar å ha gyldig billett, så dette kom til å koste henne. Dette ble gjenfortalt både av min datter etterpå +
et vitne som var der med henne. Hun slapp etterhvert med en kraftig advarsel etter at dette vitnet også hadde blandet seg. 

Nei, hun fikk ikke bot

Anonymkode: 11ee3...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførselen deres var virkelig ikke grei. Jeg tar buss en del i byen min, og en del i Oslo. Og er med på en del kontroller. Og de prater jo ikke sånn til andre. Datteren min har og blitt tatt i kontroll en gang. Og de behandlet jo henne med respekt. Og det skal de jo gjøre. 

Og i min by, hvis appen ikke virker, så er jo ikke det vår feil, og i disse dager kan vi jo ikke kjøpe en billett kontant. Så da kjører vi buss uten å betale, og kan ikke bli tatt i kontroll for dette. 

For hva skulle hun gjort da, ikke kunne ta buss i det hele tatt, fordi appen ikke virker.

Anonymkode: 65e36...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun fikk ikke bot

Anonymkode: 11ee3...92e

"Kommer til å få en saftig bot". Boten får du ikke i hånden smarting,den kommer i posten om noen uker. 

Så jeg ville ha klaget på boten å sagt at appen virket ikke,å du fikk lov å betale med penger av sjoføren.

Anonymkode: 39839...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar, alle sammen! 
Bare for å presisere: Hun slapp bot etter mye om og men, og «slapp» med en advarsel etter at de truet med både politi og anmeldelse. 
 

Så det er ikke bot jeg ville sende tilbakemelding/klage på, men oppførselen til vekterne mot ei 15 år gammel jente. 
 

Har bestemt meg for å sende en tilbakemelding til busselskapet om dette, slik at de iallfall blir gjort klar over oppførselen til noen av vekterne sine. 
 

HI

Anonymkode: 2f388...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart klaget på dette og også fått vitnet til å gjøre det samme. Alle har krav på å bli behandlet ordentlig, også snikere. Å behandle barn på den måten er helt uakseptabelt. 

Anonymkode: 98edc...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/5/2020 at 1:24 PM, Anonym bruker said:

Saken er følgende:

Datteren min på 15 var i går på bytur, og skulle ta bussen hjem. Hun tar bussen innimellom, og er LIVREDD for å bryte regler i alle mulige former, så billett er (selvsagt) alltid kjøpt og betalt. 

I går hadde hun derimot kommet på busstoppet akkurat da bussen kom, og kastet seg på bussen og tenkte å kjøpe mobilbillett med én gang. Vi er veldig klar over at billett skal være gyldig før ombordstigning, men denne gangen rakk hun det ikke. Da hun satte seg og skulle kjøpe billett gjennom appen, gikk det ikke, uansett hvor mye hun prøvde. Hun prøvde da å sende tekstmelding for å kjøpe billett på den måten (er enten via app eller ved tekstmelding), men dette gikk heller ikke, hun fikk bare feilmelding tilbake. Fortvilet ringte hun meg og ba meg kjøpe billett, sende skjermbilde og kvittering til henne. Dette gjorde jeg.

Da hun gikk av bussen, var det kontroll. Før vekteren rakk å si noe, fortalte hun hele hendelsesforløpet og sa at hun hadde en skjermdump, MEN kvittering fra meg på kjøp. Selvsagt er ikke dette gyldig billett, noe hun også var klar over sa hun, men hun sa det slik det var. Da kom det plutselig fire vektere rundt henne og begynte å kjefte henne opp til de grader, og de truet med å tilkalle politi og at hun kom til å bli anmeldt og at dette var EKSTREMT alvorlig. De sa også at hun kom til å få en saftig bot og at det UANSETT var hennes ansvar å ha gyldig billett, så dette kom til å koste henne. Dette ble gjenfortalt både av min datter etterpå +
et vitne som var der med henne. Hun slapp etterhvert med en kraftig advarsel etter at dette vitnet også hadde blandet seg. 

Altså...  jeg har full forståelse for at de ønsker å ta ungdom som stadig sniker på buss, og hadde hun sneket med vilje og viten skulle hun ha fått lov til å få kjenne litt på det, men jeg må innrømme at jeg reagerete på disse vekterene sin oppførsel her. Å gå så totalt rett i strupen på en 15-åring at hun kom hjem og bare skalv og gråt... Vurderer sterkt å sende en tilbakemelding til busselskapet om dette, eller skal man måtte tåle såpass...?

Takk for innspill!

Anonymkode: 2f388...436

hun som gjorde feil her, så de gjør bare jobben sin

Anonymkode: 023cf...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...