Gå til innhold

er det mening at man skal bytte sekk i 2 klasse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke veldig god råd, så tenkte at barnet kunne bruke den sekken barnet fikk i 1 klasse,ellers blir dette veldig dumt siden det begynner nye barn som da har samme sekk?

i så fall hvor får jeg tak i en billig en , sjekket litt på diverse salg grupper på facebook, Tise og lets go,men ikke funnet noen, har sett litt på finn også,men synes de fleste legger ut en brukt sekk til altfor mye penger, har bare sett noen fra 700 og oppover forløpig, vet jo at for eksempel beckman og slik er dyrt,men når sekken er 3 år så vil jeg likevel ikke bruke 700 og oppover på det.

takknemlig for råd :)

Anonymkode: b24d5...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her brukes 1. Klasse sekken i 2. Klasse også. I 3. Klasse har de fått ny sekk siden motivene fra den første sekken er litt "barnslige" da, og sekken er for liten. Men ser mange bruker den i 3. Klasse også. 

Anonymkode: a6b67...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet hadde den oransje TT-sekken i 1. klasse, så ville jeg nok strukket meg et stykke for å gi ny sekk til 2. klasse. Men nødvendig er det selvfølgelig ikke, så lenge sekken er hel og stor nok. 

Anonymkode: 0111e...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kjøper vel ikke ny sekk hvert år, de er jo svindyre.  

Anonymkode: 01110...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barnet hadde den oransje TT-sekken i 1. klasse, så ville jeg nok strukket meg et stykke for å gi ny sekk til 2. klasse. Men nødvendig er det selvfølgelig ikke, så lenge sekken er hel og stor nok. 

Anonymkode: 0111e...847

Her har alle TT sekken så lenge den ikke er ødelagt... 

Anonymkode: a34f3...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste presterte å slite ut skolesekken midtveis i 2. klasse, og måtte få ny. Men hun er ekstremt uforsiktig. Yngste blir nok å bruke den første sekken fram til 4. klasse, fra da trengs større sekk enn 22-liters.

Ser at noen kjøpte 28-liters sekk fra 1. klasse, det forekommer meg som utrolig tåpelig. Den er for stor på en liten rygg, overdimensjonert til formålet og utslitt når man trenger en såpass stor sekk.

Så: Etter min mening 22-liter fra 1. til 3. klasse, og 28-30-liter fra 4. klasse.

Anonymkode: be0d1...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke veldig god råd, så tenkte at barnet kunne bruke den sekken barnet fikk i 1 klasse,ellers blir dette veldig dumt siden det begynner nye barn som da har samme sekk?

i så fall hvor får jeg tak i en billig en , sjekket litt på diverse salg grupper på facebook, Tise og lets go,men ikke funnet noen, har sett litt på finn også,men synes de fleste legger ut en brukt sekk til altfor mye penger, har bare sett noen fra 700 og oppover forløpig, vet jo at for eksempel beckman og slik er dyrt,men når sekken er 3 år så vil jeg likevel ikke bruke 700 og oppover på det.

takknemlig for råd :)

Anonymkode: b24d5...e55

Vi kjøper ny sekk nå når datteren vår skal begynne i 4. klasse. 1. klasse sekken har vært stor nok til nå.  

Anonymkode: e87b6...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre byttet når de gikk opp i 4. klasse. Det gjorde de aller fleste vennene deres også.

Anonymkode: 23cec...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bytter de fleste når de skal opp i 4.klasse, og så når de begynner på Ungdomskolen 😊

Anonymkode: 6b9b3...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Man bytter sekk når den man har er for liten, ødelagt eller av andre grunner ikke egner seg lenger. Å bytte sekk etter en bestemt tid er ikke nedfelt i noe lovverk, og voksne kvinner driter i hva andre folk eventuelt måtte mene om når det er riktig å bytte sekk.

Anonymkode: 21312...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er den Orange sekken de får av skolen, så hadde jeg byttet. Den er vel egentlig for at man skal se at det er førsteklassinger som kommer. 

Du får kjøpt fine sekker på finn, Facebook osv uten å måtte betale i dyre dommer. Evt følge med om det blir tilbud, vi kjøpte bergans skolesekk på xxl til 299 når det var på tilbud rundt Mars/april. Ser den koster 449 nå

https://www.xxl.no/bergans-2go-24l-ryggsekk-junior-cerise-pegasus-rosa/p/1106640_6_style

Anonymkode: 1f6e5...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som lærer, og det vanligste er vel et bytte i tredje trinn. Men det er langt fra alle, noen bytter i andre, noen i fjerde.

Anonymkode: 52340...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har faktisk ikke tenkt tanken på at snart tredjeklassingen skal ha ny sekk enda. Blir denne for liten i løpet av skoleåret får vi kjøpe ny da. Bytter ikke før det er behov for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke veldig god råd, så tenkte at barnet kunne bruke den sekken barnet fikk i 1 klasse,ellers blir dette veldig dumt siden det begynner nye barn som da har samme sekk?

i så fall hvor får jeg tak i en billig en , sjekket litt på diverse salg grupper på facebook, Tise og lets go,men ikke funnet noen, har sett litt på finn også,men synes de fleste legger ut en brukt sekk til altfor mye penger, har bare sett noen fra 700 og oppover forløpig, vet jo at for eksempel beckman og slik er dyrt,men når sekken er 3 år så vil jeg likevel ikke bruke 700 og oppover på det.

takknemlig for råd :)

Anonymkode: b24d5...e55

Vi bytter når gutten nå skal opp i 4 klasse. Viss du følger med på de forskjellige bokbutikkene, så selger de ofte ut de « gamle» sekkene fra i fjor til gjerne 50%.
Jeg kjøpte sekken til min gutt (som han skal beg med nå i 4 trinn) for 2 år siden til 50%.
En helt vanlig sort Beckmann 30L.

Min andre gutt som skal opp i 8 trinn får og ny, der kjøpte vi ny 32L i fjor til 50%, og han fikk velge farge og slik selv!

Trenger egentlig ikke bli dyrt viss eg googler og sjekker priser

Anonymkode: a7f20...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar

Er den oransje barnet har :) Ja tenker litt på det jeg også at 1 klassingene bruker den,men samtidlig er den hel og pen og ikke for liten ennå, barnet kan heller få ny når barnet begynner i 3 klasse.

Vi har faktisk sett på de fra bergans,men barnet likte ikke noen, men de var greie i pris

Anonymkode: b24d5...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barnet hadde den oransje TT-sekken i 1. klasse, så ville jeg nok strukket meg et stykke for å gi ny sekk til 2. klasse. Men nødvendig er det selvfølgelig ikke, så lenge sekken er hel og stor nok. 

Anonymkode: 0111e...847

Hvorfor det? Hvorfor skal man ikke kunne bruke sekken mer 1år

Anonymkode: 6e8ce...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

Er den oransje barnet har :) Ja tenker litt på det jeg også at 1 klassingene bruker den,men samtidlig er den hel og pen og ikke for liten ennå, barnet kan heller få ny når barnet begynner i 3 klasse.

Vi har faktisk sett på de fra bergans,men barnet likte ikke noen, men de var greie i pris

Anonymkode: b24d5...e55

Høres fornuftig ut! Det er bedre å være fornuftig, økonomisk og miljøvennlig enn å være så underlagt selvpålagte sosiale normer at man kjøper ny sekk bare fordi «det er det man gjør».

Anonymkode: 21312...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

Er den oransje barnet har :) Ja tenker litt på det jeg også at 1 klassingene bruker den,men samtidlig er den hel og pen og ikke for liten ennå, barnet kan heller få ny når barnet begynner i 3 klasse.

Vi har faktisk sett på de fra bergans,men barnet likte ikke noen, men de var greie i pris

Anonymkode: b24d5...e55

Her får 1 klasse gule sekker i år. De butter farge annet hvert år . Så min 2 klassing skal bruke sin oransje i år også

 

Anonymkode: 44d86...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Anonym bruker said:

Høres fornuftig ut! Det er bedre å være fornuftig, økonomisk og miljøvennlig enn å være så underlagt selvpålagte sosiale normer at man kjøper ny sekk bare fordi «det er det man gjør».

Anonymkode: 21312...e69

Takk, er vel mest pga økonomien vi gjør det her i alle fall

Anonymkode: b24d5...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Anonym bruker said:

Her får 1 klasse gule sekker i år. De butter farge annet hvert år . Så min 2 klassing skal bruke sin oransje i år også

 

Anonymkode: 44d86...787

så bra da :) Her er det de samme hvert år

Anonymkode: b24d5...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine tre barn har fått ny sekk etter bare ett år. (Men ingen av våre har fått oransje sekk heller, de har hatt beckmann eller troll fra første skoledag).

Yngste får ny nå når han begynner i 3. klasse. Det er fordi sekken er blitt litt liten for både chromebook og bøker,  og fordi den har revnet litt i en søm. De to andre fikk vel ny sekk til enten 3. eller 4. trinn, fordi sekken begynte å bli for liten (og mindre viktig, motivene litt barnslige). 

Sekkene varer jo i mange år. Eldste, som skal opp i 9. nå er på sin tredje skolesekk. En sekk til barnetrinnet, en til mellomtrinnet, og en til ungdomsskolen, selv om de ofte byttes et år før de skal på nytt trinn. 
 

 

Anonymkode: 3e1ce...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oransje sekken er for 1. Klassinger ! Det er jo for å se hvem som er det. Jeg prøvde å selge en Bergans sekk brukt 1 år til 150. Ingen intressert. så tror det må være lett å få kjøpt seg en pent brukt for en billig penge 

Anonymkode: fc90f...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Den oransje sekken er for 1. Klassinger ! Det er jo for å se hvem som er det. Jeg prøvde å selge en Bergans sekk brukt 1 år til 150. Ingen intressert. så tror det må være lett å få kjøpt seg en pent brukt for en billig penge 

Anonymkode: fc90f...9cf

men ikke ulovlig for 2 klasse, så flere 2 klassinger hadde det i fjor

Anonymkode: b24d5...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den oransje sekken er for 1. Klassinger ! Det er jo for å se hvem som er det. Jeg prøvde å selge en Bergans sekk brukt 1 år til 150. Ingen intressert. så tror det må være lett å få kjøpt seg en pent brukt for en billig penge 

Anonymkode: fc90f...9cf

Den oransje sekken er beregnet på 1-3 klasse, det er det de ønsker de som leverer den ut gratis, den er jo for at de minste skal ses godt i trafikken.

Anonymkode: 6e8ce...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...