Gå til innhold

Regler for hvor tidlig det er lov å bråke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke noe regler for hvor tidlig det er lov å bråke om morgenen? Hele huset her våknet 7.30 pga naboene har fagfolk som jobber med huset deres,å de holder forsatt på nå. 

Anonymkode: c5699...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg. Naboen her driver med arbeid utendørs og det høres godt, men må bare godta det.

Anonymkode: b96bb...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ikke bare fukte reglene, men gå deg litt ekstra tid. 7.30 er en halv time senere enn det er lov å starte bråk.

Anonymkode: b6e75...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke noe regler for hvor tidlig det er lov å bråke om morgenen? Hele huset her våknet 7.30 pga naboene har fagfolk som jobber med huset deres,å de holder forsatt på nå. 

Anonymkode: c5699...b64

7.30 er nok «dessverre» godt innafor som de andre skriver. Men skjønner at det er irriterende. Vi har flere naboer som kan bråke både tidlig og sent. Har opplevd snekring før kl 7, og det synes jeg er unødvendig. Det samme med gjentagende sosiale aktiviteter utendørs etter kl 23 på hverdager. Men men. Fordelen er at jeg selv ikke trenger å være så bøye da 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som allerede nevnt i tråden er det etter loven mellom kl 7 og 23 lov med "bråk" fra verktøy osv.

Her leide naboen inn folk til å ta ned tre store trær forrige uke. 13-åringen min er temmelig irritert over å bli vekket av motorsag kl 8.30 på morgenen, måtte bare fortelle det samme her, det er ikke alle som har ferie og på en vanlig hvit dag er det lov å starte arbeidet kl 07.00. Så vi var heldige som ikke hadde motorsagbråk før kl 8.30 ;)

 

Anonymkode: 98cb1...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De reglene burde faktisk endres. Det burde være lov å bråke tidligst kl 0930 i helger og fellesferie. Hvorfor skal alt tilpasses A-menneskene?

Anonymkode: 48b40...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De reglene burde faktisk endres. Det burde være lov å bråke tidligst kl 0930 i helger og fellesferie. Hvorfor skal alt tilpasses A-menneskene?

Anonymkode: 48b40...78d

Du skjønner tydeligvis ikke, at ikke alle har ferie i fellesferien og at noen faktisk må jobbe? Det handler jo ikke om at folk er A-mennesker, fagfolk må få gjøre jobben sin selv om andre har ferie

Anonymkode: 4352e...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skjønner tydeligvis ikke, at ikke alle har ferie i fellesferien og at noen faktisk må jobbe? Det handler jo ikke om at folk er A-mennesker, fagfolk må få gjøre jobben sin selv om andre har ferie

Anonymkode: 4352e...55d

Nå trekker du en smule overilte konklusjoner her, gjør du ikke? Tror du helt oppriktig at jeg ikke forstår at ikke alle har ferie samtidig? Tror du virkelig jeg har så lav kognitiv kapasitet at jeg oppriktig tror alle har ferie fire uker i juli, og at til og med sykehjem, butikker og hoteller stenger slik at alle får tatt ferie?

Da kan jeg opplyse deg om at det ikke stemmer. Jeg skjønner selvsagt at mange jobber også i juli - inkludert meg selv. Men selv om jeg altså forstår dette, så mener jeg likevel at arbeid som er til sjenanse for andre kan vente til etter 09-10 når mange har ferie (derav begrepet «fellesferie»). Håndverkere ville ikke være den første yrkesgruppen som må tilpasse arbeidstiden sin til fellesskapets behov, og her er det snakk noen uker på sommeren når dagene uansett er lange. Kanskje mange av dem hadde foretrukket å starte senere også?
 

Så er helt sikkert du og flere med deg uenige i dette, og det er helt greit. Men jeg mener altså at folk bør få sove til senest 0930 i fellesferien hvis de ønsker det. Det er min mening, og det har altså ingenting å gjøre med at jeg ikke skjønner at ikke alle har ferie i juli. Jeg tror faktisk ikke det finnes et eneste menneske i hele Norge som tror at samtlige medborgere har ferie samtidig.

Anonymkode: 48b40...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå trekker du en smule overilte konklusjoner her, gjør du ikke? Tror du helt oppriktig at jeg ikke forstår at ikke alle har ferie samtidig? Tror du virkelig jeg har så lav kognitiv kapasitet at jeg oppriktig tror alle har ferie fire uker i juli, og at til og med sykehjem, butikker og hoteller stenger slik at alle får tatt ferie?

Da kan jeg opplyse deg om at det ikke stemmer. Jeg skjønner selvsagt at mange jobber også i juli - inkludert meg selv. Men selv om jeg altså forstår dette, så mener jeg likevel at arbeid som er til sjenanse for andre kan vente til etter 09-10 når mange har ferie (derav begrepet «fellesferie»). Håndverkere ville ikke være den første yrkesgruppen som må tilpasse arbeidstiden sin til fellesskapets behov, og her er det snakk noen uker på sommeren når dagene uansett er lange. Kanskje mange av dem hadde foretrukket å starte senere også?
 

Så er helt sikkert du og flere med deg uenige i dette, og det er helt greit. Men jeg mener altså at folk bør få sove til senest 0930 i fellesferien hvis de ønsker det. Det er min mening, og det har altså ingenting å gjøre med at jeg ikke skjønner at ikke alle har ferie i juli. Jeg tror faktisk ikke det finnes et eneste menneske i hele Norge som tror at samtlige medborgere har ferie samtidig.

Anonymkode: 48b40...78d

Snakk om å ikke se utenfor sin egen navle. Det er ingen som nekter deg å eller andre å sove til 09.30, putt propper i ørene. Det du snakker om er ikke fellesskapets behov.

Anonymkode: 4352e...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå trekker du en smule overilte konklusjoner her, gjør du ikke? Tror du helt oppriktig at jeg ikke forstår at ikke alle har ferie samtidig? Tror du virkelig jeg har så lav kognitiv kapasitet at jeg oppriktig tror alle har ferie fire uker i juli, og at til og med sykehjem, butikker og hoteller stenger slik at alle får tatt ferie?

Da kan jeg opplyse deg om at det ikke stemmer. Jeg skjønner selvsagt at mange jobber også i juli - inkludert meg selv. Men selv om jeg altså forstår dette, så mener jeg likevel at arbeid som er til sjenanse for andre kan vente til etter 09-10 når mange har ferie (derav begrepet «fellesferie»). Håndverkere ville ikke være den første yrkesgruppen som må tilpasse arbeidstiden sin til fellesskapets behov, og her er det snakk noen uker på sommeren når dagene uansett er lange. Kanskje mange av dem hadde foretrukket å starte senere også?
 

Så er helt sikkert du og flere med deg uenige i dette, og det er helt greit. Men jeg mener altså at folk bør få sove til senest 0930 i fellesferien hvis de ønsker det. Det er min mening, og det har altså ingenting å gjøre med at jeg ikke skjønner at ikke alle har ferie i juli. Jeg tror faktisk ikke det finnes et eneste menneske i hele Norge som tror at samtlige medborgere har ferie samtidig.

Anonymkode: 48b40...78d

Så du tenker at håndverkere som jobber i fellesferien skal forskyve sin arbeidsdag til 9.30-17.30 for at du skal få sove? Så i tillegg til at de jobber når de fleste har fri, skal de ikke få ettermiddagene sine heller? Fordi din søvn er så viktig?

Jeg er b-menneske på min hals, men det der er jo et idiotisk forslag. Putt i ørepropper og sov så lenge du vil, uavhengig av hva som skjer utenfor. 

Anonymkode: 1ac46...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå trekker du en smule overilte konklusjoner her, gjør du ikke? Tror du helt oppriktig at jeg ikke forstår at ikke alle har ferie samtidig? Tror du virkelig jeg har så lav kognitiv kapasitet at jeg oppriktig tror alle har ferie fire uker i juli, og at til og med sykehjem, butikker og hoteller stenger slik at alle får tatt ferie?

Da kan jeg opplyse deg om at det ikke stemmer. Jeg skjønner selvsagt at mange jobber også i juli - inkludert meg selv. Men selv om jeg altså forstår dette, så mener jeg likevel at arbeid som er til sjenanse for andre kan vente til etter 09-10 når mange har ferie (derav begrepet «fellesferie»). Håndverkere ville ikke være den første yrkesgruppen som må tilpasse arbeidstiden sin til fellesskapets behov, og her er det snakk noen uker på sommeren når dagene uansett er lange. Kanskje mange av dem hadde foretrukket å starte senere også?
 

Så er helt sikkert du og flere med deg uenige i dette, og det er helt greit. Men jeg mener altså at folk bør få sove til senest 0930 i fellesferien hvis de ønsker det. Det er min mening, og det har altså ingenting å gjøre med at jeg ikke skjønner at ikke alle har ferie i juli. Jeg tror faktisk ikke det finnes et eneste menneske i hele Norge som tror at samtlige medborgere har ferie samtidig.

Anonymkode: 48b40...78d

😂😂 Dagens! 😂😂

Tror kanskje du bør ta av skylappene og få nesa ut av egen navle. 

Anonymkode: 7aa61...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis naboen har hatt fest til langt på natt, er det en fin hevn å starte bråket veeeeeldig tidlig! 

Anonymkode: 62b62...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å ikke se utenfor sin egen navle. Det er ingen som nekter deg å eller andre å sove til 09.30, putt propper i ørene. Det du snakker om er ikke fellesskapets behov.

Anonymkode: 4352e...55d

Det står du fritt til å mene. Jeg mener det er rimelig egoistisk å insistere på å gjennomføre arbeid som potensielt vekker et helt nabolag fordi man på død og liv  sette opp dem muren eller isolere den veggen midt i fellesferien når folk endelig har mulighet til å sove litt.

Men det er helt ok å ha ulike meninger om ting, et det ikke? Uten at man må påstå at meningsmotstanderen ikke forstår helt åpenbare ting?

Anonymkode: 48b40...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis naboen har hatt fest til langt på natt, er det en fin hevn å starte bråket veeeeeldig tidlig! 

Anonymkode: 62b62...fff

Hehe skulle nesten tro du kjente naboene mine,men igår var det faktisk stille. 

Anonymkode: c5699...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tenker at håndverkere som jobber i fellesferien skal forskyve sin arbeidsdag til 9.30-17.30 for at du skal få sove? Så i tillegg til at de jobber når de fleste har fri, skal de ikke få ettermiddagene sine heller? Fordi din søvn er så viktig?

Jeg er b-menneske på min hals, men det der er jo et idiotisk forslag. Putt i ørepropper og sov så lenge du vil, uavhengig av hva som skjer utenfor. 

Anonymkode: 1ac46...828

Veldig enig med deg! Og jeg er også ekstremt B-menneske.

 

Anonymkode: 0c473...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står du fritt til å mene. Jeg mener det er rimelig egoistisk å insistere på å gjennomføre arbeid som potensielt vekker et helt nabolag fordi man på død og liv  sette opp dem muren eller isolere den veggen midt i fellesferien når folk endelig har mulighet til å sove litt.

Men det er helt ok å ha ulike meninger om ting, et det ikke? Uten at man må påstå at meningsmotstanderen ikke forstår helt åpenbare ting?

Anonymkode: 48b40...78d

Du synes det er rimelig at de jobber sånn ca fra 09.30 - 18.30 hele fellesferien da altså? Skal man nekte barnehager å sende ut ungene før 09.30 og da? Hva med varer som blir losset grytidlig, vente til 09.30 de og kanskje?

Anonymkode: 4352e...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du synes det er rimelig at de jobber sånn ca fra 09.30 - 18.30 hele fellesferien da altså? Skal man nekte barnehager å sende ut ungene før 09.30 og da? Hva med varer som blir losset grytidlig, vente til 09.30 de og kanskje?

Anonymkode: 4352e...55d

Jeg mener at folk som skal ha utført bråkende arbeid på hus/i hage midt i fellesferien ikke bør få lov til å gjøre dette før etter kl 0930 ja. 
 

Jeg har ikke saft et ord om barnehager og varelossing. Det er vel med nødvendig for samfunnet både å losse varer og slippe ut barna. Å etterisolere vestveggen er ikke nødvendig midt i juli, i hvert fall ikke kl 7 om morran.

Anonymkode: 48b40...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at folk som skal ha utført bråkende arbeid på hus/i hage midt i fellesferien ikke bør få lov til å gjøre dette før etter kl 0930 ja. 
 

Jeg har ikke saft et ord om barnehager og varelossing. Det er vel med nødvendig for samfunnet både å losse varer og slippe ut barna. Å etterisolere vestveggen er ikke nødvendig midt i juli, i hvert fall ikke kl 7 om morran.

Anonymkode: 48b40...78d

Men arbeiderene trenger jobb, selvom det er fellesferie for andre

Anonymkode: 4352e...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står du fritt til å mene. Jeg mener det er rimelig egoistisk å insistere på å gjennomføre arbeid som potensielt vekker et helt nabolag fordi man på død og liv  sette opp dem muren eller isolere den veggen midt i fellesferien når folk endelig har mulighet til å sove litt.

Men det er helt ok å ha ulike meninger om ting, et det ikke? Uten at man må påstå at meningsmotstanderen ikke forstår helt åpenbare ting?

Anonymkode: 48b40...78d

Man kan da sove hele året. Legg deg tidligere om kvelden så kan du sove ønsket antall timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at folk som skal ha utført bråkende arbeid på hus/i hage midt i fellesferien ikke bør få lov til å gjøre dette før etter kl 0930 ja. 
 

Jeg har ikke saft et ord om barnehager og varelossing. Det er vel med nødvendig for samfunnet både å losse varer og slippe ut barna. Å etterisolere vestveggen er ikke nødvendig midt i juli, i hvert fall ikke kl 7 om morran.

Anonymkode: 48b40...78d

Men du skjønner vel at arbeidsgiver ikke vil betale sine ansatte for å gå og tvinne tommeltotter og drikke kaffe fra kl 07.00 eller 07.30 til 09.00? Og hvis arbeidstiden deres skal forskyves så de ikke begynner før, da vil de av dem som har barn også ha behov for barnehageplass fram til 18.00-18.30. Skal du forskyve barnehagenes åpningstider også, med det samme? Eller utvide? 

Og jo, sommeren er en glimrende tid å etterisolere. Vi skiftet tak og etterisolerte for noen år siden, og håndverkerne kom i november. Da skal jeg love deg vi frøs i noen uker! Jeg hadde satt mye mer pris på om de kunne kommet på våren/ sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at folk som skal ha utført bråkende arbeid på hus/i hage midt i fellesferien ikke bør få lov til å gjøre dette før etter kl 0930 ja. 
 

Jeg har ikke saft et ord om barnehager og varelossing. Det er vel med nødvendig for samfunnet både å losse varer og slippe ut barna. Å etterisolere vestveggen er ikke nødvendig midt i juli, i hvert fall ikke kl 7 om morran.

Anonymkode: 48b40...78d

Så du tenker at de skal jobbe fra 09.30 til ut på tidlig kveld hele fellesferien altså, du synes ikke du er en smule egoistisk i den tankegangen da?

Anonymkode: 4352e...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg skjønner at meningen min er kontroversiell. Men jeg mener fremdeles at støyende arbeid klokka 7 om morran ikke bør være tillatt i helger og fellesferie. Dere må nesten bare akseptere at jeg har den meningen.

Det kan da ikke være overraskende at ikke samtlige mennesker i dette landet er enige i en enkeltsak? Det er lite sannsynlig at dey blir noen endring i regelverket her, så det er ikke noe å bli hissig for.

Anonymkode: 48b40...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tenker at de skal jobbe fra 09.30 til ut på tidlig kveld hele fellesferien altså, du synes ikke du er en smule egoistisk i den tankegangen da?

Anonymkode: 4352e...55d

Tvert imot synes jeg det er egoistisk å insistere på å få vekke et helt nabolag klokka 7 om morran i fellesferien.

Jeg er dessuten sikker på at håndverkerne har mindre støyende arbeid de kan utfør mellom klokka 7 og 9. Planlegging, innkjøp, fakturering, papirarbeid, arbeid som ikke krever støyende maskiner...

Anonymkode: 48b40...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...