Gå til innhold

er det mening at man skal bytte sekk i 2 klasse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den oransje sekken er for 1. Klassinger ! Det er jo for å se hvem som er det. Jeg prøvde å selge en Bergans sekk brukt 1 år til 150. Ingen intressert. så tror det må være lett å få kjøpt seg en pent brukt for en billig penge 

Anonymkode: fc90f...9cf

Den oransje sekken er beregnet på 1-3 klasse, det er det de ønsker de som leverer den ut gratis, den er jo for at de minste skal ses godt i trafikken, ikke for at man skal se hvem som er førsteklassinger

Anonymkode: 6e8ce...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ingen andre enn 1. klassingene som bruker de orange sekkene.  Tror faktisk det hadde blitt noen kommentarer om de brukte den i andre kl. Ikke at det er greit på noen måte, men vi vet jo alle at kommentarer forekommer.  

 

Du har jo ikke betalt for noen sekk ennå, så den utgiften burde du jo stå for. Hva hadde du gjort om barnet ikke hadde fått sekk? 

Mine fire barn har fått ny sekk i andre, og så ny i fjerde. Det blir to sekker på sju år.  Ikke så ille det da.

Anonymkode: e0ff0...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Her er det ingen andre enn 1. klassingene som bruker de orange sekkene.  Tror faktisk det hadde blitt noen kommentarer om de brukte den i andre kl. Ikke at det er greit på noen måte, men vi vet jo alle at kommentarer forekommer.  

 

Du har jo ikke betalt for noen sekk ennå, så den utgiften burde du jo stå for. Hva hadde du gjort om barnet ikke hadde fått sekk? 

Mine fire barn har fått ny sekk i andre, og så ny i fjerde. Det blir to sekker på sju år.  Ikke så ille det da.

Anonymkode: e0ff0...e87

skal høre med sfo når de begynner, så følger jeg hva de sier, er andre ting som kommer før en sekk dessverre

Anonymkode: b24d5...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk på finn.no ga over 1000 treff på skolesekk. Og omtrent 50 som gis bort. De treffene jeg gadd å se på var alle under 300 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvor mye barnet vokser og hvor slitt sekken er? Min eldste var liten og tynn og brukte førsteklassesekken fram til 4.klasse.

Anonymkode: cbbd0...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Her er det ingen andre enn 1. klassingene som bruker de orange sekkene.  Tror faktisk det hadde blitt noen kommentarer om de brukte den i andre kl. Ikke at det er greit på noen måte, men vi vet jo alle at kommentarer forekommer.  

 

Da må vel dere voksne slutte å si ting som «ingen andre bruker de orange sekkene». Dere gjør det jo til en status-ting å få lov å ha ny sekk. Når noe knyttes til å «bli stor» vil alle unger ha det, enten det er ny sekk, sykkel uten støttehjul, egen mobil el lign.
 

Og det er en pest og en plage at alle klasser har et par-tre sånne foreldre! Som ikke ser på barnets BEHOV, men på deres egen trang til å gi noe fint og prate om «store gutter» og «store jenter.» Så selv om den gamle sekken passer, og støttehjulene fortsatt trengs, og mobilen er for vanskelig å bruke, så _skal_ liksom sjuåringer leve opp til mor og fars forventning... 

Anonymkode: cbbd0...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo skikkelig dårlig både for miljø og økonomi å få en sekk som kun skal brukes ett år, om det er meningen med de oransje sekkene! Sekken brukes til den er for liten, utslitt blir de vel sjelden. 

Anonymkode: 2866a...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da må vel dere voksne slutte å si ting som «ingen andre bruker de orange sekkene». Dere gjør det jo til en status-ting å få lov å ha ny sekk. Når noe knyttes til å «bli stor» vil alle unger ha det, enten det er ny sekk, sykkel uten støttehjul, egen mobil el lign.
 

Og det er en pest og en plage at alle klasser har et par-tre sånne foreldre! Som ikke ser på barnets BEHOV, men på deres egen trang til å gi noe fint og prate om «store gutter» og «store jenter.» Så selv om den gamle sekken passer, og støttehjulene fortsatt trengs, og mobilen er for vanskelig å bruke, så _skal_ liksom sjuåringer leve opp til mor og fars forventning... 

Anonymkode: cbbd0...440

Blir jo litt spesielt å sammenligne kjøp av sekk og det å lære seg å sykle på to hjul. De aller aller fleste barn klarer fint å sykle på to hjul tidlig. Men da må foreldrene legge inn en god porsjon jobb. 

Det er jo rett og slett latskap å ikke lære barna å sykle på to hjul før de er 7 år.  

Anonymkode: e0ff0...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare 1. klassinger som bruker de oransje sekkene. Men det er mye salg på skolesekker etter skolestart, så det kan være lurt å vente litt.

Anonymkode: ef654...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir jo litt spesielt å sammenligne kjøp av sekk og det å lære seg å sykle på to hjul. De aller aller fleste barn klarer fint å sykle på to hjul tidlig. Men da må foreldrene legge inn en god porsjon jobb. 

Det er jo rett og slett latskap å ikke lære barna å sykle på to hjul før de er 7 år.  

Anonymkode: e0ff0...e87

Å herre min hatt. Snakk om å bomme fullstendig på poenget.

Anonymkode: 21312...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir jo litt spesielt å sammenligne kjøp av sekk og det å lære seg å sykle på to hjul. De aller aller fleste barn klarer fint å sykle på to hjul tidlig. Men da må foreldrene legge inn en god porsjon jobb. 

Det er jo rett og slett latskap å ikke lære barna å sykle på to hjul før de er 7 år.  

Anonymkode: e0ff0...e87

😂🙄

Seriøst? 

Anonymkode: 2866a...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brukes den oransje sekken kun av 1. Klasse. Ja, størrelsesmessig er den beregnet på 1-3 kl men her blir dem brukt lin til 1. Trinn for at disse skal skille deg ut.

utgift til sekk er uansett noe man må regne med. Har man fått oransje sekk i 1. Så har man jo slippet unna utgiften da. Der blir ingen ekstra utgift om man kjøper sekk til barnet begynner i 2. Klasse. 

Anonymkode: 286d5...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, Anonym bruker said:

Her brukes den oransje sekken kun av 1. Klasse. Ja, størrelsesmessig er den beregnet på 1-3 kl men her blir dem brukt lin til 1. Trinn for at disse skal skille deg ut.

utgift til sekk er uansett noe man må regne med. Har man fått oransje sekk i 1. Så har man jo slippet unna utgiften da. Der blir ingen ekstra utgift om man kjøper sekk til barnet begynner i 2. Klasse. 

Anonymkode: 286d5...e81

vi har bestemt oss for barnet skal bruke det 1 år til :)

Anonymkode: b24d5...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Er det bare i Oslo man ikke får slike oransje sekker? 🤔

Anonymkode: fe103...1d8

østfold også

Anonymkode: b24d5...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blir jo litt spesielt å sammenligne kjøp av sekk og det å lære seg å sykle på to hjul. De aller aller fleste barn klarer fint å sykle på to hjul tidlig. Men da må foreldrene legge inn en god porsjon jobb. 

Det er jo rett og slett latskap å ikke lære barna å sykle på to hjul før de er 7 år.  

Anonymkode: e0ff0...e87

Jeg kunne det ikke selv før jeg var 7. Ikke av noens latskap, men fordi nervesystemet ikke var modent for den balanseøvelsen før den alderen. 
 

Men det var nå ellers bare et eksempel. Uansett hvilket tema det gjelder; sykling eller vekst eller noe annet, så er det noen foreldre som ELSKER at deres barn ligger i forkant på utstyrsfronten, uten at de egentlig ligger i forkant på utviklingen. 

Anonymkode: cbbd0...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her brukes den oransje sekken kun av 1. Klasse. Ja, størrelsesmessig er den beregnet på 1-3 kl men her blir dem brukt lin til 1. Trinn for at disse skal skille deg ut.

utgift til sekk er uansett noe man må regne med. Har man fått oransje sekk i 1. Så har man jo slippet unna utgiften da. Der blir ingen ekstra utgift om man kjøper sekk til barnet begynner i 2. Klasse. 

Anonymkode: 286d5...e81

Så at man kaster fullt brukbare sekker fordi de har feil fare, det er helt greit. Har aldri hørt på maken!

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det bare i Oslo man ikke får slike oransje sekker? 🤔

Anonymkode: fe103...1d8

Har aldri sett slike sekker her i Rogaland. 

Anonymkode: 2866a...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så at man kaster fullt brukbare sekker fordi de har feil fare, det er helt greit. Har aldri hørt på maken!

Har aldri sett slike sekker her i Rogaland. 

Anonymkode: 2866a...a55

Jeg har ikke sett de her på Sørlandet heller

Anonymkode: 6e8ce...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Hvorfor skal man ikke kunne bruke sekken mer 1år

Anonymkode: 6e8ce...fb2

På skolen våre barn har gått, er det absolutt ingen som bruker den oransje sekken i 2. klasse. Unødvendig å bytte, men dritkjipt å være den eneste 2. klassingen med det se anser som 1. Klassesekk. Mine har allikevel fått brukte sekker i 2. klasse, på samme måte som at de stort sett pleier å få brukte klær. 
 

Til Hi

Folk skaffer gjerne ny sekker i august, så da kommer det til å være mange pent brukte sekker til salgs for en rimelig pris. Jeg ville hørt med andre foreldre hva som er vanlig det dere bor. Hvis mange beholder den oransje sekken, hadde jeg ikke ville byttet. 

Anonymkode: 6b03f...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det bare i Oslo man ikke får slike oransje sekker? 🤔

Anonymkode: fe103...1d8

Ikke på Romerike heller.

Uansett høres det helt usannsynlig idiotisk ut å gi ut sekker som kastes igjen etter et år. Det burde faktisk gå under miljøkriminalitet.

Anonymkode: 21312...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke på Romerike heller.

Uansett høres det helt usannsynlig idiotisk ut å gi ut sekker som kastes igjen etter et år. Det burde faktisk gå under miljøkriminalitet.

Anonymkode: 21312...e69

Her i Trondheim bytter de farge annet hvert år. Dvs. Da min begynte i 1.kl. Ifjor fikk de en oransje sekk. I år får 1.kl. Gule sekker. 

Vet også at det er en organisasjon som tar i mot de oransje og gule sekkene og sender de til land der barn trenger sekker. 

Min skal bruke den oransje sekken nå i 2.kl. 

Anonymkode: 44d86...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke på Romerike heller.

Uansett høres det helt usannsynlig idiotisk ut å gi ut sekker som kastes igjen etter et år. Det burde faktisk gå under miljøkriminalitet.

Anonymkode: 21312...e69

Det er jo helt tragisk, folk flest skjønner tydeligvis ikke hva som er vitsen med de sekkene.

Anonymkode: 6e8ce...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart det. Sekken bør helst byttes ut hver mnd. Viktig å være først med ting. Drit i miljøet også. Samma det at vi oversvømmes av plast. 

 

 

 

Dette er selvfølgelig sarkasme.

Anonymkode: a8a01...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...