Gå til innhold

Jeg nekter. Jeg kommer IKKE til å bruke munnbind.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg følger alle smittevernsregler. Jeg vasker hender før jeg forlater hjemmet, når jeg kommer til nye steder, og jeg går ikke forbi en spritdispenser uten å forsyne meg. 
Jeg er ikke ute hvis jeg er syk, og jeg hoster eller kremter i armkroken. 
Jeg holder god avstand overalt, og venter pent på tur hvis noen står i veien. 
Jeg har unngått IKEA og andre steder det fort kan bli mye mennesker selv om vi trenger ny seng til tenåringen. 
Kollektivtransport har jeg ikke brukt siden mars, kun bilen. 
 

Men munnbind, det kommer ikke på tale! Selv om media prøver å skremme oss, er det nesten ikke smitte i Norge. Og om så, ja vel, da tar jeg sjansen. Alle jeg kjenner som har fått positiv korona-prøve sier det er kjipt, men helt overkommelig. 
 

Sånn. Shoot me. Jeg nekter uansett å bruke munnbind. 

Anonymkode: 183f2...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg følger alle smittevernsregler. Jeg vasker hender før jeg forlater hjemmet, når jeg kommer til nye steder, og jeg går ikke forbi en spritdispenser uten å forsyne meg. 
Jeg er ikke ute hvis jeg er syk, og jeg hoster eller kremter i armkroken. 
Jeg holder god avstand overalt, og venter pent på tur hvis noen står i veien. 
Jeg har unngått IKEA og andre steder det fort kan bli mye mennesker selv om vi trenger ny seng til tenåringen. 
Kollektivtransport har jeg ikke brukt siden mars, kun bilen. 
 

Men munnbind, det kommer ikke på tale! Selv om media prøver å skremme oss, er det nesten ikke smitte i Norge. Og om så, ja vel, da tar jeg sjansen. Alle jeg kjenner som har fått positiv korona-prøve sier det er kjipt, men helt overkommelig. 
 

Sånn. Shoot me. Jeg nekter uansett å bruke munnbind. 

Anonymkode: 183f2...4d9

Så la være å bruke munnbind, da. Verre er det ikke. 

Anonymkode: bc4c3...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ok. Hvis det blir påbudt og det blir sanksjonert med bøter eller annen straff dersom man ikke følger påbudet får du jo bare ta straffen i stedet.

Anonymkode: 54972...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel trenger du ikke det, men skal du fly kan du bli nektet å komme om bord. Hvis reglene endres kan det da hende du ikke får handle i butikken, delta på foreldremøter eller hvor det nå kan bli aktuelt å kreve munnbind. Stort sett vil det nok gå greot å ungå slike settinger.

Anonymkode: 2ad5f...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke bruke det? Lurer oppriktig fordi jeg blir ganske fascinert av sånn som jeg oppfatter som ren "trass" 🤔

Anonymkode: 67b7b...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følger alle smittevernsregler. Jeg vasker hender før jeg forlater hjemmet, når jeg kommer til nye steder, og jeg går ikke forbi en spritdispenser uten å forsyne meg. 
Jeg er ikke ute hvis jeg er syk, og jeg hoster eller kremter i armkroken. 
Jeg holder god avstand overalt, og venter pent på tur hvis noen står i veien. 
Jeg har unngått IKEA og andre steder det fort kan bli mye mennesker selv om vi trenger ny seng til tenåringen. 
Kollektivtransport har jeg ikke brukt siden mars, kun bilen. 
 

Men munnbind, det kommer ikke på tale! Selv om media prøver å skremme oss, er det nesten ikke smitte i Norge. Og om så, ja vel, da tar jeg sjansen. Alle jeg kjenner som har fått positiv korona-prøve sier det er kjipt, men helt overkommelig. 
 

Sånn. Shoot me. Jeg nekter uansett å bruke munnbind. 

Anonymkode: 183f2...4d9

... Og forresten, munnbind er i hovedsak ikke for å beskytte deg men for å beskytte andre hvis du er smitte bærer. Så enten er du uvitende til fakta, eller bare egoistisk. Og uvitenhet er ok, da er det mulig å finne fakta. Egoisme derimot er litt verre å hjelpe til med. 

Anonymkode: 67b7b...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, men derfor holder jeg meg inne hvis det blir påbudt. 

Anonymkode: 526a7...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

... Og forresten, munnbind er i hovedsak ikke for å beskytte deg men for å beskytte andre hvis du er smitte bærer. Så enten er du uvitende til fakta, eller bare egoistisk. Og uvitenhet er ok, da er det mulig å finne fakta. Egoisme derimot er litt verre å hjelpe til med. 

Anonymkode: 67b7b...be0

Jeg er redd dette dreier seg om egoisme. 

Anonymkode: 060f9...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor? Hva er ulempen ved å bruke munnbind? Har du ikke råd? Det er forståelig, men det finnes masker du kan kjøpe en gang og vaske.

Anonymkode: 006a8...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker ikke munnbind for å unngå å bli smittet. Man bruker munnbind for at de som ikke vet de er smittet ikke skal spres smitte videre.

Blir det påbudt å bruke munnbind inne på offentlige steder er det ikke et alternativ å droppe det. Har selv vært et sted som er like grønt som Norge men hvor munnbind er påbudt, skulle du glemme å ta det på får du tilsnakk eller blir nektet adgang.

Anonymkode: 7caaf...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir påbudt blir det f.eks på bussen o.l, det er jo bare å holde seg unna stedene de påbyr det. 

Anonymkode: 8e68b...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper i grunnen det bli påbudt på offentlig transport. Både jeg og ungene er avhengig av kollektivtransport for å komme oss på jobb og skole. Har ingenting imot å bruke maske der, hadde nok vært en stor fordel med ranke på smittespredning.

Anonymkode: 2030f...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følger alle smittevernsregler. Jeg vasker hender før jeg forlater hjemmet, når jeg kommer til nye steder, og jeg går ikke forbi en spritdispenser uten å forsyne meg. 
Jeg er ikke ute hvis jeg er syk, og jeg hoster eller kremter i armkroken. 
Jeg holder god avstand overalt, og venter pent på tur hvis noen står i veien. 
Jeg har unngått IKEA og andre steder det fort kan bli mye mennesker selv om vi trenger ny seng til tenåringen. 
Kollektivtransport har jeg ikke brukt siden mars, kun bilen. 
 

Men munnbind, det kommer ikke på tale! Selv om media prøver å skremme oss, er det nesten ikke smitte i Norge. Og om så, ja vel, da tar jeg sjansen. Alle jeg kjenner som har fått positiv korona-prøve sier det er kjipt, men helt overkommelig. 
 

Sånn. Shoot me. Jeg nekter uansett å bruke munnbind. 

Anonymkode: 183f2...4d9

"Shoot me" er faktisk ganske aktuelt hvis du nekter om det er påbud. Du vet, det er det man gjør med hunder med rabies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunn enig med HI og så lenge alle følger de reglene som er satt er det jo ikke behov for munnbind. Et annet problem jeg har sett fra bilder hvor munnbind har vært påbudt lenge er at de brukes helt feil: De sitter på haken, dekker ikke nesen, henger på armen eller halsen når de ikke brukes, puttes i vesken og taes opp igjen når man skal inn i en butikk. Ja det kan delvis beskytte andre om du nyser eller hoster, men er man syk så hold deg hjemme.  

Anonymkode: 5c50b...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du framstår jo faktisk som direkte dum når du formulerer deg slik. Hvis det blir påbudt å bruke munnbind, f.eks. på butikken, så betyr det at du ikke kan nekte. Skal du da på butikken, så må du ha på munnbind. Du skjønner vel det, sånn egentlig, gjør du ikke? Jeg håper også at det aldri blir påbudt, fordi munnbind er ekstremt ekkelt å gå med, men det er jo ikke et valg jeg har utenfor mitt eget hjem. Som samfunnsborger må jeg jo faktisk følge de lover og påbud som foreligger. 

Anonymkode: 1a904...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå ser jeg for meg at YouTube snart vil overstrømmes av "Karens" fra Norge når de står å skriker i butikkene at de nekter munnbind fordi det er deres frihet det går utover 🗽 😆🤦‍♀️

Anonymkode: 67b7b...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh, nå ser jeg for meg at YouTube snart vil overstrømmes av "Karens" fra Norge når de står å skriker i butikkene at de nekter munnbind fordi det er deres frihet det går utover 🗽 😆🤦‍♀️

Anonymkode: 67b7b...be0

Jeg har ikke tenkt til å stå å skrike i butikken. Jeg skriver her for å lufte min frustrasjon. 
Jeg tror ikke munnbind hjelper, med mindre det er de samme som helsepersonell bruker. Bomullsmasker er kun en forretningsidé for å tjene på folks frykt.

I tillegg bruker folk dem feil. De peller på dem, retter, tar de av og på, har dem kun over munnen, eller nedpå haka. Det vil gi en falsk trygghet, og folk kommer til å slurve med håndvask og sprit i den tro at "jeg har jo maske."

Se på landene hvor de brukes - USA og Brasil bl.a. Ingen bruker dem korrekt, og smittetallene har aldri vært høyere. 
 

Hi
 

 

Anonymkode: 183f2...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke tenkt til å stå å skrike i butikken. Jeg skriver her for å lufte min frustrasjon. 
Jeg tror ikke munnbind hjelper, med mindre det er de samme som helsepersonell bruker. Bomullsmasker er kun en forretningsidé for å tjene på folks frykt.

I tillegg bruker folk dem feil. De peller på dem, retter, tar de av og på, har dem kun over munnen, eller nedpå haka. Det vil gi en falsk trygghet, og folk kommer til å slurve med håndvask og sprit i den tro at "jeg har jo maske."

Se på landene hvor de brukes - USA og Brasil bl.a. Ingen bruker dem korrekt, og smittetallene har aldri vært høyere. 
 

Hi
 

 

Anonymkode: 183f2...4d9

All erfaring tilsier at det er de samme menneskene som tar alle råd og tiltak alvorlig. Slik vil jeg tro det blir her også. De som er flinkest med maske vil også være flinkest med håndvask og sprit. 

Anonymkode: 2d936...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke tenkt til å stå å skrike i butikken. Jeg skriver her for å lufte min frustrasjon. 
Jeg tror ikke munnbind hjelper, med mindre det er de samme som helsepersonell bruker. Bomullsmasker er kun en forretningsidé for å tjene på folks frykt.

I tillegg bruker folk dem feil. De peller på dem, retter, tar de av og på, har dem kun over munnen, eller nedpå haka. Det vil gi en falsk trygghet, og folk kommer til å slurve med håndvask og sprit i den tro at "jeg har jo maske."

Se på landene hvor de brukes - USA og Brasil bl.a. Ingen bruker dem korrekt, og smittetallene har aldri vært høyere. 
 

Hi
 

 

Anonymkode: 183f2...4d9

Munnbind er for å hindre smitte ut fra deg, ikke inn til deg. Så det du sier er jo egentlig at du gir faen i om dine medmennesker blir syke, så lenge du slipper å gå med munnbind...

image.jpeg.18b02be4bfc0b8575d30a09f33580fa6.jpeg

Anonymkode: 9a898...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du framstår jo faktisk som direkte dum når du formulerer deg slik. Hvis det blir påbudt å bruke munnbind, f.eks. på butikken, så betyr det at du ikke kan nekte. Skal du da på butikken, så må du ha på munnbind. Du skjønner vel det, sånn egentlig, gjør du ikke? Jeg håper også at det aldri blir påbudt, fordi munnbind er ekstremt ekkelt å gå med, men det er jo ikke et valg jeg har utenfor mitt eget hjem. Som samfunnsborger må jeg jo faktisk følge de lover og påbud som foreligger. 

Anonymkode: 1a904...aa2

Jeg er så lei dere som argumenterer med at "du fremstår som dum..." Jeg må da kunne ha en mening uten å bli kalt dum. Eller få gå på Ikea og handle seng til sønnen min uten å bli kalt egoistisk. Denne pandemien splitter folk mer enn den samler ved sånne uttalelser. 
 

Hi

Anonymkode: 183f2...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Munnbind er for å hindre smitte ut fra deg, ikke inn til deg. Så det du sier er jo egentlig at du gir faen i om dine medmennesker blir syke, så lenge du slipper å gå med munnbind...

image.jpeg.18b02be4bfc0b8575d30a09f33580fa6.jpeg

Anonymkode: 9a898...1f5

Den plansjen forutsetter at folk bærer masken korrekt. Og all erfaring viser at det klarer de ikke. 
 

Hi

Anonymkode: 183f2...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så lei dere som argumenterer med at "du fremstår som dum..." Jeg må da kunne ha en mening uten å bli kalt dum. Eller få gå på Ikea og handle seng til sønnen min uten å bli kalt egoistisk. Denne pandemien splitter folk mer enn den samler ved sånne uttalelser. 
 

Hi

Anonymkode: 183f2...4d9

Jeg kaller deg ikke dum, jeg sier at måten du formulerer deg på får deg til å framstå som dum. Det er faktisk en stor forskjell. Måten du formulerte deg på opprinnelig, får det til å høres ut som om du ikke forstår at du er nødt til å rette deg etter lover og påbud som foreligger, altså noe en uintelligent person kunne tenke. Å mislike munnbind og mene at det er til mer skade enn gangn, og å ha et ønske om å ikke bruke det, er derimot en helt valid mening, men det er ikke det du uttrykker i hovedinnlegget ditt.

Anonymkode: 1a904...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...