Gå til innhold

Hvis det blir krig i Norge, hvor tenker du å flykte til?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har familia i Australia, så jeg hadde nok tatt den turen til andre siden av kloden.

Anonymkode: 0f0f9...830

Usa,Canada eller Maldivene

Anonymkode: 31866...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde nå klart å produsert nok til å holde meg og mange i lokalmiljøet med ferske råvarer: egg, melk (oa melkeprodukt), kjøtt, fisk, poteter oa grønnsaker/frukt og bær ... 

Jeg hadde nok blitt boende ganske lenge, under 2.vk var det trygt her. Og siden vi har gård klarer vi oss lenge mtp mat, ved osv. Vi har en del kunnskap som gjør at vi kan drive uten maskiner ol en god stund og holde oss selvforsynt + i mange år. Ikke så spennende kosthold i lengden, men variert nok til at vi hadde overlevd. Ikke er vinteren så kald heller ☺️


Om det blir en krig der all import ryker, er bøndene de siste du bør irritere i alle fall. Og, sånn for sikkerhetsskyld: Vi hadde klart oss fint uten subsidier om resten av røkla hadde vært villige til å betale for maten. Men her til lands betyr dyrevelferd og trygge matvarer ikke noe ifht pris.

Tror alle yrkesgrupper ønsker å få betalt for den jobben de legger ned, uten at man kan kalle det syt og stønn. De bøndene jeg kjenner (og det er en del) syter og stønner ikke over å måtte jobbe, men de syns det er kjipt å ikke bli verdsatt for den innsatsen de gjør ifht matproduksjon og vedlikehold av kulturlandskapet som turistene kommer for å se. 

Anonymkode: 70cce...0ad

Men du får jo betalt for den jobben du gjør. Da har du vel ingen grunn til å klage. 

Jeg betaler for et produkt,  og kan da få ha mine meninger om dette. 

Anonymkode: fdaf1...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, eller at dds taper på grunn av sult siden bønnene er opptatt med å passe ungene deres.

Anonymkode: 7ed93...550

Brekkbønner eller ertebønner? Eller bønner som fremsies i kirken? *Knis* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prebs skrev:

Brekkbønner eller ertebønner? Eller bønner som fremsies i kirken? *Knis* 

Festlig...

Anonymkode: 7ed93...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så om det ble krig og dine tantebarn trengte et trygt sted å være,  mens foreldrene var i krig, ville du sagt nei....

Meget spesielt. 

Jeg hadde tatt inn hele nabolaget om det trengtes. Man blir vel litt mindre egoistisk under kriser håper jeg. 

Anonymkode: fdaf1...046

Klarer ikke helt å la være å trekke paralleller til koronaKRISEN her, ser ikke ut som den krisen har gjort enkelte mindre egoistiske iallefall 😂

Anonymkode: 4f6f1...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klarer ikke helt å la være å trekke paralleller til koronaKRISEN her, ser ikke ut som den krisen har gjort enkelte mindre egoistiske iallefall 😂

Anonymkode: 4f6f1...3f2

Jeg er sikker på at slikt som i tv-serien Exit aldri kunne skjedd her i Norge. For vi er så solidariske og empatiske med hverandre her.

Anonymkode: 8699b...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.7.2020 den 12.22, Anonym bruker skrev:

Ungdomer som var villige til å jobbe ville sikker gått greit å ta inn. Mindre barn og lste unger bør foreldrene regne med å ta seg av selv.

"Krig" kan være mye forskjellig. Det er ingen selvfølge at det vil være enkelt å bo på landet eller at de voksne ville gjøre stor nytte for seg i byen.

Anonymkode: 7ed93...550

Den neste krigen vil nok bli utkjempet med droner, langdistanseraketter, kjemiske våpen... ikke noe som soldater kan kjempe imot, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pashla skrev:

Den neste krigen vil nok bli utkjempet med droner, langdistanseraketter, kjemiske våpen... ikke noe som soldater kan kjempe imot, i alle fall.

Og så?

Anonymkode: 7ed93...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden .. om det skulle bryte ut en alvorlig krig her i landet tror jeg døden er stedet jeg rømmer til. 
det har jeg sagt siden jeg var barn. Har besteforeldre som har  fortalt  hvordan de hadde det.  MEN nå er jeg voksen og tenker litt   Anderledes .. 

hadde rømt enten langt inn i de finske eller svenske skoger. 
 

vi prøvde å rømme til Finnmark når pandemien slo til, men det gikk ikke pga forbud å reise ut av kommunen. 
 

Så  mest sannsynlig hadde jeg blitt her og kjempet for mitt land.
 

Anonymkode: 138e6...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...