Gå til innhold

Regler for hvor tidlig det er lov å bråke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

her jeg bor er det ikke det.

Anonymkode: 74b05...ad2

Joda, det er lovverket som gjelder. Og jeg tok feil, det er kl 06 man kan begynne på hverdager, men det er sjelden håndverkere begynner før kl 07. Og hverdager er altså mandag til lørdag. 

Anonymkode: 7aa61...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er lovverket som gjelder. Og jeg tok feil, det er kl 06 man kan begynne på hverdager, men det er sjelden håndverkere begynner før kl 07. Og hverdager er altså mandag til lørdag. 

Anonymkode: 7aa61...994

Mange kommuner bruker Oslo kommunes støyforskrift https://lovdata.no/dokument/LF/forskrift/1974-10-09-2 Der står det 23 - 07, og dessuten mange detaljer om hvordan dette skal måles og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese alle innleggene, for her var det mye negativitet. Men jeg vil tro ALLE blir litt irriterte hvis de blir vekket kl 7 på morgenen i ferien sin altså. Alle. 

Anonymkode: aef30...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Orker ikke lese alle innleggene, for her var det mye negativitet. Men jeg vil tro ALLE blir litt irriterte hvis de blir vekket kl 7 på morgenen i ferien sin altså. Alle. 

Anonymkode: aef30...de6

Forskjell på å bli irritert og å seie at folk ikkje burde få lov til å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2020 den 12.54, Anonym bruker skrev:

Tvert imot synes jeg det er egoistisk å insistere på å få vekke et helt nabolag klokka 7 om morran i fellesferien.

Jeg er dessuten sikker på at håndverkerne har mindre støyende arbeid de kan utfør mellom klokka 7 og 9. Planlegging, innkjøp, fakturering, papirarbeid, arbeid som ikke krever støyende maskiner...

Anonymkode: 48b40...78d

Ignorance is bliss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så glad jeg er for at du ikke er min nabo. Jeg er bonde og starter 07.00, 6 dager i uka hele sommeren. Noen ganger blir det på søndagene også om været gjør det nødvendig for å  bli ferdig. 

Anonymkode: eaebc...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du verden så glad jeg er for at du ikke er min nabo. Jeg er bonde og starter 07.00, 6 dager i uka hele sommeren. Noen ganger blir det på søndagene også om været gjør det nødvendig for å  bli ferdig. 

Anonymkode: eaebc...31d

Om vinteren brøyter jeg snø foresten. Det hadde vært deilig å kunne drøye til 9 med å starte den jobben i helgene og ikke minst i jula, men mulig du hadde klaget litt da også om du ikke fikk ut bilen før i ett-tiden.

Anonymkode: eaebc...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...